Twee keer leeg vruchtzakje tijdens eerste echo
vrijdag 30 november 2018 om 17:31
Moos, ik lees en leef al twee jaar mee met het wachtbankje, maar reageer nooit omdat ik weet dat ik het niet trouw bij kan houden met reageren.
Ik had je deze zwangerschap zo gegund.
Wij zijn nu ook al twee jaar bezig met weer zwanger worden, met als resultaat vorig jaar een miskraam en twee weken geleden een spoedoperatie vanwege een eug.
Mijn tweede eug. Net als jij vraag ik me af waarom, maar ik weet dat niemand me daar een antwoord op kan geven en ik ben bang dat dat voor jou ook zo is.
Vertrouw er op dat het vast goed komt. Ik heb na 5 zwangerschappen twee prachtige kinderen. Stiekem blijf ik hopen op een derde, maar als het niet zo is is het ook goed.
Ik wens je heel veel sterkte voor nu , want het is niet niks!
Ik had je deze zwangerschap zo gegund.
Wij zijn nu ook al twee jaar bezig met weer zwanger worden, met als resultaat vorig jaar een miskraam en twee weken geleden een spoedoperatie vanwege een eug.
Mijn tweede eug. Net als jij vraag ik me af waarom, maar ik weet dat niemand me daar een antwoord op kan geven en ik ben bang dat dat voor jou ook zo is.
Vertrouw er op dat het vast goed komt. Ik heb na 5 zwangerschappen twee prachtige kinderen. Stiekem blijf ik hopen op een derde, maar als het niet zo is is het ook goed.
Ik wens je heel veel sterkte voor nu , want het is niet niks!
vrijdag 30 november 2018 om 17:38
vaak is het een kwestie van dikke pech. Het komt regelmatig voor dat een bevrucht eicel niet door de eerste celdelingen heen komt. Vaak weten vrouwen niet eens dat ze zwanger zijn, alleen dat de menstruatie is uitgesteld of een keer niet ongesteld bent geworden.
Jouw zwangerschap was zo gewenst. En een miskraam. op elk tijdstip in de zwangerschap, is heel verdrietig.
Bespreek dit eens met je verloskundige, huisarts of gynaecoloog.
Jouw zwangerschap was zo gewenst. En een miskraam. op elk tijdstip in de zwangerschap, is heel verdrietig.
Bespreek dit eens met je verloskundige, huisarts of gynaecoloog.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
vrijdag 30 november 2018 om 17:53
Wat ontzettend naar! Veel sterkte met dit verdriet.
Zelf heb ik twee missed abortions gehad, ook allebei op exact dezelfde duur (6 weken). Meestal gaan ze pas onderzoeken doen als het drie keer misgaat, maar ik heb aangedrongen en heb de tests na twee keer laten doen. Daar kwam niets uit, maar ik wilde gewoon niet het risico nog een keer zoiets mee te maken en er dan pas achter te komen dat er iets mis was. Dat kan ik je zeker aanraden.
Daarnaast wil ik je wat hoop bieden. Bij mij was het dus ook twee keer op precies dezelfde termijn mis. Inmiddels ben ik vandaag precies 24 weken zwanger. Waarschijnlijk was het dus toch gewoon echt heel dikke pech en de kans is groot dat dat bij jou ook het geval is.
Zelf heb ik twee missed abortions gehad, ook allebei op exact dezelfde duur (6 weken). Meestal gaan ze pas onderzoeken doen als het drie keer misgaat, maar ik heb aangedrongen en heb de tests na twee keer laten doen. Daar kwam niets uit, maar ik wilde gewoon niet het risico nog een keer zoiets mee te maken en er dan pas achter te komen dat er iets mis was. Dat kan ik je zeker aanraden.
Daarnaast wil ik je wat hoop bieden. Bij mij was het dus ook twee keer op precies dezelfde termijn mis. Inmiddels ben ik vandaag precies 24 weken zwanger. Waarschijnlijk was het dus toch gewoon echt heel dikke pech en de kans is groot dat dat bij jou ook het geval is.
vrijdag 30 november 2018 om 17:56
Loke, wat een ontzettend lief bericht. En wat heb je zelf al veel meegemaakt, wat verdrietig zeg. Wat prachtig dat je na 5 zwangerschappen twee pracht kids hebt! Ik denk dan, dan zou een derde toch ook gewoon moeten lukken? Maar je weet zelf dat het helaas soms anders loopt dan je wenst. Hoe gaat het nu met je?
Hamerhaai, het kindje was zeker super gewenst geweest. Maar precies wat je zegt, misschien was het gewoon dikke dikke pech. Dat hopen we dan maar, want het maakt ons wel onzeker.
We gaan het zeker bespreken met vk en gynaecoloog.
Hamerhaai, het kindje was zeker super gewenst geweest. Maar precies wat je zegt, misschien was het gewoon dikke dikke pech. Dat hopen we dan maar, want het maakt ons wel onzeker.
We gaan het zeker bespreken met vk en gynaecoloog.
vrijdag 30 november 2018 om 20:21
Moos, ik heb na 3 zwangerschappen waarvan 2 voldragen 3 miskramen achter elkaar gekregen. Bij 8 weken de eerste echo gekregen en daarin zat hooguit (zoals ze dat zo klinisch zeggen) wat foetaal weefsel, de 2e keer begon ik te vloeien bij 7 wk en was er bij de echo geen intacte zwangerschap te zien en de 3e keer kreeg ik op de dag van de echo, toen precies 6wk, bloedverlies. Op de echo was hartactie te zien maar vruchtzakje zag er niet mooi rond uit. Bloedverlies zette door en eindigde dus ook in een miskraam.
Nu weer zwanger en deze is blijven plakken, inmiddels 21 wk.
Waarom ik de vroege miskramen kreeg en ook nog eens achter elkaar blijft een raadsel. Omdat ik al 2 kinderen heb koos ik niet voor aanvullend onderzoek. Heb alleen bloed geprikt op oa ijzer, schildklier etc.. Kwam overigens niks uit.
Heel veel sterkte, het is gewoon super k**** dat het je overkomt. Maar inmiddels weet ik dat het zoveel mensen overkomt. Geen troost, meer iets van gedeelde smart.
Nu weer zwanger en deze is blijven plakken, inmiddels 21 wk.
Waarom ik de vroege miskramen kreeg en ook nog eens achter elkaar blijft een raadsel. Omdat ik al 2 kinderen heb koos ik niet voor aanvullend onderzoek. Heb alleen bloed geprikt op oa ijzer, schildklier etc.. Kwam overigens niks uit.
Heel veel sterkte, het is gewoon super k**** dat het je overkomt. Maar inmiddels weet ik dat het zoveel mensen overkomt. Geen troost, meer iets van gedeelde smart.
vrijdag 30 november 2018 om 20:35
Nee, allebei de keren niet. Beide keren bij de echo erachter gekomen dat het dus al gestopt was met te ontwikkelen.Moosforhappines1988 schreef: ↑30-11-2018 18:13Anadyo, jouw berichtje geeft zeker hoop!
Had jij bij die twee keer wel het hartje gehoord?
Gefeliciteerd met je zwangerschap, hopelijk geniet je nu volop.
En nu... gaat het zomaar goed. Heel goed, tot nog toe. Heel moeilijk te bevatten. In het begin zei ik alleen maar steeds: "Maar ik doe helemaal niets geks nu!" Het voelde gewoon zo lang zo onmogelijk, dat ik maar niet kon begrijpen dat het nu zomaar gewoon gebeurde. En toch is het zo... omdat het ook zomaar niet goed ging, eerder. Dat is alleen zo verdomde moeilijk te geloven als je er middenin zit.
En ik geniet zeker volop. Ik heb tot nog toe echt een droomzwangerschap. Nog helemaal nergens last van en ben zo ontzettend dankbaar dat ik dit mee mag maken. Hopelijk mag jij dat ook snel ervaren.
vrijdag 30 november 2018 om 23:05
Anadyo, wat heerlijk om te lezen dat je op dit moment ook nog eens intens kunt genieten van je zwangerschap, na alles wat je hebt meegemaakt is dit nu jullie tijd! Wens je alle geluk en geniet!
Lente, kan mij voorstellen dat je dan niet kiest voor onderzoek, mijn vriend heeft al een kindje dus ik verwacht dat er bij hem ook niet gek veel uit komt, maar dan gaat het nog over de match van ons samen.
Inderdaad, stom raadsel dat je dat daarna moest meemaken.
Heeft het lang geduurd om tot deze mooie zwangerschap te komen? Geniet!
Lente, kan mij voorstellen dat je dan niet kiest voor onderzoek, mijn vriend heeft al een kindje dus ik verwacht dat er bij hem ook niet gek veel uit komt, maar dan gaat het nog over de match van ons samen.
Inderdaad, stom raadsel dat je dat daarna moest meemaken.
Heeft het lang geduurd om tot deze mooie zwangerschap te komen? Geniet!