Zwangerschapskaart

31-10-2018 14:35 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring hiermee? Ik heb vandaag een zwangerschapskaart gekregen. Ik ben 13+5 zwanger en bij fundus staat "1/4SN''. Iemand enig idee of dit goed is?
Je verloskundige waarschijnlijk wel.
Dat geeft de hoogte van je baarmoeder aan.
N staat bijv voor navel.

Als de verloskundige zou vinden dat je baarmoeder te snel of te langzaam groeit geeft ze dit vanzelf aan.
Is dat iets nieuws?
https://www.aiber.info/van-zwangerschap ... hapskaart/
Nog nooit van gehoord of gezien. En ik heb 2 kinderen. :proud:
Lucifer2018 schreef:
31-10-2018 15:11
Nog nooit van gehoord of gezien. En ik heb 2 kinderen. :proud:
het is gewoon die kaart waar de VK je gewicht een bloeddruk, buikcentimeters etc op zet
Lucifer2018 schreef:
31-10-2018 14:42
Is dat iets nieuws?
Zeker niet. 1/4 sn betekent dat de fundus (bovenrand vd baarmoeder) op een kwart tussen symfyse (schaambot) en navel staat. Later kan je ook nog de X tegenkomen, dat staat voor xyfoïd (borstbeen).
Je kunt alles wat op de kaart staat volgens mij heel makkelijk online opzoeken, maar geloof me: als er iets niet goed is of twijfelachtig, vertelt je vk dat echt wel aan je.

In dit geval betekent het dat je baarmoeder op 1/4 tussen je schaambot (s) en navel (n) zit en dat is heel normaal; met 12 weken komt hij meestal net boven je schaambot uit en rond de 20 weken bereikt hij je navel (allemaal gemiddeld genomen, ook als dat wat afwijkt, geen zorgen!).
ik verwachtte een vraag over een ansichtkaart die iemand had ontvangen die niet zwanger was ofzo... :-D
Don't cry, buy a bag and move on.
Flomo schreef:
31-10-2018 15:19
Je kunt alles wat op de kaart staat volgens mij heel makkelijk online opzoeken, maar geloof me: als er iets niet goed is of twijfelachtig, vertelt je vk dat echt wel aan je.

In dit geval betekent het dat je baarmoeder op 1/4 tussen je schaambot (s) en navel (n) zit en dat is heel normaal; met 12 weken komt hij meestal net boven je schaambot uit en rond de 20 weken bereikt hij je navel (allemaal gemiddeld genomen, ook als dat wat afwijkt, geen zorgen!).
Dankje voor je uitleg! Ik was de kaart aan het bestuderen vandaar dat ik dit afvroeg.
daenerys79 schreef:
31-10-2018 15:33
ik verwachtte een vraag over een ansichtkaart die iemand had ontvangen die niet zwanger was ofzo... :-D
Hahaha had zomaar gekunt!
Tmaar schreef:
31-10-2018 15:15
Zeker niet. 1/4 sn betekent dat de fundus (bovenrand vd baarmoeder) op een kwart tussen symfyse (schaambot) en navel staat. Later kan je ook nog de X tegenkomen, dat staat voor xyfoïd (borstbeen).
Bedoelde de kaart ansich.
lilalinda schreef:
31-10-2018 15:15
het is gewoon die kaart waar de VK je gewicht een bloeddruk, buikcentimeters etc op zet
Nooit zelf gezien of gekregen.
Ik loop bij de gyn (en bij de eerste zwangerschap ook) maar de gyn heeft nooit gevoeld aan mijn buik of iets met buikcentimeters(?) gedaan. Is dat bij de vk nodig omdat je dan minder echos krijgt ofzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven