National Novel Writing Month (2018)

01-10-2018 21:05 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een maand staat de National Novel Writing Month (NaNoWriMo) weer voor de deur. Mensen over de hele wereld gaan het weer proberen; een "novel" van minstens 50.000 woorden schrijven in 1 maand tijd. De afgelopen jaren is er steeds een topic met een klein clubje deelnemers geweest waarin we elkaar voorzien van support. Oktober wordt vaak gebruikt ter voorbereiding op deze gekte, dus bij deze alvast een nieuw topic. :)

Doel: een roman van minimaal 50.000 woorden schrijven in één maand tijd (je roman hoeft niet af te zijn bij 50.000 woorden)

Start: 1 november 2018 om 00.00

Eind: 30 november 2018 om 23.59

Doel van dit topic: ervaringen delen, support geven en ontvangen, en (als het meezit) samen de eindstreep halen.

Wie doet er ook (weer) mee?
Alle reacties Link kopieren
Misschien ga ik dit jaar wel wel weer eens meedoen, het ligt een beetje aan de rest van mijn planning. Het is wel een mooie stok achter de deur om lekker op te schieten met een schrijfproject.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke uitdaging! Ik denk dat ik ook ga meedoen. Lukt het niet, dan vind ik het in elk geval fijn om dit topic te volgen.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaaaaaa! Daar issie weer.
Zin in!
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Jaaaa! Hallo :hello:
femmelotje schreef:
01-10-2018 21:44
Jaaaaaaaaaa! Daar issie weer.
Zin in!
Goed onderschrift :mrgreen:
Hebben jullie al een idee voor een boek?

Ik schrijf dit jaar met een plan. Dus ik weet al hoe het afloopt. Raarrr. Maar misschien win ik dan wel een keer. Dat is wel de bedoeling.
Liadan jij was / bent toch ML?
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
01-10-2018 22:01
Goed onderschrift :mrgreen:
En ik leef ernaar :) Ik schrijf lekker ook geen novel want #rebel
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
01-10-2018 22:04
Liadan jij was / bent toch ML?
Nee! Droomz, die hier de afgelopen jaren ook wel eens kwam, is wel ML.
Liadan schreef:
01-10-2018 22:12
Nee! Droomz, die hier de afgelopen jaren ook wel eens kwam, is wel ML.
Oh dan klinkt je naam gewoon zo bekend van het jaarlijkse topic, haha!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat jullie allemaal mee gaan doen!

@femmelotje: :hello: We gaan weer voor de eindstreep!

@Erinlynn: heb je al eerder meegedaan?

@Susan: heb je al uitgewerkte plannen?

@COtweepuntnul: knap dat je al een hele verhaallijn hebt. Ik ben zelf een onverbeterlijke pantser (term voor iemand die zonder plan aan de slag gaat, voor wie dit niet weet). Ik probeer wel eens wat voor te bereiden,maar dat is niet echt mijn natuurlijke stijl, dus dat lukt niet goed. :P Ik heb wel een (totaal niet concreet) idee in mijn hoofd, dus we zullen zien.
Alle reacties Link kopieren
femmelotje schreef:
01-10-2018 22:09
En ik leef ernaar :) Ik schrijf lekker ook geen novel want #rebel
Wat ga je doen?
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
01-10-2018 22:18
Oh dan klinkt je naam gewoon zo bekend van het jaarlijkse topic, haha!
Zou heel goed kunnen. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ja ik meld me!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meerdere uitgewerkte plannen. Moet nog even kijken welke ik in november ga doen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit een heel leuk idee maar heb nog nooit een fictief verhaal geschreven. Voor diegene die meedoen, hebben jullie allemaal als wat ervaring in het schrijven van verhalen?
chocolol schreef:
02-10-2018 00:01
Ik vind dit een heel leuk idee maar heb nog nooit een fictief verhaal geschreven. Voor diegene die meedoen, hebben jullie allemaal als wat ervaring in het schrijven van verhalen?
Een beetje, maar dat is echt niet belangrijk hoor. Je moet toch een keer beginnen / ervaring opdoen.
Is er iemand wel es naar de kickoff geweest? Is dat leuk?
Alle reacties Link kopieren
@Liadan: nee, nog nooit meegedaan. Had er al wel een keer wat over gelezen.

Ik heb wel ervaring met schrijven, maar voornamelijk met kortere verhalen (blogs, columns).
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
02-10-2018 00:01
Ik vind dit een heel leuk idee maar heb nog nooit een fictief verhaal geschreven. Voor diegene die meedoen, hebben jullie allemaal als wat ervaring in het schrijven van verhalen?
Ik doe inmiddels al jaren mee, maar als ik even terug ga naar mijn eerste NaNo; ik schreef wel al verhalen, meestal korte verhalen en ik begon langzaam over te stappen naar lange verhalen. NaNo leek mij een mooie uitdaging om eens flink wat op papier te krijgen. Zonder NaNo viel ik toch telkens in de valkuil van teruglezen, herschrijven, etc.

Het mooie van NaNoWriMo is dat iedereen er aan mee kan doen, hoeveel ervaring je ook hebt. Het is puur een uitdaging voor jezelf, dus laat je niet weerhouden door het feit dat je nog nooit een fictief verhaal geschreven hebt en ook niet door anderen die al heel vaak mee hebben gedaan/veel ervaring hebben/al dan niet beter zouden zijn dan jij.

Go for it!
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
02-10-2018 08:07
Is er iemand wel es naar de kickoff geweest? Is dat leuk?
Ik vind dat leuk, ja!
Alle reacties Link kopieren
Erinlynn schreef:
02-10-2018 09:23
@Liadan: nee, nog nooit meegedaan. Had er al wel een keer wat over gelezen.

Ik heb wel ervaring met schrijven, maar voornamelijk met kortere verhalen (blogs, columns).
Leuk dat je dit jaar mee wil doen!

Voor mijn eerste NaNo had ik er ook al eerder van gehoord, maar het heeft even geduurd voor ik daarna ook daadwerkelijk mee ging doen. Sindsdien is het ieder jaar raak. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb veel ervaring met fictie schrijven, maar niet met NaNoWriMo. Ben wel een keer naar zo'n borrel geweest in Utrecht, dat was in 2016. Ik vond het wel oké, al voelde ik me wel wat oud, volgens mij waren er voornamelijk twintigers.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Liadan schreef:
01-10-2018 22:20
Wat ga je doen?
Net als andere jaren ga ik weer aan het RPG'en :) Korte stukjes vanuit één personage, in samenwerking met anderen. Dus geen lopend verhaal, maar steeds stukjes van 500-1000 woorden en dat uiteindelijk in een document zetten :)
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven