Wat zou jij willen aanpassen?

08-11-2018 15:20 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Positiviteitsgoeroe Emilie Ratelband noemt zich tegenwoordig "bewustzijnsverruimer".
Hij lijdt naar eigen zeggen 'ernstig onder alle praktische beperkingen waar hij als bijna-zeventigjarige tegenaan loopt'. Bedrijven willen hem namelijk niet inhuren omdat hij 69 is.

Hij voelt zich jonger dan de leeftijd in zijn paspoort en daarom pleitte hij maandag voor de rechtbank zijn gevoelsleeftijd legaal te maken, hij wil zijn leeftijd wettelijk twintig jaar terug schroeven.

Zijn verzoek vergelijkt hij met het verzoek van een transgender om zijn geslacht op het paspoort te veranderen. En hij denkt of hoopt dat hij meer aandacht zal krijgen op Tinder als hij niet hoeft te liegen over zijn leeftijd.

Op de foto lijkt hij echter helemaal geen 49 jaar is mijn mening. Ik moest wel lachen om zijn verzoek en vroeg me voor de grap af: Voelen jullie je ook jonger dan je echte leeftijd en hoeveel jaren zouden jullie willen terugschroeven of wat zou je op je paspoort willen laten aanpassen als de mogelijkheid er was?



Buitenlandse media duiken massaal op Ratelband http://a.msn.com/07/nl-nl/BBPtmQq?ocid=se
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Idioot! Waarom zou hij willen werken als hij eindelijk pensioengerechtigd is?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij wil hij vooral officieel een lagere leeftijd om zijn jachtgebied voor de vrouwkes te kunnen vergroten. Om nog een kind op de wereld te laten zetten. Hij is gewoon knettergek en ziet er écht niet uit als 49.

Ik voel me ook vaak jonger, maar wordt altijd exact mijn leeftijd geschat :sigh:
Maar ik ben prima tevreden met wat er allemaal in min paspoort staat.
Alle reacties Link kopieren
In gedachten ben ik 27. Lichamelijk voel ik me soms 80. Ik word geen 51 geschat, wat ik wel ben.

Over dit onderwerp met Emile is al een topic, trouwens :)
Die man neemt graag afstand van de werkelijkheid én steekt z'n kop in het zand. Hij kan zich wel jonger voelen, hij is het niet en ziet er ook zeker niet jongeruit. Bovendien heeft hij er kennelijk geen idee van, hoe iemand van 70 zich voelt. De één loopt een marathon met 80 (wat veel en veel specialer klinkt dan 60, dus waarom dan je leeftijd veranderen ;) ), de ander heeft met 50 al een rollator nodig.
Later is nu
redbulletje schreef:
08-11-2018 15:23
Idioot! Waarom zou hij willen werken als hij eindelijk pensioengerechtigd is?
Hij heeft een podium nodig om te kunnen functioneren.
entertainment/nee-ik-wil-geen-69-zijn/l ... #p29209271

Kijk daar eens bij? Er liep al een topic over.
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 08-11-2018 15:36
9.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
https://speld.nl/2018/11/08/rechter-ver ... jVrc7HZ-Yg
Er is veel ophef hierover, maar als ik erover nadenk vind ik ergens, alhoewel heul ver weg, we dat er iets inzit. Nu klinkt het misschien wel bizar, maar misschien is het over een tijdje hartstikke normaal, temeer omdat er steeds meer maakbaar is en het verouderingsproces binnenkort echt alleen maar beschreven wordt in verleden tijd. Desniettemin, een vreselijke aandachtstrekker.

En ik zou 6 jaartjes van mijn leeftijd af willen halen. Die zijn namelijk veel te hard gegaan. Qua fyieke leeftijd misschien wel 70 jaar afhalen :lol:. Ik word nog altijd veel te jong ingeschat trouwens, dus dat zal nooit een probleem zijn :p
Waarom krijgt deze idioot, die vrouwen mishandelt, zoveel aandacht?

Had een ander topic verwacht bij deze titel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou alleen de tijd wat willen vertragen want die vliegt te snel, maar dan moeten jullie mee vertragen. :biggrin:
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Topics samen laten voegen, twee is overdreven en teveel eer voor die griezel.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eigenlijk wel een hele interessante vraag. Je kunt ook je geslacht laten aanpassen, waarom je leeftijd niet?
Alle reacties Link kopieren
made@kate schreef:
08-11-2018 15:39
Waarom krijgt deze idioot, die vrouwen mishandelt, zoveel aandacht?

Had een ander topic verwacht bij deze titel.
Sorry, Ik heb meteen gegoogled. Helemaal geen positiviteitsgoeroe dus. :| Engerd. Dat hij niet word ingehuurd zal wel niets met zijn leeftijd te maken hebben.


ps. Dit topic was meer bedoeld om voor de grap te vragen "hoeveel jaren zou jij willen terugschroeven of wat zou jij willen aanpassen als de mogelijkheid er was"
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
:cheer: :cheer: Er liep al een topic over :cheer: :cheer:
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
08-11-2018 15:52
:cheer: :cheer: Er liep al een topic over :cheer: :cheer:

Dat wist ik niet, ben daarom even gaan kijken, maar daar gaat het over Emile Ratelband, hier meer de vraag aan de forummers zelf:

"hoeveel jaren zou jij willen terugschroeven of wat zou jij willen aanpassen als de mogelijkheid er was"
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Ik vraag hem wel om weg te halen, jij je zin.
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
08-11-2018 15:56
Ik vraag hem wel om weg te halen, jij je zin.

Laat staan joh.
Het is niet mijn bedoeling om hier over Ratelband te kletsen. Het ging mij om de vraag onderaan in OP.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Die irritante man spoort gewoon niet. Ik vind hem er trouwens veel ouder uit zien als 69.
Ik vind het belachelijk van Emile. Stel dat er 49 op zijn paspoort zou staan, dan wordt hij alsnog niet aangenomen. Wellicht is het niet zijn leeftijd maar gewoon zijn manier van doen waardoor hij niet wordt aangenomen.

Verder is leeftijdsdiscriminatie een ding dat goed moet worden aangepakt, het moet worden uitgebannen. Je leeftijd aanpassen is natuurlijk een bespottelijk oplossing daarvoor. Dan komt Henk van 57 solliciteren bij de AH bewerend dat hij 17 is en echt geschikt als vakkenvuller. Het staat immers in zijn paspoort. Dat kan toch niet?
Als je echt denkt dat mensen dan wel tot aannemen overgaan dan spoor je niet in mijn belevingswereld.

Daarnaast vind ik een heel groot verschil zitten tussen genderverandering en leeftijdverandering. Bij transgenders hebben mensen veel psychisch problemen. Ze zijn wat ze zich niet voelen en daar gaat veel onder gebukt. Als een transgender niet geholpen word dan is er uitzicht op een leven vol depressies en andere negatieve gevoelens. Iets dat me in het geval van Emile toch echt anders voorstel.

Hij wil gewoon aandacht en ergens tegenaan schoppen.
Maar goed, om de vraag in de OP te beachtwoorden.. Ik ben 37 en dat is prima. Wat de nummers in je paspoort ook zeggen, ouder wordt je toch. Ik zou dus niets willen laten veranderen in mijn paspoort, het zou enkel een schijnvertoning zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de 50 gepasseerd en hier dik tevreden mee.
Ik voel mij ook niet jonger ofzo.
Ik ben alleen soms oprecht verbaasd als ik in de spiegel kijk, in mijn gedachten zie ik er nog zo uit als toen ik rond de 30 was. Dat valt elke keer weer behoorlijk tegen.
Ook zou ik nog wel weer eens in het verleden willen duiken toen de kinderen nog klein waren. Soms heb ik wel even spijt dat ik gevoelsmatig te weinig genoten heb van die tijd.
Ik wilde toen zoveel en was regelmatig gehaast. De kinderjaren zijn dus voorbij gevlogen.
Vroeger zeiden mensen weleens tegen mij: " geniet er maar van, ze zijn zo groot". Dan knikte ik wat en dacht: " het zal wel".
Nu zou ik dit jonge ouders ook willen toeschreeuwen, maar zij zullen net zo min luisteren als ik toen.
Oh dan wil ik op papier er wel 20 jaar bij hoor. Pensioen incasseren en leuke dingen gaan doen op eigen voorwaarden ;-D
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
08-11-2018 16:27
Ik ben de 50 gepasseerd en hier dik tevreden mee.
Ik voel mij ook niet jonger ofzo.
Ik ben alleen soms oprecht verbaasd als ik in de spiegel kijk, in mijn gedachten zie ik er nog zo uit als toen ik rond de 30 was. Dat valt elke keer weer behoorlijk tegen.
Ook zou ik nog wel weer eens in het verleden willen duiken toen de kinderen nog klein waren. Soms heb ik wel even spijt dat ik gevoelsmatig te weinig genoten heb van die tijd.
Ik wilde toen zoveel en was regelmatig gehaast. De kinderjaren zijn dus voorbij gevlogen.
Vroeger zeiden mensen weleens tegen mij: " geniet er maar van, ze zijn zo groot". Dan knikte ik wat en dacht: " het zal wel".

Nu zou ik dit jonge ouders ook willen toeschreeuwen, maar zij zullen net zo min luisteren als ik toen.

Heel herkenbaar.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
redbulletje schreef:
08-11-2018 15:23
Idioot! Waarom zou hij willen werken als hij eindelijk pensioengerechtigd is?
Oh Redbulletje, soms vind ik je toch zo'n geweldig mens. ;-D
Mensen denken vaak dat ik dat allang gedaan heb als ze mijn paspoort zouden vinden. Ik zie er echt veel ouder uit dan ik werkelijk ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven