Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn (vervolg)

19-07-2018 17:04 2993 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Succes Lientje, drukke agenda!

Hier gaat het niet. Vannacht amper geslapen. Duurde al heel lang voordat ik in slaap viel, en dan gaat je wekker om 6.15.
Einde van de ochtend eindgesprek op stage. Ik hoop dat deze dag snel voorbij is, ik weet gewoon niet hoe ik me moet voelen. Woonbegeleider ook gemaild, die belt me deze ochtend. Ik hoop dat het met de cliënten nu goed gaat, en dat ze me fijne afleiding kunnen bieden.
..
anoniem_640b06aa65580 wijzigde dit bericht op 22-10-2018 21:29
98.97% gewijzigd
Klinkt weer als een pittige dag Lientje.

Succes vandaag Kwebbel! Ik duim.

Hier weer een slechte nacht, al werd ik dit keer pas tussen vijf en zes uur wakker.
Man is weer grieperig en heeft zich dus maar weer ziek gemeld.
Lekker samen aanmodderen vandaag...
Alle reacties Link kopieren
Lientje: heb je het toch niet aangedurfd om, in de vakantie van je baas, eens rond
te kijken voor ander werk? Dat was je toch van plan?
[/quote]

Wel veel advertenties bekeken en dat doe ik nog steeds. Maar het valt niet mee.
Of het is fulltime, wat dus absoluut niet gaat lukken óf de opleidingseisen sluiten voor geen meter aan.
En als er dan eindelijk iets is wat eventueel zou kunnen, zijn de verdiensten nóg lager dan ik nu al heb( en ik zit al aan de onderkant qua uurloon)
Daar ga ik dan mijn vaste baan om de hoek niet voor opgeven.
Er zal tot toch wel echt iets moeten gebeuren, want de volle dagen trek ik gewoon niet meer naarmate ik ouder word. Zeker deze periode van het jaar valt me erg zwaar. ( maar dat is in elke baan zo )

Het is erg lastig iets te vinden wát en minder belastend voor mijn lijf is én parttime én een acceptabel uurloon heeft. Want er financieel nog eens op achteruit gaan, is nu wellicht wel te doen, maar wat als man straks weer minder ( betaald) werk heeft?
Het zzp zwaard van damocles bungelt altijd boven ons hoofd.
Plus dat man zijn gezondheid ook wankel is en stel dat het mis gaat met hem, moet ik mezelf kunnen redden .
Kortom, lastig. Maar ik blijf zoeken hoor. :-]
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Lijkt me zo lastig, Lientje. :redrose:
Mijn man wilde ook ooit als zelfstandige aan de slag, in de retail dan. Ik zag het niet zitten en heb gelijk aangegeven dat ik mezelf niet zag helpen. Toen wist ik nog niet van fibro ,maar wel van niet altijd even veel energie. Nu heeft hij gelukkig een hele leuke baan, dus ik denk dat hij er zelf ook wel blij mee is.

Kwebbeltje, succes met het eindgesprek! :rose:

Yellow een :hug:

Verder heb ik onrustig geslapen. Heb weer pijn in het midden van m'n rug. Heb zitten denken over dokter bellen, maar daar kan ik vast niet terecht voor morgenmiddag 13.00 uur, dus ga ik na m'n vakantie wel, als ik nog last heb.
EN ja, ik tel de uren. Had eigenlijk gedacht gisteren al koffer te gaan pakken, maar kwam er niet aan toe. Had het druk met nietsdoen lezen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Succes Kwebbeltje! :heart:
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Herkenbaar dilemma Lientje.
Kwebbeltje: succes vandaag!

Dreamer: daar kan ik je nou echt om benijden: dat je rustig kan zitten lezen als je nog van alles moet doen. Ik kan dat echt niet, zeker inpakken voor vakantie geeft me altijd stress. Of niet dat inpakken maar zorgen dat je alles hebt.
@Dreamer, is het niet juist verstandig om wel even te bellen zodat je voor je vakantie in elk geval de assistente of de dokter gesproken hebt.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
22-10-2018 11:16
@Dreamer, is het niet juist verstandig om wel even te bellen zodat je voor je vakantie in elk geval de assistente of de dokter gesproken hebt.

Dat wilde ik doen en toen zakte het af :)
voel ook echt dat de ruggenwervels wat vast zitten (kraakt)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
cesium24 schreef:
22-10-2018 11:08
Kwebbeltje: succes vandaag!

Dreamer: daar kan ik je nou echt om benijden: dat je rustig kan zitten lezen als je nog van alles moet doen. Ik kan dat echt niet, zeker inpakken voor vakantie geeft me altijd stress. Of niet dat inpakken maar zorgen dat je alles hebt.

Ja, ik kan dat dus volledig vergeten :O
Was echt van plan de koffer al neer te zetten en er dingen in te mikken, maar .. nouja, hij staat nog leeg. Heb al wel lijstje in gedachte hoor, heb alles gewassen, en man is druk met organisatorische voorbereidingen. Als ik m'n opladers maar niet vergeet ben ik al blij ;-)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een controleren. Begin al ruim een week van te voren met inpakken en heb allemaal afstreeplijstjes.

Werk gedaan, bestellingen bezorgd en 80% van de boekhouding af. Nu zo eerst een tijdje de tuin in.
Kan er geen zin in krijgen eigenlijk.

Dreamer, wanneer vertrekken jullie en voor hoelang?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
..
anoniem_640b06aa65580 wijzigde dit bericht op 22-10-2018 21:30
95.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lientje, we vertrekken morgen en komen volgende week maandag terug. Morgenavond slapen we eerst in de buurt van het vliegveld in Nederland.

Ik gooi toch teveel in de koffer. De koffer is eigenlijk te groot voor een week, maar de kleinere koffer waarschijnlijk te klein, omdat ik truien/vesten meeneem. Dus ga ik ervan uit dat ik teveel bij me heb, komende week.
Van belang:
opladers (telefoon, horloge, fototoestel en ereader)
fototoestel
Laptop (dus jullie kunnen updates verwachten :proud: )
eh..paspoort heeft man al gepakt (die is van de lijstjes enzo.. )
Portemonnee
ereader (ja, 2x, ff checken)
Nouja, en dan nog wat kleren.
Zoiets :rolling:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eigenlijk al vrij, maar zit te wachten op een email, waar ik nog op moet reageren. Nu moeten ze wel opschieten, anders wacht het maar een week
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lastig dat werk, zeker met een zzp-inkomen. Sterkte met zoeken Lientje!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Hoe is het gegaan vandaag Kwebbel?

Fijne vakantie alvast Dreamer. Waar gaan jullie heen?

Ik heb net toch maar een rondje gefietst. Moet de beweging, ondanks de pijn, toch maar weer oppakken.
Ik ben net succesvol zonder paniekaanval naar de supermarkt gegaan. Dus nu wilde ik ter beloning voor de tv neerploffen. En mijn scherm is kapoeeetttt. En dan gaan mensen vragen “heb je de stekker er al uit gehad”.

OooeeAaaaoeeaaagg. Alsof je een ziggo klantenservice belt. Als ik zeg dat het stuk is heb ik alle kabels nagelopen, en het stroom er 3 keer afgehad. Alleen het rode lampje geeft reactie. Mijn beeldscherm geeft niet eens licht meer.

Tot zover mijn eerste wereld probleem.
Maar toch iets heel positiefs yellow!
Alle reacties Link kopieren
Wel heel goed gedaan Yellow! :hug:

Ik ben daarnet naar een tuiszorgwinkel geweest, paar verschillende wandelstokken geprobeerd, mes gekocht met een opstaand handvat en een pen waar je niet op hoeft te duwen :p
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje ik hoop dat het vandaag meeviel op de stage :hug:

Lientje: wat lief van zorgkind zeg en wat een druk programma heb je weer vandaag..

Wat naar Lise dat de pijn nu juist een stuk erger wordt, hopelijk ga je wel snel effect merken.

Dreamer wat relaxt zo op vakantie gaan zeg, ik zou dat echt nooit kunnen. Ik had al lang 6 lijstjes liggen, maar ik vergeet ook vaak dingen mee te nemen dus misschien dat dat scheelt :-$

Yellow, wat fijn gewoon even naar de supermarkt kunnen! Wel heel naar dat je tv dan kapot is..

Hier gaat het ook niet zo heel lekker. Een aantal nachten achter elkaar heel weinig geslapen en hierdoor nog maar heel weinig energie over om de rest van de dag mee te doen. Daarnaast moet er wel veel opdrachten ingeleverd worden dus is het ook een beetje chaos in m'n hoofd. Het helpt ook niet erg mee dat bijna iedereen om mij heen herfstvakantie heeft, maar dat de uni daar niet aan doet :cry:
Wat studeer je Char?
Wel vervelend dat je zo slecht slaapt, dat heeft meteen invloed op je dag.
Zo ik ben eindelijk thuis. Hele heftige dag gehad.

Eerst het goede nieuws: Ik heb een 9 gekregen voor dit stagejaar! Ze zijn meer dan tevreden over me en vinden me een aanwinst in het team! Supertrots op mezelf, ondanks de problemen daar.

Vanmorgen kwam mijn stagebegeleidster naar me toe, ze wilde me spreken. Op kantoor viel ze gelijk met de deur in huis, ze zag dat het niet goed met me ging. Ik heb eerlijk verteld hoe ik me voelde en waar ik tegenaan liep. Verrassing: Ik ben niet de enige die hiermee rondloopt.
Om lang verhaal kort te maken, ik zit tegen een burn-out aan. Ik merk aan mezelf dat het absoluut niet goed gaat. Stagebegeleidster pakte het goed op en heeft dit ook aangekaart bij directie, ook omdat er meerdere collega's met bovenstaande lopen. Ik heb heel eerlijk gezegd: Als de situatie op werk niet verbeterd, meld ik me ziek. Was hard, maar wel even nodig. Anders trek ik het echt niet meer. Heb ook flink gehuild, heb alles eruit gegooid.
Nu erg moe. Was het liefst na eindgesprek naar huis gegaan, maar omdat het toen toch rustig op stage was, gebleven tot einde dienst. Nu lekker thuis. Ben echt blij dat deze dag erop zit.

Ik ga de komende dagen even op mijn gemak bijlezen, kan me nu niet echt meer concentreren. :hug: voor iedereen
Alle reacties Link kopieren
Yeees Kwebbel super fijn! :heart:
En heel heel goed dat je het aangegeven hebt, en ook fijn dat je niet de enige bent.
Rust lekker uit nu!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
22-10-2018 16:08
Wat studeer je Char?
Wel vervelend dat je zo slecht slaapt, dat heeft meteen invloed op je dag.


Kwebbeltje, wat fijn toch zo'n goede beoordeling! Wel balen dat het zo'n gedoe is op stage de hele tijd, moet je daar nog vaker heen of ben je nu ook helemaal klaar?
anoniem_377251 wijzigde dit bericht op 22-10-2018 20:49
Reden: Herkenbaarheid
17.16% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven