Waarom gaan mensen altijd precies naast me zitten?

28-11-2018 01:30 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
100% leeg terras van een strandtent, ik als enige klant, lekker een boek aan het lezen. Komt een groep van 6 mensen aan. Die kiezen niet een van de tientallen tafels verderop. Nee ze gaan precies tegen mij aan zitten, een vrouw zelfs op mijn spullen, en die vraagt zelfs of ik even op kan schuiven zodat zij op de bank passen.

Half lege McDonalds waar ik even tijd probeer te doden terwijl ik wacht op een reparatie. Krantje lezen. Van alle lege tafels kiezen twee mannen precies het tafeltje pal tegenover de mijne en gaan keihard domme, seksistische praat lopen uitkramen op volume 10.

Leeg terras in de stad. Mensen komen aan, kiezen natuurlijk weer het tafeltje achter het mijne, schuiven keihard de stoel naar achteren waardoor die tegen mijn stoel knalt en ik me rot schrik. Ze kozen niet een van de andere 15 lege tafeltjes. De vrouw wappert steeds haar lange haren waardoor die over mijn huid strijken, iiiieeeeeuuww!!!

Ander terras in de stad, 4 lege grote tafels buiten, ik weer lekker lezen. Komt een man aan, gaat precies naast mij zitten, steekt een stinkende sigaar op, en gaat luid zitten telefoneren.

Lange dijk van 10 KILOmeter leegte langs een kanaal, alleen gras, bomen en vrachtschepen. Een vriendin en ik gaan even lekker bijkletsen en picknicken en genieten van de rust. Twee fietsers met picknickspullen stoppen, en gaan 3 meter van ons vandaan installeren en zitten beppen.

Dit zijn slechts enkele van honderden voorbeelden. Mijn boze blikken en zelfs gevloek helpen niet.

PLEAAAASSEE, W A A R O M ?????????????

rot the fuck op allemaal en hou gewoon wat beschaafde afstand als er genoeg leegte is!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit nooit, maar begrijp je irritatie.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet jij als enige het beste plekje plus omgeving bezet houden. Neem gewoon de plek die men als laatste kiest, geheid dat je dan wel alleen zit.
Alle reacties Link kopieren
Patsy heeft een onweerstaanbare aantrekkingskracht ;-D

Zonder gekte, mensen trekken nou eenmaal mensen aan.
Irritant, vervelend maar wel waar.....

Heb je een leeg terras en next door zitten er wel wat mensen op het terras: geheid dat nieuwe mensen gaan zitten waar er al mensen zijn.

Wij mensen zijn een kuddedier. We voelen ons beter als er mensen in onze nabijheid zijn.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
28-11-2018 01:46
Waarom moet jij als enige het beste plekje plus omgeving bezet houden. Neem gewoon de plek die men als laatste kiest, geheid dat je dan wel alleen zit.
Ik denk niet dat je mijn bericht echt gelezen hebt. Een dijk van 10 kilometer lang!??
You can never have too many hats, gloves and shoes
Omdat de meeste mensen fucking irritant zijn...
Alle reacties Link kopieren
Deze topic is leuk voor Wat je niet hardop wilt zeggen - deel 2 , en jaaaah herkenbaar!
Ook zo in de trein, heerlijk een lege coupé... is al genieten als ik er binnen stap.
Maar nee hoor, moet zo'n beppend, kakelend stel dat nog geen minuut even de mond kan houden nou echt in de banken naast me komen zitten?
Inderdaad, WAAROM? en ik denk dan ook 'rot the fuck op!' .
...wat ik dan maar zelf wel eens doe... (sowieso volle coupé is toch anders wb gepraat en zo, zit je in een verder lege coupé dan is dat geklep te nadrukkelijk en irritant, helemaal als ze uitgerekend de stoelen naast je moeten) .
Het voorbeeld dat je gaf bij die strandtent is wel erg ja, waarom moet die club persé zitten waar jij al zit en dan ook nog je zowat wegdrukken, sjonge.
Verder ken ik het ook wel bij wandelen in een bos bv, dat andere wandelaars net ook precies daar waar jij zit, al is het op enkele meters afstand, hun broodjes gaan eten met blablablaadieblaa. Gedaan met de rust. Waarom!?
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
28-11-2018 01:46
Waarom moet jij als enige het beste plekje plus omgeving bezet houden. Neem gewoon de plek die men als laatste kiest, geheid dat je dan wel alleen zit.
Waarom gun je een ander die daar al zit, niet dat beste plekje en moet je er persé vlak naast komen zitten als er nog zoveel plek is
met vast genoeg andere beste plekjes?
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Alle reacties Link kopieren
MrsEklund schreef:
28-11-2018 02:15
Omdat de meeste mensen fucking irritant zijn...
Eensch!

Ik heb dat ook vaak, af en toe zeg ik er iets van, zeker als mensen echt heel dichtbij komen zitten, bijvoorbeeld op dezelfde bank. Of als ze naast me zo'n vieze smerige stink sigaret opsteken, zo ontzettend asociaal vind ik dat.

Af en toe heb ik wel hele gezellige gesprekken met mensen die in mijn buurt gaan zitten, sommige mensen hebben gewoon behoefte aan een praatje, vind ik niet erg om dan te hebben :) .
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Hoewel tering irritant natuurlijk, neem ik aan dat je de intelligentie bezit om deze vraag zelf te beantwoorden?

Mensen zijn kuddedieren, ze trekken automatisch naar elkaar toe. Natuurlijk zijn er meer die ruimte nodig hebben maar er zijn weinig mensen die ervoor kiezen de hele dag alleen te zijn. Het is een puur onbewust psychologisch effect. Let op het woord ongewust; ik denk dat deze mensen druk aan het praten zijn of in elk geval op elkaar gefixeerd als ze gaan zitten en niet op jou. In hun ooghoeken zien ze een soortgenoot en bij soortgenoten zit je in de buurt. Onbewust en automatisch. Zeker als je met meer dan 1 persoon bent.
In tegenstelling tot jou zitten veel mensen juist graag in elkaars buurt.
Alle reacties Link kopieren
Patsy :applause: zo herkenbaar!

Ik denk inderdaad kudde dier gedrag. En sommige mensen hebben dit niet. Net zoals jij (en ik)
Ik heb een enorm grote space nodig om me heen. Raak zelfs geïrriteerd als een onbekende vlak achter me fietst of loopt :(

Vind jij het eigenlijk vervelend van jezelf dat dit wat met je doet / je ermee bezig bent? Ik soms wel..
claudia2010 wijzigde dit bericht op 28-11-2018 06:53
2.79% gewijzigd
Hutje op de hei, maar je heb gelijk zou het ook irritant vinden.
Dus lees ik meestal lekker thuis of als het warm is in de tuin.
Ik vat je hoor.

Stoor mij er echter niet meer aan.
Heb geaccepteerd dat ik een leuke verschijning ben waar mensen zich sneller tot aangetrokken voelen. 💁🏻‍♀️
Apart is dat, hè? We hebben het af en toe op een strand. We zoeken altijd de rustige stranden op, en lopen daardoor wat verder. Heb je tussen ons en de volgende mensen 300 meter afstand. Komen er mensen die zo'n tien meter van je af gaan liggen. Waarom, vraag ik mij dan af?
Alle reacties Link kopieren
Je zult er wel gewoon heel gezellig uitzien.
Soulsista schreef:
28-11-2018 06:53
Ik vat je hoor.

Stoor mij er echter niet meer aan.
Heb geaccepteerd dat ik een leuke verschijning ben waar mensen zich sneller tot aangetrokken voelen. 💁🏻‍♀️
Vooral dit :biggrin:
Maar inderdaad ook dat half op je lip gaan zitten.
Ik zat laatst in een lege bus, op een anderhalf persoons zitje met 1000 boodschappen, met daarnaast twee klapstoeltjes en lege plek voor een rolstoel.
Handig dacht ik, heeft niemand last van mijn boodschappen, bus is leeg dus mensen kunnen riant op een normaal bankje gaan zitten.
Uiteraard eindigt dit verhaal met mij met al mijn boodschappen op me gestapeld en een meneer op het dichtsbijzijnde klapstoeltje half op mijn schoot.
Dus: lege bus, ik met tig tassen boodschappen op schoot en een meneer er te dichtbij.
Die een monoloog hield over zijn protaatproblemen en wat voor zielig straaltje hij zes keer per nacht produceerde.
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben je onzichtbaar?

Ik heb dat nooit trouwens. Heb ook een natuurlijke 'blijf uit mijn buurt' vibe. Heerlijk.

Behalve gekken, die spreken me altijd aan. Maar dat vind ik juist leuk.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Waar woon jij waar het altijd zo rustig is? Hier mag je met lekker weer blij zijn op een plekje op het terras of in het gras. Half lege mc donaldsen bestaan hier ook niet.
#doeslief
Op terras kwam niet omdat jij in de enige hoek met zon zat?

Ik wissel zelf van tafel in zo'n geval. Ik zorg dat mijn tas de plek naast me bezet houdt.
Op de zeldzame keren dat ik gebruik moet maken van de trein zit ik gangpad en bezet mijn tas de raamplek.
Bij dat picknikken was ik na het werpen van een dodelijke blik ook zelf 100 meter opgeschoven, of ik had een opmerking gemaakt als die anderen aanstalte maakten op mn lip te komen zitten.
Het-groepje schreef:
28-11-2018 07:07
Vooral dit :biggrin:
Maar inderdaad ook dat half op je lip gaan zitten.
Ik zat laatst in een lege bus, op een anderhalf persoons zitje met 1000 boodschappen, met daarnaast twee klapstoeltjes en lege plek voor een rolstoel.
Handig dacht ik, heeft niemand last van mijn boodschappen, bus is leeg dus mensen kunnen riant op een normaal bankje gaan zitten.
Uiteraard eindigt dit verhaal met mij met al mijn boodschappen op me gestapeld en een meneer op het dichtsbijzijnde klapstoeltje half op mijn schoot.
Dus: lege bus, ik met tig tassen boodschappen op schoot en een meneer er te dichtbij.
Die een monoloog hield over zijn protaatproblemen en wat voor zielig straaltje hij zes keer per nacht produceerde.
Ik laat mijn spullen juist om me heen liggen en ben alleen bereid ze weg te halen als er helemaal geen andere zitplaats meer is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde maar altijd met mijn fiets. Waar ik hem ook neerzet, ver weg, dichtbij, in een rek, voor een muur het maakt niet uit. Altijd echt altijd zet er iemand zijn fiets voor of tegen terwijl er plek genoeg is en altijd komt diegene dan ook tegelijk bij de fiets weer terug en lopen we elkaar in de weg. Ik snap er echt niks van.

Op het strand, leeg strand maar mensen gaan een meter verderop zitten en hard praten of hebben kinderen die rond rennen. Fuck op!
redbulletje schreef:
28-11-2018 07:49
Ik laat mijn spullen juist om me heen liggen en ben alleen bereid ze weg te halen als er helemaal geen andere zitplaats meer is.
Best wel asociaal ...
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Waar het door komt is mij ook nog steeds een raadsel. Als het op een terras nou inderdaad het laatste plekje in de zon of juist in de schaduw is zou ik het begrijpen, maar nee, dat is niet zo.

Overigens doe ik in de bus hetzelfde, bijna lege bus en ik ga precies voor iemand zitten. Niet omdat ik zo graag dicht bij iemand wil zitten, maar dat is precies het fijnste plekje in de bus. Eigenlijk heel vervelend dat er een halte eerder iemand altijd precies achter gaat zitten :lol:
Alle reacties Link kopieren
Tja, dat is iets menselijks. En jij stoort je er meer aan dan een ander. Ik heb ook vrij veel persoonlijke ruimte nodig.
Mooi voorbeeld, laatst in de sauna, ik zat heerlijk Alleen in een bubbelbadje
Komt er een mevrouw bij, dat kan prima
Alleen daarna nog drie mensen, met als gevolg: alle knieen tegen elkaar aan (bah)
En die laatste drie gingen ook nog lopen kletsen hoe VOL het badje was...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven