Wij willen regen ! Deel 2

07-08-2018 17:36 2331 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic omdat het oude voorbij de 3000 posts was.
Nog steeds is het droog, en hoewel het vanavond, of morgen, of volgende week gaat regenen is er heel wat nodig voor de dorst naar regen bevredigd is.
Hopelijk heeft het vaak en met mooie milde buien geregend voor dit topic 'vol' is.
Dit topic is een vervolg hierop actueel/ik-wil-regen/list_messages/4160 ... start=3080

Afbeelding
zazamaenade wijzigde dit bericht op 07-08-2018 17:42
13.52% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
07-08-2018 20:15
Hier op de toendra gaat het pas donderdag regenen. D-o-n-d-e-r-d-a-g. En morgen wordt het 30 graden. Maar he, vandaag was het achter mijn huis onder mijn veranda met extradure warmtewerende platen wel 40 graden. Dat was ook bijzonder.
Warmtewerend? @(
Pfff, dan word je gewoon een soort van levend geroosterd dus.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Hooeeeiiiii, we hebben matglaslucht! Ik ga even wat aantrekken en buiten zitten.
Alle reacties Link kopieren
Over hittetijd heb ik ook gelezen, maar daar werden ook kritische kanttekeningen bij geplaatst. Het is natuurlijk mooi om daar nu aandacht aan te besteden ivm het extreem warme weer. Bij normaal of koud weer resulteert het in minder effect. Men probeert een shock effect te bereiken, waarbij dus de kanttekeningen niet altijd worden verteld. Dat zal bij eenvandaag ook wel niet gebeurd zijn. Ik kan het artikel wat ik bedoel even niet vinden.
Calamitycat schreef:
07-08-2018 20:13
O jee, dit is vragen om problemen. Nou zit je voor eeuwig aan me vastgeplakt.
:rofl: En de rugleuning van de stoel was al niet erg genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
07-08-2018 20:19
Over hittetijd heb ik ook gelezen, maar daar werden ook kritische kanttekeningen bij geplaatst. Het is natuurlijk mooi om daar nu aandacht aan te besteden ivm het extreem warme weer. Bij normaal of koud weer resulteert het in minder effect. Men probeert een shock effect te bereiken, waarbij dus de kanttekeningen niet altijd worden verteld. Dat zal bij eenvandaag ook wel niet gebeurd zijn. Ik kan het artikel wat ik bedoel even niet vinden.
Daar heb je absoluut een punt. Maar mensen wakker schudden is altijd goed en m.i. is het nooit vroeg genoeg om alvast maatregelen te nemen.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Ik herinner me net dat ik een filmpje van regen op m’n YouTube kanaal heb staan... Die ga ik zo even opzetten.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
07-08-2018 20:21
:rofl: En de rugleuning van de stoel was al niet erg genoeg.
:D Best zwaar zo'n stoel op je rug heb ik vandaag ervaren.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Intussen is de regenbui aan huize Sophie voorbij gegaan. :cry:
Calamitycat schreef:
07-08-2018 20:22
:D Best zwaar zo'n stoel op je rug heb ik vandaag ervaren.
Jawel, maar je kan onderweg wel eventjes gaan zitten. :lightbulb:
Wat lief! Mijn buurman is zijn auto aan het schoon spuiten en pakt de mijne ook gelijk mee :-D
Lady*Voldemort schreef:
07-08-2018 20:18
Hooeeeiiiii, we hebben matglaslucht! Ik ga even wat aantrekken en buiten zitten.
Wij ook en 32 graden nog buiten.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
07-08-2018 20:19
Over hittetijd heb ik ook gelezen, maar daar werden ook kritische kanttekeningen bij geplaatst. Het is natuurlijk mooi om daar nu aandacht aan te besteden ivm het extreem warme weer. Bij normaal of koud weer resulteert het in minder effect. Men probeert een shock effect te bereiken, waarbij dus de kanttekeningen niet altijd worden verteld. Dat zal bij eenvandaag ook wel niet gebeurd zijn. Ik kan het artikel wat ik bedoel even niet vinden.

Ja, ik weet wat je bedoelt, er zijn verschillende scenario's mogelijk.
Er schijnen weer nieuwe rapporten verschenen, blijkbaar. Ik zal ook even kijken wat ik kan vinden, straks, oa in The Guardian.

Vannacht verwachte temperaturen : 20-23 graden O_o
Afgelopen nacht was het hier 10 graden koeler.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Tvp :$
Heanig an
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
07-08-2018 20:25
Jawel, maar je kan onderweg wel eventjes gaan zitten. :lightbulb:
:rofl: Da's waar.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
SadSloth schreef:
07-08-2018 20:29
Tvp :$
Topic Vol Plensbuien? :P
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Link van Oakes, uit het vorige topic, van The Honest Guys, natuurgeluiden zonder muziek :

1 hour of gentle rain https://www.youtube.com/watch?v=yoTa0lhYO9Q

9 hours of nature sounds, river in the shire (mijn favoriet) https://www.youtube.com/watch?v=9Nwn-TZfFUI

3 hours of nature sounds, windy enchanted forest https://www.youtube.com/watch?v=SZ16mn757MA

Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
07-08-2018 20:33
Topic Vol Plensbuien? :P


Afbeelding
nounou
Calamitycat schreef:
07-08-2018 19:58
Ja, een spandoek doordrenkt met ons zweet om het e.e.a. kracht bij te zetten.
Over doordrenkt met zweet gesproken. Ik kom nu iedere ochtend op mijn fietsje amateur-Tom-du-Moulins tegen. Die synthetische fiets outfits meuren! :sick:

Als je daar achter rijdt krijg je echt een flinke warm zure Franse kaas mee. Eugh.
SadSloth schreef:
07-08-2018 20:29
Tvp :$
Heb jij ook al zo'n rood hoofd van de hitte?
Ik ga zometeen de natuur zelf maar van water voorzien, ik ga mijn zwembad legen.
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
07-08-2018 20:33
Topic Vol Plensbuien? :P
Daar gaan we voor!
Heanig an
Alle reacties Link kopieren
Hier word het alleen maar warmer en benauwder :(
Mispoes!
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
07-08-2018 20:52
Heb jij ook al zo'n rood hoofd van de hitte?
Breek me de bek niet open :facepalm:
Heanig an
Calamitycat schreef:
07-08-2018 20:05
Er leek serieus wat aan te komen maar de neerslagverwachting is alweer naar 0 bijgesteld :'(

Ach, doe mij nog maar een waterkanonnetje dan.
:proud:
Alle reacties Link kopieren
z-u-s schreef:
07-08-2018 20:50
Over doordrenkt met zweet gesproken. Ik kom nu iedere ochtend op mijn fietsje amateur-Tom-du-Moulins tegen. Die synthetische fiets outfits meuren! :sick:

Als je daar achter rijdt krijg je echt een flinke warm zure Franse kaas mee. Eugh.
Ow gatver ja, zó herkenbaar. Ontzettend ranzig.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven