Geld & Recht alle pijlers

Schade declaratie na aandrijding

09-08-2018 17:09 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben kortgeleden aangereden op de scooter waar de tegenpartij schuldig was. Nu moet de regeling met de schade gedaan worden maar heb ik een vraag over de formulieren die ingevuld moeten worden, ik hoop dat iemand hier daar verstand van heeft.

Want er moeten namelijk meerdere dingen gedeclareerd worden bij de verzekering, allereerst de scooter dit is zover ik weet wel duidelijk hoe dat gaat maar hoe zit dat met persoonlijk eigendom? Na de val heb ik namelijk ook mijn schoenen beschadigd en mijn horloge is er na de val ook mee gestopt. Ik weet niet of dit op hetzelfde formulier moet als waar de scooter op komt te staan of dat er onderscheid zit tussen het schadeformulier voor het voertuig en persoonlijke bezittingen?
Alle reacties Link kopieren
Vraag het aan de verzekering.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan op hetzelfde formulier, dat valt beide onder materiële schade.
Alle reacties Link kopieren
En als je ergens pijn hebt ook opschrijven hoe klein ook.
Alle reacties Link kopieren
ReneevanderZee schreef:
09-08-2018 17:25
En als je ergens pijn hebt ook opschrijven hoe klein ook.
Inderdaad. Als dan later blijkt dat je toch letsel hebt opgelopen kun je aantonen dat je dat gelijk gemeld hebt.
Alle reacties Link kopieren
Kan je invullen op hetzelfde formulier.
Heb je nog aankoopnota’s? Doe er dan een kopietje bij. Als er een expert bij de scooter komt om de schade op te nemen, zorg dan dat de beschadigde kleding, helm, schoenen, horloge, etc daar dan bij ligt.
In principe kun je het indienen bij de verzekeraar van de tegenpartij.
Ben je all risk of wa (plus?). Bij all risk ook melden bij je eigen verzekeraar. Bij wa (plus) direct melden hij verzekeraar tegenpartij of je rechtsbijstand.
Heb je verder een particuliere woonverzekering? Zo ja, meldt het hier ook voor je spullen. Misschien heb je een dekking voor buitenshuis, en kan dit qua dagwaarde voordeliger zijn.
Aragog schreef:
09-08-2018 17:23
Dat kan op hetzelfde formulier, dat valt beide onder materiële schade.
Nee hoor. Materiele schade is voertuigschade, kleding valt onder persoonlijke schade.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
09-08-2018 20:10
Nee hoor. Materiele schade is voertuigschade, kleding valt onder persoonlijke schade.
Niet helemaal. Alle tastbare schade is materiele schade. Het formulier maakt onderscheid tussen schade aan voertuig en andere schade.

Op het formulier staat het volgende (Europees Schadeformulier, achterzijde)
Zo ja, is er andere schade dan aan uw motorrijtuig? Ja/Nee?: Haal hier door wat niet van toepassing is.
Zo ja, welke?: Geef hier aan wat voor schade aan andere objecten dan uw auto.

Dit staat onder het kopje Rechtsbijstandverzekering.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven