Entertainment alle pijlers

Het viva-boekentopic - deel 6

29-08-2018 11:18 2353 berichten
Een vers boekentopic!

Afbeelding

Deel 5 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.

Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
Leuk, ik schrijf weer mee.
Yay, nieuw topic :-D

Ik ben bezig in Children of Time van Adrian Tchaikovsky, omdat het me werd aangeraden door een vriend. Het is een sci fi en gaat over een verre toekomst waarin mensen de aarde compleet hebben vergald. Daarom zijn ze al -letterlijk- eeuwen bezig andere planeten leefbaar te maken voor mensen. Op een van die planeten hebben ze een virus losgelaten dat de evolutie een handje helpt, maar dat project is nogal misgegaan en in plaats van de apen die ze wilden laten evolueren, is het virus actief gegaan op de spinnenpopulatie, die nu gigantisch groot zijn geworden en over intelligentie en leervermogen zijn gaan beschikken. En raad eens waar de laatste resten van de mensheid zich wil gaan vestigen.. :-D

Ik heb tot nu toe heel veel plezier aan het lezen! Vooral de spinnen zijn echt mega-interessant beschreven: hoe hun wereld en hun denkwijze enzo in elkaar zit. Aanrader voor de sci fi liefhebber (en misschien ook wel als je niet per se sci fi-liefhebber bent, want dit is voor mij ook de eerste).
Ik als nieuweling schrijf ook graag mee! Lees graag Nederlandse en buitenlandse literatuur. Bestel vrijwel alles via Marktplaats omdat ik met een inhaalslag bezig ben vwb de wat oudere klassiekers. Boeken verkoop ik nooit door, dus heb steeds meer boekenkasten staan :-D
Volgende week ga ik naar een meet&greet van Arnon Grunberg, mijn favoriete schrijver. Kan niet wachten!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb van de plaatselijke ruilclub nu WOLF van Boris Dittrich. Over radicale jongeren die in Duitsland onrust zaaien, fictie.
Interessant.

Laatst Sylvia Witteman ook daar geleend, leest makkelijk weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf ook weer mee!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben ik ook weer :hello:

Ik heb gisteren De Boekenmoordenaar uitgelezen (Maja Wolny) Ik vond het een aanrader. Nu zit ik me te bedenken wat ik nu eens zal gaan lezen. Waarschijnlijk wordt het Tijden van Vuur van Kate Mosse
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Het werd officieel al iets van 100 berichten tijd voor een nieuw topic. :D

Ik heb net Vox - Christina Dalcher gelezen. Het werd aangeprezen in een nieuwsbrief van Goodreads en vergeleken met Handsmaid's tale van Margaret Atwood. Direct naar bol gegaan want het klonk helemaal als een boek wat ik erg goed zou gaan vinden. En dat was gelukkig ook zo!

Super enge christenen hebben de macht in de USA, vrouwen mogen maar 100 woorden per dag spreken. De hoofdpersoon is een wetenschapper, of eigenlijk was, want ze is net als alle andere vrouwen uiteraard ontslagen zodra die super enge christenen de macht krijgen. Maar ze wordt weer aan het werk gezet als de regering haar kennis nodig heeft.

Goed boek!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ceridwen91 schreef:
29-08-2018 11:48
Yay, nieuw topic :-D

Ik ben bezig in Children of Time van Adrian Tchaikovsky, omdat het me werd aangeraden door een vriend.
Prima vriend!

Het is wel echt science fiction, met science, wat ik niet altijd te pruimen vind (The Martian, vreselijk boek), maar hier vond ik het juist wel interessant. Spinnenintelligentie en wetenschap.

Goed boek.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat klinkt spannend en ook enorm frustrerend om te lezen (als vrouw)
Jouw onderschrift is ook intrigerend, Tonkje :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
29-08-2018 13:25
Dat klinkt spannend en ook enorm frustrerend om te lezen (als vrouw)
Jouw onderschrift is ook intrigerend, Tonkje :)
Ik vond Nevermoor zo ontzettend vreselijk leuk, dat ik het iedereen wil laten weten. ;-D

Half november komt het 2e deel uit.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Tvp
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp
Alle reacties Link kopieren Quote
tonkje schreef:
29-08-2018 13:43
Ik vond Nevermoor zo ontzettend vreselijk leuk, dat ik het iedereen wil laten weten. ;-D

Half november komt het 2e deel uit.
Ik heb hem nav jouw post meteen maar bij de bieb gereserveerd :)

Ik ben met het laatste stukje van de Royals deel 3 bezig en ga dat denk ik vandaag wel uitlezen. Ben er ook wel klaar mee nu dus het mag van mij bij drie delen blijven.
tonkje schreef:
29-08-2018 13:25
Prima vriend!

Het is wel echt science fiction, met science, wat ik niet altijd te pruimen vind (The Martian, vreselijk boek), maar hier vond ik het juist wel interessant. Spinnenintelligentie en wetenschap.

Goed boek.
Grappig, ik vond The Martian echt FAN-TAS-TISCH :-D :-D (oeps, ik was even vergeten dat ik toch wel wat sci fi gelezen heb..)
Dreamer schreef:
29-08-2018 13:25
Dat klinkt spannend en ook enorm frustrerend om te lezen (als vrouw)
Jouw onderschrift is ook intrigerend, Tonkje :)
Tonkje’s onderschrift klopt helemaal! Nevermoor is inderdaad superleuk :-D ik kijk echt uit naar deel 2!
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
29-08-2018 15:12
Ik heb hem nav jouw post meteen maar bij de bieb gereserveerd :)

Ik ben met het laatste stukje van de Royals deel 3 bezig en ga dat denk ik vandaag wel uitlezen. Ben er ook wel klaar mee nu dus het mag van mij bij drie delen blijven.
Boek is uit en ik zie op Hebban dat er een deel 4 komt/ is. Nou die laat ik ( voorlopig) maar even voor wat het is,
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
29-08-2018 13:12
Tijden van Vuur van Kate Mosse
Oh laat je even weten hoe die beviel?

Shtum is de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is goed. Heb je de eerste 3 ook gelezen?
Later is nu
Ceridwen91 schreef:
29-08-2018 15:14
Grappig, ik vond The Martian echt FAN-TAS-TISCH :-D :-D (oeps, ik was even vergeten dat ik toch wel wat sci fi gelezen heb..)
Volgens mij hebben wij best een vergelijkbare boekensmaak. Ik vond de martian ook super!

Ik wilde beginnen aan het audioboek van Lonesome Dove, maar ik kwam er even niet meteen in. Dus ben ik eerst begonnen met Emma van Jane Austen. Ik zag er een beetje tegenop, want de verfilmingen die ik had gezien waren niet mijn favoriete Austen adaptaties. Maar het boek is erg leuk tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop dat ik deze vraag hier mag stellen, maar zijn er hier mensen lid van een leesclub of kring?

Hoe ben je hier lid van geworden? Of heb je zelf een club opgericht?

Ik ben wat aan het zoeken hoe dit in zijn werk gaat, maar kan eigenlijk niet zo duidelijk vinden hoe en wat.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb gereageerd op een oproepje op Viva en ben nu al zo'n 3 jaar lid van een thrillerleesclubje. Opvallend genoeg was de initiatiefneemster de eerste die afhaakte. Binnenkort begin ik ook met een tweede leesclubje, waar ik via een oproepje van een vriendin op facebook inrolde.

Ik begon 3 jaar terug, omdat ik mezelf ertoe wilde aanzetten meer te lezen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar leesclubjes schijnen ook via de plaatselijke bieb te kunnen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
29-08-2018 21:49
Ik heb gereageerd op een oproepje op Viva en ben nu al zo'n 3 jaar lid van een thrillerleesclubje. Opvallend genoeg was de initiatiefneemster de eerste die afhaakte. Binnenkort begin ik ook met een tweede leesclubje, waar ik via een oproepje van een vriendin op facebook inrolde.

Ik begon 3 jaar terug, omdat ik mezelf ertoe wilde aanzetten meer te lezen.
Ah bedankt.

Ik heb me aangemeld bij hebban maar ik zoek eigenlijk (ook) een vast groepje waarmee je fysiek afspreekt.
In mijn dorp zit alleen iets waar de leden allemaal 50+ zijn, maar ik zou liever met wat jongere mensen een groep vormen.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
29-08-2018 18:21
Is goed. Heb je de eerste 3 ook gelezen?
Ja, 4 heb ik van haar gelezen. Maar 3 zijn een trilogie toch en dit is weer een losse?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven