#BOOS DOCU: Terug naar je eige land

01-11-2018 19:33 799 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?v=v1tjz6l7TGQ
In deze docu volgen we 5 kinderen die gedreigd uitgezet te worden of al uitgezet zijn. Dit door een niet werkend Kinderpardon. En zo zijn er in Nederland nog 400 kinderen in dezelfde situatie. Dit zijn kinderen van migranten/ vluchtelingen die hier geboren zijn of langer dan vijf jaar wonen. Zij lopen bewezen psychologische schade op als zij uitgezet worden naar hun land van herkomst (of dat van hun ouders). Daarom: een Kinderpardon dat wél werkt.
Alle reacties Link kopieren
Ja, Tim zit nu ook bij DWDD met 1 van die kinderen. Heftig hoor.
Neem aan dat ze gewoon met hun ouders mee moeten als die ouders hier ten onrechte de boel hebben lopen rekken met allerlei dure processen.
Alle reacties Link kopieren
Dan worden immigranten want dat zijn het dus gewoon zwanger en dan hebben ze een golden ticket. Nu 400 kinderen en volgend jaar weer 400 en zo verder.

Dat is niet houdbaar en op den duur niet meer te dragen door de belastingbetalers. Over de woningnood maar te zwijgen.
Alle reacties Link kopieren
Indien geen oorlog in het land van herkomst, dan gewoon terug. Belangrijkst is dat ze bij hun ouders zijn.
Je gebrek aan empathie verwarren met 'gezond verstand', het blijft verbazingwekkend.
Van mij mag daar een discretionaire bevoegdheid tegenaan gegooid worden. Qua aantal is het peanuts vergeleken met totale immigratie.

Als je kinderen terug wilt sturen, moet je eerst voor kortere procedures zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
01-11-2018 20:04
Je gebrek aan empathie verwarren met 'gezond verstand', het blijft verbazingwekkend.
Een andere mening direct wegzetten als niet-empathisch, het blijft makkelijk.
NoName1983 schreef:
01-11-2018 19:57
Dan worden immigranten want dat zijn het dus gewoon zwanger en dan hebben ze een golden ticket. Nu 400 kinderen en volgend jaar weer 400 en zo verder.

Dat is niet houdbaar en op den duur niet meer te dragen door de belastingbetalers. Over de woningnood maar te zwijgen.
De procedure zou zo moeten zijn dat mensen niet negen jaar moeten wachten op duidelijkheid over hun status. Het gaat niet om baby’s. Dit kind is negen jaar. Hij is hier geboren en is in mijn ogen daarmee Nederlander. Als dat volgens de wet niet zo is, dan moet je niet nog negen jaar wachten om mensen uit te zetten.
redbulletje schreef:
01-11-2018 19:41
Neem aan dat ze gewoon met hun ouders mee moeten als die ouders hier ten onrechte de boel hebben lopen rekken met allerlei dure processen.
En wat kan het kind daar aan doen?
Alle reacties Link kopieren
Ze hoeven ook vaak geen negen jaar te wachten. Het wordt alleen wel negen jaar gerekt door alle mogelijke beroepsprocedures.
Alle reacties Link kopieren
Wel bizar dat in Amerika (vooralsnog) kinderen altijd Amerikaan zijn als ze daar geboren worden

Wij sluiten kinderen op en sturen ze naar semi-oorlogslanden waar ze zelf nog nooit zijn geweest.
nessemeisje schreef:
01-11-2018 20:07
Een andere mening direct wegzetten als niet-empathisch, het blijft makkelijk.
‘Gewoon terug’ terwijl die kinderen nog nooit in het betreffende land zijn geweest, niemand kennen en de taal niet spreken vind ik niet empatisch.
nessemeisje schreef:
01-11-2018 20:09
Ze hoeven ook vaak geen negen jaar te wachten. Het wordt alleen wel negen jaar gerekt door alle mogelijke beroepsprocedures.
Dan zou dat toch niet mogelijk moeten zijn? De overheid heeft daar dan een rol in. Dan ontstaan deze situaties helemaal niet en hoeven onschuldige kinderen daar niet onder te lijden.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
01-11-2018 20:07
Een andere mening direct wegzetten als niet-empathisch, het blijft makkelijk.
Als die mening is dat kinderen klakkeloos naar mislukte landen gestuurd moeten worden waar ze niet eens vandaan komen, dan is dat toch heel terecht?

Empathie betekent dat je je kunt verplaatsen in een ander. Ik denk dat je zelf ook niet het idee hebt dat jij vanuit het oogpunt van een 'illegaal' kind redeneert.
Alle reacties Link kopieren
nouveauvague schreef:
01-11-2018 20:08
De procedure zou zo moeten zijn dat mensen niet negen jaar moeten wachten op duidelijkheid over hun status. Het gaat niet om baby’s. Dit kind is negen jaar. Hij is hier geboren en is in mijn ogen daarmee Nederlander. Als dat volgens de wet niet zo is, dan moet je niet nog negen jaar wachten om mensen uit te zetten.
Klopt, ik ben het er mee eens dat dit veel sneller moet, de wet moet worden gewijzigd om eindeloos in beroep gaan ook niet meer mogelijk te maken.
Alle reacties Link kopieren
nouveauvague schreef:
01-11-2018 20:10
‘Gewoon terug’ terwijl die kinderen nog nooit in het betreffende land zijn geweest, niemand kennen en de taal niet spreken vind ik niet empatisch.
Als kinderen hier op oudere leeftijd naar toe komen is dat (taal niet kennen, nooit geweest, niemand kennen) allemaal opeens weer geen probleem. Emo-argumenten dus. Valse sentimenten om je punt te maken. En als mensen daar dan niet gevoelig voor zijn, dan maar op de man gaan spelen en wegzetten als niet-empatisch.
Alle reacties Link kopieren
LizPair schreef:
01-11-2018 20:14
Als die mening is dat kinderen klakkeloos naar mislukte landen gestuurd moeten worden waar ze niet eens vandaan komen, dan is dat toch heel terecht?

Empathie betekent dat je je kunt verplaatsen in een ander. Ik denk dat je zelf ook niet het idee hebt dat jij vanuit het oogpunt van een 'illegaal' kind redeneert.
Mislukte landen? Zoals?
nouveauvague schreef:
01-11-2018 20:10
‘Gewoon terug’ terwijl die kinderen nog nooit in het betreffende land zijn geweest, niemand kennen en de taal niet spreken vind ik niet empatisch.
Als Nederlanders met hun jonge kind emigreren naar 'n ander werelddeel haalt men daar toch ook de schouders over op? Ze zijn met hun ouders. Anders hebben immigranten een vrijbrief om gelijk 'n kind te produceren terwijl ze hun onterechte aanvraag jarenlang rekken. Beter sturen ze mensen gewoon binnen 6 maanden terug. Uiterlijk! Geen procedures mogelijk.
nessemeisje schreef:
01-11-2018 20:07
Een andere mening direct wegzetten als niet-empathisch, het blijft makkelijk.
Ik heb maar eerst de andere posts gelezen....

Dus mag ik die mening dan wel wegzetten als niet-empatisch? Wat dat is het. Op z'n minst.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 01-11-2018 20:19
7.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ze blijven het proberen omdat het kennelijk lukt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
nessemeisje schreef:
01-11-2018 20:16
Als kinderen hier op oudere leeftijd naar toe komen is dat (taal niet kennen, nooit geweest, niemand kennen) allemaal opeens weer geen probleem. Emo-argumenten dus. Valse sentimenten om je punt te maken. En als mensen daar dan niet gevoelig voor zijn, dan maar op de man gaan spelen en wegzetten als niet-empatisch.
Dit dus!
nessemeisje schreef:
01-11-2018 20:16
Als kinderen hier op oudere leeftijd naar toe komen is dat (taal niet kennen, nooit geweest, niemand kennen) allemaal opeens weer geen probleem. Emo-argumenten dus. Valse sentimenten om je punt te maken. En als mensen daar dan niet gevoelig voor zijn, dan maar op de man gaan spelen en wegzetten als niet-empatisch.
Om die kinderen gaat het ook niet. Bovendien was ik niet degene die jou niet-empatisch noemde. Maar bij dezen.
Alle reacties Link kopieren
LizPair schreef:
01-11-2018 20:14
Als die mening is dat kinderen klakkeloos naar mislukte landen gestuurd moeten worden waar ze niet eens vandaan komen, dan is dat toch heel terecht?

Empathie betekent dat je je kunt verplaatsen in een ander. Ik denk dat je zelf ook niet het idee hebt dat jij vanuit het oogpunt van een 'illegaal' kind redeneert.
Mislukte landen?

De landen waar die mensen naar uitgezet worden zijn gewoon veilig want anders worden zij niet uitgezet.
nessemeisje schreef:
01-11-2018 20:07
Een andere mening direct wegzetten als niet-empathisch, het blijft makkelijk.
Het slaat gewoon nergens op, dat over elkaar heen buitelen met 'kijk mij eens nuchter doemscenario's als feiten brengen'.
Zeg dan gewoon: kinderen van een andere huidskleur kunnen van mij gewoon de tering krijgen. Inplaats van dat 'redelijk maar toch angstpsychose' gebrabbel wat velen hier opschrijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven