Wintervreugd voor de zomermoppers

10-12-2017 15:30 3015 berichten
De tijd van sneeuw en koude is aangebroken! :jump: Behaaglijke en fijne tijden dus voor ons zomerhaters. :cat: Maar ook tijdens warme, klamme en voor ons nare dagen kunnen we in dit topic klagen en elkaar een koel hart onder de riem steken.

Wees welkom!

Afbeelding

Klik hier voor het vorige topic
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 10-12-2017 16:51
29.86% gewijzigd
Nu heb ik ook zin in kruidnootjes ;-D morgen moet ik sowieso de stad in, dus ik wip even bij de Hema binnen denk ik. Kikkers en muizen heb ik al, daar kwam vriend net zomaar mee aan zetten. :heart:

In deze tijd van het jaar ben ik erg blij dat Hema nu ook hier vestigingen heeft.

Net een kopje kaneelthee op. Dat vind ik echt thee voor deze tijd van het jaar.
Aah, hier nu ook zin in kruidnootjes. En het erge is dat we ze nog in huis hebben ook. Maar ik ben net ziek geweest en vertrouw mijn maag en darmen nog niet helemaal, dus kan er niet aan toegeven. :roll:

Nectarinepit, ja, zo mooi, dat geel en oranje! Dat is hier nog bijna niet. Maar wie weet komt het hier ook nog voordat de bomen echt kaal worden. Zou toch nog wel even mooi zijn.

Ja, die dagelijkse wandelingen in het bos (nou ja, bos, eerder natuurgebiedje, het blijft wel randstad) zijn echt genieten. Vooral in de herfst en winter uiteraard. In de zomer, als het overdag te warm is, ga ik vaak al heel vroeg in de ochtend. Kost wel eens moeite om dan zo vroeg op te staan (uurtje of 5), maar zelfs in de zomer is het dan genieten om buiten te zijn. Het is soms wel even passen en meten qua planning, maar ik ben heel blij met die wandelingen.

En hond is een mengelingetje van van alles en nog wat. En inmiddels aardig op leeftijd, dus de wandelingen gaan wat moeizamer, maar dat geeft niet. Passen we gewoon afstand en tempo wat aan. Als we maar gewoon lekker buiten zijn.

Dagdromer, hopelijk valt het mee voor je. In ieder geval wordt het dit weekend even lekker kouder, ook in jouw regio. En wie weet zijn de verwachtingen daarna wel weer aangepast. Weeronline geeft trouwens voor jouw regio volgende week maximaal 13 graden en redelijk veel bewolking. En die is meestal redelijk betrouwbaar. Nou ja, hopelijk valt het mee voor je.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk dit weer! :)
Heb voor mijn gevoel heel lang niet mee geschreven dus ik meld me ook weer even :lol: , had even geen tijd om er echt van te genieten.

Nu lang weekend, zit lekker met een dekentje op de bank en het is heerlijk donker en regenachtig :heart:
Het is ook echt hard gegaan ineens, had dat niet verwacht eerlijk gezegd, echt fijn :)
Alle reacties Link kopieren
FadeToBlack schreef:
22-10-2018 08:03
Raam altijd open, en oordoppen in (woon ook in de stad).

Morgen krijgen we storm! :cheer:

En dit weekend gaat de klok toch terug?
Jaa :D
Nog vroeger donker :heart:
Alle reacties Link kopieren
Nectarinepit schreef:
22-10-2018 20:13
:bye:

Ik kom even gedag zeggen. Ik zit momenteel in een klein houten hutje in het midden van Noorwegen. Binnen is het heel knus en warm, buiten is het -3 en het sneeuwt. :heart: Er ligt al een flinke laag en het blijft de hele avond en nacht sneeuwen. Ik geniet ontzettend.

Ik hoop dat jullie inmiddels ook genieten van herfstweer. Ik zal uitgebreider reageren als ik weer thuis ben!
Wat gaaf!! Dat is echt een droom van mij, om naar zo'n sneeuw gebied te gaan en daar bijvoorbeeld Kerst te vieren en Nieuwjaar, maar dan ook echt twee weken blijven ofzo. Heb je het leuk gehad?
Oooh ja, dit weekend wintertijd! :cheer:
Akeleila schreef:
26-10-2018 17:21
Nectarinepit, ja, zo mooi, dat geel en oranje! Dat is hier nog bijna niet. Maar wie weet komt het hier ook nog voordat de bomen echt kaal worden. Zou toch nog wel even mooi zijn.

Ja, die dagelijkse wandelingen in het bos (nou ja, bos, eerder natuurgebiedje, het blijft wel randstad) zijn echt genieten. Vooral in de herfst en winter uiteraard. In de zomer, als het overdag te warm is, ga ik vaak al heel vroeg in de ochtend. Kost wel eens moeite om dan zo vroeg op te staan (uurtje of 5), maar zelfs in de zomer is het dan genieten om buiten te zijn. Het is soms wel even passen en meten qua planning, maar ik ben heel blij met die wandelingen.

En hond is een mengelingetje van van alles en nog wat. En inmiddels aardig op leeftijd, dus de wandelingen gaan wat moeizamer, maar dat geeft niet. Passen we gewoon afstand en tempo wat aan. Als we maar gewoon lekker buiten zijn.

Dat geloof ik graag. Knap dat je in de zomer zo vroeg opstaat! Maar wel de moeite waard zo te horen. Ik vind honden op leeftijd altijd zo aandoenlijk en wat zul je genieten van de wandelingen en de tijd die je met elkaar doorbrengt.

Ik wandel, als ik op kantoor werk, van het metrostation naar kantoor (en 's avonds weer terug), maar helaas langs een redelijk drukke weg. Ik probeer dan ook als ik thuis werk in mijn lunchpauze een rondje door het park te lopen. Stuk rustiger en prachtig groen.
yesss schreef:
26-10-2018 17:32
Wat gaaf!! Dat is echt een droom van mij, om naar zo'n sneeuw gebied te gaan en daar bijvoorbeeld Kerst te vieren en Nieuwjaar, maar dan ook echt twee weken blijven ofzo. Heb je het leuk gehad?

Ja, het was super! Maar helaas veel te snel voorbij. Wel een prachtig nieuw stukje Noorwegen ontdekt waar we zeker nog eens naartoe zullen gaan.

Ik denk af en toe nog wel eens terug aan de winter in New England. Meters sneeuw van half oktober tot eind april, zeer lage temperaturen. Wat heb ik toen genoten. :heart: Als je ooit de kans krijgt om een week of twee naar een sneeuwgebied te gaan, moet je dat zeker doen! Je zult er geen spijt van krijgen. Ski of snowboard je ook?
Oooh, die beschrijving van New England in de winter. :heart:

Ik zie dan dit soort plaatjes voor me:

Afbeelding


Afbeelding

:love:
Of die man op de bovenste foto zelf ook zou blij was vraag ik me dan trouwens wel af. ;-D
Maar aan de andere kant neem ik aan dat de hele maatschappij in zo'n omgeving is ingesteld op dit soort weer. Of in ieder geval veel meer dan in Nederland?
Alle reacties Link kopieren
Hier slaat de regen hard tegen het raam.
Je gaat je huisje weer extra waarderen. Blokje hout op het vuur, kaarsjes aan en een rood wijntje.
Net nog even een rondje om geweest met de hond en ja, ik gluur graag een beetje naar binnen bij mensen.
Altijd leuk om te zien als mensen blijkbaar van hetzelfde huiselijke sfeertje houden als ik.
Ik vind het altijd onbegrijpelijk als mensen met TL licht a 80W in hun woonkamer zitten. Zo ongezellig.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik voel me toch wel een stuk rustiger en zekerder dan in de zomer. Mijn depressie wordt door dit weer een beetje naar de achtergrond geschoven. Heerlijk! Het viel me ook al op hoe de dj's op d radio het ineens hebben over dit lekkere herfstweer en alle leuke dingen die daarbij horen. De AH begon vorige wedk al met een reclame op tv, dat ze bij de AH wel van de herfst houden met alle lekker gerechten die je nu kunt eten.

Komende anderhalve week in de provincie Utrecht inderdaad rond de 13 graden maar komende dinsdag 8 graden en er valt 17 mm regen in mjin dorp! En snachts gaat er wel veel regen vallen. Ik kijk er nu al naar uit.

Kortom, ik voel me na maanden weer eens een beetje goed.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
tanteslankie schreef:
27-10-2018 10:34
Nou ik voel me toch wel een stuk rustiger en zekerder dan in de zomer. Mijn depressie wordt door dit weer een beetje naar de achtergrond geschoven. Heerlijk! Het viel me ook al op hoe de dj's op d radio het ineens hebben over dit lekkere herfstweer en alle leuke dingen die daarbij horen. De AH begon vorige wedk al met een reclame op tv, dat ze bij de AH wel van de herfst houden met alle lekker gerechten die je nu kunt eten.

Komende anderhalve week in de provincie Utrecht inderdaad rond de 13 graden maar komende dinsdag 8 graden en er valt 17 mm regen in mjin dorp! En snachts gaat er wel veel regen vallen. Ik kijk er nu al naar uit.

Kortom, ik voel me na maanden weer eens een beetje goed.
Wat fijn dat je je wat beter voelt!
Het heeft gisteren en vannacht flink geplenst in Utrecht, lekker hoor.
Straks naar buiten. Ik twijfel nog tussen een tussenjas of een winterjas. :-D
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal, stemmen jullie ook voor de wintertijd. Ik heb het nét ook nog gedaan op een petitie site. Maak me daar nog echt zorgen over.
Verder; geniet van het weer.
Waar staat die petitie?
Alle reacties Link kopieren
https://zomertijdafschaffen.petities.nl/
Alle reacties Link kopieren
Nectarinepit schreef:
26-10-2018 17:44
Ja, het was super! Maar helaas veel te snel voorbij. Wel een prachtig nieuw stukje Noorwegen ontdekt waar we zeker nog eens naartoe zullen gaan.

Ik denk af en toe nog wel eens terug aan de winter in New England. Meters sneeuw van half oktober tot eind april, zeer lage temperaturen. Wat heb ik toen genoten. :heart: Als je ooit de kans krijgt om een week of twee naar een sneeuwgebied te gaan, moet je dat zeker doen! Je zult er geen spijt van krijgen. Ski of snowboard je ook?
Nee, maar het lijkt me wel heel gaaf!
Heb wel een keer indoor geskied ;-D merkte dat ik de volgende dag eigenlijk wel weer wilde gaan, vond het echt heel leuk.

New England klinkt helemaal mooi, lijkt me heerlijk om in zo'n gebied te wonen :heart:
Alle reacties Link kopieren
Akeleila schreef:
26-10-2018 21:11
Oooh, die beschrijving van New England in de winter. :heart:

Ik zie dan dit soort plaatjes voor me:

Afbeelding


Afbeelding

:love:
:flirting:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Tanteslankie, inderdaad het geeft gewoon meer rust, ik herken het.
Vannacht lekker de klok terug, nog vroeger donker, heerlijk!

Ik vind het vandaag trouwens te zonnig ;-D
Ik moest vanmorgen even een boodschap doen en had het gewoon warm. Had eindelijk een sjaal aan gedaan maar vond het eigenlijk net te warm.
Vanmiddag nog hardlopen ik hoop dat het dan weer bewolkt is, dat is gewoon het fijnste met hardlopen en met regen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn is dat he Pindakaasjes, als het regent. Er komen nog meer regenachtige dagen aan :)

Ik vind dat ook altijd zo ongezellig dat felle licht, of op het werk....
Kom je 'smorgens aan en dan heeft mijn collega het licht op zijn felst gezet.
Juist fijn als het wat meer gedimd is en dan zie je nog meer als genoeg.

(Sorry voor zoveel berichten ;-D ik wil dan het liefst op iedereen reageren :facepalm: )
Haha, dat geeft toch helemaal niets, Yesss. Juist gezellig. :P

Ik houd ook helemaal niet van fel licht. 's Zomers sluit ik het felle zonlicht zoveel mogelijk buiten. En 's winters dim ik de lampen zoveel mogelijk. Mijn man noemt me altijd een nachtdier. B)

En fijn, Tanteslankie, dat je je weer wat beter voelt!
Petitie getekend!
Alle reacties Link kopieren
Het zou vandaag regenen, maar het was toch weer zonnig en geen drupje regen gezien, maar het was lekker fris dus ik zeur niet. ;-D

Ik heb de petitie ook getekend! Het was net nog op het nieuws over de zomer/wintertijd. Een voorstander van de zomertijd zei dat het anders vroeger donker is in de zomer en 'dan kun je 's avonds niet naar buiten' en 'dan kun je 's avonds niet sporten'. Wow wat een kul-argument. :facepalm: Ik kan prima naar buiten hoor als het donker is, en als je in de sportschool staat (zoals de meeste mensen) maak het ook weinig uit of het buiten licht of donker is.

Ik denk dat het júist in het belang is van zomerliefhebbers om de zomertijd af te schaffen. Mij maakt het niks uit, maar ik denk dat zomerliefhebbers behoorlijk depri worden als het in de winter pas om 10 uur 's ochtends licht wordt.

En in de zomer is het toch niet zo heel erg als het om 21.30 ipv 22.30 donker wordt? In zuidelijke landen is het ook vroeger donker.

Ik ben wel benieuwd wat het gaat worden. Maar ik denk wel dat als de wintertijd wordt afgeschaft mensen flink op hun neus gaan kijken en er achteraf veel geklaagd gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
FadeToBlack schreef:
27-10-2018 14:25
Petitie getekend!
Fijn, weer een stem erbij :cheer2:
Utopia2016 schreef:
27-10-2018 19:41
Fijn, weer een stem erbij :cheer2:
Spread the word :yes:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven