Waarom zijn Britt en baby Yassin nog niet terug?

03-10-2018 22:29 231 berichten
https://www.ad.nl/binnenland/britt-en-b ... ~acc47c65/

Dat arme meiske zit al meer dan 2 maanden in een Egyptische hotelkamer met haar baby die nogal onverwacht geboren werd.

Waarom wordt de terugreis naar Nederland niet geregeld? Kan de ambassade of het ministerie van Buitenlandse Zaken echt niet aan wat touwtjes trekken daar?

En als er dan echt zo nodig een officiele vader moet zijn, is er in heel NL niemand te vinden die deze rol (al is het tijdelijk..) op zich kan nemen?

Ik verbaas me er echt over en hoop dat ze snel naar huis kunnen. Haar situatie is al moeilijk genoeg.
Is al een topic over geweest.
Waarom moet dat door de NL staat opgelost worden? Als die meid zwanger was had ze niet moeten reizen. De naam van de baby doet vermoeden dat de vader ook afkomstig is uit die contreieen.
Alle reacties Link kopieren
Britt wil zelf geen vader aanwijzen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
03-10-2018 22:37
Waarom moet dat door de NL staat opgelost worden? Als die meid zwanger was had ze niet moeten reizen. De naam van de baby doet vermoeden dat de vader ook afkomstig is uit die contreieen.
Gaat nogal moeilijk als je niet weet dat je zwanger bent.
¡Apagando las luces!
Kattenkop schreef:
03-10-2018 22:38
Britt wil zelf geen vader aanwijzen.
Erg nobel.
Kattenkop schreef:
03-10-2018 22:38
Britt wil zelf geen vader aanwijzen.
Volgens mij weet ze niet wie de vader is. Bovendien wist ze niet eens date e zwanger was.
SombraOnline schreef:
03-10-2018 22:40
Gaat nogal moeilijk als je niet weet dat je zwanger bent.
Maar waarom heeft ze het dan 'n Arabische naam gegeven? Lijkt me dat ze dan daar aan de scharrel was en niet met 'n oerhollandse Jaap of Henk.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
03-10-2018 22:47
Maar waarom heeft ze het dan 'n Arabische naam gegeven? Lijkt me dat ze dan daar aan de scharrel was en niet met 'n oerhollandse Jaap of Henk.
Dat is verplicht in Arabische landen, je mag uit een lijst met namen kiezen. Het werkt niet zo zoals in Nederland.
Verkeerd land om als vrouw te zitten met een kind waarvan geen vader bekend is.
Gewoon een gevalletje "brute pech" lijkt mij.

Die Egyptenaren zijn niet voor 't eerst nogal star.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
03-10-2018 22:37
Waarom moet dat door de NL staat opgelost worden? Als die meid zwanger was had ze niet moeten reizen. De naam van de baby doet vermoeden dat de vader ook afkomstig is uit die contreieen.
Om dezelfde reden dat de Nederlandse staat jou zou helpen als jij problemen in het buitenland had. En heb je serieus nooit wat beters te doen dan zure reacties overal te plaatsen 24 uur per dag?
redbulletje schreef:
03-10-2018 22:47
Maar waarom heeft ze het dan 'n Arabische naam gegeven? Lijkt me dat ze dan daar aan de scharrel was en niet met 'n oerhollandse Jaap of Henk.
Tering, lekker belangrijk zeg. Wat heeft dat er nou mee te maken? Misschien vind ze het gewoon een mooie naam, misschien heeft ze alleen maar scharrels van arabische komaf gehad. Daar gaat het allemaal niet om. Het gaat er om waarom ze niet gewoon terug kan naar Nederland.
Whatsinaname1988 schreef:
03-10-2018 22:54
Om dezelfde reden dat de Nederlandse staat jou zou helpen als jij problemen in het buitenland had. En heb je serieus nooit wat beters te doen dan zure reacties overal te plaatsen 24 uur per dag?
Het gaat over een kind he. Die moet je gewoon dwarszitten volgens RB.
Ik kom onder verschillende nicks al heel lang hier en RB ook, maar ik blijf het opvallend vinden dat iemand die zo'n hekel aan kinderen heeft, doorlopend op topics over kinderen reageert.

Maar inderdaad, de nl staat dient haar burgers in hetg buitenland bij te staan. Ook al zo lastig te begrijpen als er geen voordeel voor haarzelf bij zit.
anoniem_64c147b399965 wijzigde dit bericht op 03-10-2018 22:59
13.00% gewijzigd
Wie betaalt overigens die - intussen gigantische - hotelrekening?

De Egyptenaren? Of mogen Britt en / of haar ouders daar straks ook nog voor opdraaien?
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 03-10-2018 23:00
1.31% gewijzigd
-Darkside- schreef:
03-10-2018 22:55
Tering, lekker belangrijk zeg. Wat heeft dat er nou mee te maken? Misschien vind ze het gewoon een mooie naam, misschien heeft ze alleen maar scharrels van arabische komaf gehad. Daar gaat het allemaal niet om. Het gaat er om waarom ze niet gewoon terug kan naar Nederland.
Als er 'n vermoeden is dat de baby Egyptische roots heeft zou ik dat op zich nog wel kunnen begrijpen omdat ze daar meer waarde hechten aan vaders dan moeders wat het eigendomsrecht van 'n kind betreft. Maar als het gewoon 'n blanke baby is snap ik idd ook niet dat ze niet gewoon mag vertrekken. Lijkt me niet dat ze die naam dan vrijwillig kiest als ze daar gegijzelt wordt en graag terug naar Nederland wil. Maar goed, die kan ze in Nederland vast laten veranderen.
redbulletje schreef:
03-10-2018 22:59
Als er 'n vermoeden is dat de baby Egyptische roots heeft zou ik dat op zich nog wel kunnen begrijpen omdat ze daar meer waarde hechten aan vaders dan moeders wat het eigendomsrecht van 'n kind betreft. Maar als het gewoon 'n blanke baby is snap ik idd ook niet dat ze niet gewoon mag vertrekken. Lijkt me niet dat ze die naam dan vrijwillig kiest als ze daar gegijzelt wordt en graag terug naar Nederland wil. Maar goed, die kan ze in Nederland vast laten veranderen.
Ze was er een week op vakantie. Ik denk niet dat dat kind toen verwekt is.
Misschien eerst inlezen voordat je nonsens roept.
Nemaìn’ schreef:
03-10-2018 22:59
Ze was er een week op vakantie. Ik denk niet dat dat kind toen verwekt is.
Ze kwamen blijkbaar wel vaker in dat hotel en waren er vaste klant ... je weet nooit wat er daar één van de vorige vakanties is gebeurd.

Maar inderdaad:
Wil er dan nu een ex-scharrel van Britt opduiken die zichzelf voor een week "vader" wil noemen?
Liefst dan wel zonder dat ie een cent alimentatie moet betalen.
(Als ie op die officiële Egyptische aktes komt te staan ...)
Het duurt gewoon te lang. Er is een nogal zwaarwegend belang voor haar en het kind dat ze gewoon naar huis kan en niet eindeloos in een hotel blijft hangen, ver weg van familie en vrienden. Ik denk dat Nederland gewoon extra druk moet zetten, of desnoods maar wat hoge ambtenaren moet omkopen. Dit kan zo niet blijven voortduren.
Was ze in haar eentje op vakantie? Of zit ze daar nu met 'n vriendin vast?
redbulletje schreef:
03-10-2018 23:10
Was ze in haar eentje op vakantie? Of zit ze daar nu met 'n vriendin vast?
Haar moeder. Die was wat eerder teruggegaan. Ze was alleen toen de baby kwam.
Ze zit daar in principe alleen.
Wat zouden ze vanuit de ambassade overigens doen als dit een wél gepland kind was bij een bewust alleenstaande moeder?

Dan is er de helft van de tijd toch ook geen vader bekend?

Stel dat een BAM naar ginder trekt voor een "laatste vakantie" terwijl ze 6 maand zwanger is en ineens starten de weeën ... Dan moet ze nadien toch ook het land uitraken?

Stellen die nood-protocollen iets voor op de ambassade?
Nemaìn’ schreef:
03-10-2018 23:11
Haar moeder. Die was wat eerder teruggegaan. Ze was alleen toen de baby kwam.
Ze zit daar in principe alleen.
Ik dacht dat moeder / oma in vliegende vaart terug naar Egypte is gevlogen om dochter te steunen.
Terwijl opa een kinderkamer ineen aan 't boxen is.

Tegen dat kind effectief terug is - aan dit Egyptisch tempo - mag ie misschien beginnen aan de tienerkamer.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 03-10-2018 23:13
21.92% gewijzigd
Aan alle kanten een bizar verhaal. Ik snap die Egyptenaren totaal niet, je zou zeggen dat ze haar graag zien vertrekken toch (zo'n situatie is toch niet echt moreel hoogstaand qua normen en waarden van Egypte << of wij het er mee eens zijn of niet). Ik las dat er al was bepaald dat de baby niet Egyptisch is, dus waar om ze daar nu vast wordt gehouden?
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder dat je er van uitgaat dat de ambassade niet genoeg doet. Hoe kom je aan die wijsheid?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven