Zes weken zwanger en rozeverlies
donderdag 22 november 2018 om 18:37
Hoi meiden,
Morgen ben ik zes weken zwanger. Afgelopen zondag hebben vriend en ik seks gehad en sinds maandag avond na het plassen rozeverlies op het wc papiertje. Ik schrok onwijs, dacht meteen dat het niet goed zat.
In april in missed abortion gehad, ik merk dat dit voor meer onzekerheid zorgt, al had ik toen geen bloedverlies en kwam
de grote schrik bij de echo.
Het rozeverlies is alleen aanwezig na het plassen en zichtbaar op wc-papier en houdt de afgelopen dagen aan, ik heb geen kramp.
Vk geeft aan nu nog weinig te kunnen zien, en het vaker voorkomt, over twee weken een echo. Ik kan bellen als het erger zou worden.
Ik snap dat ik moet afwachten en dat voorspellen lastig is. Ben benieuwd of andere een vergelijkbare situatie hebben meegemaakt?
Morgen ben ik zes weken zwanger. Afgelopen zondag hebben vriend en ik seks gehad en sinds maandag avond na het plassen rozeverlies op het wc papiertje. Ik schrok onwijs, dacht meteen dat het niet goed zat.
In april in missed abortion gehad, ik merk dat dit voor meer onzekerheid zorgt, al had ik toen geen bloedverlies en kwam
de grote schrik bij de echo.
Het rozeverlies is alleen aanwezig na het plassen en zichtbaar op wc-papier en houdt de afgelopen dagen aan, ik heb geen kramp.
Vk geeft aan nu nog weinig te kunnen zien, en het vaker voorkomt, over twee weken een echo. Ik kan bellen als het erger zou worden.
Ik snap dat ik moet afwachten en dat voorspellen lastig is. Ben benieuwd of andere een vergelijkbare situatie hebben meegemaakt?
moosforhappines1988 wijzigde dit bericht op 22-11-2018 18:48
0.20% gewijzigd
vrijdag 30 november 2018 om 09:39
Het zit inderdaad helaas niet goed lieve meiden, we zijn super verdrietig. Vooral, waar ligt het aan dat het weer is gestopt met groeien, het weer helemaal opnieuw moeten beginnen en nu de keuze; curettage, maar dat kan weer risico’s geven, pillen, maar daar ben ik zo super ziek van geweest of afwachten, maar hoe lang duurt dat nog?
Mochten jullie met mij mee kunnen denken, merk dat ik nu even niet weet welke keuze ik moet maken?
Hele weekend is ook het kindje van vriend hier, en die weet van niks. Ik wil dat ook niet vertellen.
Mochten jullie met mij mee kunnen denken, merk dat ik nu even niet weet welke keuze ik moet maken?
Hele weekend is ook het kindje van vriend hier, en die weet van niks. Ik wil dat ook niet vertellen.
vrijdag 30 november 2018 om 10:46
Wat verdrietig Moos
Had zo gehoopt op goed nieuws.....
Misschien kun je de natuur nog helpen met Teunisbloem olie en/of Vitex?
Beide bevorderen de menstruatie en teunisbloemolie ondersteunt bij bloedingen. En mag je absoluut niet nemen als je zwanger bent/luteale fase cyclus.
En misschien vanavond ook borrels? (veel alcohol werkt ook spontane miskraam in de hand). Hopelijk stoot jouw lichaam het vruchtje dan snel af.
Een hele dikke knuffel Moos
Beide bevorderen de menstruatie en teunisbloemolie ondersteunt bij bloedingen. En mag je absoluut niet nemen als je zwanger bent/luteale fase cyclus.
En misschien vanavond ook borrels? (veel alcohol werkt ook spontane miskraam in de hand). Hopelijk stoot jouw lichaam het vruchtje dan snel af.
Een hele dikke knuffel Moos
vrijdag 30 november 2018 om 11:08
vrijdag 30 november 2018 om 11:08
Wat een lieverds zijn jullie toch. Net aan mensen die dichtbij staan het gedeeld en dat is toch wel heel fijn, al wilde we het zo graag een verrassing laten zijn.
Cleidy, moest lachen om je bericht met veel borrels, want daar houden we heel erg van! Wist niet dat het een mk kon opwekken.
Denk dat we het inderdaad proberen om nog paar daagjes af te wachten..
al ben ik nu dan ook wel weer zo ongeduldig dat ik denk, ik wil dat het nu mn lichaam zsm verlaat. Zodat we weer vooruit kunnen kijken.
Cleidy, moest lachen om je bericht met veel borrels, want daar houden we heel erg van! Wist niet dat het een mk kon opwekken.
Denk dat we het inderdaad proberen om nog paar daagjes af te wachten..
al ben ik nu dan ook wel weer zo ongeduldig dat ik denk, ik wil dat het nu mn lichaam zsm verlaat. Zodat we weer vooruit kunnen kijken.
vrijdag 30 november 2018 om 11:13
Oh nee Moos! Dus het zit toch niet goed, wat erg voor jullie!
Ik zou het even afwachten, helemaal als je al bloedverlies hebt gehad.. Nu ook je hoofd weet dat het niet goed zit, kan het best zijn dat het vanzelf gaat rommelen..
Ik heb het hier destijds afgewacht (met 8 weken goede echo, met 12 weken bleek dat het vlak daarna was gestopt met groeien), begon ik na 3 dagen te bloeden en een week daarna ben ik het vruchtje verloren en heb ik het nog kunnen zien.. Maar ieder zijn eigen keuze daarin..
Ik zou het even afwachten, helemaal als je al bloedverlies hebt gehad.. Nu ook je hoofd weet dat het niet goed zit, kan het best zijn dat het vanzelf gaat rommelen..
Ik heb het hier destijds afgewacht (met 8 weken goede echo, met 12 weken bleek dat het vlak daarna was gestopt met groeien), begon ik na 3 dagen te bloeden en een week daarna ben ik het vruchtje verloren en heb ik het nog kunnen zien.. Maar ieder zijn eigen keuze daarin..
vrijdag 30 november 2018 om 11:55
Ahh nee Moos
Ik had zo anders voor je gehoopt. Ik zou ook nog even afwachten al weet ik uit ervaring dat dat heel lastig is. Zeker als je je zwanger voelt. Hopelijk zet het snel door en kun je vooruit gaan kijken. En probeer vertrouwen te houden al zal dat voor nu te veel gevraagd zijn. Na 3 ma zit hier ook een jongetje van bij na 4 hier naast me op de bank dus...
vrijdag 30 november 2018 om 12:24
Moos... wat supernaar
ik hoopte zo dat het kwartje de goede kant op was gevallen! Ik denk idd dat als je toch al een beetje aan het bloeden bent, de rest misschien vanzelf snel op gang komt. Maar met een curettage ben je er weer lekker snel helemaal van af, dat kan ook een fijn idee zijn...
Ik hoop dat je gauw je cyclus weer terughebt en dat jouw positiviteit, die ik hier op t forum vaak heb ervaren, helpt om snel weer zwanger te worden! Verwen je zelf lekker de komende tijd, flink aan de drank klinkt als een topidee haha!
Ik hoop dat je gauw je cyclus weer terughebt en dat jouw positiviteit, die ik hier op t forum vaak heb ervaren, helpt om snel weer zwanger te worden! Verwen je zelf lekker de komende tijd, flink aan de drank klinkt als een topidee haha!
vrijdag 30 november 2018 om 13:35
Elmie, wat hartverscheurend. Drie keer een MA, waren dat er drie achter elkaar? Ben zo blij om dan te lezen dat er een lekker mannetje naast je zit. Dat geeft mij weer wat hoop.
Deedee, goed dat het bij jou toen vanzelf doorzette. Hopelijk gebeurd dat ook, net ook mini beetje bloed en voel heel licht mn baarmoeder.
Zie op de echo fotos dat vruchtzak bij de eerste MA bijna drie keer zo groot was. Maakt dat nog verschil voor nu?
Stringy, oh wat hoop ik ook dat mn cyclus weer snel op gang komt, maar nu eerst het vruchtzakje verlaten.
Een borrel gaat denk ik wel lukken!
Deedee, goed dat het bij jou toen vanzelf doorzette. Hopelijk gebeurd dat ook, net ook mini beetje bloed en voel heel licht mn baarmoeder.
Zie op de echo fotos dat vruchtzak bij de eerste MA bijna drie keer zo groot was. Maakt dat nog verschil voor nu?
Stringy, oh wat hoop ik ook dat mn cyclus weer snel op gang komt, maar nu eerst het vruchtzakje verlaten.
Een borrel gaat denk ik wel lukken!
vrijdag 30 november 2018 om 13:45
Ja Moos. De eerste was ik niet ver en kwam met medicatie uiteindelijk op gang. De tweede keer was ik weer snel zwanger en heb ik bij ruim 7 weken een hartje gezien. 2 weken later was het mis. Daarna duurde het bijna 2 jaar voordat ik weer zwanger was en bleek het bij 7 weken weer mis te zijn. 4 maanden later was ik zwanger van ons zoontje.
vrijdag 30 november 2018 om 13:48
Ik moet zeggen dat ik, anders dan bij de 3x ervoor, een heilig vertrouwen had dat het goed zat. Toeval of niet. Het was wel zo.
Nog een tip voor als je weer zwanger mocht zijn. Test 1 x en stop er dan mee. Ik had voor mijn laatste ma een knaltest maar toch zat het mis. Het gaf zoveel rust om de laatste keer 1 test te doen en daarna de echo af te wachten.
Sterkte meis!
Nog een tip voor als je weer zwanger mocht zijn. Test 1 x en stop er dan mee. Ik had voor mijn laatste ma een knaltest maar toch zat het mis. Het gaf zoveel rust om de laatste keer 1 test te doen en daarna de echo af te wachten.
Sterkte meis!
vrijdag 30 november 2018 om 14:10
Ik durf niet te zeggen of dat verschil gaat maken Moos!
Ik verloor zelf een intacte vruchtzak van 10 weken met vruchtwater en vruchtje erin, dus mijn MA is niet echt vergelijkbaar, want dat schijnt niet zoveel voor te komen (VK had me hierop ook niet voorbereid, dus ik was echt geschokt)...
Ik had een minibevalling van 2 uur zodat de vruchtzak erlangs kon..
Sterkte! Hopelijk komt het snel los!
Ik verloor zelf een intacte vruchtzak van 10 weken met vruchtwater en vruchtje erin, dus mijn MA is niet echt vergelijkbaar, want dat schijnt niet zoveel voor te komen (VK had me hierop ook niet voorbereid, dus ik was echt geschokt)...
Ik had een minibevalling van 2 uur zodat de vruchtzak erlangs kon..
Sterkte! Hopelijk komt het snel los!
vrijdag 30 november 2018 om 21:33
Cleidy36 schreef: ↑30-11-2018 10:46Wat verdrietig MoosHad zo gehoopt op goed nieuws.....
Een hele dikke knuffel Moos![]()
![]()
Ik slik sinds begin van de zwangerschap braaf elke dag 2 pillen teunisbloemolie en ben vandaag 7 weken
zaterdag 1 december 2018 om 20:23
Lieve meiden, wil nog even laten weten dat jullie berichtjes mij de afgelopen dagen heel erg goed hebben gedaan. Zo bijzonder, je kent elkaar helemaal niet maar je voelt mee met de gezamenlijke wens. Helaas mocht het niet zo zijn, ik geloof dat het hoe dan ook goed gaat komen.
Weekend is het kindje van vriend hier en dat geeft echt fijne afleiding.
Vind het wel lastig dat het lege vruchtzakje nog stug in mij zit en we voelen wel onzekerheid. Waarom gaat het steeds bij die vijf weken niet goed, maar blijft het nog weken chillen in mn baarmoeder?
Weekend is het kindje van vriend hier en dat geeft echt fijne afleiding.
Vind het wel lastig dat het lege vruchtzakje nog stug in mij zit en we voelen wel onzekerheid. Waarom gaat het steeds bij die vijf weken niet goed, maar blijft het nog weken chillen in mn baarmoeder?