net zwanger en pijnlijke lymfeklieren sleutelbeen en hals

28-10-2018 17:55 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er zojuist achter gekomen dat ik zwanger ben van de 3e.
Nu ben ik sinds vorig weekend niet fit, zelfs een dag op bed gelegen met wat verhoging. Sinds vandaag heb ik pijnlijke lymfeklieren achter mijn sleutelbeen, voor en achter in mijn hals.
Ik maak me een beetje zorgen of ik niet een of andere infectie heb opgelopen...CMV of toxoplasmose oid.

Herkent iemand deze symptomen?
Kan het ook komen door een dip in de weerstand vanwege de zwangerschap?
Ik ga morgen in ieder geval de huisarts bellen maar ik ben gewoon even benieuwd of dit ook iets met de zwangerschap te maken kan hebben.
Een baby is niet het enige wat op komst is.
Misschien een verkoudheid of keelontsteking?

Geen idee. Naar de huisarts, beterschap.
Oké schat
Je afweer staat wat scherper dan normaal, dus het kan best dat je sterker reageert dan normaal.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Huisarts en je niet af laten schepen als het niet goed voelt
roosje1976 schreef:
28-10-2018 19:17
Huisarts en je niet af laten schepen als het niet goed voelt
Wat denk je dat de huisarts gaat doen aan een verkoudheid dan? En zelfs als het toxoplasmose of CMV is, wat moet de huisarts daar dan mee?
Waarschijnlijk gewoon een rot griep. In België wordt je standaard getest op cmv en toxo, ik heb het gelukkig al gehad. Laat het dus testen als je je zorgen maakt.

Stel dat het bijv. cmv is en het lichaam het niet zelf afstoot, dan wordt er in België een keuze tot vruchtwaterpunctie gegeven en krijg je extra echo’s. Dus ja, daar kan en zal de huisarts wat mee moeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven