Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic (deel 2)

30-08-2017 15:03 2833 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,



Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.



Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.



Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Hier is een linkje te vinden naar het vorige topic: zwanger/het-algemene-039-ben-ik-zwanger ... ges/292403



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor 2 dagen overtijd lijkt me dit een prima streep. De Kruidvat 2v5 reageren bij een veel lagere hcg dan de cb digitaal. Die zou ik ergens volgende week pas doen hoor.

Gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren Quote
koetje; dit is een duidelijke streep hoor, dus hcg aanwezig en dus zwanger.
CB is idd wat minder gevoelig dan die kruidvat testen :)
Alle reacties Link kopieren Quote
spinnekop schreef:
12-09-2018 19:21
Ik geloof dat ik onverwacht ook hier aan mag sluiten....

Korte samenatting: niet voor n kindje bezig, cyclus een puinhoop bij nr 1 MMM. Nu 2 weken na de seks toch maar n testje gedaan omdat ik echt zw sympomen dacht te voelen. Negatief en in de avond wat bloed. Ook goed dacht ik.
Maaarrrrr besef me net dat niet door zet en dat ik toch maar nog s n testje moet doen morgen....
Spannend
en?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor jullie reacties!!! We moeten het zelf ook maar gaan geloven denk ik 😊😊. Ik hou jullie op de hoogte.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://imageshack.com/a/img921/665/HKHq5m.jpg

Jullie hadden gelijk! Mijn streep vanochtend een stuk duidelijker en inmiddels 4 dagen overtijd. Maandag maar eens bellen om de 1e echo in te plannen. We kunnen het nauwelijks geloven, zo bijzonder😍
Alle reacties Link kopieren Quote
koetje1112 schreef:
16-09-2018 06:50
https://imageshack.com/a/img921/665/HKHq5m.jpg

Jullie hadden gelijk! Mijn streep vanochtend een stuk duidelijker en inmiddels 4 dagen overtijd. Maandag maar eens bellen om de 1e echo in te plannen. We kunnen het nauwelijks geloven, zo bijzonder😍
Alle reacties Link kopieren Quote
Zie je! Kun je ergens volgende week di/woe evt een cb digitaal doen. Gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren Quote
JustMeDaan schreef:
16-09-2018 12:46
Zie je! Kun je ergens volgende week di/woe evt een cb digitaal doen. Gefeliciteerd!!
Bedankt!!
Alle reacties Link kopieren Quote
lilalinda schreef:
14-09-2018 13:07
en?
Zwanger (whut!!!)

Maar helaas (weer) vermoeden van een eug dus voorlopig om de dag hcg bepaling en echo tot we het vruchtje gevonden hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo dames,
Hier gaat ook steeds de vraag door mijn hoofd, ben ik nou zwanger of niet.

Ben twee dagen overtijd en voel symptomen, vandaag zelf een paar keer overgegeven. De test was vanmorgen negatief.

Helaas ook een flinke blaasontsteking waar de symptomen ook vandaan kunnen komen. Misschien komt mijn menstruatie daarom ook wel later.

Bij mijn vorige zwangerschap testte ik ook wat later positief.

Hopelijk snel duidelijkheid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je test negatief is ben je dus niet zwanger. Ik vind misselijkheid op 2 dagen overtijd ook niet van een zwangerschap komen. Zoveel hormoon is er dan nog niet. Vanaf een week of 6 lijkt me dat eerder van toepassing.
JustMeDaan schreef:
27-09-2018 22:22
Als je test negatief is ben je dus niet zwanger. Ik vind misselijkheid op 2 dagen overtijd ook niet van een zwangerschap komen. Zoveel hormoon is er dan nog niet. Vanaf een week of 6 lijkt me dat eerder van toepassing.
Zeg dat maar tegen iemand met Hg...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ken iemand die Hg had en ook die was met 4 weken niet misselijk.
JustMeDaan schreef:
28-09-2018 14:24
Ik ken iemand die Hg had en ook die was met 4 weken niet misselijk.
Ik ken ze die vier dagen voor dat ze ongesteld moesten worden al
Aan het overgeven waren. Het kan wel degelijk al heel snel
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar vaker niet. En ze heeft sowieso een negatieve test.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag nog steeds een negatieve test. Ik denk dat als ik zwanger was geweest ik nu wel positief had moeten testen.

Bij mijn vorige zwangerschap ben ik erg misselijk geweest. Voor de positieve test al, toen ik 15 weken zwanger was ben ik een tijdje opgenomen geweest in het ziekenhuis om aan te sterken.

Maandag moet ik weer terug komen bij de dokter ivm de blaasontsteking. Het is ook nog steeds niet over en de kuur is alweer bijna klaar. Nu heb ik speciaal iets gekregen wat tijdens de zwangerschap gegeven mag worden uit voorzorg, ben benieuwd wat de dokter maandag zegt.

Bedankt voor jullie reacties!!

Ondanks alles van toen is de wens voor een tweede kindje groot.
Dit is alleen wel frustrerend dan word ik liever ongesteld zodat ik weet dat er weer een nieowe kans komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
JustMeDaan schreef:
28-09-2018 14:24
Ik ken iemand die Hg had en ook die was met 4 weken niet misselijk.
Ik zit op een HG Facebookgroep. Ik was idd bij precies 6 weken van de een op de andere dag kotsmisselijk en dat gaat sinds week 20 beter. Maar er zitten daar vrouwen die nog voor de 4 weken aan het spugen waren en daardoor wisten dat ze weer zwanger waren (en weer een HG zwangerschap ingingen). Kan wel dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan iemand mij asjeblieft helpen!

Het zit zo;
Ik geef nog borstvoeding dus mijn cyclus daar kan ik niks mee maar ik had dus eergister avond menstruatie krampen en altijd als ik die voel dan heb ik eigenlijk altijd een bloeding er bij maar dat had ik dus niet dusgister middag en vanmorgen een test gedaan en opbeide zien we dus NA 10 minuten een (indroog?) lijn??

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=mjsr ... 69EJaRNeaM
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zeg ook nergens dat het niet kan. Het is alleen wel zelden. De meeste zwangeren hebben geen Hg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lijk op de bovenste test wel iets te zien. Maar hoe zit het met de instructies?? Is deze na 10 min nog af te lezen of moet het binnen 5 min bijvoorbeeld?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het was pas te zien na de leestijd.
Zal het dan een indrooglijn zijn ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou er een kruitvat twee voor €5 tegen aan gooien, als deze positief is zou je dat ook op de kruitvattest moeten zien.
Bovenste lijk je idd wat te zien. Waar zijn deze testen van?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,
13 september week voor mijn menstruatie had ik bloedverlies. 1e dag bloedverlies met kleine stolsels en buikkrampen ,2&3 hele lichte bloedingen dag 4 bruine afscheiding en dag 5 alleen maar roze slijm verloren 1 keer. Normaal bloed ik best veel, en het duurt wel zeker 6/7 dagen. Nou ik dacht dus dat dit gewoon menstruatie was , maar sinds 2 dagen ben ik misselijk en heb ik gevoelige borsten. Ik heb ook af entoe krampjes rechts in mijn onderbuik en heb gele afscheiding..

is er iemand die weet wat het kan zijn?
Je plaatst dit niet zonder reden op deze pijler. Doe. Een. Test.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat heb ik ook gehad. En ik ben nu toch echt 23 weken zwanger.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven