2 is genoeg - kletstopic

06-08-2018 09:33 1199 berichten
Dit topic is bedoeld voor alle ouders met twee kinderen. Waarom heb je gekozen voor een tweede? Wanneer wist je dat er geen derde meer bijkwam? Waren dit bewuste keuzes, of kwam het door andere factoren? Wat zijn positieve kanten aan het hebben van twee kinderen en tegen welke vooroordelen loop je aan?

Ik denk dat er genoeg onderwerpen zijn waar we het gezellig over kunnen hebben.

Kritiek op het hebben van twee kinderen graag in het discussietopic gezinsplanning. Ouders met meer of minder kinderen of afkomstig uit gezinnen met twee kinderen die hier kritiek op willen uiten verwijs ik ook graag naar het andere topic.

Hier houden we het graag gezellig!!
anoniem_371963 wijzigde dit bericht op 06-08-2018 13:36
68.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er 2. En nog meer. Telt zeker niet?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik zal zelf beginnen. Sinds vier maanden ben ik moeder van twee kinderen. Ik vind het geweldig!

Zo bijzonder om de interactie tussen mijn twee zoons te zien. Mijn oudste (3) is nu al helemaal dol op zijn broertje. Ik had me ingesteld op jaloezie en een zware begintijd, maar het valt me alles mee. Oudste is nog geen moment jaloers geweest. Het eerste dat hij zegt bij het ontwaken is dat hij naar zijn broertje wil. Dan gaat hij hem knuffelen en kusjes geven. Hij is altijd heel voorzichtig en lief met hem.

Ik had verwacht dat het wel een paar jaar kon duren voor de broers iets aan elkaar zouden hebben, maar ze hebben het nu al zo leuk samen. Dan hangt de oudste boven de box met een speeltje en dan grijpt de jongste ernaar en gaat lachen en kirren en dan giert de oudste het uit van de pret. Zo mooi om te zien.

Ik kijk er echt naar uit hoe dit zich gaat ontwikkelen. Toch is er voor mij geen twijfel meer of ik een derde kind zou willen. Ik heb sterk het gevoel dat we compleet zijn zo. Mijn man denkt er precies zo over.

Ik ben benieuwd naar andere verhalen en hoe dat bij jullie zit: hoe wist je dat je een tweede wilde? Heb je lang getwijfeld? En hoe wist je dat twee genoeg was?
anoniem_371963 wijzigde dit bericht op 06-08-2018 10:07
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een flauwe OP, ook nog eens gekopieerd vanuit het draadje waar ze je gevraagd hebben niet meer te discussiëren. Erg kinderachtig.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
tbl1966 schreef:
06-08-2018 10:06
Wat een flauwe OP, ook nog eens gekopieerd vanuit het draadje waar ze je gevraagd hebben niet meer te discussiëren. Erg kinderachtig.
Dit topic is inderdaad geïnspireerd door het andere topic, maar niet vervelend bedoeld.

Ik vind het oprecht leuk om te kletsen met ouders die bewust hebben gekozen voor 2 kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
06-08-2018 10:09
Dit topic is inderdaad geïnspireerd door het andere topic, maar niet vervelend bedoeld.

Ik vind het oprecht leuk om te kletsen met ouders die bewust hebben gekozen voor 2 kinderen.
Gebruik dan je eigen tekst voor de OP en speel geen copycat. Dit staat erg kinderachtig, alsof je je gram niet hebt kunnen halen in dat andere topic.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
tbl1966 schreef:
06-08-2018 10:10
Gebruik dan je eigen tekst voor de OP en speel geen copycat. Dit staat erg kinderachtig, alsof je je gram niet hebt kunnen halen in dat andere topic.
Ik las het andere topic en vond de tekst wel toepasselijk. Of is het verboden om zoiets over te nemen (enigszins omgeschreven)?
Wat een malligheid.
Ik heb twee kinderen, maar ik ben helemaal niet geïnteresseerd in andere mensen alleen omdat ze dezelfde hoeveelheid gebroed hebben. Wat maakt gezinnen met twee kinderen anders dan die met 1, 3, 4 of 13?
Het is wel best lullig om de volledige OP van het andere topic over te nemen en dan de '1' te veranderen in een '2'.

Kinderachtig, wat wil je nou dan?
Alle reacties Link kopieren
tbl1966 schreef:
06-08-2018 10:06
Wat een flauwe OP, ook nog eens gekopieerd vanuit het draadje waar ze je gevraagd hebben niet meer te discussiëren. Erg kinderachtig.
Dit ja.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
vrouwjagersma schreef:
06-08-2018 10:42
Wat een malligheid.
Ik heb twee kinderen, maar ik ben helemaal niet geïnteresseerd in andere mensen alleen omdat ze dezelfde hoeveelheid gebroed hebben. Wat maakt gezinnen met twee kinderen anders dan die met 1, 3, 4 of 13?
inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
06-08-2018 10:42
Wat een malligheid.
Ik heb twee kinderen, maar ik ben helemaal niet geïnteresseerd in andere mensen alleen omdat ze dezelfde hoeveelheid gebroed hebben. Wat maakt gezinnen met twee kinderen anders dan die met 1, 3, 4 of 13?
Ik heb er 4, waarvan 2 dood. Waar moet ik nou meekletsen?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
vrouwjagersma schreef:
06-08-2018 10:42
Wat een malligheid.
Ik heb twee kinderen, maar ik ben helemaal niet geïnteresseerd in andere mensen alleen omdat ze dezelfde hoeveelheid gebroed hebben. Wat maakt gezinnen met twee kinderen anders dan die met 1, 3, 4 of 13?
Haha! :heart:
Solomio schreef:
06-08-2018 10:46
Ik heb er 4, waarvan 2 dood. Waar moet ik nou meekletsen?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-08-2018 14:19
Reden: Provoceren
29.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-08-2018 14:19
Reden: Provoceren/ongepast
98.04% gewijzigd
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
06-08-2018 10:46
Ik heb er 4, waarvan 2 dood. Waar moet ik nou meekletsen?
Ik wilde een gevatte opmerking maken, maar dat kon ik niet.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
06-08-2018 10:49
Ik wilde een gevatte opmerking maken, maar dat kon ik niet.
Mag hoor, ik kan het hebben. :lips:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
06-08-2018 10:48
Fuck lekker off.
:-D
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
06-08-2018 10:42
Wat een malligheid.
Ik heb twee kinderen, maar ik ben helemaal niet geïnteresseerd in andere mensen alleen omdat ze dezelfde hoeveelheid gebroed hebben. Wat maakt gezinnen met twee kinderen anders dan die met 1, 3, 4 of 13?
Ehm, het aantal kinderen? :idee:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-08-2018 14:20
Reden: Provoceren
98.36% gewijzigd
JollyRider schreef:
06-08-2018 10:52
Ehm, het aantal kinderen? :idee:
Precies dit.
JollyRider schreef:
06-08-2018 10:52
Ehm, het aantal kinderen? :idee:
Ja, oké, dat is wel een overeenkomst. Maar welke problemen of kwesties zijn specifiek voor gezinnen met twee kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
06-08-2018 10:54
Precies dit.
Jij hebt niet door wat ik bedoelde geloof ik :rofl:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
06-08-2018 10:54
Ja, oké, dat is wel een overeenkomst. Maar welke problemen of kwesties zijn specifiek voor gezinnen met twee kinderen?
Ehm, nou, ik ben 2 jaar vader van een twee-kinder-gezin geweest, en ook nog een tijdje van 0, 1 en meute. En als ik nu echt bruut eerlijk moet zijn: het maakt echt geen reet uit.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
06-08-2018 10:57
Ehm, nou, ik ben 2 jaar vader van een twee-kinder-gezin geweest, en ook nog een tijdje van 0, 1 en meute. En als ik nu echt bruut eerlijk moet zijn: het maakt echt geen reet uit.
Hoewel, bij meer dan 3 heb je een grotere auto nodig. Dat is wel een probleem als je zo slecht bent in fileparkeren als ik.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven