Mode & Beauty alle pijlers

Highlight blush- gebruik jij het?

07-11-2018 19:50 38 berichten
Ik zie in tutorials steeds highlight blushes/strobing voorbij komen.
Ik heb een kennis die dol is op strobing en dat ook voor feestjes en bruiloften enzo doet.
Zelf had ik het idee dat ik er te oud voor ben en bij andere getinte mensen heb ik ook wat missers gezien.

Gister ging ik op zoek naar een blush (dus een normale) en de verkoopster vond dat ik ook een highlightende blush erbij moest doen.
Ze was er zo van overtuigd, dat het afrekenen niet meer zo gezellig was toen ik er geen kocht, ze was er echt ondersteboven van dat ik ervan af zag.

Gebruiken jullie het dagelijks, of alleen voor een feestje?

Ik heb het idee dat het er overdag zo uitziet
Afbeelding

Terwijl dit de bedoeling is

Afbeelding

Dus ik ben benieuwd: wie gebruiken dit, en hoe?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik altijd een higlighter. Voor overdag een minder heftige dan voor een avondje uit of dergelijke.

Wat bedoel je met highlight blush? Een highligter gaat o.az op de jukbeenderen en blush op de appeltjes van de wangen zeg maar. Of bedoel je echt een blusher met glim erin?
Alle reacties Link kopieren
Mac soft and gentle. Ik gebruik weinig. Ik vind vooral goedkope highlighter er uitzien zoals op plaatje 1 (in daglicht) de duurdere betere highlights zie je in daglicht niet zitten op de huid, geen lelijk kruimellaagje van glans.
Die mevrouw op de eerste foto ziet eruit of ze erg ziek is.
Ik gebruik geen blush. Ik heb rode wangen van mezelf en dat vind ik al erg genoeg :-)
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
07-11-2018 20:02
Die mevrouw op de eerste foto ziet eruit of ze erg ziek is.
Ik gebruik geen blush. Ik heb rode wangen van mezelf en dat vind ik al erg genoeg :-)
Of alsof iemand haar heel hard op haar jukbeen heeft geslagen.
Verder geen idee TO, ik had er nog nooit van gehoord. Maar dat zegt niks...
Hoe getint ben je?

Mijn Surinaamse vriendin heeft een flink donkere huid en draagt naar eigen zeggen waanzinnig veel make-up, terwijl je het amper ziet. We hadden het er laatst over en dit smeer zij (weet alleen de merken en nummers niet):

- Foundation
- Afpoederen
- Oogschaduw
- Eyeliner
- Mascara (dit wist ik wel)
- Rode lippenstift (wist ik ook)
- Highligher

Ik zal haar eens vragen welke merken ze gebruikt. Ze doet het goed, want je ziet amper iets en ze oogt gewoon heel fris en natuurlijk. Met een prachtige huid. :)
Alle reacties Link kopieren
Als je het goed doet, met een kleur die bij je huid past staat het onwijs mooi.
De vrouw op de eerste foto is daar geen goed voorbeeld van. Ik draag nooit blush, wel elke dag highlighter.
Internagelaktisch
*Toos* schreef:
07-11-2018 20:20
Hoe getint ben je?

Mijn Surinaamse vriendin heeft een flink donkere huid en draagt naar eigen zeggen waanzinnig veel make-up, terwijl je het amper ziet. We hadden het er laatst over en dit smeer zij (weet alleen de merken en nummers niet):

- Foundation
- Afpoederen
- Oogschaduw
- Eyeliner
- Mascara (dit wist ik wel)
- Rode lippenstift (wist ik ook)
- Highligher

Ik zal haar eens vragen welke merken ze gebruikt. Ze doet het goed, want je ziet amper iets en ze oogt gewoon heel fris en natuurlijk. Met een prachtige huid. :)
Ik heb op zich ook een goede routine. Maar door deze actrice in de serie Dirk gentle werd ik toch wel getriggerd

Afbeelding

Ziet er zo mooi en fris uit.
Sjulia schreef:
07-11-2018 20:00
Mac soft and gentle. Ik gebruik weinig. Ik vind vooral goedkope highlighter er uitzien zoals op plaatje 1 (in daglicht) de duurdere betere highlights zie je in daglicht niet zitten op de huid, geen lelijk kruimellaagje van glans.
Ja precies dat. Ik zie echt heel veel van die onnatuurlijk ogende korrelige toestanden. Mac is wel een goede, die geven ook altijd zulk goed advies.
Maaique schreef:
07-11-2018 20:27
Als je het goed doet, met een kleur die bij je huid past staat het onwijs mooi.
De vrouw op de eerste foto is daar geen goed voorbeeld van. Ik draag nooit blush, wel elke dag highlighter.
Oh ok! Dat kan dus ook. De verkoopster deed alsof het een 2 eenheid was.
Ik heb deze doos laatst gekregen, met allemaal verschillende kleuren.
Afbeelding
Of draag je het als foundation, dus gewoon altijd 1 kleur?
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
07-11-2018 20:33
Oh ok! Dat kan dus ook. De verkoopster deed alsof het een 2 eenheid was.
Ik heb deze doos laatst gekregen, met allemaal verschillende kleuren.
Afbeelding
Of draag je het als foundation, dus gewoon altijd 1 kleur?
Ik denk dat die verkoopster geen flauw idee had waar ze het over heeft.
Een mooie donkere huid met een mooie gouden gloed van alleen een highlighter, prachtig :flirting:
Zoek anders eens op Patricia Bright op YouTube, dat is een donkere dame die haar make up erg mooi doet. Wellicht kan je wat producten van haar afkijken.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Oh en je kan prima blush én highlighter dragen hoor. Zolang je de kleuren kiest die bij je huid passen en niet teveel draagt.
Internagelaktisch
Maaique schreef:
07-11-2018 20:37
Ik denk dat die verkoopster geen flauw idee had waar ze het over heeft.
Een mooie donkere huid met een mooie gouden gloed van alleen een highlighter, prachtig :flirting:
Zoek anders eens op Patricia Bright op YouTube, dat is een donkere dame die haar make up erg mooi doet. Wellicht kan je wat producten van haar afkijken.
Dank voor de tip, i :heart: tutorials!
Deze gebruik ik altijd, ook overdag:
Afbeelding

Makkelijk met 1 kwast van boven naar beneden.
Bovenste op buitenkant bot, net onder m’n oog, cupidoboog, neuspuntje en voorhoofd. Middelste onder de appeltjes van m’n wang in een streep. Onderste blush dus op de appeltjes van m’n wangen.
Ik vind het ideaal.
Maar als ik een andere kleur blush gebruik dan ga ik niet speciaal de highlighter erbij pakken ofzo. Maar dat is eerder luiheid.

Gewoon lekker opmaken en selfies maken in daglicht dan zie je zelf wel of het je staat toch?
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft een mooie MAC highlighter. Geen idee welke kleur het is maar het is een aanradertje. Bij haar staat het prachtig, heel fris.

Ik voel me met highlighter net een opgepoetste kerstbal. Ben het gewoon niet gewend.
-zeemeermin- schreef:
08-11-2018 08:35
Mijn dochter heeft een mooie MAC highlighter. Geen idee welke kleur het is maar het is een aanradertje. Bij haar staat het prachtig, heel fris.

Ik voel me met highlighter net een opgepoetste kerstbal. Ben het gewoon niet gewend.
Dat idee heb ik dus ook bij mezelf. De truc zal wel de plek van aanbrengen zijn, ik ben er nu al achter dat ik geen streep op mijn amper zichtbare jukbeenderen moet zetten. Maar eerder op mijn wang zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Je zou eens kunnen kijken naar een goede kwast! De zogenoemde 'fan brush' brengt heel subtiel product aan. Dan heb je de glans die je wil, zonder als foto1 door het leven te gaan. Die dame heeft volgens mij de blush-highlight variant en dan ook nog veel te dik aangebracht. Ik denk dat ze nog moest wennen aan de donkere ochtenden! ;)

Een website welke mooie highlighters heeft voor leuke prijzen is Boozyshop. Ik heb er daar 1 vandaan voor misschien 4 euro en als ik die combineer met een dupe van NARS orgasme, krijg ik altijd complimenten! Op die site staan ook veel reviews en vaak zetten ze de dames erbij als ze een donkere huid hebben, zo weet je meteen of het bevalt.
Alle reacties Link kopieren
Dat essence pallet slaat nergens op. Dat is blush met en zonder glitter. Bovenstaande Rimmel is hoe het hoort te zijn. Heel subtiel en zo dicht mogelijk bij je huidskleur.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Het-Groepje, ik heb vanochtend aan mijn vriendin gevraagd welke merken ze gebruikt.

Ze zweert bij MAC. Volgens haar is er geen enkel merk dat zich richt op veel verschillende huidskleuren en werkt het voor haar beter dan 'blacks cosmetics'. (geen idee of ze daar nou een merk mee bedoelde of op donkere tinten gerichte make-up)

De truc volgens haar:
- Poederfoundation (heeft MAC die? Bare Minerals vind ik persoonlijk fijn! Ik heb een, voor Nederlandse maatstaven, moeilijke kleur doordat ik beige ben. :) Bij BM kan ik de goede kleur voor mij krijgen )
- Lichtjes afpoederen.
- Gouden highlighter. Geen strobe-achtige dingen, maar de poedervorm.

Vriendin heeft volgens eigen zeggen niet een hele goede huid, maar ik vind dat ze er prachtig uitziet en zo'n mooi zacht velletje heeft.
Chocoladestukjes schreef:
08-11-2018 11:00
Dat essence pallet slaat nergens op. Dat is blush met en zonder glitter. Bovenstaande Rimmel is hoe het hoort te zijn. Heel subtiel en zo dicht mogelijk bij je huidskleur.
Nee ik had het vanmorgen maar eens geprobeerd maar ik ken echt wat 'highlight queens' en het lijkt er niet eens op. De gewone blusher is wel te doen trouwens.
blondie-90 schreef:
08-11-2018 09:26
Je zou eens kunnen kijken naar een goede kwast! De zogenoemde 'fan brush' brengt heel subtiel product aan. Dan heb je de glans die je wil, zonder als foto1 door het leven te gaan. Die dame heeft volgens mij de blush-highlight variant en dan ook nog veel te dik aangebracht. Ik denk dat ze nog moest wennen aan de donkere ochtenden! ;)

Een website welke mooie highlighters heeft voor leuke prijzen is Boozyshop. Ik heb er daar 1 vandaan voor misschien 4 euro en als ik die combineer met een dupe van NARS orgasme, krijg ik altijd complimenten! Op die site staan ook veel reviews en vaak zetten ze de dames erbij als ze een donkere huid hebben, zo weet je meteen of het bevalt.
Kwast ga ik me in verdiepen. Ik ben dol op de boozyshop! Goeie tip.
*Toos* schreef:
08-11-2018 13:12
Het-Groepje, ik heb vanochtend aan mijn vriendin gevraagd welke merken ze gebruikt.

Ze zweert bij MAC. Volgens haar is er geen enkel merk dat zich richt op veel verschillende huidskleuren en werkt het voor haar beter dan 'blacks cosmetics'. (geen idee of ze daar nou een merk mee bedoelde of op donkere tinten gerichte make-up)

De truc volgens haar:
- Poederfoundation (heeft MAC die? Bare Minerals vind ik persoonlijk fijn! Ik heb een, voor Nederlandse maatstaven, moeilijke kleur doordat ik beige ben. :) Bij BM kan ik de goede kleur voor mij krijgen )
- Lichtjes afpoederen.
- Gouden highlighter. Geen strobe-achtige dingen, maar de poedervorm.

Vriendin heeft volgens eigen zeggen niet een hele goede huid, maar ik vind dat ze er prachtig uitziet en zo'n mooi zacht velletje heeft.
Dank je!
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
08-11-2018 20:45
Kwast ga ik me in verdiepen. Ik ben dol op de boozyshop! Goeie tip.
Door mijn eigen reactie ben ik zelf weer eens gaan kijken.. Je begrijpt dat er vandaag een pakketje aankomt! ;)
Zucht, door dit topic heb ik die Rimmelset moeten kopen. Zijn jullie nu blij? Ik heb al zoveel make-up! :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook fan van Bare Minerals. Heb er echt veel produkten van.
Bare Radiance is erg mooi. Is een zacht glanzende poeder die je met een zachte kabukikwast aanbrengt op je jukbeenderen.
Ik gebruik ook Warmth. Dat is een bronzer die je heel licht met weer een andere kwast langs je haargrens, naar de bovenkant van je wangen en dan in een bocht langs je kaaklijn aanbrengt.
Kijk maar eens youtube filmpjes wat een verschil het maakt. En het ziet er heel natuurlijk uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven