Uitgerekend mei 2019
zaterdag 25 augustus 2018 om 08:46
Hoi Dames,
Sinds gisteren een duidelijke positieve test!
Ik weet niet precies wanneer mijn NOD was/is dus weet niet de precieze uitrekendatum, zal begin mei zijn!
Hopelijk komen er snel nog meer positieve testen!
graag je gegevens dikgedrukt, wanneer bij ons tabel wil
Leeuw32
*FRozen_Star*
Verliefdenonzeker
Evalot
Sinds gisteren een duidelijke positieve test!
Ik weet niet precies wanneer mijn NOD was/is dus weet niet de precieze uitrekendatum, zal begin mei zijn!
Hopelijk komen er snel nog meer positieve testen!
graag je gegevens dikgedrukt, wanneer bij ons tabel wil
| Naam | Leeftijd | # | UD | J/M/V | Afspraken | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Frigga | 27 jaar | 1e | 22 april | V | ||
| Hollandsglorie | 33 jaar | 1e (2e) | 30 april | J | ||
| Aster84 | 34 jaar | 1e | 2 mei | V | ||
| Ananas2018 | 35 jaar | 3e | 4 mei | J | ||
| WinterDS | 27 jaar | 1e | 5 mei | J | ||
| Foxie29 | 35 jaar | 2e | 7 mei | J | ||
| Isayez | 27 jaar | 2e | 7 mei | J | ||
| Mommy2018 | 27 jaar | 2e | 8 mei | V | ||
| Zsa-zsaa | 30 jaar | 1e | 8 mei | J | ||
| bloomaday | 27 jaar | 1e | 9 mei | ? | ||
| Lulu62 | 28 jaar | 2e | 11 mei | M | ||
| Wildeperzik | 29 jaar | 1e | 11 mei | J | ||
| Meiks | 31 jaar | 1e | 12 mei | M | ||
| Saar2017 | 27 jaar | 1e | 12 mei | M | ||
| Huisjenr6 | 27 jaar | 2e | 15 mei | V |
isayez wijzigde dit bericht op 03-01-2019 19:17
83.81% gewijzigd
dinsdag 25 september 2018 om 08:19
Dankjulliewel ben dolgelukkig ermee (hoewel wel extreem hormonaal momenteel, zou meer moeten genieten denk ik dan
), nu aftellen tot 18 okt voor de termijnecho, bij zo'n 11 weken. Overigens meette ze een paar dagen meer dan de 7+2 die ik dacht, maar wat het precies is wordt 18 okt pas echt duidelijk.
Isayez fijn dat je het hebt kunnen delen, kunnen ze een beetje rekening met je houden. Veel sterkte deze dagen we duimen allemaal voor goed nieuws
Qua verlof ben ik ook nog niet zover met plannen maar heb wel bedacht dat de rustigste periode is op werk (zomer) dus dat is heel fijn. Daarnaast krijg ik 2 weken extra van werk (superfijn) en denk dat 1 sept uiterlijk beginnen toch wel het beste zou zijn voor werk. Dus even rekenen wat dan handig is. Ik denk dat als het uitkomt ik bij 36 weken zou willen doen maar 1 week eerder vakantie te nemen, en dan nog 14 weken erna. Wow echt lang, soort sabbatical eigenlijk
Isayez fijn dat je het hebt kunnen delen, kunnen ze een beetje rekening met je houden. Veel sterkte deze dagen we duimen allemaal voor goed nieuws
Qua verlof ben ik ook nog niet zover met plannen maar heb wel bedacht dat de rustigste periode is op werk (zomer) dus dat is heel fijn. Daarnaast krijg ik 2 weken extra van werk (superfijn) en denk dat 1 sept uiterlijk beginnen toch wel het beste zou zijn voor werk. Dus even rekenen wat dan handig is. Ik denk dat als het uitkomt ik bij 36 weken zou willen doen maar 1 week eerder vakantie te nemen, en dan nog 14 weken erna. Wow echt lang, soort sabbatical eigenlijk
dinsdag 25 september 2018 om 08:53
Isayez: goed dat je het hebt gedeeld met wat mensen op je werk, als je zo rot voelt is het fijn dat mensen er van op de hoogte zijn en weten wat er speelt. Ik hoop echt dat de kleine frummel een mooie groeispurt heeft gemaakt deze week
ZsaZsa: Ja het maakt je superonzeker, maar het was geruststellend om te lezen dat dat dus een bekend fenomeen is rond deze tijd.
Frigga: Haha ja ik had ook geen idee, ik dacht 8 weken na je bevalling maar natuurlijk heb je daarvoor ook verlof
Haha. Ik heb het nu een beetje uitgezocht voor mezelf:
UD: (voorlopig) 7 mei. Ik wil zo lang mogelijk doorwerken (hoe langer vrij met de baby
) dus dan zou ik als uiterlijke optie op 7 april met zwangerschapsverlof moeten (4 weken voor UD) en dan mag ik 2 weken optellen bij het bevallingsverlof van 10 weken dat ingaat na de dag van je bevalling. Dus dan zou ik als ik op mijn UD beval, op 7 augustus weer aan het werk moeten. Ik kijk t.z.t. of ik er dan nog wat weekjes eigen vakantie aan vastplak of dat ik misschien wel weer zin heb om te gaan werken
ZsaZsa: Ja het maakt je superonzeker, maar het was geruststellend om te lezen dat dat dus een bekend fenomeen is rond deze tijd.
Frigga: Haha ja ik had ook geen idee, ik dacht 8 weken na je bevalling maar natuurlijk heb je daarvoor ook verlof
UD: (voorlopig) 7 mei. Ik wil zo lang mogelijk doorwerken (hoe langer vrij met de baby
anoniem_359857 wijzigde dit bericht op 25-09-2018 09:33
0.00% gewijzigd
dinsdag 25 september 2018 om 09:12
Hoi iedereen,
Vanochtend dit forum gevonden en het lijkt me erg leuk om mee te praten over alles!
Ik ben Samantha en ik ben 24 jaar. Dit is mijn eerste kindje/zwangerschap en alles is super spannend en leuk! Ik ben uitgerekend op 14 mei 2019 en ik heb nog geen idee wat het zal worden, maar dat willen we wel heel graag weten! Ik ben vandaag 7 weken <3. Mijn eerste afspraak is 5 oktober en ik hoop heel hard dat ik dan een echo krijg (of iig het hartje hoor)!
Liefs,
Samantha
Vanochtend dit forum gevonden en het lijkt me erg leuk om mee te praten over alles!
Ik ben Samantha en ik ben 24 jaar. Dit is mijn eerste kindje/zwangerschap en alles is super spannend en leuk! Ik ben uitgerekend op 14 mei 2019 en ik heb nog geen idee wat het zal worden, maar dat willen we wel heel graag weten! Ik ben vandaag 7 weken <3. Mijn eerste afspraak is 5 oktober en ik hoop heel hard dat ik dan een echo krijg (of iig het hartje hoor)!
Liefs,
Samantha
dinsdag 25 september 2018 om 14:40
Leuk zeg Ananas
Ja ik kan ook echt niet wachten tot de termijnecho.. duurt lang! 
Welkom Sam! We hebben het hier toevallig laatst op het forum over gehad dat je met je eerste termijnecho alleen het hartje ziet, niet hoort
Ook ik wil t.z.t. graag het geslacht weten, véééls te nieuwsgierig om dat te bewaren voor de bevalling
Tip voor degene die zich niet meer kunnen inhouden: kreeg vanmorgen een appje van een vriendin dat het mama dagen (tot 40% korting) zijn bij Prénatal
Welkom Sam! We hebben het hier toevallig laatst op het forum over gehad dat je met je eerste termijnecho alleen het hartje ziet, niet hoort
Tip voor degene die zich niet meer kunnen inhouden: kreeg vanmorgen een appje van een vriendin dat het mama dagen (tot 40% korting) zijn bij Prénatal
dinsdag 25 september 2018 om 16:43
dinsdag 25 september 2018 om 17:25
woensdag 26 september 2018 om 12:02
Hoi allemaal, sorry voor de afwezigheid, maar ik blijf gewoon meelezen.
Vanochtend eerste echo gehad bij gynocoloog, inwendig (we hebben inwendig en uitwendig gedaan, maar inwendig zie je het Zo Veel scherper en beter!!), en we hebben een
hartje gezien (en horen kloppen!)!
Het leek op een haribo-beertje die ontzettend aan het bewegen was, ik ben 8 weken en 6 dagen nu met UD 2 mei en t mensje was al 23 mm groot
Ik heb wat tranen gelaten, super emotioneel, zo fijn om te zien en horen dat alles goed was! Helaas doet ze geen bevallingen (meer), dus ik zal een collega (ook gynocoloog) van haar bellen die in een ziekenhuis dichtbij m'n huis is.
fijne dag iedereen!!! (ik blijf nog even in m'n blijheid-roes)
Vanochtend eerste echo gehad bij gynocoloog, inwendig (we hebben inwendig en uitwendig gedaan, maar inwendig zie je het Zo Veel scherper en beter!!), en we hebben een
Het leek op een haribo-beertje die ontzettend aan het bewegen was, ik ben 8 weken en 6 dagen nu met UD 2 mei en t mensje was al 23 mm groot
Ik heb wat tranen gelaten, super emotioneel, zo fijn om te zien en horen dat alles goed was! Helaas doet ze geen bevallingen (meer), dus ik zal een collega (ook gynocoloog) van haar bellen die in een ziekenhuis dichtbij m'n huis is.
Happy as long as I'm not hungry
woensdag 26 september 2018 om 12:35
Gefeliciteerd allemaal met de goede echo's!!!
Ik heb de termijnecho en intakegesprek op 4 oktober
Welkom Sam-baby! Leuk dat je ook komt meeschrijven!
Ik heb nu eindelijk mijn werkrooster gekregen van komende maand. Super spannend! Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat, want ik ben de afgelopen weken gewoon thuis geweest en kon simpel in de middag even op bed gaan liggen en s avonds vroeg naar bed.
Ik heb de termijnecho en intakegesprek op 4 oktober
Welkom Sam-baby! Leuk dat je ook komt meeschrijven!
Ik heb nu eindelijk mijn werkrooster gekregen van komende maand. Super spannend! Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat, want ik ben de afgelopen weken gewoon thuis geweest en kon simpel in de middag even op bed gaan liggen en s avonds vroeg naar bed.
woensdag 26 september 2018 om 16:56
Gefeliciteerd met de goede echo’s Ananas en Hollandsglorie!
Bloomaday, spannend zeg dat bloedverlies! Gelukkig een goede echo! Is het bloeden inmiddels gestopt?
Frigga, Succes met je werk! wat voor werk doe je?
Hier lijk ik de misselijkheid wat meer onder controle te krijgen. Krijg wel steeds meer trek in dingen die ik normaal nooit eet. Tot nu toe gelukkig geen hele gekke dingen
Hebben jullie dat ook?
Overmorgen de 1e echo. Mijn gevoel gaat op en neer maar ik merk wel dat angst en spanning tot nu toe de boventoon voeren. Dit vind ik dan meteen ook weer erg jammer, maar ik ben ook wel iemand die gewoon veel piekert.
Bloomaday, spannend zeg dat bloedverlies! Gelukkig een goede echo! Is het bloeden inmiddels gestopt?
Frigga, Succes met je werk! wat voor werk doe je?
Hier lijk ik de misselijkheid wat meer onder controle te krijgen. Krijg wel steeds meer trek in dingen die ik normaal nooit eet. Tot nu toe gelukkig geen hele gekke dingen
Overmorgen de 1e echo. Mijn gevoel gaat op en neer maar ik merk wel dat angst en spanning tot nu toe de boventoon voeren. Dit vind ik dan meteen ook weer erg jammer, maar ik ben ook wel iemand die gewoon veel piekert.
woensdag 26 september 2018 om 23:19
donderdag 27 september 2018 om 09:14
Ananas: Haha, herkenbaar! Je leeft nu echt van echo tot echo. Ik heb morgen intake bij de VK maar wil liever weer een echo
Bloomaday: Jeetje wat schrikken voor je dat bloedverlies
Gelukkig had je een goede echo!
Hollandsglorie: Wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien én gehoord! Kan dus wel! Ik denk als ik het hartje straks hoor met de 12wk echo, dat er ook wat traantjes zullen vloeien. En wat ben je al ver joh! Uitgerekend op mijn verjaardag
Geniet van dit heerlijke nieuws
ZsaZsa: Ik heb geen trek meer in avondeten, werkelijk álles staat me tegen. Brrrr... Verder vooral trek in zoet en ik eet het liefst de hele dag cereal (honey loops, coco pops) met melk, haha
Lijk net een kind van 12
Hier: Zijn écht mijn symptomen veranderd sinds ik week 8 heb aangetikt, lijkt wel op klokslag. Véél minder misselijk en ook niet meer de hele dag hongerig. Ook minder opgezette/zere tepels, nog wel als ik er in knijp doet het zeer en er zitten nog steeds van die gekke bolletjes op. Nieuw symptoom is constipatie, echt verschrikkelijk. (TMI: ook meer afscheiding.) Ook trek ik de geur van de snuit van mijn hondje héél slecht en het geluid als hij iets likt, haha. Ook heb ik hele rare dromen deze week
Wanneer gaan jullie beginnen met het insmeren van jullie buik? Ik heb het gevoel dat er al een mini buikje zit aan te komen hier
Bloomaday: Jeetje wat schrikken voor je dat bloedverlies
Hollandsglorie: Wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien én gehoord! Kan dus wel! Ik denk als ik het hartje straks hoor met de 12wk echo, dat er ook wat traantjes zullen vloeien. En wat ben je al ver joh! Uitgerekend op mijn verjaardag
ZsaZsa: Ik heb geen trek meer in avondeten, werkelijk álles staat me tegen. Brrrr... Verder vooral trek in zoet en ik eet het liefst de hele dag cereal (honey loops, coco pops) met melk, haha
Hier: Zijn écht mijn symptomen veranderd sinds ik week 8 heb aangetikt, lijkt wel op klokslag. Véél minder misselijk en ook niet meer de hele dag hongerig. Ook minder opgezette/zere tepels, nog wel als ik er in knijp doet het zeer en er zitten nog steeds van die gekke bolletjes op. Nieuw symptoom is constipatie, echt verschrikkelijk. (TMI: ook meer afscheiding.) Ook trek ik de geur van de snuit van mijn hondje héél slecht en het geluid als hij iets likt, haha. Ook heb ik hele rare dromen deze week
Wanneer gaan jullie beginnen met het insmeren van jullie buik? Ik heb het gevoel dat er al een mini buikje zit aan te komen hier
donderdag 27 september 2018 om 13:51
Wow winter dit had ik kunnen schrijven! Ook minder misselijk, wel vlagen en verschilt per dag (als ik dag ervoor druk ben geweest). Maar heeeel aparte levendige dromen! En moeilijk doen over eten. Borsten groot maar inderdaad minder pijnlijk.
Buik insmeren Haha nee denk vanaf week 12 ofzo? Ik wil ZO graag een volgende echo, nu weer beetje buikpijn en dacht in m'n afscheiding 1 ministipje bruin te zien. Meteen weer onzeker
Nog drie weken precies totdat we meer weten... pff
Buik insmeren Haha nee denk vanaf week 12 ofzo? Ik wil ZO graag een volgende echo, nu weer beetje buikpijn en dacht in m'n afscheiding 1 ministipje bruin te zien. Meteen weer onzeker
Nog drie weken precies totdat we meer weten... pff
donderdag 27 september 2018 om 17:06
winter en wildeperzik Wat grappig! Ik heb precies hetzelfde. Vandaag 8 weken en inderdaad meer last v maag/darmen en minder misselijk en ik vind alles in huis heel snel gek ruiken of stinken. Ohja en alleen zoete dingen willen eten, heel herkenbaar! Pannenkoeken, ontbijtkoek en hagelslag zijn hier het menu
Wat betreft insmeren, geen idee of het helpt.. Mijn broeken gaan in ieder geval niet echt soepel meer dicht haha!
Nog 1 nachtje slapen tot de echo, spannend!
isayez Hoe gaat het bij jou? Hoe is je gevoel over morgen?
Wat betreft insmeren, geen idee of het helpt.. Mijn broeken gaan in ieder geval niet echt soepel meer dicht haha!
Nog 1 nachtje slapen tot de echo, spannend!
isayez Hoe gaat het bij jou? Hoe is je gevoel over morgen?
donderdag 27 september 2018 om 22:04
Hoi meiden,
Ben beetje stil geweest deze week.. Zal de tabel ook nog aanpassen maar niet vandaag.
Ene kant gaat het goed met mij.. Maar nu de echo steeds dichterbij komt, word ik steeds banger
ik durf niet op mijn gevoel te vertrouwen..
Eigenlijk heb ik een heel goed gevoel.. Maar durf het niet toe te laten..
Zelf denk ik dat hartje nog wel klopt, maar dat het nog steeds twijfelachtig is.. En dat het weer een spannende week wordt..
Morgen ochtend 9.10 heb ik de echo.. Gelukkig al heel vroeg.
Ik laat het morgen weten. Fijne avond allemaal!
Ben beetje stil geweest deze week.. Zal de tabel ook nog aanpassen maar niet vandaag.
Ene kant gaat het goed met mij.. Maar nu de echo steeds dichterbij komt, word ik steeds banger
Eigenlijk heb ik een heel goed gevoel.. Maar durf het niet toe te laten..
Zelf denk ik dat hartje nog wel klopt, maar dat het nog steeds twijfelachtig is.. En dat het weer een spannende week wordt..
Morgen ochtend 9.10 heb ik de echo.. Gelukkig al heel vroeg.
Ik laat het morgen weten. Fijne avond allemaal!
vrijdag 28 september 2018 om 05:38
Mag ik me ook melden?
Ik heb begin deze week een positieve test gehad, jeej! Het was niet helemaal gepland, maar zeker wel welkom. Dit wordt ons derde kindje.
Ik ben waarschijnlijk ongeveer 21 Mei uitgerekend, maar omdat mijn cyclus deze maand raar was weet ik het dus niet zeker.
Ik heb volgende week twee gesprekken met verloskundigen, om er een te kiezen.
Ik ben 33 jaar en heb het gevoel dat dit een meisje is, maar dat weet ik natuurlijk nog niet. Ik verwacht in de komende weken een echo te doen om mijn precieze UD te bepalen.
Dan ga ik nu eens even dit topic doorleze nom te kijken wie jullie allemaal zijn!
Ik heb begin deze week een positieve test gehad, jeej! Het was niet helemaal gepland, maar zeker wel welkom. Dit wordt ons derde kindje.
Ik ben waarschijnlijk ongeveer 21 Mei uitgerekend, maar omdat mijn cyclus deze maand raar was weet ik het dus niet zeker.
Ik heb volgende week twee gesprekken met verloskundigen, om er een te kiezen.
Ik ben 33 jaar en heb het gevoel dat dit een meisje is, maar dat weet ik natuurlijk nog niet. Ik verwacht in de komende weken een echo te doen om mijn precieze UD te bepalen.
Dan ga ik nu eens even dit topic doorleze nom te kijken wie jullie allemaal zijn!