Innestelingsbloed, miskraam of toch menstruatie?

10-10-2018 14:46 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik heb ongeveer 4,5 week geleden mijn miskraam gehad. Het is bij mij sinds 23 September echt gestopt met bloeden (daarvoor was het een dagje wel, een dag weer niet). Ik had op 17 september nog een echo gehad en daar bleef nog een restweefsel te zitten van ong 1cm.

Nu is het zo dat ik vandaag weer heel licht bloed (echt minimaal) heb verloren en zoals het er nu naar uitziet is het nu weer gestopt. Normaal zie ik wel aan het bloed dat mijn menstruatie eraan komt maar is het een stuk donkerder dan nu en zet het meteen door.

Kan ik nu weer zwanger zijn? Of kan het toch nog van de miskraam zijn? Als ik wil weten of het een menstruatie is moet ik toch nog even een paar dagen wachten maar is het uberhaupt mogelijk?

Een zwangerschapstest kan ik denk ik nog niet vertrouwen. Vorige week testte ik nog redelijk licht positief dus het hormoon is er nog niet helemaal uit.. of kan het toch wel? Pffff
Hoi Lacer,

Ik denk dat het alles kan zijn. Niet het antwoord waar je op hoopte, maar het kan allemaal. Het kan het laatste beetje restweefsel zijn, het kan een ovulatiebloeding zijn, een innestelingsbloeding, gewoon spotting in een cyclus en een beginnende menstruatie.

Een miskraam opnieuw lijkt me alleen sterk, omdat ze zeggen dat je menstruatie dan vaak veel heftiger is. Miskraam zal zelden een 'hele lichte bloeding' zijn.

Mijn miskraam was op 23 augustus gestart. 6 oktober de laatste bloeding hiervan gehad. Mijn eisprong leek te zijn op 15-9 volgens de ovulatietesten. Kreeg hierbij buikpijn en een ovulatiebloeding voor 1 dag.. 2 weken later werd ik niet ongesteld, heel veel getest rond die dagen.. Maar niks. Uiteindelijk weer ovulatietesten gepakt en mijn eisprong moest nog komen blijkbaar, is gekomen op 5-10 pas.. Ik vermoed dat mijn ei niet gesprongen is die 15-9 maar wellicht wel op het punt stond.
Je lichaam kan zich raar gedragen na een miskraam.

Sterkte in deze onzekere tijd. Hopelijk is je cyclus gauw weer herstelt.
Hi Lacer,

Weet je wel zeker dat ook het restweefsel van 1cm weg is? Misschien dat je daar nog bloed van hebt..

Als je na je miskraam weer een menstruatie hebt gehad, zou je in theorie zwanger kunnen zijn.

Maar voor de zekerheid zou ik toch naar de verloskundige bellen. Zij kunnen je hier echt mee helpen!

Sterkte met de verwerking van je miskraam. 💞
Trust your heart, you know more than you think you do.
Hi Lacer,
Mijn ervaring is dat een klein stukje restweefsel alles behoorlijk in de war kan schoppen. Het kan inderdaad ook nog hcg af geven. Ik zou ook je gyn of vk even bellen en vragen of ze willen checken of dat restweefsel echt weg is.
Door mijn ervaring vond ik het fijn om na een miskraam een controle te hebben, een menstruatie en een negatieve test alvorens we een nieuwe poging deden. Maar daar heb jij nu niks aan.
Hopelijk krijg je snel wat meer duidelijkheid en kun je het hoofdstuk miskraam afsluiten. Hoop op snel goed nieuws voor je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven