Entertainment alle pijlers

Wereldreis op wielen

23-10-2018 18:37 136 berichten
2 Koppels en 2 gezinnen gaan roadtrippen met tiny houses van Canada naar het zuidelijkste puntje van Chili.

Uitdaging is dat ze als karavaan moeten reizen en dat ze moeten werken als hun startbudget van 10.000 euro op is.

Maandagavond SBS6
Alle reacties Link kopieren
Kunnen ze niks beters verzinnen in tv land ??
Het 1ne progamma is nog saaier dan het andere. :frusty:
Alle reacties Link kopieren
10.000 is best veel geld.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Vind het wel een leuk concept, behalve dan dat er kleine kinderen bij zijn. Had voor mensen met pubers gekozen.
viva-amber schreef:
23-10-2018 18:43
10.000 is best veel geld.
Das zo op als je dagelijks je tank moet volgooien en moet eten. En ze zullen vast niet overal wild mogen kamperen dus dan betaal je ook stageld.
Alle reacties Link kopieren
In Azië is 10.000 nog veel,daar niet en ze zullen het wel zo berekend hebben dat de kandidaten er niet mee toekomen, allemaal om het wat spannender te maken voor de kijker: Halen ze het wel of niet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij wel een leuk programma. 10.000 is snel op hoor, je wilt ook nog dingen doen/bekijken. Langer dan 3 maanden houd je het niet vol met dat geld.
Wel moeilijk dat ze samen moeten blijven. Als er dus 1 iemand een baantje ergens heeft, is de rest ook verplicht om te blijven.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Is die 10 000 per koppel of in totaal?
Je hebt ook de entrees voor de nationale parken, ik hoorde dat ze een walvistrip willen doen. De toerist uithangen in Noord Amerika kost best wel wat natuurlijk.

En idd de handicap dat ze samen moeten blijven terwijl ze waarschijnlijk allemaal verschillende reiswensen hebben.
10.000 euro daar red je het echt niet mee... In Chile wel maar niet in Canada.
Tante_Ans schreef:
23-10-2018 18:54
Is die 10 000 per koppel of in totaal?
Per koppel/gezin, dus dat stel met die 3 kleine kinderen zal vast eerder blut zijn. Een America the beautiful pass (entree NP's) geldt voor je voertuig maar een walvistripje gaat per persoon.
Alle reacties Link kopieren
Tante_Ans schreef:
23-10-2018 18:54
Is die 10 000 per koppel of in totaal?
aangezien er ook gezinnen bij zitten, lijkt mij niet eerlijk als iedereen evenveel krijgt. En het maakt het nog spannender voor de kijker(en daar gaat het toch om) als die koppels en gezinnen samen moeten overleggen hoe het geld gebruikt wordt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Spannender is vragen of je op het land mag staan van iemand en of je mee mag eten maar dat kan men die koters niet aan doen waarschijnlijk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
klinkt interessant. Enig idee hoeveel tijd ze daarvoor nemen?

Deze trip staat ook nog op mijn bucketlist, maar dan wel een jaar de tijd nemen. Had ik ook nodig om van Nederland naar Kaapstad te reizen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
nlies schreef:
23-10-2018 18:59
aangezien er ook gezinnen bij zitten, lijkt mij niet eerlijk als iedereen evenveel krijgt. En het maakt het nog spannender voor de kijker(en daar gaat het toch om) als die koppels en gezinnen samen moeten overleggen hoe het geld gebruikt wordt
Zou het echt maar zo weinig in totaal zijn?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-10-2018 19:04
Zou het echt maar zo weinig in totaal zijn?
Geen idee, gisteren was de eerste uitzending, misschien hebben ze het toen verteld wat de bedoeling was
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik heb die uitzending net bekeken, maar ik ging er vanuit dat ze allemaal dat bedrag kregen ongeacht de gezinssamenstelling. Ze hebben tenslotte allemaal dezelfde benzine-
en kampeerplaatskosten. Ik kan t via Google niet terugvinden.
Alle reacties Link kopieren
Vraag me vooral een beetje af hoe ze dat visum technisch willen doen.
Lang niet overal mag je werken. En ik kan mij niet voorstellen dat productie voor canada, vs, mexico, argentinie en misschien nog 3 a 4 landen een werkvisum heeft aangevraagd.
'tiny house', is dat nu de nieuwerwetse naam voor een caravan of camper?

Of is er speciaal vervoer nodig om die dingen te vervoeren?
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
23-10-2018 19:45
'tiny house', is dat nu de nieuwerwetse naam voor een caravan of camper?

Of is er speciaal vervoer nodig om die dingen te vervoeren?
Volgens mij is het meer een pipo wagen als een caravan of camper
plus, nog een vraag: hoe kan er een winnaar zijn, als ze in karavaan moeten reizen? Of hebben ze ofwel allemaal gewonnen, ofwel niemand?
Handsoopy schreef:
23-10-2018 18:42
Kunnen ze niks beters verzinnen in tv land ??
Het 1ne progamma is nog saaier dan het andere. :frusty:
.
Niks beters? Dit soort onderwerpen is een hit op YouTube, vanlife enzo helemaal hip tegenwoordig, dus het zal een aardige groep aanspreken.
Alleen elk concept dat in een programma gestopt wordt voor commerciele TV is meestal niks aan door alle 'spelelementen' er omheen.
Ik vraag me af hoe ze met die tinyhouses de oversteek gaan maken naar Colombia. Vrachtschip ofzo?
tu1nhek schreef:
23-10-2018 20:04
Ik vraag me af hoe ze met die tinyhouses de oversteek gaan maken naar Colombia. Vrachtschip ofzo?
Gewoon over land.
hamerhaai schreef:
23-10-2018 19:04
Deze trip staat ook nog op mijn bucketlist, maar dan wel een jaar de tijd nemen. Had ik ook nodig om van Nederland naar Kaapstad te reizen.
.
Deed je dit ook helemaal overland? Welke route heb je genomen?
Hier staat het ook als mogelijkheid op de planning (maar dan andersom, Argentinië-Alaska), maar ik vind het eigenlijk een beetje spannend betreft veiligheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven