Kind schreeuwt hard in spelend box of zomaar
dinsdag 10 maart 2009 om 08:40
Oke, gek onderwerp misschien, maar mijn dochtertje van nu 7 maanden schreeuwt soms heel land en hard. Niet huilen, niets aan de hand, maar gewoon tijdens het spelen (ze ligt dan in de box of op haar speelkleedje) gaat ze heel hard schreeuwen (whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa) en houdt dan ook behoorlijk lang (ze redt het soms echt wel 20 minuten als we haar niet stoppen) vol. Ze is soms heel blij als ze dat doet, strekt haar benen en is eigenlijk dolenthousiast, maar soms is het juist ook frustratie of moeheid, maar dat schreeuwen komt regelmatig voor.
Ik begrijp dat dit een fase is waarin ze het leuk vindt om haar eigen stem te horen of om gewoon al schreeuwende haar stem te ontdekken, maar het kom zo heftig over.
Herkent iemand dit?
Verder is het een vrolijk, lief en fijn meisje die goed slaapt, lekker eet en juist in gezelschap of op het drukke kdv dit niet doet, daar is ze extreem rustig en stil haast. Maar eenmaal in een rustige of stille ruimte gaat ze loos, haha!
Maak me geen zorgen om haar overigens, meer nieuwsgierigheid naar jullie ervaringen.
Ik begrijp dat dit een fase is waarin ze het leuk vindt om haar eigen stem te horen of om gewoon al schreeuwende haar stem te ontdekken, maar het kom zo heftig over.
Herkent iemand dit?
Verder is het een vrolijk, lief en fijn meisje die goed slaapt, lekker eet en juist in gezelschap of op het drukke kdv dit niet doet, daar is ze extreem rustig en stil haast. Maar eenmaal in een rustige of stille ruimte gaat ze loos, haha!
Maak me geen zorgen om haar overigens, meer nieuwsgierigheid naar jullie ervaringen.
dinsdag 10 maart 2009 om 08:49
Hoi mw. Jansen,
Je hoeft je ook geen zorgen te maken volgens mij. Althans mijn dochter doet het ook, en ik maak me geen zorgen. Mijn dochter begon al vroeger met het geschreeuw, toen ze een maand of 5 was. Het was toen met name hard en hoog wat de klok sloeg en tegenwoordig is dat met momenten alleen nog maar hard. Ze is nu 14 maanden. Nu doet ze het nog met name uit enthousiasme, dat geschreeuw. Ze kan ook hard jammeren als het niet gaat zoals zij het wil, maar dat klinkt toch echt anders.
Ik heb het in het begin wel eens aan de cb arts aangegeven dat ze dit deed, maar die leek er weinig van op te kijken. Zal dus heel normaal zijn, neem ik aan. Denk dat je je pas echt zorgen moet gaan maken als ze het nog doet als ze 18 jaar is
Ik neem aan dat het een fase is waar je dochter gewoon doorheen gaat.
Groetjes Visje
Je hoeft je ook geen zorgen te maken volgens mij. Althans mijn dochter doet het ook, en ik maak me geen zorgen. Mijn dochter begon al vroeger met het geschreeuw, toen ze een maand of 5 was. Het was toen met name hard en hoog wat de klok sloeg en tegenwoordig is dat met momenten alleen nog maar hard. Ze is nu 14 maanden. Nu doet ze het nog met name uit enthousiasme, dat geschreeuw. Ze kan ook hard jammeren als het niet gaat zoals zij het wil, maar dat klinkt toch echt anders.
Ik heb het in het begin wel eens aan de cb arts aangegeven dat ze dit deed, maar die leek er weinig van op te kijken. Zal dus heel normaal zijn, neem ik aan. Denk dat je je pas echt zorgen moet gaan maken als ze het nog doet als ze 18 jaar is
Ik neem aan dat het een fase is waar je dochter gewoon doorheen gaat.
Groetjes Visje
dinsdag 10 maart 2009 om 09:19
Hee Visje!
Bedankt voor je reactie!
Die van mij doet het ook al zeker vanaf 5 maanden, grappig dat je het herkent! Fijn ook!
In het begin was het inderdaad alleen maar hoog en nu is het vooral hard, het lijkt dus echt op elkaar.
Ineens zat ik soms te denken "zou ze hyperactief" zijn ofzo, slaat echt nergens op, want ze kan ook extreem rustig zijn.
Denk dat ze haar energie ergens kwijt wil en ze kan nog niet kruipen oid en dan dus maar schreeuwen.
Dank!
Bedankt voor je reactie!
Die van mij doet het ook al zeker vanaf 5 maanden, grappig dat je het herkent! Fijn ook!
In het begin was het inderdaad alleen maar hoog en nu is het vooral hard, het lijkt dus echt op elkaar.
Ineens zat ik soms te denken "zou ze hyperactief" zijn ofzo, slaat echt nergens op, want ze kan ook extreem rustig zijn.
Denk dat ze haar energie ergens kwijt wil en ze kan nog niet kruipen oid en dan dus maar schreeuwen.
Dank!

dinsdag 10 maart 2009 om 09:30
Hahaha, herkenbaar. Mijn jongste zoontje (net 8 maanden) doet dat ook. Tis een superrustig en lief menneke, maar soms lijkt ie door de duivel bezeten, hihi! Hij kraait (lees; gilt) dan zo hard dan omstanders denken dat ie geslacht wordt. Als ze dan vragen of alles goed gaat kan ik alleen maar melden dat hij HEEL blij is en dat is dan ook goed aan hem te zien. Hij is gewoon heel enthousiast! Tijdens zo'n gilsessie kan hij dan ook heel hard knijpen en vasthouden, ligt hij in de box zo te gillen dan is hij met zijn knuffels aan het stoeien!
dinsdag 10 maart 2009 om 09:32
dinsdag 10 maart 2009 om 13:42
Dat gillen komt me heel bekend voor. Mikuutje kan dan ook heel goed vanaf dat ze idd ook een maand of 5 is. Heb het toen ook bij het cb gemeld en ook bij ons werd daar niet van opgekeken.
Ze is nu bijna 18 maanden en ze gilt met periodes nog steeds heel hard en hoog (soms echt oorverdovend). Meestal rondom een periode dat ze veel leert. Ik merkt bij haar nu dat ze soms echt haar energie kwijt moet en omdat ze nog niet los kan lopen doet ze dat volgens mij door te gillen.
Ze is nu bijna 18 maanden en ze gilt met periodes nog steeds heel hard en hoog (soms echt oorverdovend). Meestal rondom een periode dat ze veel leert. Ik merkt bij haar nu dat ze soms echt haar energie kwijt moet en omdat ze nog niet los kan lopen doet ze dat volgens mij door te gillen.
woensdag 11 maart 2009 om 20:10
woensdag 11 maart 2009 om 20:42
Mannetje van 10 maanden gilt hier ook af en toe het hele blok bij elkaar! de eerste keer schrok ik me rot, maar ben er onderhand achter dat je veel meer argwaan moet hebben als je niets hoort... (meneer zat vandaag de plantenbak leeg te eten, en oh wat was-ie rustig en stilletjes )
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde