Entertainment alle pijlers

Helemaal het einde (deel 2)

11-08-2017 11:35 2775 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kletsen we verder over de families Pos, van Wichen & van Kooij!
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Annette78 schreef:
20-11-2018 09:38
Maar, weken niet gekeken, kan nu niet wachten tot volgende week.
Hier idem, weken niet gekeken en na alles bij lezen in dit topic dat er eindelijk wat pit kwam ben ik nu zo benieuwd naar de afloop.

Iemand al ergens iets gezien of gehoord over n derde seizoen?
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat er niet meer uitleg wordt gegeven over welke voorwaarden RTL heeft gesteld. Mogen Ocke en Fleur hun stuk land behouden en in gebruik laten nemen door de Beerens? Vanuit NL? Dan zou ik ook meedoen met zo'n programma! Jaartje sabbatical, smak geld en land! Kan me niet voorstellen dat het zo werkt.

Denk dat de programmamakers ons dit willen laten denken en dat aan het einde Ocke en Fleur de deksel op de neus krijgen en zo.

Moesten de deelnemers vorig jaar hun landje schoon opleveren? Die yogi's hadden toch ook zo een prefab huis neergezet, is dat afgebroken?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik het begrijp is dat de insteek is dat 4 gezinnen in een ander land een nieuwe start kunnen maken. Krijgen daar een jaar de tijd voor en 75.000 euro.
Willen ze na dat jaar toch terug, kunnen ze proberen de toko plus aanverwanten te verkopen. Mocht dat al lukken. Anders jammer dan!

Nu is 1 gezin met een heel andere insteek begonnen. Ze wilden een sabbatical .Maar die 75.000 is van hun, dat hebben zij geinvesteerd in Casa Tambor. En kennelijk wil/kan die investeerde van Jasper en Jessica geen 75.000 investeren [ begrijpelijk trouwens.]
Dus gaan Ocke en Fleur na 1 jaar weer terug naar hun beider banen en zijn een camping [ inkomen ] rijker. Toch slim bekeken hoor!!
Maar niet zo kies natuurlijk....
Alle reacties Link kopieren
Maar naar huis is leeg opleveren toch? Ik zou hier van rtl echt graag antwoord op krijgen. Volgens mij heeft ocke niks te willen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me ook niet voorstellen dat Ocke en Fleur nu zomaar kunnen opstappen maar wel de grond en het geïnvesteerde geld (wat in restaurant/bar/zwembad/huisjes zit) mag behouden. Ook al mogen de Beerens het gebruiken en de inkomsten opstrijken. Weggaan is overal van afzien lijkt mij.

Zou wel wat uitleg van RTL willen hebben want anders meld ik me volgend jaar ook aan :proud:
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Dat bedoel ik...best mogelijk dat Ocke en Fleur dit van te voren juridisch hebben laten uitzoeken.

Het is natuurlijk wel zo dat 1 jaar onbetaald verlof betekend, dat zij spaargeld in de hypotheek kosten hebben moeten steken. Want die kosten lopen natuurlijk gewoon door. Of ze hebben hun huis voor 1 jaar verhuurd....kan ook nog.
louise1 schreef:
21-11-2018 13:24
Ik kan me ook niet voorstellen dat Ocke en Fleur nu zomaar kunnen opstappen maar wel de grond en het geïnvesteerde geld (wat in restaurant/bar/zwembad/huisjes zit) mag behouden. Ook al mogen de Beerens het gebruiken en de inkomsten opstrijken. Weggaan is overal van afzien lijkt mij.

Zou wel wat uitleg van RTL willen hebben want anders meld ik me volgend jaar ook aan :proud:
Als dat zo was dan zouden ze toch wel gek zijn geweest iets op te bouwen? Dan hadden ze ook beter 'n prefab ding neergezet en waren gewoon lekker gaan vakantievieren van die 75000.
Alle reacties Link kopieren
De 75.000 hebben ze van RTL gekregen,het is geen eigen geld. Waarom zouden de Beerens dat aan hun terug moeten betalen?
Dus ik vraag me ook af wat de voorwaarden zijn. Anders doe ik ook mee en neem ik onbetaald verlof op.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook meer info over de voorwaarden gewenst.

Als ze bij terugkeer grond/huis mogen houden, zou dat wel verklaren waarom fam van Berkel stug door blijft bouwen aan hun huis.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Wat ik erg jammer vind is dat wij ook niets meer te zien krijgen over de bouw van het huis van de van Berkels. Bij Ocke werdt elke kleine verandering in beeld gebracht, en bij Bart ook. Nu zie je ineens bij het huis van van Berkel dat er ramen en deuren zijn, terwijl ze van de plaatsing en inrichting niet hebben laten zien.dit had me heel wat leuker geleken dan al die ruzies en achter de rug om praten over elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Eens. Zeker niet interessant genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk heeft Matthijs dit uitbesteed. En om nu zijn klusjesmannen te filmen.... 😊
Annette78 schreef:
23-11-2018 20:58
Waarschijnlijk heeft Matthijs dit uitbesteed. En om nu zijn klusjesmannen te filmen.... 😊
:facepalm: Denk je dat Ocke ooit meer heeft gedaan dan :blabla: , en dat werd allemaal wel tijden lang gefilmd.
Alle reacties Link kopieren
Nee, Ocke spande Jasper voor z'n karretje, en die doet dan wel weer mee aan het programma..... :-D
Alle reacties Link kopieren
"De kogel is door de kerk! Met pijn in ons hart gaan we Pichilemu aan het eind van het jaar verlaten! We gaan verder met een nieuw avontuur en gaan met de camper reizen startend in Zuid-Amerika. We gaan op zoek naar Nederlanders die hier wonen en/ of werken en een bijzonder verhaal te vertellen hebben. Wij willen deze mensen graag ontmoeten. Wat waren hun overwegingen om te gaan. Wat was hun droom en in hoeverre is het gelukt om hun droom realiseren. Verder gaan we genieten van de schoonheid van het avontuur en nemen we jullie mee op reis. Lees ook het artikel van Linda nieuws via deze link https://www.lindanieuws.nl/reizen/famil ... rena-reis/. Kennen jullie mensen in Chili Argentinië Peru of elders die hun droom achterna zijn gegaan? Tag ze dan hier! #droom #reizen #reizenmetkinderen #travel #travelwithkids #travelwithdogs #adventure #new #inspiratie #wereldreisopwielen" Volgens het artikel op Linda is Dean gescout voor het surfteam. Kies dan toch eens voor je kinderen ipv ze weer uit hun omgeving te halen. Nu moet Dean weer zijn leven opgeven. Ik vind dit echt zielig.
Alle reacties Link kopieren
grasklokje schreef:
23-11-2018 22:17
:facepalm: Denk je dat Ocke ooit meer heeft gedaan dan :blabla: , en dat werd allemaal wel tijden lang gefilmd.
Meneertje directeur die Ocke
Alle reacties Link kopieren
Denk dat ik het seizoen leuker had gevonden, als:
-Bart/Jasper team. Dan was het 'resort' af geweest, hadden zij een betere kans gehad. Bart/Maaike hebben de kennis, Jasper/Jessica pakken aan. Was ook positief voor lokale economie geweest (werkgelegenheid/toerisme).
-Matthijs/Marieke gewoon in een huis en met die EUR 75.000,- kijken of ze wat liefdadigheids projecten hadden kunnen opzetten. Bv kleding uit NL via toeristen die iets willen doen op luchthaven in ontvangst nemen (zeg 50 toeristen pm x tasje 5 stuks x 12 maanden = 3000 kleding items). Of Marieke iets met scholing/schooltjes. Etc, etc. Denk dat zij betrouwbaar en integer zijn om iets succesvols op te zetten op dit gebied. En hulp hard nodig daar.
Annette78 schreef:
24-11-2018 14:34
Denk dat ik het seizoen leuker had gevonden, als:
-Bart/Jasper team. Dan was het 'resort' af geweest, hadden zij een betere kans gehad. Bart/Maaike hebben de kennis, Jasper/Jessica pakken aan. Was ook positief voor lokale economie geweest (werkgelegenheid/toerisme).
-Matthijs/Marieke gewoon in een huis en met die EUR 75.000,- kijken of ze wat liefdadigheids projecten hadden kunnen opzetten. Bv kleding uit NL via toeristen die iets willen doen op luchthaven in ontvangst nemen (zeg 50 toeristen pm x tasje 5 stuks x 12 maanden = 3000 kleding items). Of Marieke iets met scholing/schooltjes. Etc, etc. Denk dat zij betrouwbaar en integer zijn om iets succesvols op te zetten op dit gebied. En hulp hard nodig daar.

Met het 2e gedeelte ben ik het helemaal eens, zij zijn meer geschikt om als zendings of ontwikkelingswerkers te gaan werken, met kennis van Matthijs van de bankwereld en Marieke onderwijs, zouden ze veel voor Kaapverdianen kunnen betekenen. Ze hadden ook lessen tav verstandig omgaan met geld, hoe kan ik een eigen zaakje beginnen (financieel) etc kunnen geven op scholen, alleen dan moet je wel de lokale taal zsm leren en dat heb ik ze niet zien doen. Maar met hun gigantisch netwerk in nederland, was een container met kleding verschepen vast geen probleem geweest, hier hadden ze een leuk bedrijfje mee kunnen starten, lokaal personeel in de winkel (die zo eigen loon kan verdienen) en wat naaisters opleiding om kleding te vermaken of leuke items maken van 2 of 3 bestaande kledingstukken. Zo had je de lokale mensen kunnen steunen en zelf kunnen leven van de 75000. met nog de opbrengst uit eigen tuin.

Het eerste zie ik niet gebeuren. Jasper en Bart zijn allebei haantjes, Maaike is een geweldige stress kip, loopt ze niet te schelden op Bart of Senna, dan is het personeel, de buren of de kaapverdianen haar stokpaardje. Ze is wel aardig, maar echt niet geschikt als ze telkens zo uit haar plaat gaat. Na alle ellende kan ze beter terug naar nederland gaan. Jessica is juist super relaxed, dus dat is ook geen goede combi met Maaike. En ik geloof dat Senna gek zou worden van die schreeuw tweeling. Maar ook het zakelijke wordt door iedereen geroemd, maar was hun eerste emigratie naar Portugal ook niet mislukt?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook benieuwd naar de portugalervaringen van Bart en Maaike. Hoe lang, en waarom is het gestopt? Ik weet dat ze een restaurant hadden daar.
Poep, wie heeft jou gescheten?
louise1 schreef:
24-11-2018 21:25
Ik ben ook benieuwd naar de portugalervaringen van Bart en Maaike. Hoe lang, en waarom is het gestopt? Ik weet dat ze een restaurant hadden daar.
Volgens mij waren ze terug naar Nederland gegaan om een kind te krijgen en daar dus bij hun familie in de buurt te wonen.
De 38-jarige Maaike en de 45-jarige Bart uit Beverwijk willen een nieuw bestaan opbouwen. Het is voor de twee niet de eerste keer dat ze er voor kiezen om een nieuw bestaan op te bouwen. Eerder probeerden de twee dat al eens in Portugal, maar dat werd toentertijd geen succes. Na tien jaar keerden ze terug. “Ons Portugese avontuur daar hebben we van genoten. Daar hebben we heel goede tijden, maar ook heel zware tijden gehad. De crisis kwam na tien jaar in Portugal erin. Toen werd alles moeilijk. En Maaike kreeg heimwee omdat we een kindje hadden.” Ze wilde dan ook dolgraag terug naar haar vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de info dames. Best lang, tien jaar.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Dat kindje hebben ze nog steeds en die mist volgens mij ook enorm zijn vrienden en klasgenoten in Nederland. Voor hem geen toekomst daar.
Alle reacties Link kopieren
grasklokje schreef:
24-11-2018 21:03
Met het 2e gedeelte ben ik het helemaal eens, zij zijn meer geschikt om als zendings of ontwikkelingswerkers te gaan werken, met kennis van Matthijs van de bankwereld en Marieke onderwijs, zouden ze veel voor Kaapverdianen kunnen betekenen. Ze hadden ook lessen tav verstandig omgaan met geld, hoe kan ik een eigen zaakje beginnen (financieel) etc kunnen geven op scholen, alleen dan moet je wel de lokale taal zsm leren en dat heb ik ze niet zien doen. Maar met hun gigantisch netwerk in nederland, was een container met kleding verschepen vast geen probleem geweest, hier hadden ze een leuk bedrijfje mee kunnen starten, lokaal personeel in de winkel (die zo eigen loon kan verdienen) en wat naaisters opleiding om kleding te vermaken of leuke items maken van 2 of 3 bestaande kledingstukken. Zo had je de lokale mensen kunnen steunen en zelf kunnen leven van de 75000. met nog de opbrengst uit eigen tuin.
x

Precies! Je verwoordt het beter en beter uitgedacht. Had Daan via social media updates van hun werk kunnen geven, zodat men kan zien dat hun geld/goederen goed besteed worden.
Hadden wij vanuit NL, en ik denk vele mensen, graag gedoneerd.
Alle reacties Link kopieren
Zo hé, Maaike ging even helemaal los! Ik snap de frustraties wel hoor maar niet kies om steeds maar alle tekortkomingen op tv te spuien zoals Marieke al aangaf.

Had Ron Blaauw na zijn bezoek aan de markt, alwaar hij zeiknat van het zweet was, niet even een schoon en droog shirt aan kunnen trekken voor hij de keuken in ging? Niet zo smakelijk.
Poep, wie heeft jou gescheten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven