Lelijkste stad ter wereld

06-10-2018 23:06 281 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het andere topic ben ik hier ook wel benieuwd naar! Wat vinden jullie de lelijkste stad ter wereld? TO trapt af: ik nomineer Chisinau en Pyongyang als grote kanshebbers.
Hoe lelijker hoe beter.
Alle reacties Link kopieren
Rotterdam
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Luik
Alle reacties Link kopieren
Luik vind ik echt heel lelijk, Rotterdam is een goede tweede.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Alle reacties Link kopieren
Almere
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
In nederland ga ik voor (het centrum van) almere
Alle reacties Link kopieren
Puno in Peru. Echt lelijk. Juliaca is nog erger, maar daar zijn we gelukkig alleen doorheen gereden.
Cum non tum age
Oké dan. Zoetermeer. Zo lelijk dat zelfs ik het niet mooi vind. Zielloos vooral.
En Lelystad.
SallySpectra* schreef:
06-10-2018 23:17
Oké dan. Zoetermeer. Zo lelijk dat zelfs ik het niet mooi vind. Zielloos vooral.
En Lelystad.
Helemaal mee eens!
En Lutjebroek.

Van die zelfmoordsteden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ooit eens gestrand in Kabale, Oeganda. Echt, nog nooit zo'n lelijke stad gezien.
In eigen land?
Charleroi

Daarbuiten?
Zowat elke midden-Engelse stad.
Alle reacties Link kopieren
Eindhoven. Wat een treurnis.
Verder Playa del Ingles.
Alle reacties Link kopieren
100% playa des ingles. Wat een uitgeleefde bende is het daar.
Alle reacties Link kopieren
Rabat in Marokko :pukey:

Echt, dat hele land is betoverend mooi, maar wat ze toch met die stad hebben gedaan. Werkelijk afstotelijk.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
In een reisgids las ik 20 jaar geleden dat managua in Nicaragua toen de lelijkste stad op aarde werd genoemd. Het was er idd vreselijk troosteloos en vies.
Alle reacties Link kopieren
Charleroi, Mulhouse de grootste kanshebbers
Luik ook wel, maar ik heb ook de mooie herinneringen
Esbjerg - niet lelijk, maar echt saai.
Zoetermeer!

Oh ja, en Almere.
Alle reacties Link kopieren
Nooit geweest, maar geloof dat Detroit ook niet om aan te gluren is..
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Restera schreef:
06-10-2018 23:08
Rotterdam
Die wilde ik eerst roepen, maar dat vind ik eigenlijk helemaal niet. Rotterdam heeft de handicap dat bijna het hele oude hart eruit is gebombardeerd, maar ze hebben toch echt hun stinkende best gedaan om er weer wat van te maken. En dat is toch ook wel weer mooi eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
06-10-2018 23:35
Die wilde ik eerst roepen, maar dat vind ik eigenlijk helemaal niet. Rotterdam heeft de handicap dat bijna het hele oude hart eruit is gebombardeerd, maar ze hebben toch echt hun stinkende best gedaan om er weer wat van te maken. En dat is toch ook wel weer mooi eigenlijk.

Helemaal mee eens. Alleen jammer dat hun best betekend betonnen blokken, eindeloze straten met seksshops en afzichtelijke architectuur die de tand des tijds niet heeft doorstaan.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Nemaìn’ schreef:
06-10-2018 23:18
Helemaal mee eens!
En Lutjebroek.

Van die zelfmoordsteden.
Lutjebroek is echt heel leuk! En ik kan het weten 😀 trouwens geen stad hè maar een heel klein dorpje.
Restera schreef:
06-10-2018 23:38
Helemaal mee eens. Alleen jammer dat hun best betekend betonnen blokken, eindeloze straten met seksshops en afzichtelijke architectuur die de tand des tijds niet heeft doorstaan.
Woon jij in Rotterdam of roep je nu gewoon maar wat?

Ik kom er alleen maar incidenteel en ik herken je klachten over die eindeloze straten met seksshops helemaal niet (ja twee straten misschien maar daar kun je omheen lopen). De architectuur wel een beetje maar dat is vooral een kwestie van smaak en ik vind het juist ook wel grappig, zo'n verzamelplaats van architectonische ideeën door de jaren heen.

De oude haven vind ik het mooist, dat dan weer wel.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
06-10-2018 23:44
Woon jij in Rotterdam of roep je nu gewoon maar wat?

Ik kom er alleen maar incidenteel en ik herken je klachten over die eindeloze straten met seksshops helemaal niet (ja twee straten misschien maar daar kun je omheen lopen). De architectuur wel een beetje maar dat is vooral een kwestie van smaak en ik vind het juist ook wel grappig, zo'n verzamelplaats van architectonische ideeën door de jaren heen.

De oude haven vind ik het mooist, dat dan weer wel.

Ik ben er geboren en getogen :proud:

En ja, ik ben het volledig eens met wat je terecht noemt “de handicap”. Amsterdam heeft bijvoorbeeld nog wel heel veel schitterende gebouwen van voor de oorlog (CS bijv.), zo had Rotterdam ook nog kunnen zijn.

En de haven is inderdaad adembenemend, dat ben ik ook met je eens.
anoniem_364541 wijzigde dit bericht op 06-10-2018 23:47
0.06% gewijzigd
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Hazzie schreef:
06-10-2018 23:26
In een reisgids las ik 20 jaar geleden dat managua in Nicaragua toen de lelijkste stad op aarde werd genoemd. Het was er idd vreselijk troosteloos en vies.
Hoezo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven