Mode & Beauty alle pijlers

Net huispak

04-10-2018 14:43 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek een net huispak. En met net bedoel ik iets wat nog enigzins flatteus staat en waarmee ik de deur uit kan.

Ik heb nu even niets wat past of niet versleten is dus nu draag ik een joggingbroek en vest van man maar daarmee ga ik niet naar buiten.

Wie weet waar ik een leuke joggingbroek met rechte pijp en sweater kan vinden voor een normale prijs?

Het is echt een tic, sinds mijn studententijd, al meer dan 10 jaar draag ik dit thuis. Na mijn werk kleed ik me direct om als ik geen afspraken meer heb en op vrije dagen waarin ik niet veel hoef draag ik dit. Heerlijk!
Omdat het lekker zit en omdat ik me dan minder druk hoef te maken over kindersnot en andere vlekken, katenharen. Mijn werkkleding blijft zo langer schoon en mooi. Daarnaast kan ik gewoon niet chillen in een jurk of rok of spijkerbroek. Wie herkent dit?
Ikkuh! Het eerste wat ik doe als ik thuiskom, is in ieder geval een makkelijke broek aantrekken. En als het eten op is en alles is aan kant, gaat de rest van makkelijke outfit aan. En niet omdat ik me zorgen maak om mijn werkkleding, of vlekken of wat dan ook, gewoon omdat ik er lekker in kan ontspannen.
Alle reacties Link kopieren
Same here, ook wegens kat. Thuis draag ik vaak een zwarte yogabroek met een lang shirt erover. Nu het kouder wordt ook wat vaker een lang vest. Daar ga ik ook rustig mee naar buiten.
Wil je echt op 'chique', dan zijn er ook een paar verkopers van yogabroeken die er uitzien als pantalons (ja, echt!). Ik wil er binnenkort een van Betabrand aanschaffen, daar hoor ik positieve verhalen over.
Alle reacties Link kopieren
oh heel herkenbaar! En vriend hetzelfde, ik draag ook altijd zijn "chillpants" en zijn hoodie. Maar.. laatst echt een fijne joggingbroek bij de Hema gekocht. En wil je een gewoon model dat lekker ruim zit koop dan een mannenjoggingbroek, is mijn ervaring. Net iets ruimer en ook vaak leukere broeken wat mij betreft ;) Qua truien ben ik meer fan van tshirt en vest of hoodie. Ik koop die shirts vaak bij de zeeman of wibra, van 100% katoen en dan in een kattenhaarbestendige kleur. Krijg spontaan zin om me om te kleden maar moet nog weg :(
Ik herken het helemaal niet. Ik hou er ook absoluut niet van om in een huispak, joggingbroek of slobbertrui rond te lopen. Ik zou me dan zo slonzig voelen. Ik lig in een mooi rokje of jurkje lekker languit op de bank tv te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch juist de definitie van huispak, dat het niet flatteus is?
Het is denk ik makkelijker om te proberen er schijt aan te hebben wat mensen vinden van jouw vrijetijdskleding buitenshuis.
Sowieso gaat het met dit weer toch alleen om een broek (want jas over bovenkleding). Dan voldoet toch de eerste de beste lekker zittende sportbroek?
.
Een tussenoplossing heeft misschien het merk Sandwich. Gewone kleding maar vaak wel van hele zachte joggingstofjes. Kan je gerust mee over straat.
Hunkemuller!!
Mijn huispakken en pijama's zijn hip en sjiek hoor ik regelmatig van me ma en zussen.

Loungewear wordt het op hun site genoemd

https://www.hunkemoller.nl/nl_nl/nachtm ... ewear.html
Deze week heeft de Action fluwelen huispakken in de aanbieding. Zag er mooi uit.
Voor een tientje geloof ik, of iets meer, maar niet veel meer dan.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
04-10-2018 14:54
Ik lig in een mooi rokje of jurkje lekker languit op de bank tv te kijken.
:HA: Dat gaat voor mij echt niet samen. Heb je dan ook je kekke hakjes nog aan of mogen sloffen wel?
Alle reacties Link kopieren
Decathlon of ander Primark als je het goedkoop wilt houden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik zie de laatste tijd veel fijne zwarte joggingbroeken hangen die er best leuk uitzien. Bijvoorbeeld bij de Only
https://www.only.com/nl/nl/on/damesmode ... ack_645634

Ik ga die tip van de action zelf ook ff checken. Zag zoiets ook bij de rituals maar die zijn wat duurder dan een 10 tje :-D
Met huispakken ga ik de deur niet uit, maar dat zal voor iedereen anders zijn. Ik heb een aantal zwarte yogabroeken en stretch pantalons die heerlijk zitten en met een shirt toch toonbaar zijn.
sneeuwwitje80 schreef:
04-10-2018 15:19
Ik zie de laatste tijd veel fijne zwarte joggingbroeken hangen die er best leuk uitzien. Bijvoorbeeld bij de Only
https://www.only.com/nl/nl/on/damesmode ... ack_645634

Ik ga die tip van de action zelf ook ff checken. Zag zoiets ook bij de rituals maar die zijn wat duurder dan een 10 tje :-D
Ik zie ze niet meer staan in de add, maar het kan dat ze ze nog in de winkel hebben.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
04-10-2018 15:05
Deze week heeft de Action fluwelen huispakken in de aanbieding. Zag er mooi uit.
Voor een tientje geloof ik, of iets meer, maar niet veel meer dan.


Dat zal dan wel voor 100% van plastic gemaakt zijn.
Ademt niet en is statisch, bah.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
04-10-2018 14:54
Ik herken het helemaal niet. Ik hou er ook absoluut niet van om in een huispak, joggingbroek of slobbertrui rond te lopen. Ik zou me dan zo slonzig voelen. Ik lig in een mooi rokje of jurkje lekker languit op de bank tv te kijken.


Volledig opgemaakt, en met hakken van 10 cm aan ;-D

Dit topic deed mij helaas wel denken aan.....

http://www.peopleofwalmart.com


:O
Ik heb zelf een fijn t shirt en een joggingbroek van de America Today waar ik echt wel mee naar buiten durf.
Alle reacties Link kopieren
nimue_iparis schreef:
04-10-2018 15:15
of mogen sloffen wel?


Sloffen stinken ook binnen de kortste keren de pan uit.
Zeker als ze van synthetisch materiaal gemaakt zijn, de meesten dus.
Blondie456 schreef:
04-10-2018 14:54
Ik herken het helemaal niet. Ik hou er ook absoluut niet van om in een huispak, joggingbroek of slobbertrui rond te lopen. Ik zou me dan zo slonzig voelen. Ik lig in een mooi rokje of jurkje lekker languit op de bank tv te kijken.
Dit!
Helaas is mijn man wel heel erg van de slonsoutfits. En als ie nou een pak aan zou moeten voor zijn werk, zou ik het misschien beter begrijpen. Maar een spijkerbroek en trui kun je toch wel gewoon aan houden thuis? 🤷‍♀️
Door ziekte ben ik veel thuis. Ik draag jurken van sweatstof en een fijne, katoen/wol legging eronder. Als het kouder is een gebreid vest erop. Laarsachtige pantoffels van suede eronder.
eekhoorn12 schreef:
04-10-2018 15:44
Dit!
Helaas is mijn man wel heel erg van de slonsoutfits. En als ie nou een pak aan zou moeten voor zijn werk, zou ik het misschien beter begrijpen. Maar een spijkerbroek en trui kun je toch wel gewoon aan houden thuis? 🤷‍♀️
Ik draag veel jeans, maar als ik moe ben of niet lekker verwissel ik die 's avonds graag voor een broek van sweatstof. Hoeft niet altijd slonzig te staan hoor. Er zijn ook mooie, dikkere zonder boord vanonder. Dat hangt net wat comfortabeler op de bank.
karin6789 schreef:
04-10-2018 15:42
Sloffen stinken ook binnen de kortste keren de pan uit.
Zeker als ze van synthetisch materiaal gemaakt zijn, de meesten dus.

Welnee. Ik heb gewoon Spaanse sloffen van suede met een teddy-vachtje erin. Die ruiken helemaal niet. Ik heb trouwens ook geen zweetvoeten en draag er sokken in.
Anders een heerlijk voetdeootje?
karin6789 schreef:
04-10-2018 15:42
Sloffen stinken ook binnen de kortste keren de pan uit.
Zeker als ze van synthetisch materiaal gemaakt zijn, de meesten dus.
Suede nemen. Uggs of Sheperd.

Ik draag zelf Minnetonka enkellaarsjes als pantoffels. Kan er ook mee naar buiten want het zijn eigenlijk gewone schoenen, maar ik draag ze als pantoffels. Ze gaan al jaren mee, zonder te stinken.
nimue_iparis schreef:
04-10-2018 15:15
:HA: Dat gaat voor mij echt niet samen. Heb je dan ook je kekke hakjes nog aan of mogen sloffen wel?
Sloffen heb ik niet want ik kan niet tegen warme voeten. Dus of dunne sokjes bij een lange broek, panty of blote voeten.
Alle reacties Link kopieren
RogerPriddy schreef:
04-10-2018 14:59
Een tussenoplossing heeft misschien het merk Sandwich. Gewone kleding maar vaak wel van hele zachte joggingstofjes. Kan je gerust mee over straat.
Inderdaad, Sandwich! ik heb er al jaren een legging met een lang vest van. Donkergrijs, lekker zacht stofje, ik kan er zelfs mee naar de AH. Het voelt als een huispak, maar staat als gewone kleding.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven