D66 wil verlaging van maximumsnelheid op snelwegen

01-11-2018 18:35 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... or-klimaat
Wat D66 betreft is verlaging van de maximumsnelheid op snelwegen een optie, als dat nodig is om de uitstoot van CO2 de komende paar jaar sterker terug te dringen.

Dat heeft fractievoorzitter Rob Jetten gezegd tijdens een debat over het klimaatakkoord in wording.

De Nederlandse staat verloor onlangs ook in hoger beroep een rechtszaak die actiegroep Urgenda heeft aangespannen. Het kabinet moet volgens die uitspraak meer doen om de uitstoot van CO2 in 2020 met een kwart te hebben teruggebracht ten opzichte van 1990.
Laat ze elektrische/hybride auto's maar belastingvrij maken, dát zet pas zoden aan de dijk voor 't millieu! Dit is gewoon de zoveelste melkkoe want lekker blijven cashen op de benzineaccijns en daarnaast op de bekeuringen op al die sullige 100 km wegen.
Net of je sowieso nog ergens fatsoenlijk door kan rijden hier :rofl:
Volgens mij knalde die koppen tegen elkaar toen ze als fractie de koppen bij elkaar staken.

Zoiets?
Star² schreef:
01-11-2018 18:44
Net of je sowieso nog ergens fatsoenlijk door kan rijden hier :rofl:
Bij ons nog wel in het zuidwesten, ik tik hier regelmatig de 140 aan.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-11-2018 18:49
Bij ons nog wel in het zuidwesten, ik tik hier regelmatig de 140 aan.
Dat is niet omdat het mag
redbulletje schreef:
01-11-2018 18:49
Bij ons nog wel in het zuidwesten, ik tik hier regelmatig de 140 aan.

Nou ik reed laatst rond 6 uur hier weg uit de Randstad en stond toch hartstikke vast tot Antwerpen. Ik vind het echt nooit meer rustig.
Alle reacties Link kopieren
Kan een elektrische auto een caravan trekken?
Nee.

Alle snelwegen naar 100.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Voor het halen van de doelstellingen van 2020 is die maximumsnelheid naar 100 kilometer de goedkoopste en eenvoudigste manier.

Dus ja, ik ben voor een verlaging.

Onafhankelijk van welke politieke stroming het voorstel komt.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 01-11-2018 19:26
16.28% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
wie is D66
Als ze het echt goed voor zouden hebben met het milieu zouden ze de belasting op nieuwe auto's (vanaf bouwjaar 2018 dus) gewoon eens moeten afschaffen voor een paar jaar. Dan hoeft half Nederland geen tweedehands auto uit 1999 meer aan te schaffen. Volgens mij bereik je daar veel meer mee.
Ik was net blij dat je op sommige stukken 130 mag rijden. Rij regelmatig van het noorden naar Utrecht/ Amsterdam en met gangetje van 100 word het niet leuker of sneller.

Dan stem ik ook voor de elektrische/ hybride auto's belastingvrij maken!
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
01-11-2018 19:12
Voor het halen van de doelstellingen van 2020 is die maximumsnelheid naar 100 kilometer de goedkoopste en eenvoudigste manier.
Maar dat is dan toch een soort symboolpolitiek om maar niet échte stappen te zetten, iets dat de overheid al 15 jaar schandelijk verzaakt met haar zachte heelmeesters en fluwelen woordjes. Voer verdomme eens wat concrete maatregelen door die zoden aan de dijk zetten. En ja, dan zijn er bedrijven die boos zijn op je partij en gaan dreigen naar het buitenland te gaan. Laat ze, scheelt nog veel meer vervuiling.
Eerst moest bijna alles 130 km/u en nu weer terug naar 100. Meestal kom ik niet boven de 100 km/u s'ochtends en het wordt alleen maar drukker. Misschien zorgen dat mensen minder snel de auto pakken doorbedrijven niet zo onbereikbaar te maken en het ov niet zo duur.
Alle reacties Link kopieren
StephanieTanner schreef:
01-11-2018 19:39
Ik was net blij dat je op sommige stukken 130 mag rijden. Rij regelmatig van het noorden naar Utrecht/ Amsterdam en met gangetje van 100 word het niet leuker of sneller.

Dan stem ik ook voor de elektrische/ hybride auto's belastingvrij maken!
Ik rijdt ook geregeld van de ene naar de andere kant van het land. Na verhoging van de maximumsnelheid is de tijdswinst (als alles mee zit) ongeveer vijf minuten. Dat was voor mij de uitgaven die gedaan zijn om de snelheid te verhogen niet waard.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
01-11-2018 19:37
Als ze het echt goed voor zouden hebben met het milieu zouden ze de belasting op nieuwe auto's (vanaf bouwjaar 2018 dus) gewoon eens moeten afschaffen voor een paar jaar. Dan hoeft half Nederland geen tweedehands auto uit 1999 meer aan te schaffen. Volgens mij bereik je daar veel meer mee.
Aanschaf nieuwe middenklasser: 25k
Aanschaf middeklasser 1999: 1k

Denk niet dat wegenbelasting dan nog opweegt.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
01-11-2018 19:01
Kan een elektrische auto een caravan trekken?
Nee.
Als natuurlijk iets vies is , dan is het wel zo'n smerige diesel met een caravan er achter. Al dat gewicht maakt zo'n motor pas echt heel erg vies!
Daarnaast ook nog heel erg slecht voor de doorstroming en voor het algemene imago van ons land in heel Europa.
Caravans hadden ze al lang moeten verbieden!
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
01-11-2018 19:42
Ik rijdt ook geregeld van de ene naar de andere kant van het land. Na verhoging van de maximumsnelheid is de tijdswinst (als alles mee zit) ongeveer vijf minuten. Dat was voor mij de uitgaven die gedaan zijn om de snelheid te verhogen niet waard.

Ik rij ook regelmatig langere afstanden maar merk het wel in tijd. Op bepaalde stukken mag ik 130rijden, dat is vaak eerder 140 en scheelt me toch zo'n 20minuten.
Als ik nergens harder mag dan 100 ben ik toch echt een halfuur langer onderweg
Alle reacties Link kopieren
cookie84 schreef:
01-11-2018 21:08
Ik rij ook regelmatig langere afstanden maar merk het wel in tijd. Op bepaalde stukken mag ik 130rijden, dat is vaak eerder 140 en scheelt me toch zo'n 20minuten.
Als ik nergens harder mag dan 100 ben ik toch echt een halfuur langer onderweg
Dan moet je minimaal 2 uur constant 130 ipv 120 rijden. Volgens mij is dat onmogelijk in Nederland want zulke lange stukken 130km-wegen hebben we niet.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-11-2018 18:49
Bij ons nog wel in het zuidwesten, ik tik hier regelmatig de 140 aan.
Je bedoelt op die provinciale wegen in Zeeland waar het levensgevaarlijk rijden is?
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat nergens over. De uitstoot van een cruiseschip staat gelijk aan de uitstoot van 1 miljoen auto's. Laat D66 daar wat aan doen.

https://www.ad.nl/buitenland/eeneacute- ... ~a16bfb5a/
merelindesloot wijzigde dit bericht op 01-11-2018 21:23
Reden: M is n.
0.41% gewijzigd
Jullie weten dat een electrische auto op kolen loopt? Zolang er nog niet voldoende alternatieve energie opgewekt wordt, blijven de kolencentrales open. Iedere gebruiker meer loopt dus, voorlopig, op kolen. Kolencentrales zijn naast de hoogovens, in Nederland, één van de grootste co2 uitstoters.
Proost!
Alle reacties Link kopieren
LizPair schreef:
01-11-2018 21:11
Dan moet je minimaal 2 uur constant 130 ipv 120 rijden. Volgens mij is dat onmogelijk in Nederland want zulke lange stukken 130km-wegen hebben we niet.
2 uur lang 130 in plaats van 120 rijden levert zelfs maar 10 minuten verschil op. Twee uur 130 in plaats van 100 levert wel weer meer dan een half uur op.
Alle reacties Link kopieren
groef schreef:
02-11-2018 07:36
Jullie weten dat een electrische auto op kolen loopt? Zolang er nog niet voldoende alternatieve energie opgewekt wordt, blijven de kolencentrales open. Iedere gebruiker meer loopt dus, voorlopig, op kolen. Kolencentrales zijn naast de hoogovens, in Nederland, één van de grootste co2 uitstoters.
Proost!
Wat heeft jouw 'bijdrage' in godsnaam te maken met snelheidslimieten?
Alle reacties Link kopieren
HKr schreef:
02-11-2018 15:41
Wat heeft jouw 'bijdrage' in godsnaam te maken met snelheidslimieten?
Deze snelheidslimiet is voorgesteld vanwege het halen van milieunormen, dus de bijdrage over elektrische auto's en kolencentrales lijkt me hier een heel logische.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven