Van laatste loodjes naar eerste begin!

31-10-2018 17:11 279 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op ‘laatste loodjes’-topic waarin we even fijn konden klagen en afwachten wanneer die bevalling nou eens zou beginnen!

Inmiddels bevallen en dus niet meer zwanger, dus een nieuw topic :) .
Hier is de kraamweek inmiddels bijna voorbij. Vorige keer vond ik dat heel erg (kraamtranen), nu zijn de kraamtranen al wat minder en vind ik het een beetje dubbel. Fijn dat het gewone leven weer wat komt, maar ook wel jammer dat er niet meer fijn voor ons gezorgd wordt en de zwangerschap dan echt definitief voorbij voelt. Toch een eind aan een bijzondere (niet altijd leuke) tijd.

Deel hier hoe je bevalling was, hoe het met je kleintje gaat, hoe jij je voelt, enzovoorts!
Alle reacties Link kopieren
Ja die naweeën, bah! Dag of 4 last van gehad. Denk je dat je er eindelijk vanaf bent :roll:

Hier ook geen ritme. Heb hem het grootste deel van de dag bij me.. als hij hapt dan voed ik. Soms is dat om het uur, soms 2-3 uur, een enkele keer 4 uur. Soms 1 borst soms 2, meestal valt hij in slaap maar zo af en toe blijft hij wakker. Ik leg hem regelmatig weg, maar laat hem nog vaker lekker bij me slapen. Heerlijk :love:

Wij waren gister bij het CB: 1,2 kg aangekomen in zijn eerste maand :biggrin: Maar dat maakt ook sentimenteel.. nooit meer zo’n heel piepklein baby’tje :(
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik ga me hier ook bij aansluiten. Bijlezen doe ik later!

Gisteren bevallen van een prachtige dochter! Ik was al 41w2 en er zat van dus de vk heeft ‘s ochtends de vliezen gebroken. Er kwamen niet genoeg weeen op gang, dus naar het zkh voor een inleiding. Toen het infuus was aangesloten was ze er binnen 1,5 uur. Echt heel heftig dus. En ik ben in bad bevallen, dat was ook een mooie er ervaring.

Nu last van na-weeeen pfffff. Ben flink aan de paracetamol. Borstvoeding komt al redelijk op gang, maar ik moet wel weer wennen. Toch gevoel al dat gezuig opeens aan je tepels.
Gefeliciteerd dajka!

Hier nu ontzettend last van stuwing, pff stenen tieten maar ik ben nog steeds erg blij dat ik gewoon flesvoeding geef. Wat een rust geeft dat. Ze groeit als kool!
Alle reacties Link kopieren
Wauw 1.2kg in een maand, netjes hoor! Hier gisteren 3.6kg (300 gram aangekomen in een kleine week), dus dat gaat ook goed :) .

Ik vond ook de eerste paar keren borstvoeding weer even flink wennen. Baby hapte ook aan als een of andere piranha dus meteen kapot en tepelhoedjes gaan gebruiken. Die probeer ik nu weer af te bouwen, vind die dingen zon geknoei (of baby en ik zijn onhandig, kan ook).

Vervelend die stuwing Suusberg, hopelijk stopt dat snel. Maar fijn dat ze zo goed groeit, dat is het belangrijkste!
Alle reacties Link kopieren
Piranha :rofl: zo(pijnlijk) was mijn eerste ook in het begin, die was zo gulzig dat ie na een maand ruim 1,5kg was aangekomen. Deze hapt en drinkt zoveel fijner gelukkig. Met 300 gram in een week kom je straks ook wel aan de 1,2! Bij het cb zei ze ‘ah een echte bv baby’ toen ze het gewicht zag :hihi:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Krisje90 schreef:
01-11-2018 17:10
Hoi dames!!

Fijn om te lezen dat het allemaal zo goed gaat met jullie en jullie kleintjes!

@malaguena hopelijk knapt hij snel op, kan me voorstellen dat t sneu is en dat je t graag anders zou zien!!

Ik ben sinds gisteren gestopt met borstvoeding. Baal als een stekker want ik maak meer als genoeg aan maar ik word zo naar van het gevoel. Nu dus afbouwen met kolf en ik huil echt continu als ik aan dat k*tapparaat lig. Nu heb ik vandaag dus mega stuwing (lijk de zus van lolo Ferrari wel hahaha) even 2 baaldagjes dus inclusief kraamtranen maar verder gaat het hier echt geweldig!

Vraagje: hebben jullie een bedankje voor de kraamzorg? Wij hebben zo’n fijne lieve vrouw die me zo goed helpt met m’n besluit om over te stappen en met m’n stuwing!!
Ik breek als meelezer even in: kun je niet met de hand kolven onder de douche? Stimuleert de aanmaak minder, hoef je niet aan dat stomme apparaat maar kun je toch de druk weg kolven.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa, ik sluit ook aan!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Florence! Wel zeer heftige bevalling, lees ik in het andere topic! Nu nog in het ziekenhuis? Hopelijk knap je snel op en doet baby het goed!
Alle reacties Link kopieren
zussel schreef:
08-11-2018 04:23
Gefeliciteerd Florence! Wel zeer heftige bevalling, lees ik in het andere topic! Nu nog in het ziekenhuis? Hopelijk knap je snel op en doet baby het goed!
Baby doet het prima, maar ik moet onderdaad nog wel even in het ziekenhuis blijven
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Florence.. blijf je toch niet alleen over!
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Florence! Hopelijk voel je je snel beter!
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals gefeliciteerd florence :cheer2:
Snel zelf aansterken!

@aankomen: hier ook een echte borstvoedingsbaby aldus CB. Ze groeit rond de 50 gr per dag in de afgelopen dagen! o_o Ik merk wel dat ik wat zoekend ben in wanneer ze nou voeding wil, en wanneer comfort. Ze kan soms echt binnen een uur of anderhalf uur alweer sputteren en is dan heel tevreden aan mijn borst en drinkt vol overtuiging. Maar ja, honger zou het dan eigenlijk niet kunnen zijn (behalve op regeldag) dus ik ga wat actiever met de pink en het speentje in de weer. Speentje vindt ze niet zo leuk, maar af en toe pakt ze hem en dan is ze er ook echt wel goed zoet mee.

@naweeen: ik heb daar echt veel last van gehad! Schijnt erger te worden naar mate je meer kinderen hebt en ook meer last er van als je persgedeelte kort duurde. Ik val dus lekker in de prijzen met drie kids en een uitdrijving van 1 minuut :mrgreen:
Sinds dag 8 zijn ze nu weg gelukkig!

@jullie baby’s: hoe doen ze het nu allemaal? Ook de al iets oudere baby’s, wil het allemaal qua slapen, voeden, ritme vinden? Blijven de baby’s ook al even wakker?

@hier: mijne is nu 9 dagen en echt nog een slaapkoppie. Bijna slapend van voeding naar voeding. Ze houdt sinds 2 dagen haar temperatuur goed. Ritme is echt een makkie zolang de jongens naar het kdv zijn. Als ze thuis zijn lukt het ook wel, maar zou ik het zonder vriend wel lastig vinden om te bedenken wanneer ik dan weg kan met de hele meute. Voor mijn gevoel moet je echt heel precies plannen om even iets simpels te doen als naar een supermarkt gaan..
Eergister zijn haar oortjes goedgekeurd en heeft ze haar eerste prik (hielprik) gehad. Ze huilde niet eens, bikkel!
En vandaag is het CB op huisbezoek geweest, dus de data voor haar volgende prikken staan ook al weer vast. Ik gok dat ze dan misschien wel haar gouden keeltje laat horen ;-D
Alle reacties Link kopieren
Nijntje, is het niet gewoon toch honger als ze echt gulzig drinkt? Ik merk bij mijn zoontje het verschil als hij onrustig wordt aan de borst. Hij wil dan zuigen maar wil de melk die eruit komt niet zeg maar haha, dan werkt een speentje echt perfect.

Ritme: Gisteren kwam hij 9x in 24 uur en sliep hij de nacht ervoor 2x 4 uur.. ik rekende me al rijk.. helaas vandaag alweer op 13 voedingen (sinds 00.00) en afgelopen nacht heel druk geweest met voeden en troosten. Zullen ook wel krampjes zijn, denk ik.

Merken jullie al wat qua krampjes bij jullie baby’s?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Ook ik meld mij hier! lees later eventjes alles terug!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Lalameme!

Aantal voedingen: eeh geen flauw idee, ik tel ze niet eigenlijk. Merk dat ik ook veel minder op de klok kijk dan bij oudste, wacht nu tot hij zich laat horen (of nouja op handjes begint te sabbelen of smakgeluiden maakt) en kijk dan of hij eten wil. Hier ook vaak loslaten aan de borst, voed nu nog met tepelhoedje maar dat probeer ik af te bouwen.
Jammere is dat baby ook groene poep krijgt (had oudste ook), door teveel aan voormelk (of hoe heet dat?). Dat geeft een hoop krampjes ook, erg sneu. Ik kijk nog even aan of ik het zelf verholpen krijg en anders toch maar een lactatiekundige inschakelen. Bij oudste heb ik tijden eerst wat met de hand gekolft en dat weggegooid maar dat was zon gedoe :facepalm: , elke keer die stomme kolf schoonmaken.

Wat snel dat het cb al is geweest Nijntje! Hier komen ze as week. Is dat boeiend bij een volgend kindje? Ja het wegen vind ik leuk haha maar verder...

Herkenbaar van het plannen als je iets kleins wil doen. Ik was even vergeten hoeveel er mee moet voor een baby. Voor oudste pak ik een luier en doekjes en klaar... nu weer een schoon setje, meerdere luiers, hydrofiel, etc.

Voor de mensen met jongetjes: hebben jullie nog tips voor het verschonen? Hij begint echt vaak te plassen tijdens verschonen (logisch want koud) en dan zwiert het echt alle kanten op. Dus alles nat en weer schone kleren aan wat hij niet leuk vindt.. dus ik hoor de gouden tip graag :-D

Verder alles goed hier. Leven begint te wennen al os vriend nu nog vrij en vanaf as maandag niet meer. Ben benieuwd hoe de dagen alleen met baby zijn (vond ik vorige keer best saai in het begin). En ook hoe de dag met baby & peuter zal gaan! Baby is trouwens al een stuk meer wakker overdag dan een week geleden. Merk ook dat in slaap komen dan soms even moeite kost, de prikkels om hem heen zijn toch wel erg interessant dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik leg er altijd een (gevouwen) spuugdoekje op zussel!

Of je moet pipi tipi’s kopen :-D
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Oké ik moest even googlen wat dat was.. maar wat ziet dat er grappig (en zielig) uit haha. Alleen om de foto zou ik er zo een willen :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze zo schattig :hihi:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Ik hield er altijd gewoon mijn vinger op.
Dus met linkerhand hield ik de twee beentjes vast bij de enkels en ik vouwde de knietjes dan zodanig dat ik ook nog gelijktijdig een vinger op de piemel kon leggen. Maar veel mensen schijnen inderdaad een billendoekje of spuugdoekje te gebruiken.

@krampjes: hier zie ik wel veel krampjes al, maar vooral net na het drinken. En vlak daarna komt er dan ook een poepluier. Het zijn nog niet de krampjes die ik van later ken, maar het cb zei ook dat dat meestal pas start na een week of 2.

@cb bezoek: ja die vrouw belde op dag 8 en zei al dat ze wat vroeg was. Ze zei dat ze volgende week kon maar evt ook gister al. En aangezien ik zo mobiel ben als maar kan en eigenlijk totaal geen gevoel heb nog te moeten wennen, vond ik het prima. Heel boeiend is het niet inderdaad bij een tweede/derde. Ik gebruikte het vooral om aan te kondigen dat ik met de twee oudsten best een verleden heb met niet serieus genomen worden, en dat ik dit keer mij anders ga opstellen haha :devil:

@zussel: als je een drukke peuter gewend bent is het zaaalig om een hele dag te kunnen chillen met een babietje dat alleen af en toe wil knuffelen en drinken! :lol:

@mala: tja ik heb dis echt geen flauw idee of het honger is of niet. Maar ze komt enorm hard aan én lijkt soms na al die voeding dus wel echt veel moeite te hebben het te verwerken, dus dat zet je wat aan het twijfelen..

@lala: hoe is jullie eerste nacht verlopen?

@florence: hoe voel jij je vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik zit met hetzelfde jongetjes-probleem. Die van mij moet ik twee a drie keer per 24 uur helemaal omkleden omdat hij helemaal onder geplast is. Dat doet hij dus terwijl hij slaapt. Nu ga ik kijken of ik de luier wel strak genoeg aan doe, even testen of dat helpt.

Zussel, ik heb hetzelfde probleem en al contact gezocht om te kijken wat ik kan doen. Bij La Leache League hebben ze hele goede tips op de website staan. Ook heb ik met hen gebeld, ze hebben een soort telefonisch spreekuur (gratis). Het gaat nu al beter!

Ben heel benieuwd hoe het met Lala en Florence gaat!
Alle reacties Link kopieren
O nat worden terwijl de luier dicht is hebben we nog niet meegemaakt gelukkig :) , ik doe wel vanaf het begin zijn piemeltje naar beneden (voor zover dat blijft zitten) misschien helpt dat?
Een droog doekje is wel een idee, die maar eens bij de luiers leggen.

Ik ga eens even kijken naar die tips op de website! Thanx!
Alle reacties Link kopieren
Mooi dat het goed gaat met iedereen.

Ik voel me nog steeds compleet overreden en alle verpleegkundigen in dit ziekemhuis spannen stiekem samen om te proberen dat ik niet mijn bed uit kom. Elke keer als ik het stiekem doe hebben ze het meteen door.

Wat is dat bevallen een hel zeg.... Ik denk niet dat ik het ooit nog doe.
@florence: herkenbaar!!! Maar toch ben ik ee voor de tweede keer ingetuind hahha. Sterkte en echt het wordt beter!

Hier heb ik nu een blaasontsteking erbij, lekker pijnlijk ook. Niet alleen je buik die half in puin ligt, stuwing, naweeen en dan ook nog dat! Maar goed, met het mopje gaat t uiststekend en ze is een relaxte baby... dus geniet ik daar van!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Florence, heftige bevalling dus ook gehad? Rustig aan opknappen hoor, anders haal je jezelf op termijn in (op een negatieve manier)..

Plassende jongetjes: hier hou ik een doekje paraat zodra de luier afgaat (billendoekje of spuugdoekje) en zorg dat zijn piemel inderdaad omlaag wijst in de luier en de luier ook echt strak genoeg omdoen! Vaak zien we het aankomen als hij moet plassen dus kunnen er goed op reageren ;-)

Maar wat gaat de tijd hard! Wij hebben de kraamhulp net uitgezwaaid (extra halve dag zorg gehad ivm moeilijke keizersnede), uiteindelijk niet degene waar we om gevraagd hadden maar zeker geen gemis, zo’n leuke meid! Gaan haar echt missen, ze was ook zo leuk met oudste en fijn gezelschap in huis. De kraamhulp bij eerste konden we het huis wel uit kijken, maar bij deze denk ik juist “ik wil niet dat je weggaat!”
En ik ben gelijk wat emotioneel omdat die eerste week dus alweer voorbij is, het hele nieuwe baby-baby gaat er zo snel vanaf..

Ik voel me zelf gelukkig steeds een stuk beter. Merk dat de bevalling me wel heel hoog zit en ik er niet over kan praten zonder overstuur te worden, dus daar gaat nog wel even tijd in zitten. Zowel verloskundige als kraam hebben aangegeven dat we ook echt het ziekenhuis “op het matje moeten roepen” om hoe alles gegaan is.. Gaan we bij de nacontrole half december dus ook zeker doen!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Florence.. mag je helemaal niet uit bed? Ook niet om te plassen en je kindje te pakken? Is jouw man bij je?

Vervelend Suusberg. Waarschijnlijk van de blaascatheter?

Hier nog weinig echte problemen met krampjes. Hopelijk blijft dat zo. Ondertussen verveel ik me kapot, hebben jullie dat ook?
Vanaf wanneer zouden jullie je kind in een draagzak hijsen om een rondje te wandelen? Ik vind hem nog zo klein..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven