Vakantiewoningruil met simpel flatje?

01-10-2018 16:30 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
In zomer 2019 wil ik graag vakantiewoningruil doen.
Alleen op de sites van holidaylink en huizenruil zie ik de meest fantastische huizen voorbij komen, zo lijkt het.
Zelf woon ik in een simpel 3-kamerappartement (huur) van ca 60 vierkante meter.
Daar komt nog bij dat ik ook verzorging voor mijn katten erbij zoek, of deze kan meenemen.
Zelf heb ik weinig tot geen eisen voor de ruilwoning.
Ik wil zelf ook wel voor andermans katten zorgen.
Onmogelijk?

Iemand tips, ervaringen, links ?
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 01-10-2018 16:35
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou iemand in jouw flatje vakantie willen vieren?
Woon je in een leuke stad of in een mooie omgeving?
Alle reacties Link kopieren
Waar wil je zelf naar toe en waar woon jij? Als de stad of dorp waar jij woont populair is willen mensen misschien wel in een appartement.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me dat het best kan, maar iemand die in zo'n fantastisch huis van die sites woont, zal misschien niet in jouw flat willen. Maar genoeg gelijkgestemden, lijkt me, die ook best een weekje goedkope vakantie willen. Ik zou zeggen zoek leuke toeristische dingen over je omgeving op en plaats die erbij. Waarom zou iemand een week naar plaatst x willen?
Je kunt beter zelf 'n vakantie boeken, want als je wil ruilen moet je wel zelf iets bijzonders als ruilobject bezitten en dat doe je niet. Of je flatje moet hartje Amsterdam zitten?
Alle reacties Link kopieren
Misschien is dit iets voor je? https://voor-elkaar.net
Enne, hartje Amsterdam valt volgens mij wel mee hoor, ik kwam van de zomer Amerikanen tegen die in Hilversum logeerden en dat heerlijk dicht bij Amsterdam vonden ;). Voor veel buitenlanden is een uur afstand 'omgeving' Amsterdam. Geen idee of dat voor TO van toepassing is natuurlijk.
Hoe is de omgeving? Ik denk niet dat iemand een vakantiewoning wil in Zoetermeer-Noord of Almere. Ergens in de binnenstad van een levendige plaats of aan de kust is natuurlijk best een optie.
Er zijn speciaal housesitters sites waar je een huizen/kattenoppas kunt vinden voor als je op vakantie gaat.
Alle reacties Link kopieren
Tja TO goed google er op naslaan of er niet een natuurpark, water, wandelgebied, uitgaansgebied etc binnen een half uur bij je vandaan is. Ook parkeergelegenheid lijkt me niet onbelangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Als je in een leuke stad woont lijkt me dit geen enkel probleem.
qwe schreef:
01-10-2018 17:06
Misschien is dit iets voor je? https://voor-elkaar.net
Enne, hartje Amsterdam valt volgens mij wel mee hoor, ik kwam van de zomer Amerikanen tegen die in Hilversum logeerden en dat heerlijk dicht bij Amsterdam vonden ;). Voor veel buitenlanden is een uur afstand 'omgeving' Amsterdam. Geen idee of dat voor TO van toepassing is natuurlijk.
Dit. In Nederland is alles dichtbij, dus dat is een groot voordeel.
Plaats een oproepje op dit forum. Genoeg gelijkgestemden hier denk ik.
Tiana_76 schreef:
01-10-2018 17:37
Dit. In Nederland is alles dichtbij, dus dat is een groot voordeel.
Maar iemand die zelf 'n mooi groot huis heeft gaat niet ruilen met iemand op 'n flatje, die kan 'n betere accommodatie betalen.
redbulletje schreef:
01-10-2018 17:51
Maar iemand die zelf 'n mooi groot huis heeft gaat niet ruilen met iemand op 'n flatje, die kan 'n betere accommodatie betalen.
TO schrijft dat ze weinig tot geen eisen heeft voor de ruilwoning, dus dat moet prima lukken denk ik zo.
Misschien is er wel een andere flatbewoner / katteneigenaar die ook wil ruilen.... Of iemand die heel graag jouw woonomgeving wil verkennen.
Ik zou het gewoon proberen als ik jou was!
Alle reacties Link kopieren
En mag je van je huurbaas of woningbouwvereniging wel aan huizenruil doen?
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
01-10-2018 19:24
En mag je van je huurbaas of woningbouwvereniging wel aan huizenruil doen?
Dat moet ik nog navragen.Is toestemming vaak een problem?Wordt het dan stiekum gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er op zich geen moeite mee hebben om in een heel aantrekkelijke omgeving op een appartement te zitten voor mijn vakantie - immers, als je een vakantie boekt, is je accommodatie ook vaak een simpel appartement of een enkele hotelkamer. Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt dan ook nog eens voor huisdieren te moeten zorgen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Mijn opa en oma deden vroeger woningruil met iemand in Duitsland. Was een enorm huis waar we met de hele familie in konden verblijven in een prachtige omgeving. Zij hadden zelf een normaal rijtjeshuis, maar vlakbij de kust, dus die mensen wilden wat graag woningruil doen.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
01-10-2018 19:33
Dat moet ik nog navragen.Is toestemming vaak een problem?Wordt het dan stiekum gedaan?
Je kan het stiekem doen, maar als ze erachter komen, kan je wel je woning uitgezet worden. Dat risico zou ik het persoonlijk niet waard vinden.
Alle reacties Link kopieren
Had jij niet lawaaierige buren?
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
01-10-2018 20:13
Had jij niet lawaaierige buren?
ze zijn nu rustig 8-)
Het toestemming krijgen van de verhuurder kon weleens een probleem worden..
Iemand die ook een simpel appartement heeft en katten, wil misschien best met je ruilen. Iemand die beter en leuker woont, wil echt niet vakantie vieren in een simpel huis. Dat heet dan geen vakantie, maar survivallen.
Alle reacties Link kopieren
Als er iemand is die er hetzelfde instaat als jij, waarom zou het dan niet kunnen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
01-10-2018 17:30
Hoe is de omgeving? Ik denk niet dat iemand een vakantiewoning wil in Zoetermeer-Noord of Almere. Ergens in de binnenstad van een levendige plaats of aan de kust is natuurlijk best een optie.
Almere ligt wel centraal als je van daaruit Amsterdam, Utrecht, Flevopolder etc wilt gaan bezoeken. En ongetwijfeld goedkoper dan iets dichterbij Utrecht of Amsterdam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven