Op zoek naar leuke mensen

30-11-2018 08:50 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,

In de hoop dat het iets op zou kunnen leveren start ik hier, na veel wikken en wegen een Topic.

Ik ben een man van 32, getrouwd, maar voel mij al mijn hele leven verschrikkelijk eenzaam. Ik heb wel wat kennissen en mensen, maar het is te weinig. Ik heb enorm de behoefte om meer vrienden en of vriendinnen te leren kennen.
Het is een soort niet opgevulde leegte. Een 'maatje' om uitstapjes te kunnen maken, een drankje mee te kunnen doen, een feestje te kunnen bezoeken, noem het maar op. Als het maar niet alleen is. Mijn vrouw heeft overigens een beetje hetzelfde probleem. We zijn naar de buitenwereld helemaal niet gesloten, maar op een of andere manier lukt het niet om 'ertussen' te komen. We zijn gelukkig getrouwd, hebben alles, behalve echte vrienden, oftewel mensen die 'echt' tijd voor je maken. Ook ben ik lid van de sportschool.
Herkent iemand dit?

Vroeger keek ik enorm uit naar de weekenden, tegenwoordig is het meer van 'hoe kom ik er op een zo leuk mogelijke manier doorheen'.
Ik kan mijzelf prima vermaken, maar mis de verbinding met leuke mensen.
Ik ben heel erg spraakzaam en ondernemend, daar ligt het niet aan.

Mocht iemand interesse hebben, stuur mij een PB'tje, je krijgt zeker een antwoord terug.
Ik ben benieuwd of mensen zich herkennen in deze situatie.
Alle reacties Link kopieren
Polderbewoner schreef:
30-11-2018 08:50
Vroeger keek ik enorm uit naar de weekenden, tegenwoordig is het meer van 'hoe kom ik er op een zo leuk mogelijke manier doorheen'.
Ik kan mijzelf prima vermaken, maar

Het ligt dus niet aan het gebrek aan vrienden. Anders zou je ook in je eentje of samen met je vrouw leuke weekenden kunnen hebben.
Je spreekt jezelf ook tegen. Want blijkbaar kun je jezelf toch niet zo goed vermaken als je nu zegt. Want dan zouden die lege weekenden geen probleem zijn, toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me er trouwens ook over dat je als man op een vrouwenforum nieuwe vrienden zoekt. Een site als nmlk.nl lijkt me daarvoor beter geschikt.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
30-11-2018 09:36
Ik verbaas me er trouwens ook over dat je als man op een vrouwenforum nieuwe vrienden zoekt. Een site als nmlk.nl lijkt me daarvoor beter geschikt.
Klopt. Heb ik al eens geprobeerd maar ik vind het een rommelig en onoverzichtelijk geheel.
Ik word er niet echt wijzer van.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
30-11-2018 09:35
Het ligt dus niet aan het gebrek aan vrienden. Anders zou je ook in je eentje of samen met je vrouw leuke weekenden kunnen hebben.
Je spreekt jezelf ook tegen. Want blijkbaar kun je jezelf toch niet zo goed vermaken als je nu zegt. Want dan zouden die lege weekenden geen probleem zijn, toch?
Tot op zekere hoogte wel, maar niet altijd eenvoudig om jezelf te vermaken vind ik. Maar soms mis je gewoon het sociale, een feestje, dagje weg of wat dan ook.
Met vrouwlief doe ik regelmatig leuke uitstapjes.
Alle reacties Link kopieren
Ga eens op een teamsport. Ik hoor dat het bijvoorbeeld heel gezellig is bij crossfit. Of ga een hobby doen die je leuk vindt.

Pas op dat je niet iemand wordt die leeft op gezelschap, de zogenaamde claimers of energiezuigers. Dat stoot ook mensen af.

Edit: ik zie dat jij je hele leven al eenzaam voelt. Dit is een gevoel dat in jezelf zit. Dat kun je niet opvullen met andere mensen. Vraag jezelf eens af waarom jij je altijd eenzaam voelt en ga daar eerst mee aan de slag. Je zult merken dat je makkelijker vriendschappen sluit als je zelf beter in je vel zit.
Alle reacties Link kopieren
foeksia72 schreef:
30-11-2018 09:59
Ga eens op een teamsport. Ik hoor dat het bijvoorbeeld heel gezellig is bij crossfit. Of ga een hobby doen die je leuk vindt.

Pas op dat je niet iemand wordt die leeft op gezelschap, de zogenaamde claimers of energiezuigers. Dat stoot ook mensen af.
Dankjewel voor de tips. Je laatste alinea sluit ik mij volledig bij aan en dat is inderdaad het laatste waar ik zin in zou hebben, dat type mensen ken ik, en inderdaad, dat stoot alleen maar af.
Deze topic is zeker geen wanhoopsdaad, maar meer eentje waarin ik benieuwd ben of mensen zich hier in herkennen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is met deze zelfde gedachtegang op rugby gegaan.
Nu heeft hij een groep kerels waar hij slap mee ouwehoert
Alle reacties Link kopieren
plantiful schreef:
30-11-2018 10:31
Mijn vriend is met deze zelfde gedachtegang op rugby gegaan.
Nu heeft hij een groep kerels waar hij slap mee ouwehoert
Top. Zou leuk zijn inderdaad.
Er zijn zeker mogelijkheden.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je nmlk.nl https://www.nieuwemensenlerenkennen.nl/portal.php adviseren. het staat voor Nieuwe Mensen Leren Kennen. Kijk eens rond, als je toe bent aan nieuwe vriendschappen maken met gelijk gestemde mensen dan kun je via al de evenementen (klinkt groots, maar een spelletjes avond bij jou of iemand anders georganiseerd, heet al een evenement) mensen ontmoeten die in ieder geval 1 ding gemeen met je hebben. Of het nou ergens dansen in de kroeg is, of samen koken bij jou thuis...bekijk de website maar.
Alle reacties Link kopieren
scorpio62 schreef:
12-01-2019 21:52
Ik kan je nmlk.nl https://www.nieuwemensenlerenkennen.nl/portal.php adviseren. het staat voor Nieuwe Mensen Leren Kennen. Kijk eens rond, als je toe bent aan nieuwe vriendschappen maken met gelijk gestemde mensen dan kun je via al de evenementen (klinkt groots, maar een spelletjes avond bij jou of iemand anders georganiseerd, heet al een evenement) mensen ontmoeten die in ieder geval 1 ding gemeen met je hebben. Of het nou ergens dansen in de kroeg is, of samen koken bij jou thuis...bekijk de website maar.

Of je leest eerst even de voorgaande berichten, als je op een oud topic reageert. :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven