Zwanger worden, ronde 7 of meer (deel 2)

24-09-2017 20:20 1634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op zwanger worden, ronde 7 of meer...

Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom :) .

Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden :-) . Wil je liever dat andere het voor je aanpassen? Geen probleem, dan graag de gewenste aanpassingen dikgedrukt vermelden :) !

🍀 Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart Medisch Status Bijzonderheden
Puk32
(34/38)
eerste 2015 oktober Verminderde zaadkwaliteit IVF/ICSI poging 3 in maart, daarnaast afwachting gesprekken Düsseldorf 31/01 en Gent 04/03 Eerder: miskraam bij 6 wkn na IUI 2
Ka14
(30/34)
tweede 2016 januari Bezig met IVF/ICSI poging 2, afwachting bevruchtingen Eerder: BBZ
Sunny_Lady
(32/33)
eerste 2017 februari Verminderde zaadkwaliteit & lage AMH Bezig met ICSI (proef)poging 1, dinsdag 29/01 punctie daarna afwachting verwijdering poliep in baarmoederslijmvlies

:cheer2: Zwanger!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart UD Geslacht Bijzonderheden
WildePerzik
(29/32)
Eerste 2017 oktober jongetje

:duckie: Mama geworden!
Naam
Kindje Gestart Bevallen Geslacht
Tara92 Eerste 2017 Januari september 2018 dochtertje
RainIsJustConfetti Eerste 2017 Maart oktober 2018 dochtertje
Lalameme Eerste 2016 December 8 november 2018 dochtertje
Devenie Eerste 2017 Maart 4 december 2018 zoontje
Yellow002 Eerste 2016 November 28 december 2018 dochtertje

:heart: Voormalige schrijfsters : Zwangeres, Jame, Falathiel

:duckie: Voormalige schrijfsters en mama's : PientjeG, Fab1981 :heart:

Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
anoniem_355263 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 16:30
70.46% gewijzigd
Lieve Puk,
In dit geval hoef je het echt niet te relativeren hoor! Ieder weldenkend mens zou heel boos/verdrietig/radeloos zijn, veel sterkte meid en houd moed, het moet gewoon een keer goedkomen! :hug:

Heel spannend WildePerzik, ik had met 6 weken bruinverlies en idd, het enige wat je kunt doen is afwachten. Daarna ook nog meerdere keren bruinverlies gehad, het is idd net als wat Lalameme zegt, de hele zwangerschap blijft gewoon spannend.. Hopelijk is alles goed!

Lieve Ka, ook een :hug: voor jou! Ik hoop voor je dat het geluk binnenkort jouw kant opvalt.

Sterkte lieve meiden!!

Hier idd nog ruim 2 weken, wordt spannend! Ben benieuwd wanneer hij/zij zin heeft om te komen.

Liefs
Dank jullie :)
Hier geen bloed meer geweest, wel doodmoe van alle spanningen. Vannacht half 3 wakker geworden en kon niet meer slapen, getest, teststreep is nu meer aanwezig dan controlestreep. Af en toen een klein krampje of steekje en dan ga ik weer zo stuk :| M'n echo staat gepland op 7+3, kon niet eerder. Zal ik zeuren dat ik toch week 6 al wil of toch beter afwachten? Word nu al gek... nog 2,5 week.

Lieve puk en Ka, denk aan jullie :hug: Als jullie deze berichtjes van mij vervelend vinden snap ik dat dan zal ik mijn angsten tegen anderen uiten. Jullie waren eigenlijk aan de beurt :( Het voelt oneerlijk
Dankjewel meiden, het gaat goed komen :bigkiss: . Vind het nog wel lastig maar het begint al weer een plekje te krijgen. Merk dat ik zo ingesteld ben op teleurstellingen dat ik niet heel veel tijd nodig heb om me weer wat beter te voelen. Ben nog wel 'boos' op mijn lichaam, vind het zwaar bagger dat ik me nu nog zwanger voel dus ik hoop dat dat snel weg gaat (en dat de miskraam op gang komt). Daarnaast vind ik het vooral moeilijk om te beseffen dat we nu waarschijnlijk minstens weer drie maanden verder zijn voordat we verder kunnen met IVF. Wat ik zo lees kunnen bepaalde miskraam onderzoeken pas 6 weken na een zwangerschap en neemt de uitslag van chromosomenonderzoek redelijk wat tijd in beslag. Maar eerst maar eens wachten tot mijn lichaam meer duidelijkheid gaat geven. Aangezien ik het beste met alles om kan gaan door realistische planningen in mijn hoofd te hebben, ga ik er maar vanuit dat we hopelijk in december/januari weer verder kunnen...

Ka, een hele dikke knuffel! Kan me voorstellen dat het heel lastig is om te zien dat je kleine meid ouder en het verschil in leeftijd groter wordt en dat daarbij inderdaad ook nog twijfels komen. Hoeveel cryo's heb je nu nog? Succes met de medicijnen, hopelijk valt het deze keer iets meer mee.

Wilde Perzik, absoluut blijven schrijven. Het is super zwaar om te moeten wachten tot die eerste echo. Die minuten die uren lijken, ik snap je angst helemaal. Ik ben blij om te lezen over je symptomen en test. Het klinkt allemaal heel positief!, steekjes en krampjes zijn meestal gewoon positief. Er gebeurt op het moment zoveel in je lichaam. Ik kan me voorstellen dat je eerder een echo wilt. Als ik jou was zou ik misschien proberen om die drie dagen eraf te krijgen maar een echo met 7 weken is wel fijn omdat je dan bijna zeker bent van een hartje. Bij 6 is dat niet altijd zo, wat dan weer zoveel onnodige spanning met zich mee brengt. Maar ik snap je hoor, ik zeg dit nu maar zou zelf waarschijnlijk al zo snel mogelijk bij 6 al een echo willen om in ieder geval iets te zien :-D
Ach dames wat een teleurstellingen weer!

Puk neem je tijd om het te verwerken, het is ontzettend shit dat het alweer mis is! Ik hoop voor je dat het snel op gang komt, heel veel sterkte meid!

Ka: ook al pech, ik snap dat dat grotere leeftijdsverschil lastig is, maar je meisje kan het straks wel allemaal bewust meemaken als het mag lukken! Succes weer deze ronde!

Wilde Perzik: Spannend he dje eerste weken! Ik zou me niet al te druk maken om krampjes en steekjes. Ik heb tot week 9 enorme buikpijnen en krampen gehad (dacht eerst ook echt dat het mis zou gaan want ik wist niet waar ik het zoeken moest) maar kwam er achter dat buikpijn heel normaal is in het begin van de zwangerschap. Je baarmoeder groeit, de darmen zijn van slagen en je banden krijgen een klap tenslotte.
Qua echo zou ik zeker niet eerder doen. Kans is groot dat ze dan nog geen vruchtje en hartslag zien wat alleen maar meer stress geeft.

Hier: inmiddels bijna 32 weken en het gaat nog redelijk met me. Ik ben wel enorm moe weer sinds een paar weken en krijg veel ‘laatste-trimester-klachten’.
De kleine dame groeit goed en heel gemiddeld en is een verschrikkelijke draaikont ;-D. Ik ben zelf verrassend relaxt deze zwangerschap, dat had ik niet verwacht. Hopelijk blijft dat nog even zo;)

:hug: voor allen
Dank jullie voor de positieve woorden. Dit is echt het fijnste groepje :) Merk dat anderen die zorgeloos snel zijn zwanger geworden toch wel andere gedachten hebben. Vandaag stond ik op met een positief gevoel. Bloedverlies is 50% kans dat het misgaat maar de gevallen waarbij het dezelfde dag of enkele dagen later doorzet ben ik voorbij (is nu 4 dagen geleden) dus statistisch gezien heb ik nu méér kans dat het goed gaat dan fout ;-D Toch? Mijn borsten zijn echt gegroeid en de testen goed dus probeer de 'wat als' iets meer naar de achtergrond te duwen. Maar het verschilt per moment, gisteren een mega woede-verdriet aanval tegen man gehad om iets onnozels dan merk ik dat de hormonen maar ook de onzekerheden, slaaptekort, elke seconde bij ieder krampje hartstilstand, best z'n tol eist.
Ik ga gewoon proberen tot die 7 weken te wachten, wie weet lukt het.

Lieve puk wat fijn en knap dat je het al een plekje begint te kunnen geven. Hoe is je partner eronder?
Cb test gaf weer 2-3 aan net als vorige week zaterdag :( Lees wel online dat t meer voorkomt en m'n urine was ook wel licht van kleur. Vandaag precies 5 weken. Ik blijf maar buikpijn alsof menstruatie elk moment losbarst icm een soort wazige buikspierpijn houden!

(En oja zo laatste rijles voor examen, ben er echt amper mee bezig deze keer)
Klopt toch, die 3 staat voor 5 weken. Hierna komt 3+, dus dan ben je de 5 weken voorbij. En niet ieders hcg stijgt even hard. Maar opzich klopt de test gewoon hoor schat!

Puk hoe is t? Al iets aan t rommelen of nog steeds aan t afwachten?

Hier sinds donderdag ongesteld. Ben er vanaf gister flink beroerd van, Maja dat ben ik gewend na elke maand met de hormonen. Dinsdag starten met progynova. Ze zouden mn recepten opsturen, maar nog steeds niet binnen. Als ze maandag niet binnen zijn, faxen ze ze naar t ziekenhuis hier. Maar die hebben niet alle sterktes op voorraad. Dus ben benieuwd hoe t afloopt...
WildePerzik schreef:
08-09-2018 07:20
Cb test gaf weer 2-3 aan net als vorige week zaterdag :( Lees wel online dat t meer voorkomt en m'n urine was ook wel licht van kleur. Vandaag precies 5 weken. Ik blijf maar buikpijn alsof menstruatie elk moment losbarst icm een soort wazige buikspierpijn houden!

CB geeft relatief laat 3+ aan hoor.
Ik had pas bij 6 wk een 3+
WildePerzik schreef:
08-09-2018 07:20

Als ik jou was zou ik niet meer testen, dat geeft alleen maar stress en onzekerheid. 2-3 weken lijkt mij normaal (je moet er nl nog 2 bij op tellen). Ik heb zelf 2 testen gedaan. 1 toen ik 5 dagen overtijd was en een een week erna omdat ze voor moeders voor moeders kwamen (anders had ik die ook niet gedaan). Ik heb overigens geen CB testen gedaan, vond ik geldverspilling en ik kon zelf wel uitrekenen hoever ik was :P
@yellow oh dat is inderdaad ook stuk later. Ik probeer me aankomende dagen in te houden (miss een gewone test voor de gerustellende streep) maar man man wat is het spannend.

@ka ik hoop dat je gauw je medicatie hebt en nu even bijkomen, hopelijk zijn de erge dagen van menstruatie snel voorbij.

Morgen moet ik afrijden, again, zo geen zin in. Ben ook bang dat de zenuwen/stress schadelijk is. Ik zeg maar steeds tegen mezelf: het boeit niks het boeit niks. Maar lastig :|
Jeetje ka, hoop dat de medicatie snel geregeld is! Het zal toch niet dat zelfs dat tegen zit.. hoop op goed nieuws morgen, al weer van je menstruatie af? Het klinkt bagger.. :hug:

Puk, wat klink je weer onwijs sterk, dat hoef je niet altijd te zijn he :hug: wel heel naar dat er waarschijnlijk een langere periode over heen zal gaan nu.. denk veel aan je. zelfs mijn altijd zo nuchtere vriend, heeft onwijs met jullie te doen! Dikke knuffel.

Wilde perzik, testen in de prullenbak! je maakt jezelf helemaal gek lieve schat! mis gaan kan het helaas altijd maar op dit moment wijst niets daarnaar, alles klinkt heel goed meis! De echo blijft spannend, en het kan altijd alle kanten op. Voor nu ziet het er goed uit! maak het alstjebliefd geen grotere kwelling voor jezelf. Nu duurd het lang, achteraf is de tijd snel gegaan, ik beloof het! Zoals puk zegt, ik heb veel echo's gehad en had een hartje met 6.5! :hug:
Rain, ook bij jou gaat het snel zeg! Sterkte met de moeheid. Fijn dat jullie kleine het goed doet. Dat draaien lijkt me voor jou iets minder fijn maar kan me ook voorstellen dat het geruststellend is om het kleintje bezig te voelen :-D .

Wilde Perzik, ook door anderen al gezegd maar ik zou als ik jou was ook stoppen met testen (zegt de verslaafde :facepalm: ..). Het klinkt echt allemaal alsof het goed zit en een iets lichter streepje of een Clear Blue die niet zegt wat jij hoopt en verwacht, geeft alleen maar onzekerheid. HCG stijgt gewoon verschillend en jouw testen zijn echt prachtig. Zo'n streep kon ik alleen maar van dromen bij alle keren.
Heeeeeeel veeeeeeel succes vandaag het afrijden! Ik hoop dat dit hem gaat worden! Zo niet, dan komt het echt wel een keer. Ik snap je stress. Oh ik kon mijn pedalen bijna niet intrappen, zo erg trilden mijn benen. Maar ook met stress en verre van perfect rijden kan het. Het komt vandaag (of een andere keer) echt goed!

Over je vraag, ik merk aan mijn vriend dat hij het steeds lastiger begint te vinden dat het wachten weer langer duurt. Ik denk dat zijn aankomende verjaardag (wordt 39) daar ook mee te maken heeft. Maar verder is hij er zoals altijd heel nuchter onder. 'Het komt wel'. Het positieve is in ieder geval dat hij wel iets meer bezig is met zijn reactie naar mij gelukkig. Vorige keren snapte hij totaal niet dat je hier verdrietig over bent en werd hij boos als ik langer dan 1 dag verdriet had. Waren dus extra moeilijke dagen na een miskraam. Nu begint hij in te zien dat hij echt niet hetzelfde hoeft te voelen maar wel iets liever mag reageren.

Ka, hopelijk gaat het lukken met je medicijnen. Wat vervelend weer dat je je daar ook nog druk over moet maken. Ohh ik ga weer zo hard voor je duimen, dit moet hem gewoon gaan worden.

Lala, wat een lieve woorden. Dat zelfs je vriend mee leeft doet me wel wat :) Ik sta er ook wel van te kijken dat het zo snel gaat dat ik me weer goed voel. Ik ben wel rond aan het kijken om met iemand erover te praten. Ben wel een beetje bang dat het zich op stapelt. Merk ook dat ik minder zeg tegen goede vrienden omdat er toch niks goeds te melden valt. Maar voor nu voel ik me lekker en probeer ik me te richten op andere dingen. Begonnen met hardlopen - doe over een maandje mijn eerste 5 k. Wil dat eigenlijk verder nemen tot een achtste of kwart triatlon volgend jaar. Even iets anders om mee bezig te zijn dan zwanger worden.

Jame, Fala, Devenie, Tara, hoe is het bij jullie?

Hier, dus wat gevoel betreft goed. Ka, zaterdag toen ik je berichtje las voelde ik nog helemaal niks veranderen maar denk dat je mee geholpen hebt om daar verandering in aan te brengen :-D . Gisteren begon het wat te rommelen en nu het eerste bloedverlies. Zal vandaag of morgen dus wel doorbreken gelukkig. Het blijft apart he, hoe je vaak naar de wc gaat en denk: geen bloed, geen bloed. Nu dus het tegenovergestelde.. Heel blij dat het dus nu zelf op gang komt, kunnen we weer verder! (en kan ik normaal hardlopen zonder mijn borsten eraf te wensen bij iedere stap ;-) )
Lieve puk, dankjewel en goed nieuws want: geslaagd!! Ik was zo zenuwachtig, herkenbaar die trillende benen :-D

Ik reageer straks wat uitgebreider, moet ook nog gewerkt worden vandaag. Wel heel fijn om te lezen dat jij en je man elkaar beter begrijpen. En zo knap dat je je ok voelt! Zere borsten lijkt me erg lastig als er geen goed doel aan vast zit :|
Sterkte met de klachten :hug:
Jaaaaa, wat fijn!! Gefeliciteerd! Die nemen ze je niet meer af :-D
Puk32 schreef:
11-09-2018 07:34
Jaaaaa, wat fijn!! Gefeliciteerd! Die nemen ze je niet meer af :-D
Dat ligt eraan hoe wild wilde perzik in het verkeer is ;-) #flauw
Gefeliciteerd met je rijbewijs!

En ga écht niet meer testen nu.
Bij mij liepen de testen op gegeven moment af. Bleek het hook effect maar de stress zat er goed in ;-)
Gefeliciteerd wilde perzik. :cheer: :popcorn: :cheer: :sun:

Ha Ka zijn ze al binnen....het is dinsdag vandaag... :whip:

Hey Puk. Jeetje. Hoe is het vandaag gegaan?

Hier ok. Ik geniet van de stressloze tijd om even niet te hoeven spuiten enz. Volgende week op vakantie naar Aruba, naar familie.

We zijn niet bezig met onze kinderwens momenteel, we denken in januari te starten met iui3 .

Maar hobby zei dat hij nog drie maandjes wil proberen :@@: :bonk:

Ik weet niet wat ik er van moet denken...... we zijn al 2,5 jaar bezig. Zou het in 2019 de eerste drie maanden dan wel lukken?

Tja er is niets bij ons gevonden.

Wat denken jullie.....? Een iui meteen in januari of nog 3 maandjes zelf proberen?

Lieve groetjes.

Ik lees echt mee...lieve zwangeren....ik ben blij voor jullie... :sun: :daisy:
Dankjulliewel voor de felicitaties! Dit voelt inderdaad als iets dat ze niet meer af kunnen pakken ;-D Nooit meer naar dat vreselijke cbr!

Jame, wat fijn dat jullie even tot rust kunnen komen, kan me voorstellen dat dat heel fijn is na die hectische periode. Lastig om die 3 maanden te bepalen, heb je een lange cyclus? Lastig dat er nooit wat gevonden is. Wat adviseert het zkh?

Hier was MVM langsgekomen en deed zo'n knaltest en feliciteerde me, dat was wel fijn. We kregen ook tijdschriften enzo voelt ineens bestwel echt! Ik wou eigenlijk steeds bij alles zeggen tegen haar, ja maar is nog heel pril he, kan nog misgaan. Maar ze praatte echt al over een 'kindje' enzo. Toen kon ik vervolgens vannacht niet slapen en na de knaltest gaf ineens het vertrouwen en toch maar de CB test gepakt (ondanks jullie advies, sorry :facepalm: ) maar deze was 3+ dus suuuper blij daarmee! :heart:

Nu nog 1,5e week tot de echo, hoop zo dat ik die doorkom zonder bloedveegjes (seks bv durf ik al niet eens aan :-$ ).

Hoe gaat het met jullie? Ka de medicijnen al? Puk hopelijk (naar omstandigheden) goed?
Hey lieve dames!

Wilde perzik gefeliciteerd met je zwangerschap! Woehoee :-) geweldig. Ondanks alle onzekerheden, probeer er van te genieten. Want ik spreek uit ervaring, het gaat snel! ;-)
En natuurlijk gefeliciteerd met je rijbewijs.

Puk, ka, Jame, vraag me telkens af wat ik nog meer kan zeggen dan telkens maar hetzelfde.
Het raakt me. Word ook steeds vaker heftiger boos op mensen die zo lichtzinnig zijn over een zwangerschap. En mensen schrikken dan van mijn reactie.
Weet je: gewoon zo’n intens dikke knuffel voor jullie!! :hug:

Tara, voor jou word het ook steeds spannender he!! 😁

Lala, hoe gaat het met jou?

Hier: vandaag 28+2. Op bekkenklachten na en terugkomende vermoeidheid voel ik me prima.
Gister een informatieavond gehad in het ziekenhuis over bevallen en het gehele proces. Ook even een verloskamer mogen bekijken.
Heeeel onwerkelijk! En spannend!!

Verder beetje stress. Ben er heel in het begin achter gekomen dat er een babyshower georganiseerd word. Super tof!
Maar wist, dat er problemen zouden kunnen ontstaan.
Mijn relatie tot mijn schoonfamilie is uitermate slecht, te veel gebeurd en nu al voor de 2e keer me er overheen gezet en opnieuw op een laag pitje contact.
Mijn schoonzusje is, en terecht, niet uitgenodigd voor deze dag. Ik heb niks met deze meid en de interesse in mij/ en baby is er niet.
Schoonmoeder is uit fatsoen naar mijn man uitgenodigd. Maar dat is liever niet dan wel.
Nu bleek afgelopen weekend dat ze onuitgenodigd mijn schoonzusje mee wilde nemen.
Omdat ik weet dat er iets gepland word, hebben deze mensen me hiervan op de hoogte gebracht en ook om advies gevraagd wat te doen in deze situatie.
Nou duidelijk, ze is niet welkom. Daar is schoonmoeders het niet mee eens en gaat nu mijn man, die nergens van af weet, hierin betrekken.
Dus jullie kunnen je indenken wat dit voor situaties geeft.

Zometeen ga ik ook, zonder dat mijn man het weet, naar de kraamzorg. Ik ga de situatie over deze mensen uitleggen en ik wil duidelijke afspraken maken. Ik heb geen zin in drama tijdens mijn kraamweek! Want mijn schoonmoeder is ook nog wel zo’n type, die de kraamzuster even gaat vertellen hoe ze haar werk moet doen.
Nou mooi niet. Ben helemaal klaar met deze mensen.
En ergens, wat misschien raar klinkt, hoop ik dat er het moment gaat komen dat ik kan zeggen: het is klaar, geen contact meer vanuit mijn kant en ook geen pogingen meer.
In en in triest, maar goed l, niks aan te doen.

Sorry voor mijn geklaag haha.

Dikke knuffel!!!
Dag dames,

WildePerzik, dubbel Gefeliciteerd, super zeg!! Ik kon het ook niet laten om te testen hoor haha, heb er wel 8 gedaan ofzo. Achteraf echt zonde van het geld :biggrin: nog even en dan je echo, ook fijn.

Jame, ik denk dat het belangrijk is dat je het er samen over eens bent.. snap dat je wel ongeduldig begint te worden.. succes meid!

Devenie, vervelend van je bekkenklachten! En lijkt me lastig inderdaad rondom die babyshower.. Maar het is wel handig om van tevoren te bedenken wat je wel en niet wil in de kraamweek. Ik wil bijvoorbeeld onder geen enkele voorwaarde dat mijn vader langs komt in de kraamweek, daarom wordt hij ook later op de hoogte gebracht.

Hier, nog iets meer dan een week, spannend!! Huis is aan kant dus ik ben er klaar voor.
Zal een berichtje plaatsen zodra ons kleintje er is!

Puk en Ka een :hug: voor jullie!

Andere zwangere dames, ook veel succes!

:heart: :heart: :heart:
Jaaaa wilde perzik ....knal test.... gefeliciteerd Meis!!!!!!

Gewone cyclus.... ik zal morgen het zak bellen... Thnks voor de tip

Thnks Tara je hebt gelijk.

Er is geen antwoord op dit. Alleen ik weet het en m’n mannetje moeten beslissen.

Leuk Tara succes met de bevalling als het kindje optijd komt.... oh keizersnee....ik heb het niet gevolg....

Yves devenie. Goed aan het regelen :redrose:
Ik heb het ziekenhuis gebeld. De poli assistente heeft mij een korte samenvatting gegeven van de afgelopen maanden. En de afspraken die erbij hoorden.

Ze las dat de arts had geschreven dat ik heftige reacties had bij de gonal f en ovitrille en dat we nog 1 keer gaan proberen met gonal f en pregnyl.

Dus aan ons de keus of we in januari een iui 3 doen....of opschuiven naar maart april.

Dat ga ik even met mijn man bespreken. Ik heb nog een dilemma. Om stabieler de iui in te gaan laat mijn andere arts mij kiezen tussen twee middelen.

Middel 1 geeft kan op ebstein anomalie (hartziekte). Met 20 weken wordt er een echo gemaakt en dan kijken ze of het ongeboren baby het heeft.

En middel 2 is er nog niet veel over bekend maar de onderzoeken zijn tot nu toe gunstig. De groei van de ongeboren baby wordt goed in de gaten gehouden.

Ik ga rond 16 oktober naar mijn arts en dan bespreken. Maar ik kan echt niet kiezen. Ik zal haar meer feiten moeten vragen.

Want zonder medicatie kan ik geen iui doen....ik verwacht dat ik mijn emoties en stemmingen beter onder controle heb met een medicijn die daarvoor bedoeld is.
Jame Wat een hersenkrakers allemaal voor je. Kiezen tussen de medicijnen, wanneer je gaat beginnen :@@: ... Pfff, maakt het nu nog niet echt rustiger even.

Wat ik zou doen is alles even op papier zetten voor jezelf :lijstje: . Zo krijg je meer overzicht voor jezelf en voor je vriend. En daarbij dan een vragenlijst maken voor de arts.
Je moet bij beide doen waar je je het beste bij voelt. Overleg dat, geef aan wat je gevoel erbij (heel belangrijk ook bij bespreken met een man, duidelijk je gevoel zeggen, anders snappen ze het niet). En er dan samen vol voor gaan op het moment dat goed voelt :couple: . Succes met de keuzes maken! :bigkiss:

Tara Heel veel succes!! :cheer: Ligt de kleine al helemaal klem beneden? Wanneer heb je controle? Kijken ze bij jou al of je ontsluiting hebt?

Devenie Super vervelend die bekkenklachten. Bij de prenatal hebben ze goede buikbanden (en dan niet die met een leuk opdrukje he haha ;-)) ). Ik heb die aan het einde van mn zwangerschap gehaald en had die veeeeeeeeeel eerder moeten halen. Misschien dat t jou kan helpen!

Super vervelend van je schoonfamilie :-( . Praat er ook wel duidelijk over met je partner en schrijf op wat je wel en niet wilt samen. Desnoods spreek je af met hem dat ze mogen langskomen als jij een uurtje slaapt :sleep: . Zo heb jij er iig minder last van.

Wilde Perzik Gefeliciteerd met je rijbewijs! :thumbsup: Dat scheelt weer een grote last van je schouders! En dan ook nog eens een mooie test erbij.
Seks zou ik denk ook niet durven hoor en mn partner trouwens ook niet. Die durft dat sowieso niet meer vanaf een positieve test, angst dat ie wat raakt :facepalm: .

Wanneer mag je voor de echo volgende week? Spannend, maar ik denk dat het helemaal goed gaat komen :lol:

Puk Alvast gefeliciteerd met je man! :daisy:
Hoe is het verder? Is het doorgezet? Ik hoop van wel, maar dat t niet te heftig was/is.

Wanneer nemen jullie weer contact op met het ziekenhuis om dingen te bespreken? Ik heb helaas geen idee over wanneer en hoelang die onderzoeken duren, maar ik hoop enorm dat het niet te lang duurt. Pff jullie worden zo enorm op de proef gesteld zeg. :frusty:

Rain Wanneer ga je met verlof? Fijn dat je zo relaxt bent. Wel vervelend vd vermoeidheid, maar dat betekent dat je extra dutje moet doen tussendoor :zzz: . Groeit ook een klein meisje met je mee he. :flirting:

Lalameme Heb je stiekem even geloopt :sherlock: ... Je reageert heel lief op iedereen, maar klaagt nooit. Zie dat je toch best last hebt van je rug. Wat balen. Heb je een voedingskussen? Dat hielp bij mij met slapen. Ging dan op mn zij, met dat ding tussen mn benen, zo had ik minder last van mn bekken.

Yellow Hoe gaat het met jou? Hou je je eten een beetje binnen? Hoop t zo, lijkt me enorm vervelend. :-(

Hier Het was nog een redelijk gedoe met mn hormonen, maar heb ze :worship: ! Dinsdag begonnen, donderdag 27 september tp.
Mn menstruatie is sinds maandag ongeveer klaar en sinds dinsdag ziek :sick: . Werk wel gewoon door, want door alle ziekenhuis afspraken steeds, voelt t nog slechter om me ziek te melden bij ouders.

Onze dochter is vandaag voor de vierde keer gaan oefenen op school. Ze vindt het stik leuk, maar ik vind het echt verschrikkelijk thuis zonder haar. :cry: Mis haar echt, zo gewend om dr thuis bij me te hebben. Ze gaat wel eens logeren hoor, maar dan moeten wij ergens heen, is toch anders dan thuis rond te lopen zonder dr.

Verder gaat het hier wel. Gaan gewoon door. Hoop heb ik weinig, veel verdriet wel dat t niet gebeurt :nope: . Leef nu vooral op automatische piloot en probeer zoveel mogelijk liefde aan mn dochter te geven :heart: . Doet me het meest verdriet dat zij zo graag grote zus wil worden en ik haar dat niet kan bieden. Maja, ik moet blij zijn met 1 gezonde dochter he...

Heb mn verhaal maar weer wat opgevrolijkt met smilies, lijkt het allemaal wat vrolijker. Lieve dames, fijne dag! :hug:
amai wat een verhaal :rofl: :facepalm: :proud:
Ai fijn dat je ze binnen hebt....

Ach die schat. Ik werd past grote zus toen ik 10 werd. Poeh....wat was ik trots. Maar voor jou gaat het echt niet zo lang duren!!!!!!!!!!!!!

Fijn dat ze het naar haar zin heeft op school. :thumbsup:

En oh jee voor jou...een paar uurtjes een leeg nest... :bye:

Beterschap Ka!!

Thnks voor je tips. Succes met de hormonen
Gefeliciteerd perzik! Dat neemt niemand je meer af. En nu na die knal test op naar de eerste echo!

Tata! Wauw ja mag echt bijna nu! Ik wens je een goede bevalling toe! Nog even en dan heb je dan eindelijk je meisje vast!

Jame, het gaat ook echt allemaal niet makkelijk voor jou! Succes met jullie keuze ! :hug:

Lief berichtje ka! :hug: ook jij mag verdriet hebben, dat lijkt me niet meer dan normaal! Ookal heb je al 1 mooi meisje, de wens voor een tweede is heus niet kleiner of minder belangrijk dan de wens voor een eerste kindje! Ik heb ook altijd een broertje/zusje gewilt. Ook hier gebeurde dat pas toen ik 10 jaar was! Wat was en ben ik trots op mijn "inmiddels niet meer" kleine zusje! Echt een zegen. Ik hoop echt dat het gewoon heel heel snel mag lukken voor jullie! :hug:

Ik hoop dat het inmiddels weer achter de rug is voor je puk! :hug: fijn dat je iets gevonden hebt om je gedachtes mee te kunnen verzetten, ik denk dat dat goed zal doen! ben ook blij te horen dat je vriend steeds meer "betrokken" raakt. Was hij natuurlijk al, maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel. Hier was vriend er ook altijd onwijs nuchter in, ik vond dat onwijs moeilijk. blij dat dat nu aan het veranderen is Voor je! Weet je al iets meer over de onderzoeken die plaats gaan vinden?

Devenie, leuk een update! fijn dat het goed gaat! Op de bekkenklachten na dan! Zoek een goede fysio! En inderdaad een goede band! misschien belangrijker, wees erger voor en neem je rust!

Ik krijg wat vragen hoe het met mij gaat, dus daar zal ik ook maar op antwoorden. Ik heb eindelijk een fijne fysio, ik word gemasseerd en getaped. Mijn rug zit vol met knopen omdat die schijnbaar constant aanspannen om nog enigszins stabiliteit te creëren. Dat doet goed en ben ik heel blij mee! Gisteren is de verloskundige op huisbezoek geweest, aardig wat klachten van pre-eclamsie. Bloeddruk was wel wat verhoogd bovendruk van 100 naar 118, maar niet meteen om paniek te slaan. Morgen avond een afspraak bij de praktijk en dan word mijn urine op eiwitten gecontroleerd. een hele voorspoedige zwangerschap heb ik helaas niet. Gelukkig geniet ik buiten alles optimaal van het getrappel, de box die ingericht en wel klaar staat in de kamer, de kleertjes die gewassen in de kast hangen en alles eromheen.

Wat mij duidelijk is geworden de afgelopen 2 / 2,5 jaar. Is dat zwanger worden, zwanger zijn En zwanger blijven / een gezond kindje krijgen. Echt niet zomaar gegeven is, het is allemaal heel bijzonder en een lange weg, een moeilijke weg. Maar ik zou deze weg nog 1000 keer bewandelen met de weet dat ik straks mijn meisje vast heb. Om een lang verhaal kort te maken.. Ik gun jullie allemaal zo zo hard een kindje, jullie kindje.. die positieve test, met knalstrepen en een goede eerste echo, alleen maar goede echo's. Geen afwijkingen en geen geneuzel. Ik denk echt oprecht heel veel aan jullie. Het moet goed komen, dat moet gewoon! :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven