Entertainment alle pijlers

Wereldreis op wielen

23-10-2018 18:37 136 berichten
2 Koppels en 2 gezinnen gaan roadtrippen met tiny houses van Canada naar het zuidelijkste puntje van Chili.

Uitdaging is dat ze als karavaan moeten reizen en dat ze moeten werken als hun startbudget van 10.000 euro op is.

Maandagavond SBS6
redbulletje schreef:
23-10-2018 20:06
Gewoon over land.
.
Je kan niet van Panama naar Colombia overland.
Alle reacties Link kopieren
tu1nhek schreef:
23-10-2018 20:07
.
Je kan niet van Panama naar Colombia overland.
Jawel hoor.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
23-10-2018 20:10
Jawel hoor.
.
Hoe dan?
tu1nhek schreef:
23-10-2018 20:07
.
Deed je dit ook helemaal overland? Welke route heb je genomen?
Hier staat het ook als mogelijkheid op de planning (maar dan andersom, Argentinië-Alaska), maar ik vind het eigenlijk een beetje spannend betreft veiligheid.
Ik zou alleen het USA/Canada deel willen doen.

Er staat op Netflix een film van een duits koppel dat door Canada reisde met een camper en daarna deze highway wilde rijden en vanaf dat ze in Mexico waren vond ik het er onaantrekkelijk beginnen uit zien qua sfeertje. Ze gingen uiteindelijk terug naar Duitsland vanwege hun hond.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Pan-Amerikaanse_weg
redbulletje schreef:
23-10-2018 20:14
Ik zou alleen het USA/Canada deel willen doen.

Er staat op Netflix een film van een duits koppel dat door Canada reisde met een camper en daarna deze highway wilde rijden en vanaf dat ze in Mexico waren vond ik het er onaantrekkelijk beginnen uit zien qua sfeertje. Ze gingen uiteindelijk terug naar Duitsland vanwege hun hond.
Expedition Happiness! Heb ik ook gezien. Vond het wel een leuke docu. ze maakten ook best enge dingen mee (ben echt niet bang aangelegd). Zo gaaf hoe ze die bus hadden gemaakt.
Cafetière schreef:
23-10-2018 20:16
Expedition Happiness! Heb ik ook gezien. Vond het wel een leuke docu. ze maakten ook best enge dingen mee (ben echt niet bang aangelegd). Zo gaaf hoe ze die bus hadden gemaakt.
Ja dat is m!! Mooie bus idd!
.
De Pan-American highway is niet een mooie, of zelfs minder mooie, weg van Alaska netjes door naar Argentinië. Het is een route. En er ontbreekt ook een stuk van de route, namelijk de overgang van Panama naar Colombia. Dit heet de 'Darien Gap' en is een stuk bergachtig jungle gebied dat niet alleen haast onmogelijk is om te voet te navigeren, maar zo gevaarlijk (zowel qua natuur als criminelen) dat de kans dat je er levend uitkomt nihil is. Zelfs de meest 'seasoned travellers' (komt niet op het Nederlands) doen dit niet.
Dan zullen ze waarschijnlijk wel mogelijkheid hebben met een veerboot te gaan?
redbulletje schreef:
23-10-2018 20:21
Dan zullen ze waarschijnlijk wel mogelijkheid hebben met een veerboot te gaan?
.
Weet ik niet. Ben benieuwd wat ze regelen. Doen ze echt alles zelf of zou SBS stiekem bijspringen?
Alle reacties Link kopieren
tu1nhek schreef:
23-10-2018 20:27
.
Weet ik niet. Ben benieuwd wat ze regelen. Doen ze echt alles zelf of zou SBS stiekem bijspringen?
Dit lijkt wel een nieuw helemaal het einde, klopt ook wel nu John de Mol SBS als eigendom heeft. Dus vermoed dat het net als bij HHE, hier het een en ander 'in scene' wordt gezet.
redbulletje schreef:
23-10-2018 20:21
Dan zullen ze waarschijnlijk wel mogelijkheid hebben met een veerboot te gaan?
Ik heb net ff gegoogeld want vind het wel interessant. De enige mogelijkheid die er is met een voertuig is om met een cargoboot over te steken. Dat schijnt heel veel moeite en geld te kosten.
Interessant, ben benieuwd, maar het duurt nog wel een tijdje voor ze zover zijn. In Canada/USA is tenslotte ontzettend veel te zien langs die route.
Nogal een uitdaging lijkt me. Ben benieuwd of ze het allemaal halen tot het einde. Mezelf kennende zou ik na een week met zo'n groep al vrijwillig door de jungle zijn gaan lopen :rofl:
Cafetière schreef:
23-10-2018 21:04
Nogal een uitdaging lijkt me. Ben benieuwd of ze het allemaal halen tot het einde. Mezelf kennende zou ik na een week met zo'n groep al vrijwillig door de jungle zijn gaan lopen :rofl:
Haha, ik ook! ;-D die kids zijn nu al zo druk!
Alle reacties Link kopieren
Handsoopy schreef:
23-10-2018 18:42
Kunnen ze niks beters verzinnen in tv land ??
Het 1ne progamma is nog saaier dan het andere. :frusty:
Ik vind dat wel interessant om te volgen. Vanavond is dus het tweede deel! Ik vind sommige programma's inderdaad saai, en boeien mij dus niet. Maar dit programma geef ik het voordeel van de twijfel. Eens kijken hoe dat zich ontwikkelt!
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Het is dus 10.000 met zn allen.....
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
29-10-2018 22:47
Het is dus 10.000 met zn allen.....
Vraag me af of er werkelijk geld is om die huisjes op te leuken. Het geld moet verstandig worden besteed, en dus alleen aan echt belangrijke dingen, zou ik denken.
hans66 wijzigde dit bericht op 27-11-2018 11:33
0.18% gewijzigd
World of Warcraft: Legion
Madeliefjees schreef:
29-10-2018 22:47
Het is dus 10.000 met zn allen.....
Wow, da's zo op! Maar 2500 per gezelschap.
De mensen met kinderen hebben meer geld opgeeisd. De koppels zijn daar in meegegaan. Had verwacht dat ze daar tegenin zouden gaan want de benzine en standplaatsen zijn per gezelschap natuurlijk gewoon gelijk en dat is de grootste kostenpost.
Alle reacties Link kopieren
Het verschil zit hem in het eten, maar als dat niet zoveel kost, ben ik het met jou eens. Ik weet niet welke verdeelsleutel er precies gebruikt wordt; ik zou op de website van SBS6 moeten kijken wat ze besloten hebben.

Ik ben ook benieuwd naar de financiën van de club.

Ik zit mij ook af te vragen: Is het strikt noodzakelijk dat die huisjes opgeleukt worden? Wat voldoet er niet aan de huisjes zoals ze nu zijn?
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Een ander systeem is dat één persoon het geld beheert (de boekhouding voert) en dan verantwoordelijk is voor alle gemaakte kosten. De inkomsten die ze kunnen verwerven komen dan ook allemaal bij één persoon terecht. Hij is dan ook verantwoordelijk voor benzine voor alle vier de auto's, en alle standplaatsen. Hij koopt ook het eten in.

Die persoon moet dan wel erg zuiver op de graat zijn.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een interessant programma. Jammer alleen dat er constant reclameblokken tussen zitten.
Alle reacties Link kopieren
hans66 schreef:
30-10-2018 11:10
Een ander systeem is dat één persoon het geld beheert (de boekhouding voert) en dan verantwoordelijk is voor alle gemaakte kosten. De inkomsten die ze kunnen verwerven komen dan ook allemaal bij één persoon terecht. Hij is dan ook verantwoordelijk voor benzine voor alle vier de auto's, en alle standplaatsen. Hij koopt ook het eten in.

Die persoon moet dan wel erg zuiver op de graat zijn.
Dat gaat nooit goed. Stel met kinderen vind dat de kinderen wel een kado verdiend hebben, stellen zonder kinderen vinden dat onzin. De 1 wil veel alcohol, de ander vind dat zonde van het geld. Stel wat veel geld verdiend, vind dat zij ook recht hebben op luxere dingen. enz. enz.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
30-10-2018 12:33
Dat gaat nooit goed. Stel met kinderen vind dat de kinderen wel een kado verdiend hebben, stellen zonder kinderen vinden dat onzin. De 1 wil veel alcohol, de ander vind dat zonde van het geld. Stel wat veel geld verdiend, vind dat zij ook recht hebben op luxere dingen. enz. enz.
Dit idd.

Enige voordeel van de huidige verdeelsleutel is dat als die stellen met kinderen toevallig meer weten te verdienen ze ook met die koppels moeten delen.

Vind het wel 'n bizar idee dat die meiden 'n B&B in hun tiny house willen beginnen. Dan slaap je als gast boven op elkaars lip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven