Dreumes topic II

15-05-2018 13:21 3006 berichten
:cheer2: Deel 2!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Dat is heel mooi! Lekker zeg :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
04-08-2018 21:42
Ik zei vandaag nog tegen man dat ik blij ben met dit weer nog lang niet hoogzwanger te zijn. Hoe lang moet je nog ongeveer Nena?
Nog een week of 3, als baby zich aan de planning houdt :) . En op zich gaat het allemaal wel hoor, het is voornamelijk vervelend dat ik overdag nergens aan toe kom vanwege de warmte & vermoeidheid. En mijn to-do lijstje wordt dus niet korter en de tijd tot de bevalling wel en daar word ik af en toe flink zenuwachtig van. Maar goed, ook als baby vanavond nog komt is er niets aan de hand en komt alles goed, dus dat is mijn mantra op dit moment :biggrin:
Nena nog even volhouden dus!
Ze zeggen dat het van de week weer nog even 2 dagen heet wordt en dan weer minder warm en zelfs wat regen ik duim voor je dat het zo is.
En hoop voorbije dat uk beetje beter gaat slapen zodat je nog wat rust krijgt.
Ik ben 4 weken geleden bevallen en nog een dochter van net 1 jaar en vond aan het einde met die nachten ook zwaar maar de nachten nu zijn nog erger haha ik verlang terug naar 1 keer per nachte eruit gaan.

Aapje goe opgevoed zeg netjes op de commode gaan liggen haha straks helemaal zelf aankleden zou wel mooi zijn. Scheelt dan indd dat ie lekker bloot kan lopen en zo dan potje opgaat.

Hier de jongste nog te kampen met verstopping en spul van de huisarts doet wel wat maar die krampen die die ervan krijgt zijn 10 keer zo erg morgen bellen voor wat anders dit is helemaal geen doen zo.
Vandaag dochter der eerste verjaardag gevierd begon zo leuk maar eindigde met een allergische reactie op de taart! Zijn ons rot geschrokken arm schaap! Gelukkig sloeg het niet op haar keel en trok het na een uur weer weg. Stond op punt 112 te bellen. Wat een ellende.
Wat naar quest, weet je waar ze zo op heeft gereageerd? Zwol ze op in haar gezicht of gebeurde er iets anders?
Ze kreeg overal vlekken ogen gingen dichtzitten en niesen als een gek, heb de ingrediënten lijst gehad en ga ik even met ka bespreken misschien fatsoenlijk wat handiger of ervaring hebben en wat makkelijker kunnen zegge wat het kan zijn.
Wat vervelend Quest. Waar is ze allergisch voor?
Wij hebben helaas al wel enige ervaring met allergieën en hebben nu ook een epi-pen omdat het ook flink op haar keel slaat. Ei en pinda zijn bij haar levensbedreigend, van hazelnoot krijgt ze alleen wat uitslag en jeuk en van peulvruchten darmklachten.

Als je het echt zeker wilt weten kan je via de huisarts doorverwezen worden naar de allergoloog, daar begin je met een krastest en eventueel bloedtest om te kijken waar ze op reageert.

Als je toch al een afspraak met de ka heb staan kunnen zij je waarschijnlijk ook wel helpen aan een doorverwijzing.

Heeft één van jullie ook het lipriempje moeten knippen op jonge leeftijd? Elsa haar tong- en lipriempje zijn geknipt toen ze 2 weken oud was omdat ze niet goed kon drinken en deze te kort waren. Nu heeft ze altijd al een spleetje tussen haar voortanden en zag ik het lipriempje nog wel goed zitten. Onlangs is ze gevallen en is het los geschoten, er hangt nu een soort van flubbertje bij haar voortanden.
We hebben de persoon die haar geknipt heeft hier over gebeld omdat ik dacht dat het wellicht nog een keer geknipt of gelaserd moest worden. Volgens haar was dit echter niet nodig en gaat het 99% zeker weer weg op het moment dat de grote mensen tanden komen. Ze gaf aan dat dit vaak voorkomt.

Via google vind ik er weinig over en ik ben nog neit helemaal gerust gesteld. Iemand van jullie er ervaring mee? Of zouden jullie toch even langs de ha gaan? Eind deze mnd hebben we ook een afspraak bij het cb dus daar zou ik het ook kunnen vragen.
Zoon zijn tongriempje is gekliefd bij 5 weken. Zijn lipriempje heeft hij paar maanden geleden kapot gevallen. Tandarts heeft toen even gekeken en was dag later al netjes aan het genezen. Tandarts was er eigenlijk wel blij mee omdat het anders later gekliefd had moeten worden.
Hangt er bij jullie dan ook zo'n flubbertje nu los? (weet niet hoe ik het beter moet omschrijven)
Hier was dreumes als baby ook gevallen en zijn lipriempje gescheurd. Hij had een fliebertje maar nu met bijna 2 niet meer. Als of het weggetrokken of weggerekt is met het groeien.
Ik wil trouwens nog in dit topic zeggen dat ik echt geen problemen heb met een kind in een jurk. In een ander topic werd ik zo’n beetje uitgemaakt voor xenofoob maar dat ben ik echt niet. Ik was alleen op zoek naar tips hoe je een kind in een jurk noemt. Meer niet. Maar dat leek niet goed uit de verf te komen.

Ik vind dit een fijn topic en geniet er van dat we hier wel normaal met elkaar omgaan.
Envelop schreef:
06-08-2018 07:47
Hangt er bij jullie dan ook zo'n flubbertje nu los? (weet niet hoe ik het beter moet omschrijven)
Volgens mij niet, maar zal straks eens kijken als ik hem ophaal van kdv.
GlitterCupcake schreef:
06-08-2018 08:20
Ik wil trouwens nog in dit topic zeggen dat ik echt geen problemen heb met een kind in een jurk. In een ander topic werd ik zo’n beetje uitgemaakt voor xenofoob maar dat ben ik echt niet. Ik was alleen op zoek naar tips hoe je een kind in een jurk noemt. Meer niet. Maar dat leek niet goed uit de verf te komen.

Ik vind dit een fijn topic en geniet er van dat we hier wel normaal met elkaar omgaan.
:hug:

Mijn kind heeft bij kdv een favoriete roze prinsessenjurk :-D. En als hij zou weten dat zijn zus die ook een heeft, zou hij die vast aan willen terwijl hij met auto's speelt :-).
Glitter :hug: ik vind je geen xenofoob en ik vind jouw topic duidelijk, als in hoe je het bedoeld.
Gisteren twijfelde ik ook of een kindje een jongetje of meisje was, dus zei ik 'hey kindje'.

Zoon kan hier nu deuren openen. Zijn we niet zo blij mee. Dus man zet vandaag alle deurklinken omhoog. Had zo gehoopt dat het niet nodig zou zijn. Maar zoon peert 'm zodra hij zijn kans ziet.
Ik heb het met je te doen Nena, met deze temperaturen. Hopelijk wordt het wat koeler als je straks moet bevallen.

Quest, wat eng zeg! Heb je een vermoeden waar ze op heeft gereageerd?

Envelop, geen ervaring met lipriempjes, wel met een spleet tussen de voortanden ;-)

Glitter, ik zou gewoon 'kindje' zeggen denk ik. Of 'he, jij daar!'

Hier heeft dreumes een heel weekend gelogeerd bij oma en alles is gelukkig heel goed gegaan. Ze hangt nogal aan mij de laatste weken, maar het was direct 'uit het oog uit het hart'. Oma doet natuurlijk ook veel meer leuke dingen met haar :rolling:
Wel een geruststelling dat het zo goed ging en ze het allebei naar hun zin hebben gehad. En wij hebben even quality time gehad, ook erg belangrijk.
Boheme schreef:
06-08-2018 08:45
Glitter :hug: ik vind je geen xenofoob en ik vind jouw topic duidelijk, als in hoe je het bedoeld.
Gisteren twijfelde ik ook of een kindje een jongetje of meisje was, dus zei ik 'hey kindje'.

Zoon kan hier nu deuren openen. Zijn we niet zo blij mee. Dus man zet vandaag alle deurklinken omhoog. Had zo gehoopt dat het niet nodig zou zijn. Maar zoon peert 'm zodra hij zijn kans ziet.

Haha ik heb telkens als ik denk ‘hopelijk hoeft dat bij onze dreumes niet’ dat het uiteindelijk toch moet.

Bedankt voor jullie reacties :)
Klinkt goed Fiona! Hebben jij en manlief nog wat gedaan of voornamelijk uitgeslapen?

Wij verheugen ons ook op onze vakantie. We zijn 3 weken vrij en gaan iets van 10 dagen weg. Dreumes gaat om die vakantie heen wel naar het kdv (we moeten toch betalen) en man is al allemaal plannetjes aan het smeden wat we die dagen gaan doen :lol: Hij wil naar de bios, het park aan een rivier en de kelder opruimen. En misschien ook nog een keer gewoon de voordeur uit lopen met alleen sleutels en een pinpas. Dat leek hem ook wel wat om dan niet alle zooi/tas/zonnebrand etc voor dreumes mee te moeten nemen :lol: Hij heeft geen grote dromen gelukkig ;-)
Ooh Glitter dat klinkt heerlijk! Ik ben jaloers, want als ik heel eerlijk ben vind ik moeder zijn de afgelopen 2 weken maar stom! Zoon zit zichzelf enorm in de weg, kan hooguit 2 minuutjes zelfstandig spelen voordat hij begint te piepen. Daarnaast elke dag om 05.00 wakker en hij gaat niet naar de gastouder want we hebben vakantie. Het is een fase toch?
Het is een fase... helpt het om wat meer er samen op uit te gaan?
@glitter: rot dat je zo genoemd word :hug:.
Heb je OP toen wel gelezen, maar heb het verder niet meer gevolgd (een beetje tijd tekort tegenwoordig). Ik denk dat ik gewoon jongen/meisje zou zeggen, als je de 'verkeerde' keus hebt gemaakt zijn ze op die leeftijd echt wel bijdehand genoeg om je te laten weten hoe ze dan wél genoemd willen worden. Dat ik misschien een ouder op zijn tenen trapt is een probleem van een volwassene, een kind ziet dat toch niet zo.

@hier: zoon wordt nu echt groot, hij is nu ook opgegeven voor peutergym :heart:
GlitterCupcake schreef:
06-08-2018 10:18
Klinkt goed Fiona! Hebben jij en manlief nog wat gedaan of voornamelijk uitgeslapen?

Wij verheugen ons ook op onze vakantie. We zijn 3 weken vrij en gaan iets van 10 dagen weg. Dreumes gaat om die vakantie heen wel naar het kdv (we moeten toch betalen) en man is al allemaal plannetjes aan het smeden wat we die dagen gaan doen :lol: Hij wil naar de bios, het park aan een rivier en de kelder opruimen. En misschien ook nog een keer gewoon de voordeur uit lopen met alleen sleutels en een pinpas. Dat leek hem ook wel wat om dan niet alle zooi/tas/zonnebrand etc voor dreumes mee te moeten nemen :lol: Hij heeft geen grote dromen gelukkig ;-)
Seks! Ik zou ook seks doen! (Als ik een partner had haha)
lola-lily schreef:
06-08-2018 10:23
Ooh Glitter dat klinkt heerlijk! Ik ben jaloers, want als ik heel eerlijk ben vind ik moeder zijn de afgelopen 2 weken maar stom! Zoon zit zichzelf enorm in de weg, kan hooguit 2 minuutjes zelfstandig spelen voordat hij begint te piepen. Daarnaast elke dag om 05.00 wakker en hij gaat niet naar de gastouder want we hebben vakantie. Het is een fase toch?

Ahw wat jammer he dit soort fases :-( Je hebt ze zo lief en dan gebeurt er dit. Heb je al: paracetamol er in, extra eten geven, iets magisch op tv of idd meer naar buiten, geprobeerd?
Maartje2016 schreef:
06-08-2018 10:46
@glitter: rot dat je zo genoemd word :hug:.
Heb je OP toen wel gelezen, maar heb het verder niet meer gevolgd (een beetje tijd tekort tegenwoordig). Ik denk dat ik gewoon jongen/meisje zou zeggen, als je de 'verkeerde' keus hebt gemaakt zijn ze op die leeftijd echt wel bijdehand genoeg om je te laten weten hoe ze dan wél genoemd willen worden. Dat ik misschien een ouder op zijn tenen trapt is een probleem van een volwassene, een kind ziet dat toch niet zo.

@hier: zoon wordt nu echt groot, hij is nu ook opgegeven voor peutergym :heart:
Heb je hem nu al opgegeven? :-P)
rosings schreef:
06-08-2018 11:39
Seks! Ik zou ook seks doen! (Als ik een partner had haha)

:rofl: Ja we zullen ook gaan seksen :lol: Maar fyi dat doen we normaal ook al :-P)

Maar jij zonder partner en met een kind.. Heb je dan wel iemand die af en toe de spinnenwebben weghaalt? :-?
GlitterCupcake schreef:
06-08-2018 11:52
:rofl: Ja we zullen ook gaan seksen :lol: Maar fyi dat doen we normaal ook al :-P)

Maar jij zonder partner en met een kind.. Heb je dan wel iemand die af en toe de spinnenwebben weghaalt? :-?
Seks zonder dreumes in huis dan :) fijn dat het sowieso wel op het menu staat hahaha...

Ik heb wel zin in een verliefdheid/verkering /Friends met benefits. Maar geen zin in het gedoe van iemand vinden (zomaar aanbellen is nog niet gebeurt)

Dus ehm.... september of oktober 2016 was het geloof ik. Damn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven