Uitgerekend mei 2019
zaterdag 25 augustus 2018 om 08:46
Hoi Dames,
Sinds gisteren een duidelijke positieve test!
Ik weet niet precies wanneer mijn NOD was/is dus weet niet de precieze uitrekendatum, zal begin mei zijn!
Hopelijk komen er snel nog meer positieve testen!
graag je gegevens dikgedrukt, wanneer bij ons tabel wil
Leeuw32
*FRozen_Star*
Verliefdenonzeker
Evalot
Sinds gisteren een duidelijke positieve test!
Ik weet niet precies wanneer mijn NOD was/is dus weet niet de precieze uitrekendatum, zal begin mei zijn!
Hopelijk komen er snel nog meer positieve testen!
graag je gegevens dikgedrukt, wanneer bij ons tabel wil
| Naam | Leeftijd | # | UD | J/M/V | Afspraken | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Frigga | 27 jaar | 1e | 22 april | V | ||
| Hollandsglorie | 33 jaar | 1e (2e) | 30 april | J | ||
| Aster84 | 34 jaar | 1e | 2 mei | V | ||
| Ananas2018 | 35 jaar | 3e | 4 mei | J | ||
| WinterDS | 27 jaar | 1e | 5 mei | J | ||
| Foxie29 | 35 jaar | 2e | 7 mei | J | ||
| Isayez | 27 jaar | 2e | 7 mei | J | ||
| Mommy2018 | 27 jaar | 2e | 8 mei | V | ||
| Zsa-zsaa | 30 jaar | 1e | 8 mei | J | ||
| bloomaday | 27 jaar | 1e | 9 mei | ? | ||
| Lulu62 | 28 jaar | 2e | 11 mei | M | ||
| Wildeperzik | 29 jaar | 1e | 11 mei | J | ||
| Meiks | 31 jaar | 1e | 12 mei | M | ||
| Saar2017 | 27 jaar | 1e | 12 mei | M | ||
| Huisjenr6 | 27 jaar | 2e | 15 mei | V |
isayez wijzigde dit bericht op 03-01-2019 19:17
83.81% gewijzigd
dinsdag 23 oktober 2018 om 08:12
Oh Zsazsa wat wordt jouw vertrouwen toch steeds op de proef gesteld, zeker icm met je slecht voelen
Hopelijk is deze tijd gauw voorbij en voelen we ons allemaal goed en zeker.
@saar ik begin de kwaaltjes ook echt zat te worden, beetje down ervan. Daarom wel blij dat ik verteld heb /ga vertellen op werk hoef ik niet meer masker op steeds.
@saar ik begin de kwaaltjes ook echt zat te worden, beetje down ervan. Daarom wel blij dat ik verteld heb /ga vertellen op werk hoef ik niet meer masker op steeds.
dinsdag 23 oktober 2018 om 08:18
Jaaa ananas en saar hoera voor goede echo's!
Zsa, wat rot weer die onzekerheid.. Doen waar jij je goed bij voelt uiteraard!
Perzik wat rot, hoop dat maandag uitkomst biedt..
Jaaaa 12 weken! Ik ga het vandaag op werk vertellen, spannend! Verder begint de misselijkheid echt af te nemen, wel heel moe en pijnlijke boobs. Ik heb ook nog geen bolletje (nou ja, ik heb een flink bolletje maar die is niet van de baby
Gisteren moest en zou ik naar de Macdonalds.. Echt bizar, ik denk dat een leger me nog niet tegen kon houden! Kanttekening: ik hou helemaal niet van Macdonalds.. En het was heerlijk haha!
Zsa, wat rot weer die onzekerheid.. Doen waar jij je goed bij voelt uiteraard!
Perzik wat rot, hoop dat maandag uitkomst biedt..
Jaaaa 12 weken! Ik ga het vandaag op werk vertellen, spannend! Verder begint de misselijkheid echt af te nemen, wel heel moe en pijnlijke boobs. Ik heb ook nog geen bolletje (nou ja, ik heb een flink bolletje maar die is niet van de baby
Gisteren moest en zou ik naar de Macdonalds.. Echt bizar, ik denk dat een leger me nog niet tegen kon houden! Kanttekening: ik hou helemaal niet van Macdonalds.. En het was heerlijk haha!
dinsdag 23 oktober 2018 om 08:38
Haha Foxie, leuk dat mc donalds verhaal! Succes met op je werk vertellen vandaag!
Perzik, fijn he niet meer alsof hoeven doen! Ik heb dat gevoel zelfs gehad bij het vertellen aan een aantal vrienden. Hoop dat je kwaaltjes snel minder worden!
Saar, gefeliciteerd met je goede echo! Ook voor jou hoop ik op snel minder kwaaltjes. We hebben nu trouwens exact dezelfde als ik het zo lees
Perzik, fijn he niet meer alsof hoeven doen! Ik heb dat gevoel zelfs gehad bij het vertellen aan een aantal vrienden. Hoop dat je kwaaltjes snel minder worden!
Saar, gefeliciteerd met je goede echo! Ook voor jou hoop ik op snel minder kwaaltjes. We hebben nu trouwens exact dezelfde als ik het zo lees
dinsdag 23 oktober 2018 om 09:04
Isayez: Jaaa!! We deden vanmorgen samen een klein 12 weken dansje in de slaapkamer, zo bijzonder al op een derde van de zwangerschap
Jij en Foxie ook gefeliciteerd!!
Wel vervelend dat je je zo slecht voelt
Hopelijk voel je je straks weer wat beter!
Wilde Perzik: Ik wacht het af
Hoe ging het vertellen, was je zenuwachtig? Ik ga het morgen vertellen (vanavond termijnecho) en vind het best spannend!
ZsaZsa: Wat rot dat je weer bloedverlies hebt. Ik snap dat je ik dubio zit, omdat ze aangeven dat het geen kwaad kan maar het voelt toch niet helemaal lekker. Ik zou gewoon je gevoel volgen mbt de echo.
Verder ontzettend veel zin in vanavond, hebben de echo om 18.50 dus na het werk snel koken, eten en doorrrr naar onze frummie!
Wilde Perzik: Ik wacht het af
ZsaZsa: Wat rot dat je weer bloedverlies hebt. Ik snap dat je ik dubio zit, omdat ze aangeven dat het geen kwaad kan maar het voelt toch niet helemaal lekker. Ik zou gewoon je gevoel volgen mbt de echo.
Verder ontzettend veel zin in vanavond, hebben de echo om 18.50 dus na het werk snel koken, eten en doorrrr naar onze frummie!
dinsdag 23 oktober 2018 om 10:14
Hallo allemaal!
Ben laatste dagen wat onrustig, veel draaien in m’n slaap, vroeg wakker, veel adrenaline/energie in m’n lijf en m’n buik begint nu hard te groeien. Op werk is het lastig om nog te verbergen, nog 4 dagen en dan gelukkig 2 weken op vakantie, bij terugkomst mag dan de hele wereld t weten!
Gister ook een lange werkdag gehad (12uur) met veel stress, toen ik thuiskwam om 20.30 lag ik er ook echt he-le-maal af. Was niet te genieten..
As. vrijdag heb ik een afspraak bij de gynocoloog (pcies 1 week na de 12 weken afspraak&echo van vorige week), om te checken om alles nog goed is, en dan word er ook bloed afgenomen voor de NIPT (hier heet het Harmoney), ook word er dan een DNA analyse gedaan. Over een week krijgen we de uitslag (per email) en weten we ook meteen of het een meisje of jongen word!
Heel spannend, want op dat moment zijn we op huwelijksreis. Mocht er dus iets mis zijn, kunnen/moeten we meteen terug vliegen… (worst case)..
Hopen dat het allemaal goed is!
Ben laatste dagen wat onrustig, veel draaien in m’n slaap, vroeg wakker, veel adrenaline/energie in m’n lijf en m’n buik begint nu hard te groeien. Op werk is het lastig om nog te verbergen, nog 4 dagen en dan gelukkig 2 weken op vakantie, bij terugkomst mag dan de hele wereld t weten!
Gister ook een lange werkdag gehad (12uur) met veel stress, toen ik thuiskwam om 20.30 lag ik er ook echt he-le-maal af. Was niet te genieten..
As. vrijdag heb ik een afspraak bij de gynocoloog (pcies 1 week na de 12 weken afspraak&echo van vorige week), om te checken om alles nog goed is, en dan word er ook bloed afgenomen voor de NIPT (hier heet het Harmoney), ook word er dan een DNA analyse gedaan. Over een week krijgen we de uitslag (per email) en weten we ook meteen of het een meisje of jongen word!
Heel spannend, want op dat moment zijn we op huwelijksreis. Mocht er dus iets mis zijn, kunnen/moeten we meteen terug vliegen… (worst case)..
Happy as long as I'm not hungry
dinsdag 23 oktober 2018 om 13:57
Ach zsazsa, wat rot. Zo onzeker allemaal.
Gisteravond hebben wij het de kinderen verteld. Dochterlief zat helemaal verliefd naar de echo foto’s te kijken. Ze vind het zo leuk. Zoonlief vind het het mooiste bericht everrr ( zijn tekst) . Vanochtend een uur met ze in de auto gezeten. Ze raken er niet over uit gepraat . En of ze binnenkort mee mogen , kleertjes kopen
.
Morgenavond willen we het aan mijn ouders vertellen .
Gisteravond hebben wij het de kinderen verteld. Dochterlief zat helemaal verliefd naar de echo foto’s te kijken. Ze vind het zo leuk. Zoonlief vind het het mooiste bericht everrr ( zijn tekst) . Vanochtend een uur met ze in de auto gezeten. Ze raken er niet over uit gepraat . En of ze binnenkort mee mogen , kleertjes kopen
Morgenavond willen we het aan mijn ouders vertellen .
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:28
Ohhh meiden ik moet even mijn ei kwijt!! Mijn CEO gaf ineens aan dat hij er de rest v/d week niet zou zijn en ik wilde het morgen vertellen (zodat niet zaterdag na de aankondiging op 't feest het zou gaan leven en bijv. mensen op Facebook me gaan feliciteren, ik heb namelijk ook collega's op Facebook) dus het was echt even snel schakelen en ik heb gevraagd of hij even 5 minuutjes had, de HR manager aan haar arm getrokken en het verteld!
Hij was redelijk in shock, feliciteerde me, vroeg een aantal praktische zaken (verlof, terugkomst) en wenste me aan het einde van het gesprek veel plezier met de echo vanavond en het vertellen dit weekend. Hij heeft zelf gelukkig ook 2 dochters, dus hij zal begrijpen dat dit erbij hoort
We hebben afgesproken om over 2 weken weer even te zitten om de details te bespreken wat betreft het vooruitzicht met mijn positie (ben manager en wil een dagje minder gaan werken) dus dat wordt wel even goed onderhandelen
Maar goed, dit moest ik dus even kwijt haha
Nu even rustig worden en verheugen op de termijnecho vanavond!
dinsdag 23 oktober 2018 om 16:51
Evalot Heel veel sterkte. Het is verschrikkelijk, maar uiteindelijk kun je langzaam aan verder. Al blijft de onzekerheid bij een volgende zwangerschap altijd weer. Geef jezelf de tijd.
Foxie Die Mac
Hilarisch. Ik heb zelf gelukkig nog geen last van 'rare' eetbuien, ben benieuwd of dat nog komt.
Ananas Ach, wat heerlijk dat je kids het ook zo leuk vinden!
Ik denk dat je straks moeite moet gaan doen om zelf een fles te mogen geven!
Winter Het is miss een beetje rommelig gegaan , maar het is er iig wél uit! De praktische zaken komen later wel.
Hier nog steeds misselijk, en elke ochtend minimaal 1x spugen. En idd ook nog die vermoeidheid...
Donderdag heb ik ook de 12 weken echo. Ben ergggg benieuwd. Van de week een paar dagen onzeker geweest, omdat ik 'dingen' voel, (beetje zeurderig gevoel), maar niet kan plaatsen wat het is en waardoor het komt. Gewoon ff onzeker dan. Hoor graag donderdag dat alles goed in.
Dan is ook gelijk de aanvraag voor de nipt test.
2 weken later hebben we de geslachtsbepaling.
Ze doen het al vanaf 13 weken, maar ik heb em staan op 14,5 week. Dan is het allemaal wat duidelijker.
Foxie Die Mac
Ananas Ach, wat heerlijk dat je kids het ook zo leuk vinden!
Winter Het is miss een beetje rommelig gegaan , maar het is er iig wél uit! De praktische zaken komen later wel.
Hier nog steeds misselijk, en elke ochtend minimaal 1x spugen. En idd ook nog die vermoeidheid...
2 weken later hebben we de geslachtsbepaling.
dinsdag 23 oktober 2018 om 18:44
winter Je hebt het iig verteld! Veel plezier met de echo zo!
ananas Dat zijn wel heel leuke reacties!
meiks herkenbaar hoor al die pijntjes en dingen die je niet kan plaatsen. Spannend zo snel al de geslachtsbepaling!
Ik heb besloten de echo v donderdag af te wachten. Heb vandaag heel rustig aan gedaan en verlies nu alleen nog minimaal bruin bij het afvegen. Heb wel een beetje gek gevoel in m’n buik maar dat kan net zo goed van het groeien zijn. Vind het heel spannend maar ik denk dat een goede echo met 12 weken me nu de meeste zekerheid gaat geven.
ananas Dat zijn wel heel leuke reacties!
meiks herkenbaar hoor al die pijntjes en dingen die je niet kan plaatsen. Spannend zo snel al de geslachtsbepaling!
Ik heb besloten de echo v donderdag af te wachten. Heb vandaag heel rustig aan gedaan en verlies nu alleen nog minimaal bruin bij het afvegen. Heb wel een beetje gek gevoel in m’n buik maar dat kan net zo goed van het groeien zijn. Vind het heel spannend maar ik denk dat een goede echo met 12 weken me nu de meeste zekerheid gaat geven.
dinsdag 23 oktober 2018 om 23:43
Ik heb a.s donderdag termijn echo. Weet dan ook precies hoever ik ben..
Ik heb lang niets van me laten horen. Maar hier gaat het goed. Gelukkig geen bloedverlies meer gehad. Ook is het misselijkheid deels afgenomen.
Ik heb ook net als aantal van jullie ontstoken tandvlees. Geen pretje. Al 2x naar tandarts geweest. Die heeft tandsteen verwijderd.
Gr. Huisjenr 6
Ik heb lang niets van me laten horen. Maar hier gaat het goed. Gelukkig geen bloedverlies meer gehad. Ook is het misselijkheid deels afgenomen.
Ik heb ook net als aantal van jullie ontstoken tandvlees. Geen pretje. Al 2x naar tandarts geweest. Die heeft tandsteen verwijderd.
Gr. Huisjenr 6
woensdag 24 oktober 2018 om 08:57
Lief dat je voor me duimt Perzik!
Heerlijk he die opluchting van het vertellen? (Je zou bijna denken dat we een soort schuldbekentenissen afleggen haha
)
En inderdaad nog maar 1 nachtje en dan mogen we weer kijken nr onze ukkepuk!
Voor degene die deze echo gehad hebben: wat wordt er verder nog bekeken of gecheckt? Behalve hartje en groei.
Heerlijk he die opluchting van het vertellen? (Je zou bijna denken dat we een soort schuldbekentenissen afleggen haha
En inderdaad nog maar 1 nachtje en dan mogen we weer kijken nr onze ukkepuk!
Voor degene die deze echo gehad hebben: wat wordt er verder nog bekeken of gecheckt? Behalve hartje en groei.
woensdag 24 oktober 2018 om 09:47
WinterDS, goed dat je zo snel geschakeld hebt en het meteen aan HR en CEO verteld hebt! Geen ideale situatie, maar nu is het eruit is zal het zeker opluchten. Hoe was je echo gister, alles goed gegaan?
Zsa-zsaa, veel success morgen met de echo, duim voor je dat alles goed is! Bij mij werd tijdens de 12 echo ook de buikomtrek vh kindje gemeten, want dat geeft de groei aan (de mijne was bv 4 dagen ‘groter’ dan dat hij moest zijn), verder word er ook gekeken of de placenta goed aangehecht is!
Hier: Ben kortademig aan het worden en slapen is nog steeds lastig (heel onrustig). Hebben jullie ook dat af en toe de buik ontzettend jeukt??
Zsa-zsaa, veel success morgen met de echo, duim voor je dat alles goed is! Bij mij werd tijdens de 12 echo ook de buikomtrek vh kindje gemeten, want dat geeft de groei aan (de mijne was bv 4 dagen ‘groter’ dan dat hij moest zijn), verder word er ook gekeken of de placenta goed aangehecht is!
Hier: Ben kortademig aan het worden en slapen is nog steeds lastig (heel onrustig). Hebben jullie ook dat af en toe de buik ontzettend jeukt??
woensdag 24 oktober 2018 om 09:53
Termijnecho ging goed!
Weer het kloppende hartje gezien (en gehoord!), de nekplooi zag er goed uit (dit deed ze extra voor ons, dus als je het durft te vragen zou ik het zeker doen!) en ik ben iets vooruit gezet met de uitgerekende datum: 5 mei!
Meiks: True, ik moest even snel een beslissing maken maar ben idd blij dat het 'eruit' is
Vervelend dat je je nog zo misselijk voelt, hopelijk is het snel voorbij! Ik ga vandaag ook de NIPT aanvraag definitief maken en dan waarschijnlijk ergens deze week meteen bloedprikken. Hoorde dat de uitslag 10 werkdagen kan duren, duurt lang
Wat leuk dat ze bij jou al zo vroeg de geslachtsbepaling doen! Bij ons doen ze dat pas met 16 weken op zijn vroegst, dus nog een maandje wachten
ZsaZsa: Nog 1 nachtje slapen en dan kun je weer lekker kijken naar je frummie, ik duim mee voor een mooie echo!
Bij mij werd zoals gezegd "extra" ook de nekplooi bekeken, die moet "mooi dun" zijn, bij een verdikte nekplooi heeft je kindje geloof ik kans op chromosoom- of hartafwijkingen.
Huisje: Fijn om te horen dat het goed met je gaat
Veel plezier morgen!
Wildeperzik: Ja heerlijk die positieve reacties! Ik ben nog wel een beetje zenuwachtig hoe hij denkt over mijn terugkomst, want hij zei namelijk meteen: Kom je nog terug? Dus ik zei jazeker, ik wil gewoon in dezelfde functie verder, alleen wel 1 dagje minder. En toen zei hij iets in de trant van: "Nou onderschat een baby niet" of zoiets. Dus ik moet hem nog wel even geruststellen geloof ik dat ik dat straks allemaal aan kan
Iemand anders ook al op de NIPT uitslag aan het wachten?
Ik ga vandaag de 16 weken pretecho en 20 weken echo inplannen
Ik zal de data nog laten weten voor de tabel
En voor degene die dat willen, kunnen we binnenkort misschien het Whatsapp/Facebook groepje aanmaken?
Meiks: True, ik moest even snel een beslissing maken maar ben idd blij dat het 'eruit' is
ZsaZsa: Nog 1 nachtje slapen en dan kun je weer lekker kijken naar je frummie, ik duim mee voor een mooie echo!
Huisje: Fijn om te horen dat het goed met je gaat
Wildeperzik: Ja heerlijk die positieve reacties! Ik ben nog wel een beetje zenuwachtig hoe hij denkt over mijn terugkomst, want hij zei namelijk meteen: Kom je nog terug? Dus ik zei jazeker, ik wil gewoon in dezelfde functie verder, alleen wel 1 dagje minder. En toen zei hij iets in de trant van: "Nou onderschat een baby niet" of zoiets. Dus ik moet hem nog wel even geruststellen geloof ik dat ik dat straks allemaal aan kan
Iemand anders ook al op de NIPT uitslag aan het wachten?
Ik ga vandaag de 16 weken pretecho en 20 weken echo inplannen
woensdag 24 oktober 2018 om 09:56
woensdag 24 oktober 2018 om 10:10
woensdag 24 oktober 2018 om 10:21
woensdag 24 oktober 2018 om 10:32
@WinterDS, ben bijna ah pakken voor de honeymoon (vertrekken maandag), we hebben al een gopro gekocht voor onderwater video's en hoop dat ik fit genoeg ben om te kunnen hiken/wandelen door de jungle
@Saar2017 ik heb je een pb gestuurd met mn nummer, leuk hoor!
@Foxie29, rustig blijven en positief denken, de kans is zooo klein dat er iets mis is!
@Saar2017 ik heb je een pb gestuurd met mn nummer, leuk hoor!
@Foxie29, rustig blijven en positief denken, de kans is zooo klein dat er iets mis is!
woensdag 24 oktober 2018 om 10:58
@saar. Ik heb je een pb gestuurd
@ Hollands glorie. Mijn buik jeukt bij tijd en wijle ook ontzettend. En ‘s nachts maar draaien .
Bij mij heeft de vk ook de nekplooi bekeken , was mooi dun. Buikomtrek en lengte van ukkepuk is ook gemeten. Tevens de navelstreng met een goede doorbloeding.
Vanmiddag bloed prikken voor de nipt .
@ Hollands glorie. Mijn buik jeukt bij tijd en wijle ook ontzettend. En ‘s nachts maar draaien .
Bij mij heeft de vk ook de nekplooi bekeken , was mooi dun. Buikomtrek en lengte van ukkepuk is ook gemeten. Tevens de navelstreng met een goede doorbloeding.
Vanmiddag bloed prikken voor de nipt .
woensdag 24 oktober 2018 om 12:24
@nipt, na 1 week werd ik gebeld door de verloskundige met de uitslag. Dus dat was best snel! Wij deden overigens inclusief nevendiagnoses.
@placenta... bij mij werd gezegd dat die nog niet gezien kon worden omdat die nog te klein was.... snap dus echt niks van jullie berichten, want volgens het meten was ik al bijna 13 weken en niet bijna 12.... Merk dat ik daar toch een beetje onzeker van word en echt niet zeker ben dat ik komende zondag 15 weken ben ipv mn oude datum 14 weken..
Buikomvang werd ook nog niet gemeten, wel bloeddruk opgenomen. Maar ik heb dus nu t idee dat t bij mij echt niks voorstelde als ik jullie allemaal zo lees.
Winter, fijn dat je ceo positief reageerde!!
Hollandsglorie, super veel plezier op jullie huwelijksreis alvast!!
@placenta... bij mij werd gezegd dat die nog niet gezien kon worden omdat die nog te klein was.... snap dus echt niks van jullie berichten, want volgens het meten was ik al bijna 13 weken en niet bijna 12.... Merk dat ik daar toch een beetje onzeker van word en echt niet zeker ben dat ik komende zondag 15 weken ben ipv mn oude datum 14 weken..
Buikomvang werd ook nog niet gemeten, wel bloeddruk opgenomen. Maar ik heb dus nu t idee dat t bij mij echt niks voorstelde als ik jullie allemaal zo lees.
Winter, fijn dat je ceo positief reageerde!!
Hollandsglorie, super veel plezier op jullie huwelijksreis alvast!!