Afspraak gyneceloog stuitligging.
woensdag 7 november 2018 om 15:58
Ik ben vandaag 36+3 dagen en doorverwezen naar de gynecoloog omdat mijn zoontje in een stuit aan het indalen is.
Nu kreeg ik zojuist het bericht dat er morgen meerdere afspraken zijn gepland.
Ik dacht dat ik alleen de opties ging bespreken (Draaien, keizersnede of stuitbevalling)
Ik heb aangegeven dat ik nu voor een keizersnede kies..
Dit omdat ik alleen nog maar kan kiezen tussen een stuitbevalling of keizersnede.
Maar ik vraag me eigenlijk af wat voor afspraken er nog meer staan?
Heeft iemand ervaring met een doorverwijzing naar de gynecoloog ivm verkeerde ligging?
En wanneer kreeg jij toen de datum te horen voor de keizersnede?
Nu kreeg ik zojuist het bericht dat er morgen meerdere afspraken zijn gepland.
Ik dacht dat ik alleen de opties ging bespreken (Draaien, keizersnede of stuitbevalling)
Ik heb aangegeven dat ik nu voor een keizersnede kies..
Dit omdat ik alleen nog maar kan kiezen tussen een stuitbevalling of keizersnede.
Maar ik vraag me eigenlijk af wat voor afspraken er nog meer staan?
Heeft iemand ervaring met een doorverwijzing naar de gynecoloog ivm verkeerde ligging?
En wanneer kreeg jij toen de datum te horen voor de keizersnede?
anoniem_376926 wijzigde dit bericht op 07-11-2018 16:21
6.84% gewijzigd
woensdag 7 november 2018 om 16:02
In een goed ziekenhuis zullen ze je van alle opties de voor- en nadelen en de risico's vertellen. Als jij daarna besluit dat je graag wilt kiezen voor een keizersnede, dan zullen ze je daarin begeleiden. Maar ga er niet vanuit dat de mensen met verstand van zaken, de verloskundigen en gynaecologen, er ongezien van uitgaan dat een keizersnede de beste optie voor jou is.
Die keuze is niet enkel aan jou!
Die keuze is niet enkel aan jou!
woensdag 7 november 2018 om 17:05
Ik heb komenende week ook meerdere afspraken, ook al is t Mn 3 e keizersnede. Wat ze graag op 1 dag plannen is een intake en rondleiding op de kraam afdeling en een gesprek met de anesthesist, die wil van alles weten over je medische historie , die zal dan ook tijdens je bevalling aan je hoofdeind blijven zitten en constant vragen hoe je je voelt. Fijn om die dus al te ontmoeten. Die past constant je medicijnen aan, ik kreeg het koud of warm of hoofdpijn en dan deed ie weer iets aanpassen enzo.
Volgende week heb ik die afspraak met 35.3 dagen en zal dan mogelijk de datum van de KS horen.
Btw ik heb 2 versie pogingen gehad, het deed pijn en werkte niet, ik snap heel goed als je er niet voor kiest, en als het kontje al is ingedaald zal het moeilijk zijn die er dus uit te wippen om te draaien.
Volgende week heb ik die afspraak met 35.3 dagen en zal dan mogelijk de datum van de KS horen.
Btw ik heb 2 versie pogingen gehad, het deed pijn en werkte niet, ik snap heel goed als je er niet voor kiest, en als het kontje al is ingedaald zal het moeilijk zijn die er dus uit te wippen om te draaien.
Just do it
woensdag 7 november 2018 om 17:17
Wat hier gebruikelijk is:
Je krijgt natuurlijk nog een keer een echo om te kijken of de baby écht (nog) wel met de billen beneden ligt. Dan en gesprek/controle waar ze even kennis met jullie maken, wat standaard controles doen en in gesprek gaan over de mogelijke opties qua bevallen. Ze gaan dan uitleggen wat er mogelijk is (draaien, stuitbevalling of keizersnede - afhankelijk van wat kan), wat de voor- en nadelen zijn en met jullie in gesprek wat je zou willen. Soms nemen ze ook wat bloed af en plannen ze als je dat wil direct een datum voor de keizersnede, maar dat wisselt per ziekenhuis.
Keizersnede voor een stuitligging (geen 'nood'/'spoed') zijn altijd na 38 weken. Meestal rond 39 weken, soms 40 afhankelijk van het ziekenhuis. Ze willen hem natuurlijk het liefst plannen vóórdat je vanzelf weeen krijgt, vandaar dat ze eigenlijk (bijna) nooit tot 40 weken wachten.
Je krijgt natuurlijk nog een keer een echo om te kijken of de baby écht (nog) wel met de billen beneden ligt. Dan en gesprek/controle waar ze even kennis met jullie maken, wat standaard controles doen en in gesprek gaan over de mogelijke opties qua bevallen. Ze gaan dan uitleggen wat er mogelijk is (draaien, stuitbevalling of keizersnede - afhankelijk van wat kan), wat de voor- en nadelen zijn en met jullie in gesprek wat je zou willen. Soms nemen ze ook wat bloed af en plannen ze als je dat wil direct een datum voor de keizersnede, maar dat wisselt per ziekenhuis.
Keizersnede voor een stuitligging (geen 'nood'/'spoed') zijn altijd na 38 weken. Meestal rond 39 weken, soms 40 afhankelijk van het ziekenhuis. Ze willen hem natuurlijk het liefst plannen vóórdat je vanzelf weeen krijgt, vandaar dat ze eigenlijk (bijna) nooit tot 40 weken wachten.