Wat eten we vandaag ?

12-09-2018 17:51 3122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een zoveelste deel van een topic over koken, eten en alles wat daarmee samenhangt - of niet…

Afbeelding


Het vorige deel vind je hier : eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/377891
irmaladouce wijzigde dit bericht op 03-09-2019 10:21
Reden: Het oude plaatje is niet meer beschikbaar
19.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oww, en ik ben aan 't grasduinen op het wereldwijde web om een lekker recept voor Boeuf Bourguignon te vinden. Dat wil ik dit WE eens maken. Maar mss heeft iemand van jullie een goede suggestie?
Oh ik sluit me helemaal aan bij de liefde voor Libanees (en Italiaans, en Indiaas, haha). Ooit in Jordanië geweest en daar at ik zo ongelooflijk lekker elke keer. Ze doen heerlijke dingen met groenten vond ik. Heb thuis ook een Libanees kookboek, daar kan ik ook wel weer eens uit koken als we thuis zijn.

Maar we zijn vandaag nog even op vakantie. Vanavond maakt lief een curry met zoete aardappel, kip en paprika.
Alle reacties Link kopieren
irmaladouce schreef:
13-09-2018 08:38
Oww, en ik ben aan 't grasduinen op het wereldwijde web om een lekker recept voor Boeuf Bourguignon te vinden. Dat wil ik dit WE eens maken. Maar mss heeft iemand van jullie een goede suggestie?
vooral veeeeel langer opzetten dan wat in het recept staat
zaterdag maken, zondag eten
Alle reacties Link kopieren
We aten gisteren nasi, en afhankelijk van wat we vandaag gaan doen eten we vandaag de rest of we gaan ergens wat eten en dan eten we morgen de rest.

En ik heb nu zin om bij comptoir libanais te gaan lunchen, maar als ik dat doe ben ik bang dat ik elke keer nadat ik dit topic open ik daar wil gaan lunchen en dat wordt een dure hobby ;)
Alle reacties Link kopieren
Irma, er is een goed recept van Jamie Oliver met sinaasappel (sap en rasp) Die is erg lekker. Ik doe ook wel ns witte wijn ipv rode om in te stoven, maakt t net wat minder winters. En inderdaad, sowieso 5 uur op laten staan.
Moosey schreef:
12-09-2018 22:24
Happy new topic allemaal!
Ik ben ook weer boven water na mijn monsterklus. Was echt gaan als een malle, maar uiteindelijk allemaal toch weer gelukt.
Gister at ik voor t eerst weer thuis en kreeg ik een stuk konijn mee van mams. Een ruggetje. Die gebraden/gestoofd met ui, paprika en rode wijn en lief maakte er een sla-stamppotje bij. Erg lekker.
Vandaag moest ik even met onze ouwe kater naar de dierenarts en lief maakte ondertussen gebakken aardappeltjes, een soort fritter van mais, boontjes en een verkruimelde cracker en sla met paprika en walnoten. Ook weer erg lekker.
Moosey, dat klinkt heerlijk! Wat is sla-stamppot? In een fritter?
Wij eten vanavond Witlof met ham en kaas uit oven, aardappels en 2 SoFisch burgers, jammie!!!
Lasagne met spinazie en zalm :heart:
Alle reacties Link kopieren
phoebe24 schreef:
12-09-2018 20:20
:love: ik kom bij jou eten want dat vind ik echt superlekker!
Je bent de volgende keer van harte welkom, ik heb altijd veel te veel en opwarmen is niet echt een optie :P .

Gisteren/vandaag heb ik koolraap met een sausje en een gehaktbal gegeten.

Morgen/vandaag eet ik risotto, met kip, paddenstoelen en courgette. :-9
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Vandaag noedels met paprika, champignons en soja-scheuten

Morgen (vrijdag) Griekse pasta met scampi, feta en iets van tomatensausje (waar ik nog wat paprika door draai voor de groenten)
Alle reacties Link kopieren
Ik eet op mijn werk en er ligt geloof ik geen 1 persoonsbakje meer in de diepvries dus ik moet nog wat halen straks. Man wil friet bakken dus dat haal ik voor hem met snacks. Geef ik niks om.
Morgen zijn we naar Phantasialand dus eten daar of onderweg naar huis.
Gister heb ik burrito's gemaakt, was lekker.

Vanavond maak ik een groente lasagne die ik voor de helft ook met gehakt maak. Want vriend wil graag een vleeslasagne :)
Nieuw in dit topic :-)

Vandaag poffertjes want man laat thuis (22:00) en ik ziek, dus kind blij en ik blij als ik wat binnen hou. Gister spaghetti bolognese, woensdag roerbak mie teriyaki en dinsdag patat, maandag groentesoep gemaakt. Nu kan ik hier mooi inspiratie opdoen voor volgende week!
Gisteren at ik een broodje, want blegh en niet eens zin om iets op te warmen. :proud:
Vandaag part 2 van de Gado Gado.

En ik wil iets bedenken wat ik morgen kan koken bij mijn ouders. Een crowd pleaser (vanwege mijn vader) wat ik makkelijk kan voorbereiden en niet te veel werk. Maar wel iets wat ik nog nooit heb gemaakt... Mss even een kookboek inkijken. Ottolenghi of River Café ofzo.
Zo, wij zijn weer thuis. Nog wel naar een "dinosaurusmuseum" geweest vanochtend, met replica's en fossielen en skeletten enzo. Frut I keek haar ogen uit. Frut II vindt alles best, die zag de bomen bewegen en hoorde de blaadjes ritselen en was ook hartstikke happy.

Twee wassen gedraaid en snel boodschappen gedaan om nog wel even iets fatsoenlijks op tafel te zetten: couscoussalade met rauwkost, gekookte wortelen, zonnebloempitjes en flink wat peterselie. Erbij gegrilde halloumi.
Alle reacties Link kopieren
Weinig inspiratie hier.
Vandaag groente omelet.
Moegen linzen met komkommer en broccoi.
Daarna weer de afgezaagde pasta met groenten.
Tijd voor stampottenweer
Alle reacties Link kopieren
Gisteren gestoofde witlof met ovengeroosterde aardappels en een zalmburger met wakame gegeten. Die burger was lekker.

Had een zak stoofperen gekregen dus die vanochtend geschild en opgezet met rode wijn, bessensap en kaneel. Dat eten we zo met gekookte aardappels en eendeborstfilet met een lekker rood wijntje om te vieren dat ik vandaag over de snelweg heb gereden ;-)
Morgenochtend de left over peertjes met vanillevla als ontbijtje...mmmm
Alle reacties Link kopieren
Oh lekker stoofpeertjes!
Miedo, het is toch altijd stamppottenweer? :proud:

Hier vandaag gebakken kabeljauw met basmatirijst en boontjes in een boemboe/kokosmelksaus.
Het werd op de huid gebakken zalm met pastinaak puree en gebakken paddestoelen. Als bijgerechten gestoomde krieltjes in de schil, citroenboontjes en salade met vijgen en walnoten. Was erg lekker. Al zeg ik het zelf, haha.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn linea recta uit het pretpark naar de Chinees gereden , hebben nog genoeg over zoals altijd dus dat in de diepvries gegooid. Dat eten we volgende week zondag dan denk ik.
Alle reacties Link kopieren
renske1975 schreef:
15-09-2018 17:49
Oh lekker stoofpeertjes!
Miedo, het is toch altijd stamppottenweer? :proud:

Hier vandaag gebakken kabeljauw met basmatirijst en boontjes in een boemboe/kokosmelksaus.
Heerlijk!
Ik ben een tijd heel ziek geweest en bij iedere opname kwam een vriendin mij stoofpeertjes brengen. Zelfs buiten het seizoen wist ze eraan te komen :heart: . Een hele fijne traditie geworden, nadeel wel, dat ik nu niet meer zo vaak in het zkh lig dus ik krijg ze ook niet meer :'( , tijd voor een nieuwe traditie denk ik.

Voor morgen moet ik nog iets bedenken, vandaag wel veel groente gekocht dus kan alle kanten op :) .
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
15-09-2018 23:24
Heerlijk!
Ik ben een tijd heel ziek geweest en bij iedere opname kwam een vriendin mij stoofpeertjes brengen. Zelfs buiten het seizoen wist ze eraan te komen :heart: . Een hele fijne traditie geworden, nadeel wel, dat ik nu niet meer zo vaak in het zkh lig dus ik krijg ze ook niet meer :'( , tijd voor een nieuwe traditie denk ik.
Zou het een voordeel noemen dat je niet meer naar het ziekenhuis hoeft te gaan..... Nu liggen ze in de supermarkt dus als je ze gaat halen, kan ik je het recept geven. Supersimpel

Vandaag naar een open dag van een natuurpark die ik heb mee-georganiseerd. Het is prachtig weer. Ben benieuwd hoe druk het wordt. Ik beman een standje en zal foto’s maken. Hoop dat ik het de hele dag kan volhouden. We laten vanavond sushi aanrukken van een nieuw tentje in ons durpje
Alle reacties Link kopieren
Hm het natte pak waar ikgisteren in het pretpark de hele dag in heb gelopen heeft mijn beginnende verkoudheid het laatste duwtje gegeven denk ik. Mijn stem ligt ergens bij de heftige achtbaan volgens mij. Dus ik denk dat ik vanavond maar voor een pan kippensoep ga, lekker met knoflook en verse gember erin.
Straks maar eens naar de supermarkt en veel groente en fruit inslaan.
Alle reacties Link kopieren
Stoofpeertjes zijn makkelijk zelf te maken. Het meeste werk zit in het schillen. Ik maak het altijd met gluhwein.
Nat pak Dolfje? Wat vervelend!

Stoofpeertjes, heerlijk... ik maak tegenwoordig een variant mét een een zonder rode wijn, de laatste is voor de kinderen.

Gisteren ging ik een nachtje kamperen met vrienden, we roosterden wat vlees en hadden daar brood met smeersels en salades bij. Dat was lekker en gezellig. Vandaag een mooie wandeling met hen gemaakt door de duinen, we waren een beetje verdwaald / wandeling duurde veel langer dan gepland maar het was prachtig mooi daar. Daarna weer naar huis gereden en een gado gado met lichte pindadressing (met paksoi, sperziebonen, wortel, taugé en een gekookt ei) in elkaar gedraaid. Smaakte goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven