Entertainment alle pijlers

Helemaal het einde (deel 2)

11-08-2017 11:35 2775 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kletsen we verder over de families Pos, van Wichen & van Kooij!
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
10-11-2018 19:01
Jasper is naief geweest door niet vast te leggen wat er gebeurd als Ocke na een naar terug zou gaan. Of het nu al die tijd de bedoeling is geweest dat ze na een jaar terug zouden gaan of niet.
Van Ocke en fam vind ik het een misselijke streek als ze dit altijd als van plan waren.

Waarom een misselijke streek?

Ocke is een kwal maar hij doet niets wat niet mag.
Jasper is gewoon een domme vent die niet over de consequenties nagedacht heeft
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Ik vind het vooral naief om te denken dat je kunt blijven. Ze hebben nu al nauwelijks klanten, laat staan als de tv weg is.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk kan 1 gezin wel van de opbrengst leven. De omzet van de bar, met de wekelijkse avondjes die ook door locals wordt bezocht, samen met de verhuur van de huisjes is misschien net genoeg. Het leven is daar verder natuurlijk niet duur, als je ziet hoeveel armoede er is. Dan zullen de eerste levensbehoeften ook goedkoop zijn. Je moet er maar zin in hebben, want de plek zelf waar ze zitten ziet er niet echt aantrekkelijk uit. Maar voor een paar jaar een leuk avontuur.
Die kinderen zullen toch ook weer naar een westerse school moeten en niet op een Afrikaans dorpsschooltje blijven aanmodderen.
En je hebt daar vast geen sociale zekerheid, pensioenopbouw en gezondheidszorg als ze iets mankeren. Als je geen Nederlandse verzekering meer kunt afsluiten kun je niet meer ff terug voor een galblaasoperatie.
Alle reacties Link kopieren
Het was wel zo netjes geweest inderdaad als ocke het wel verteld had. Zijn die kinderen nog op bezoek geweest eigenlijk? Echt nepreden daar om terug te willen. 1 van de 2 moet in januari gewoon weer op het werk verschijnen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een tenenkrommende aflevering!

Praat met elkaar!
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
vandale schreef:
12-11-2018 21:20
Wat een tenenkrommende aflevering!

Praat met elkaar!
Dat "praten" heeft niet veel opgeleverd....Matthijs heeft werkelijk totaal geen inzicht.
Alle reacties Link kopieren
Het valt me op dat ocke en fleur helemaal niets zeggen over hun precieze toekomst plannen met Casa Tambor. Begreep ik het nu goed dat Ocke en Fleur ook op zoek zijn naar een investeerder? Maar hoe zij dit dan voor zich?

Ik krijg toch wel het idee dat Jasper en Jessica niet wisten dat Ocke en Fleur maar 1 jaar wilden blijven, anders voelden ze zich toch niet zo genaaid?
vandale schreef:
10-11-2018 20:13
Waarom een misselijke streek?

Ocke is een kwal maar hij doet niets wat niet mag.
Jasper is gewoon een domme vent die niet over de consequenties nagedacht heeft
Ik vind het een misselijke streek als Ocke en Fleur nooit de intentie hebben gehad dat ze langer dan een jaar wilde blijven. Dan ga je toch niet iets opbouwen met een ander?
Dat van Jasper daar ben ik het mee eens.
Mayapril schreef:
12-11-2018 21:35
Dat "praten" heeft niet veel opgeleverd....Matthijs heeft werkelijk totaal geen inzicht.
Maar Bart is ook niet echt duidelijk. Ze geven aan dat er nog veel te doen is. Maar hij laat niet merken dat hij gefrustreerd is over dat Mathijs niet mee werkt aan de apartementen. Ben daar gewoon eerlijk over. Bart loopt steeds te zeiken. Ik kan daar zo slecht tegen.
Zet op papier wat er nog moet gebeuren en wie wat gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vervelende aflevering.
dani1982 wijzigde dit bericht op 09-08-2020 03:46
Reden: privacy
85.54% gewijzigd
Bart en Maaike weten ook nog niet wat ze willen. Hoe vaak ik Maaike niet heb horen roepen, ik heb het hier helemaal gehad. Met personeel, met bevolking, medische zorg etc. Ze maakten ook liever een drama van 10 euro dan toegeven. Bij Maaike doet iemand het niet gauw goed, is het niet Bart om op te zeiken dan zijn het de buren. Mens loop naar Matthijs en zeg, ga jij ook Bart even helpen, help ik ook mee en houdt Marieke het restaurant in de gaten. En ik ruil morgen met Marieke, die kan ook goed gordijnen naaien hebben we gezien. Nu is het alleen maar achter de rug kletsen.
Alle reacties Link kopieren
grasklokje schreef:
12-11-2018 22:47
Bart en Maaike weten ook nog niet wat ze willen. Hoe vaak ik Maaike niet heb horen roepen, ik heb het hier helemaal gehad. Met personeel, met bevolking, medische zorg etc. Ze maakten ook liever een drama van 10 euro dan toegeven. Bij Maaike doet iemand het niet gauw goed, is het niet Bart om op te zeiken dan zijn het de buren. Mens loop naar Matthijs en zeg, ga jij ook Bart even helpen, help ik ook mee en houdt Marieke het restaurant in de gaten. En ik ruil morgen met Marieke, die kan ook goed gordijnen naaien hebben we gezien. Nu is het alleen maar achter de rug kletsen.
Helemaal mee eens. Ik weet zeker dat als ze dat vragen, ze dat ook gelijk doen.
Je zult mij ook niet horen zeggen dat Matthijs en Marieke geen lieve mensen zijn. Dat zij ze absoluut. Maar ze zitten daar met een totaal andere visie als Bart en Maaike. En als je zo'n bike gaat organiseren voor een goed doel is de prijzenswaardig maar ga dan met je zakenpartner om tafel hoe een en ander aan te vliegen wat betreft slapen en maaltijden. Kennelijk is dit onvoldoende gebeurd. En de huisjes en bedden bouwen zich niet zelf he...
Het is echt een horeca/zakenstel tegenover een stel met een "missie" en in zakelijk opzicht gaat dat hier dus niet werken.
Mayapril schreef:
13-11-2018 09:55
Je zult mij ook niet horen zeggen dat Matthijs en Marieke geen lieve mensen zijn. Dat zij ze absoluut. Maar ze zitten daar met een totaal andere visie als Bart en Maaike. En als je zo'n bike gaat organiseren voor een goed doel is de prijzenswaardig maar ga dan met je zakenpartner om tafel hoe een en ander aan te vliegen wat betreft slapen en maaltijden. Kennelijk is dit onvoldoende gebeurd. En de huisjes en bedden bouwen zich niet zelf he...
Het is echt een horeca/zakenstel tegenover een stel met een "missie" en in zakelijk opzicht gaat dat hier dus niet werken.
Dit ja. Ze zijn alleen maar met hun goeie doel bezig ipv met de zakelijke kant. Ze zullen toch eerst zelf wat moeten verdienen om van te kunnen leven voor ze het allemaal weggeven. Kan me goed voorstellen dat Bart en Maaike er klaar mee zijn. Ik gun hen dan ook dat ze lekker terug naar Nederland gaan, want volgens mij missen vooral Maaike en Senna hun familie en vrienden.
Het zit puur op communicatie vast en Talpa zal vast wel lekker stoken!
Bart en Maaike geven ook best om hun medemens hebben we gezien, maar zouden meer bij de hike moeten worden betrokken. Samen een positieve boost. Ze hebben trouwens wel ruim 100.000 euro opgehaald voor SOS kinderdorpen! Dat is ook een super prestatie. Maar in overleg de organisatie en planning zou een hoop schelen. Matthijs moet volgens mij gewoon goed aangestuurd worden door zijn vrouw en Bart. Dan wil hij wel. Zelf stelt hij verkeerde prioriteiten. Marieke is een harde werker en staat altijd voor anderen klaar, ook om te helpen bij gordijnen naaien of kinderen van Fleur of Jessica les geven.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
12-11-2018 22:09
Ik vind het een misselijke streek als Ocke en Fleur nooit de intentie hebben gehad dat ze langer dan een jaar wilde blijven. Dan ga je toch niet iets opbouwen met een ander?
Dat van Jasper daar ben ik het mee eens.


Ik vraag me vooral af hoe ze ooit gedacht kunnen hebben dat dat niet de intentie was van Ocke en fleur.

Was mij afl 1 al overduidelijk dat dat gezin zich veel te goed voelt om in een “ontwikkelingsland” te blijven wonen.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Ocke vind ik echt een blabla vent met zijn witte overhemd. Wat mij verbaasde was dat ik in een van deze laatste afleveringen pas hoorde dat hij al kinderen had die nog in Nederland zijn(of ik heb dat compleet gemist).

Matthijs en Marieke zijn hardstikke lief ( tenminste zo komen ze op me over)maar niet commercieel. Hij is trouwens wel ontzetten veel afgevallen zeg.
vandale schreef:
13-11-2018 12:47
Ik vraag me vooral af hoe ze ooit gedacht kunnen hebben dat dat niet de intentie was van Ocke en fleur.

Was mij afl 1 al overduidelijk dat dat gezin zich veel te goed voelt om in een “ontwikkelingsland” te blijven wonen.
Als die anderen verstandig zijn verhuizen ze ook terug naar 'n land met betere voorzieningen, zeker in het belang van die kinderen.
Ik weet niet of het klopt. Maar ik hoorde dat Jessica naar Nederland is gegaan om geld bij elkaar te krijgen om de grond aan te kopen. Ze waren er eerst vanuit gegaan dat het alleen om hun eigen grond gaat, maar nu komt het stuk van Okke en Fleur er ook nog bij. En dat dat hun grote tegenvaller was. Maar weet niet of het klopt? Weet iemand meer?

Het lijkt mij ook inderdaad een zinloze investering om daar grond aan te kopen. Ook al gezien de andere (luxe) leegstaande resorts. de beelden die we gezien hebben van het eiland zijn nou niet bijzonder aantrekkelijk om daar vakantie te gaan houden.
ik heb n aantal weken niet gekeken maar wel dit topic blijven lezen en nu benieuwd naar de afloop. Dus afgelopen maandag pas weer n keer gekeken,

Ik heb eigenlijk alleen nog sympathie voor Jasper en Jessica. Denk ook dat zij de enigen zijn die uiteindelijk willen blijven, mits het lukt natuurlijk.

Bart en Maaike kon ik ook lang goed pruimen, maar wat ik niet trok was in de camera over alles klagen (vond ik ook terecht hun klachten over Mathijs) en er dan aan tafel een suffe vertoning van maken waarin ze niet die dingen benoemen. Om dan vervolgens erna weer te gaan lopen klagen. Daar kan ik slecht tegen en heb daardoor minder sympathie voor ze.

Verder komt dus echt uit wat we in het begin in januari al zeiden: Hoe onverstandig het is om dit samen te gaan doen met mensen die je niet eens kent maar met wie je toevallig op het zelfde landje bent gezet voor HHE. Vroeg of laat knalt dat en heeft niemand zijn eigen droom geleefd als in met het eigen gezin een nieuw bestaan opbouwen.

Het was te verwachten dat dit zo zou gaan aflopen en vond het ook opvallend dat ikweetnietmeerwie dat ook zei in het voorstukje van komende week. Dat dit niet de eigen droom was zoals die oorspronkelijk bedoeld was.

Dat was al vanaf het begin duidelijk en van hun allemaal enorm naïef. Uit koudwatervrees/vals gevoel van zekerheid dan maar met een onbekend Nederlands gezin (dat toevallig naast je zit) samen zoiets groots opzetten (maar daarmee wel compleet de wens op n avontuur met het eigen gezin negerend?)

Tja....... recipe for disaster vanaf dag 1. Maar goed dat is mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
Maar als wij meteen al zien dat ik luchtfietser ocke een sabbatical heeft. Hoe kan Jasper dit dan niet zien?
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
14-11-2018 12:41
Maar als wij meteen al zien dat ik luchtfietser ocke een sabbatical heeft. Hoe kan Jasper dit dan niet zien?
Jasper weet niet wat een sabbatical is (bij wijze van hè). Jasper is een harde werker en wil echt een nieuw leven beginnen met zijn vrouw en kinderen op een vreemd eiland.

Ocke en Fleur zagen dit als een leuk projectje en trekken er nu lekker de handen van af. Als dat makelaarschap nou nog wat geworden was had ik ze nog wel zien blijven (in een mooi kantoortje met airco) maar toch niet bij die bierkroeg daar? Is op de lange duur toch veel te min voor ze? Die lui moeten zsm terug naar hun kantoor op de Zuidas.

Je kunt Jasper verwijten dat ie naïef is en dat ie niet heeft zien aankomen dat Fleur en Ocke met deze bedoelingen naar KV zijn gekomen.

Maaike en Bart zitten nogal in een negatieve spiraal. Dat snap ik best maar beter met M&M praten dan tegen ons klagen.

Ron Blaauw die pannenkoeken komt bakken :hihi:
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ik las bij de commentaren op HHE Instagram dezelfde vragen als wij hier hebben Vwb uitkopen van de grond.

Iemand refereerde aan S1 in chili dat de grond daar toen te duur gehuurd moest worden.

Maaike (van Bart) reageerde daarop met: “hoezo huur?”.

Blijkbaar is de grond op KV dus wel aangekocht door RTL.

Jammer dat ze niet wat meer duidelijkheid gaf.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Huisjes B&M af: Matthijs 3 flitsende zelfgemaakte Jozef kapstokjes, Bart de rest incl ophangen knutsels Matthijs. Ben eigenlijk verbaasd dat Bart of Maaike nog niet ontploft zijn, wat beter was geweest dan die steken onder water.
En nog onduidelijk of er en wat er te eten is voor de gasten tijdens de hike, máár Matthijs heeft alwel prachtige medailles gezaagd, heel belangrijk. Vast een hele sympathieke man, maar snap niets van zijn denkwijze.

Maar, weken niet gekeken, kan nu niet wachten tot volgende week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven