Mode & Beauty alle pijlers

Trends herfst/winter 2018-2019

15-10-2018 21:19 65 berichten
Hi allemaal,

Tenzij ik er heel erg overheen kijk: Hoe kan het dat er nog geen nieuw trends van {seizoen} topic is?
Of is er helemaal niks leuks meer te vertellen over de trends en in hoeverre we daar blij mee zijn?
Wat heb jij al in je kast hangen voor de herfst / winter die maar niet komt, en kun jij ook niet wachten tot je eindelijk je nieuwe kleding aan kunt?
Vertel! En plaatjes plakken is leuk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik ben dol op de herfst en de bijpassende mode!

Dit jaar vind ik heel veel leuk, maar ook heel veel niet. De eighties mogen van mij blijven daar waar ze horen: dertig jaar terug.

Panterprint vond ik altijd heel leuk, maar daar loopt nu iedereen in. Ruitjes vind ik hartstikke leuk en ik heb al drie ruitjesbroeken aangeschaft. Dochter heeft ook al een enige ruitjesjurk. :heart:

Die rouches die je nu op bovenkleding ziet vind ik niet leuk. Ik hou niet van rouches.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Voorlopig zie ik veel oker, bordeauxrood (mooi!) en groen en donkerblauw en diverse bruin/goudtinten in de winkels. En veel spul uit mijn kinder- en tienertijd, zoals ribstof (mwah) en fluweel (yes!)!
De minirok zie ik ook een comeback maken.

Ik vind de nieuwe collectie van LolaLiza erg leuk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Steps:
Afbeelding
Afbeelding
(ik heb deze jurk in een andere print, hij is heel flatterend)
Afbeelding
Afbeelding
Smashed Lemon - velvet dress

Hell Bunny
Afbeelding

Ik aas nog op een gele en een bordeauxrode rok en lakleren brogues. Misschien wil ik ook nog een paar enkellaarsjes en als het kan een mooie winterjas. En wat basic truitjes die toch apart zijn zoals dit:
Afbeelding

2 fluwelen jurken heb ik al in de kast hangen (zwart en groen) nu nog wachten op het herfst- en winterweer..
Afbeelding

Maar eigenlijk wil ik wat afvallen en dan een paar mooie tijdloze pencildresses kopen. :-$
Hier een artikel met basics voor curvy vrouwen, ik kan me er wel in vinden (en heb best wel wat van zulke items besef ik nu)
https://www.thecut.com/amp/article/plus ... thing.html
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
:heart:
Afbeelding
Ceci, leuke jurkjes gepost! Zelf ben ik niet zo van de drukke prints, voel me er nooit mezelf in.
En de groene fluwelen jurk staat op mijn lijstje! Ik heb een goedkope gezien op aliexpress maar ik ben niet zo van die site.. denk dat ik het maar even laat.

Afvallen, tsja, zou ik ook willen maar gaat hem gewoon echt niet worden voorlopig, dus ik heb me erbij neergelegd en wil nu gewoon mooi en leuk gekleed gaan in de maat die ik heb (44-46 bij 1.68)

Oker zie ik ook veel net als allerlei geruite broeken, tops. En de ruches aan het bovenlijf idd. Ik vind ze leuk staan bij superslank, maar vind ze me zelf onnodig plomp maken. En onhandig, ik hang dan altijd ergens in met zo’n mouw waar nog iets aan hangt. Heb wel een mouwloos top met ruches op de schouders maar die telt niet echt want met m’n blazer er overheen zie je die niet eens :wtf:
Hoe is de kwaliteit van LolaLiza? Ik heb een paar leuke dingen gezien op de site, maar wil geen kwalitatieve miskoop als bijvoorbeeld de HenM doen.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
15-10-2018 22:10
Ceci, leuke jurkjes gepost! Zelf ben ik niet zo van de drukke prints, voel me er nooit mezelf in.
En de groene fluwelen jurk staat op mijn lijstje! Ik heb een goedkope gezien op aliexpress maar ik ben niet zo van die site.. denk dat ik het maar even laat.

Afvallen, tsja, zou ik ook willen maar gaat hem gewoon echt niet worden voorlopig, dus ik heb me erbij neergelegd en wil nu gewoon mooi en leuk gekleed gaan in de maat die ik heb (44-46 bij 1.68)

Oker zie ik ook veel net als allerlei geruite broeken, tops. En de ruches aan het bovenlijf idd. Ik vind ze leuk staan bij superslank, maar vind ze me zelf onnodig plomp maken. En onhandig, ik hang dan altijd ergens in met zo’n mouw waar nog iets aan hangt. Heb wel een mouwloos top met ruches op de schouders maar die telt niet echt want met m’n blazer er overheen zie je die niet eens :wtf:
Ik wil weer gaan sporten, dus afvallen moet mogelijk zijn (alhoewel ik net nieuwe medicijnen heb waar je van gaat eten, dus ik hoop dat dat een beetje binnen de perken blijft... :facepalm: )

Ruches op het bovenlijf moet ik niet doen, dan word ik een tientonner. En idd onhandig.
Mijn fluwelen jurken zijn van Dolly & Dotty en heb ik in de Succubus-outlet gescoord voor 20,- p/s maar ik zie op TopVintage en andere sites genoeg fluweel!

Ik vind drukke prints heel leuk, maar vanwege werk (solliciteren) wil ik graag wat neutralere kleding hebben.
Alle reacties Link kopieren
Dat fluweel doet mij aan mijn jonge jaren denken. Toen had ik ook graag fluwelen broek en bijvoorkeur zwart. Maar ik had ook 2 katten toen (heilige birmanen
Alle reacties Link kopieren
lisa2 schreef:
16-10-2018 12:53
Dat fluweel doet mij aan mijn jonge jaren denken. Toen had ik ook graag fluwelen broek en bijvoorkeur zwart. Maar ik had ook 2 katten toen (heilige birmanen
Dus je zat onder de haren? :proud:
Ik heb nu ook 2 langharige katten. :heart:

Het lijkt alsof een deel van je post weggevallen is.
Alle reacties Link kopieren
*Toos* schreef:
16-10-2018 09:20
Hoe is de kwaliteit van LolaLiza? Ik heb een paar leuke dingen gezien op de site, maar wil geen kwalitatieve miskoop als bijvoorbeeld de HenM doen.
Qua pasvorm wel goed, ik vind de stoffen die ze gebruiken ook leuk. Maar hoe het zich houdt na een aantal wasbeurten weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand me vertellen of de trenchcoats weer terug komen? Of in ieder geval jassen MET taille argh
broodtrommel schreef:
16-10-2018 13:42
Kan iemand me vertellen of de trenchcoats weer terug komen? Of in ieder geval jassen MET taille argh
Zijn die ooit weggeweest dan?
Jassen met taille zijn idd ver te zoeken de laatste jaren. Toch zijn er wel te vinden, of met een strikceintuur.
*Toos* schreef:
16-10-2018 09:20
Hoe is de kwaliteit van LolaLiza? Ik heb een paar leuke dingen gezien op de site, maar wil geen kwalitatieve miskoop als bijvoorbeeld de HenM doen.
H&m heeft tegenwoordig ook premium quality artikelen.
En met de basics doe ik heel lang (hemdjes, skinny jeans) die vind ik echt niet verkeerd hoor!
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
16-10-2018 16:41
Zijn die ooit weggeweest dan?
Jassen met taille zijn idd ver te zoeken de laatste jaren. Toch zijn er wel te vinden, of met een strikceintuur.
Ze zijn erg moeilijk te vinden anders. Kom alleen maar die slaapzakjassen en hobbezakken tegen, zonde. Af en toe nog wel iets qua taille maar die zie ik vooral bij duurdere merken zoals een Karen Millen of een Ted Baker als je iets leuks wilt. Laat ik het zo zeggen, heb er nog nooit zo'n moeite mee gehad een leuke uitvoering te vinden.

Ik lijk een dichte accordion, opgepropt en vormeloos met die dingen :(
Alle reacties Link kopieren
Die rucheszooi, dat was toch vorig jaar? Net als die colourblock knitwear in fuzzyspul. Ik had vorige week een jas van faux fur besteld in een knalkleur. Voelde heerlijk aan en precies de goede lengte (dat komt niet vaak voor). Maar volgens zoon zag ik eruit als een troetelbeertje dus maar weer retour. Nu weer een suffe saaie zwarte met tailleriem. Maar wel een lekker hysterische voering (grijp ik misschien dit jaar niet weer dagelijks de jas van collega).
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
16-10-2018 17:39
Die rucheszooi, dat was toch vorig jaar? Net als die colourblock knitwear in fuzzyspul. Ik had vorige week een jas van faux fur besteld in een knalkleur. Voelde heerlijk aan en precies de goede lengte (dat komt niet vaak voor). Maar volgens zoon zag ik eruit als een troetelbeertje dus maar weer retour. Nu weer een suffe saaie zwarte met tailleriem. Maar wel een lekker hysterische voering (grijp ik misschien dit jaar niet weer dagelijks de jas van collega).
:heart:

Troetelbeertjes zijn lief! :)
Alle reacties Link kopieren
Even kijken hoe het plaatjesplakken ook weer ging..
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Ik ben dus ook dol op ruitjes, tartan enz. Genoeg keuze dit seizoen. Ik heb al een ruitjesrok met paperbag waist, en een ruitjesbroek. Maar deze rok vind ik ook weer superleuk.
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
broodtrommel schreef:
16-10-2018 13:42
Kan iemand me vertellen of de trenchcoats weer terug komen? Of in ieder geval jassen MET taille argh
Ik ben dol op oversized jassen, maar je ziet toch ook veel van wat ik noem: model badjas (met ceintuur. Die zijn ook mooi vind ik. Klassieke trench kan altijd.

Heb zelf net de zoveelste mega-grote jas gekocht, maar ik ga ook nog op zoek naar een wat smaller model, liefst wol geruit of houndstooth.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 16-10-2018 19:26
1.48% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven