Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
1-Aapje schreef:
04-12-2018 14:44
Mijn sterrenkijker bevalling van zoon eindigde in keizersnede want kreeg geen volledige ontsluiting. Beide sterrenkijkerbevallingen van schoonzus waren maximaal 8 uur met slechts paar hechtingen maar wel 1 keer vacuümpomp.
:cry: ik zit mij echt druk te maken en ook uit jouw verhaal blijkt wel weer, het kan beide kanten op maar wordt er zo onzeker van...
ClaireSophie schreef:
04-12-2018 15:02
:cry: ik zit mij echt druk te maken en ook uit jouw verhaal blijkt wel weer, het kan beide kanten op maar wordt er zo onzeker van...
Ik was wel heel snel hersteld van de keizersnede en ook schoonzus was sneller op de been dan andere zwangeren die ik ken.

Wil je wel in het ziekenhuis bevallen?
Dubbel
anoniem_370071 wijzigde dit bericht op 04-12-2018 15:15
97.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
He wat naar ClaireSophie! Ik ken 2 vrouwen die een bevalling van een sterrenkijker hadden, eentje heeft een goede bevalling gehad, de ander is geëindigd in een keizersnede. Dus daar heb je ook niet zoveel aan vrees ik. In ieder geval goed dat ze het alvast weten, dan kunnen ze er wel rekening mee houden. En de baby kan toch ook nog wel draaien of is de baby al volledig ingedaald? Ik had zelf het idee dat de baby nog veel draaide tot een week of 38.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Roos7 schreef:
04-12-2018 13:42
Waar voel je druk rouge? Hier ligt kleintje al helemaal vast ingedaald maar t schopt/duwt er nog vrolijk op los met de voeten. Met name onder mn ribboog wordt er dan echt van binnen naar buiten geduwd. Echt schoppen lukt natuurlijk niet meer vanwege t ruimtegebrek.
Maar wat aapje zegt als je twijfelt altijd bellen!
Ik heb precies dit ook. Baby was al ingedaald bij 34 weken en volgens VK een lange baby ook. Voeten en beentjes zitten tegen mijn ribben aangedrukt. Ik voel geen schepjes meer, maar wel dat hij draait met zijn billen ofzo.

Het is inmiddels weer rustig..
Alle reacties Link kopieren
Clairesophie. Ons meisje bleek toen ik op de 9 cm zat zo te liggen. Ik heb toen een tijdje op mijn Linker zij moeten liggen. Toen ze weer voelde lag ze goed en mocht ik persen. Ik had toen al ruim 1,5 uur persweeen. Ik denk dus dat ik een tijd op die net geen 10 heb gehangen omdat ze verkeerd lag, er was nog een klein randje te voelen.

Ik hoop dat het voor jullie ook meevalt! Ik schrok op dat moment inderdaad wel eventjes. Maar 10 minuten na het begin van het Persen lag ze op mijn borst! :)
Welkom ClaireSophie! Snap dat je er daardoor erg tegenop ziet. Sowieso zag ik de eerste keer vreselijk op tegen het hele bevallingsgebeuren, de onzekerheid over het verloop en hoe je t allemaal doorstaat is echt vreselijk. En ook nu de tweede keer heb ik dat wel weer, al is het wel wat minder. Hoe waarschijnlijk is het eigenlijk dat het een sterrenkijker blijft in de laatste weken? De baby kan nog draaien? Mijn eerste draaide met 38 weken nog van stuit naar hoofdligging dus ik ben er wel van overtuigd dat er echt van alles nog mogelijk is. En ook andersom, als de baby wel goed ligt, heb ook wel eens gehoord dat ze tijdens de bevalling ineens nog draaien en dan alsnog sterrenkijker zijn :facepalm:
Hopelijk kun je je zorgen een beetje in bedwang houden, want het kan echt alle kanten nog op. Dat is t vervelende aan dat hele zwanger zijn en bevallen, je hebt er gewoon 0 controle over :frusty:

En Gioia nog steeds geen baby.. Pff succes met sporten dan, wie weet zet het toch wat in gang. Langzaamaan, zodat het misschien net na Sint pas echt komt :P Dat je überhaupt nog sport, respect! Ik kan amper van de bank komen zonder zuchten en steunen 8-.

Bruschetta, balen dat je nu toch medicijnen moet gebruiken. En snap dat je graag wilt weten of het beleid dan is veranderd naar inleiden bij 38 weken. Hoe denk je daar over, zou je dat vervelend vinden als ze dat voor zouden stellen?
Alle reacties Link kopieren
@Bruschetta, wat vervelend die onzekerheid! Is het zeker van die 38 weken? Ik hoop dat je snel duidelijk krijgt. Moet je metformine slikken?

@Gioia, het lijkt alsof ik heb wat jij ook beschrijft. Ach.. de wens is groot en neemt het soms even over. Snap die frustratie wel! Fijn ook dat het sporten nog goed gaat! En dan maar 5 december hoor.. we passen er wel een mouw aan ;-) Hoe ver ben je nu? Ik ben het even kwijt.

@zussel en Clairesophie. Ik heb netbroekjes en oma onderbroeken (zowel hoog als laag) ingepakt en zie dan wel wat op dat moment lekker zit. Dat van het kraamverband vind ik wel een raar verhaal eerlijk gezegd? 1 per bevalling?

@clairesophie. Ik snap de spanning! Ondanks dat ik klaag over de pijn ben ik blij dat de mijne ingedaald is... MAAR het kan zomaar zover zijn bij je hè. Voor je het weet zit je op de bank en draait hij ineens.. net als bij mij en andere vrouwen.. probeer je er aan over te geven en natuur zijn werk te laten doen. Het komt hoe dan ook goed.. hoe de baby ook komt.. Hoe moeilijk het ook is!!
Dank dames voor het delen van jullie ervaringen, ik hoor ze graag! Morgen afspraak bij de verloskundige, vorige keer was ze nog niet ingedaald, ben benieuwd!

@1aapje, ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, geeft mij een gevoel van 'controle'. En inderdaad @Lenne, sommige baby's liggen goed bij de start en draaien tijdens de bevalling. Het zegt niks, i know!

Fijne avond dames, ben benieuwd of de baby van Goia een Sinterklaas baby wordt! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hè getsie bruschetta balen dat je nu toch medicatie moet nemen. Kun je niet telefonisch contact opnemen met de gyn wat de bedoeling is? Kan me goed voorstellen dat je wilt weten waar je aan toe bent.
Gioia inderdaad knap dat je nog aan t sporten bent! Dat lukt me echt niet meer (ja op zwemmen na dan). Ik hoop op snel een baby voor jou maar morgen even niet ;-)
Thanks voor de tip zussel! Even kijken of ik daar nog in de buurt kom van de week. Doet jouw beeb t goed?
Welkom Claire! Had je een indicatie voor een liggingsecho? Hier wordt alleen maar gevoeld naar t indalen namelijk. Wat betreft bevallen heeft je vk ben ik bang wel gelijk. T kan alle kanten op met zo’n bevalling, dat zie je hier ook wel aan de ervaringen.

Vandaag lekker even in de babykamer aan t rommelen geweest. Plankjes afgenomen, wiegje opgemaakt (en daarna beschermd voor de katten haha) etc. En natuurlijk even heerlijk weg gedroomd bij t idee dat ons kleintje er over niet al te lange tijd gewoon is!

Hoe gaan jullie t eigenlijk doen met de slaapjes overdag? Alles in eigen bed op eigen kamer of ook in de box bijv?
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie, ik breek even in om mijn verhaal te delen. 2x ingeleid en 2x al vroeg persweeen, waarbij beide keren bleek dat de baby als sterrenkijker lag! De persweeen waren echt heftig, dat zal ik niet ontkennen. Maar de echte persfase was peanuts! De eerste keer heb ik helemaal niet hoeven persen en had de baby zich spontaan gedraaid. Baby kwam ineens heel snel en ik had slechts n paar kleine hechtingen.
Tweede keer heeft de gyn geholpen de baby te draaien toen er geen houden aan meer was. En ook al had ik nieteens 10cm (er stond nog een randje!) de baby kwam gewoon, draaide net op tijd en ik had nul hechtingen! En slechte enkele minuten geperst..
Zo kan het dus ook! Ik hoop op een goede bevalling voor jou en de andere meiden!
Wat lief al die reacties van goede bevallingsverhalen bij sterrenkijkers, heeft je hopelijk wat meer vertrouwen zo Claire :)

Ik duim ook voor goede bevallingen voor ons allemaal :high5:
Alle reacties Link kopieren
Mooi om te zien inderdaad.

@roos. Ik denk wel gewoon in de wieg, maar heb beneden een antieke wandelwagen staan van onze familie. Die gebruik ik misschien ook als bedje.
Lenne85 schreef:
04-12-2018 18:14
Wat lief al die reacties van goede bevallingsverhalen bij sterrenkijkers, heeft je hopelijk wat meer vertrouwen zo Claire :)

Ik duim ook voor goede bevallingen voor ons allemaal :high5:
Jaaa! Vind het écht super lief van jullie! :heart: krijg er helemaal positieve energie van!
Alle reacties Link kopieren
Roos7 schreef:
04-12-2018 17:18
Hoe gaan jullie t eigenlijk doen met de slaapjes overdag? Alles in eigen bed op eigen kamer of ook in de box bijv?
Mijn baby slaapt nu meestal lekker tegen mij aan. Als ik beneden ben soms in de box (je moet ook wel eens plassen natuurlijk...) en 's nachts als het lukt lekker in zijn wiegje.
Met dochter was dit hetzelfde. Die sliep ook in de wagen als ik wegging of de auto. Pas toen ze ongeveer 2 à 3 dutjes deed ging ik haar daarvoor naar bed brengen. Maar de eerste periode slapen ze zoveel dat ik echt niet elke keer hem naar bed ga brengen.

Het is denk ik gewoon uitvogelen wat jij prettig vindt. Daar vind je vanzelf een weg in, die ook weer aangepast wordt gaande weg!
Alle reacties Link kopieren
Zo ik loop flink achter hier!

Nog geen baby dus gioia, balen... hopelijk helpt het sporten vanavond!

Geen ervaring met sterrenkijkers maar als hij nog niet is ingedaald is de kans nog best groot dat hij draait!

@rougelove, het klinkt alsof je kindje gewoon lekker beweegt. Hoe is het nu?

@hier, gister 2,5uur regelmatige weeën gehad. Stuk wezen wandelen omdat ze nog heel licht waren en het door te laten zetten. Overlegd met de vk dat ik zou bellen zodra ze in kracht toenamen maar nee hoor, het hield weer op! Vannacht rond 3.30uur wakker geworden met weeën maar die waren niet regelmatig en hielden rond 06.00uur weer op. De hele dag harde buiken maar verder is het rustig.
Kindje was al ingedaald maar zit nu echt helemaal met hoofd tussen mn benen. Verder is mijn energie ineens echt veel lager... ben benieuwd of het vannacht ineens weer opkomt of dat het nu een paar dagen stil blijft.
Alle reacties Link kopieren
@slapen, dochter ging echt niet in haar eigen wieg slapen de eerste periode! Denk dat je niet vooraf kan bedenken hoe je het wilt maar gewoon moet zien. Zij sliep op schoot, in de kinderwagen (als we geluk hadden) en in de draagdoek.
Alle reacties Link kopieren
Ohh dat klinkt aardig serieus envelop! Straks beval je nog eerder dan gioia :hihi:
Draagdoek staat hier zeker nog op t verlanglijstje incl draagconsult, maar dat gaan we pas doen als smurfje er is.
Ik denk ook dat ik in t begin veel te graag die kleine in m'n armen heb dus slapen zal wel voornamelijk bij ons zijn in t begin :loveys:
Claire zo zie je maar je weet niet hoe t gaat lopen, baby heeft ook nog even om goed te draaien dus daar duim ik voor!
ClaireSophie schreef:
04-12-2018 17:03
@1aapje, ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, geeft mij een gevoel van 'controle'.
Snap ik. Wilde ik bij de eerste ook, en was blij dat ik daar al was toen het uitliep op keizersnede. Komende bevalling is medisch dus ook weer ziekenhuis

@slapen: Onze zoon ging thuis pas overdag in bed slapen rond zijn eerste verjaardag. Tot die tijd op schoot of in de draagzak.
Alle reacties Link kopieren
Roos7 schreef:
04-12-2018 20:22
Ohh dat klinkt aardig serieus envelop! Straks beval je nog eerder dan gioia :hihi:
Draagdoek staat hier zeker nog op t verlanglijstje incl draagconsult, maar dat gaan we pas doen als smurfje er is.
Ik denk ook dat ik in t begin veel te graag die kleine in m'n armen heb dus slapen zal wel voornamelijk bij ons zijn in t begin :loveys:
Claire zo zie je maar je weet niet hoe t gaat lopen, baby heeft ook nog even om goed te draaien dus daar duim ik voor!
Waag het eens eerder te bevallen dan ik envelop! (6) Nee hoor, hopelijk zet het vannacht door en heb je straks je baby in je armen!

Mijn plan is om de baby overdag beneden te laten slapen, bij mij, in de kinderwagen of in de box. En 's avonds lekker bij ons in de cosleeper. Maar ik moet natuurlijk maar zien hoe het loopt.

Wij willen ook een draagdoek, lijkt me fijn. We hebben er eentje in de winkel geprobeerd met een pop en die viel er toen uit, dus een draagconsult is wel zo verstandig voor ons :$

Ik heb heerlijk gesport vanavond, we deden iets in wedstrijdvorm en ik kon het toch niet laten om fanatiek mee te doen. En nou afwachten hoe de nacht verloopt!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Straks zijn er twee Sinterklaas baby's! Spannend hoor Envelop en Gioia.

Ik heb ook een draagdoek! Nog niet gebruikt of van te voren geoefend. Op youtube kun je ook filmpjes vinden met instructie. Dus die wil ik van de week maar eens gaan bekijken en uitproberen.
Tip: De filmpjes van wrap you in love Zijn heel duidelijk en fijn vind ik. Fwcc is fijn als eerste knoop.
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
04-12-2018 21:57
Tip: De filmpjes van wrap you in love Zijn heel duidelijk en fijn vind ik. Fwcc is fijn als eerste knoop.
Ik ga er eens naar kijken! Ben heel benieuwd of het ons bevalt.
Met dochter wel eens een draagzak gebruikt maar ik kreeg dan zo'n last van mijn rug. Ik hoop dat met een draagdoek de druk wat meer verdeeld wordt en ik dus pijnloos kan dragen.
Heb nu een goedkope doek gekocht bij bol.com. Ze zijn best prijzig en als het toch niet werkt heb ik niet zoveel geld weggegooid. Kan altijd nog een betere kopen als het dragen wel fijn is maar de doek niet zo.
Alle reacties Link kopieren
@giraffe, ik was groot fan van de doek, juist omdat je deze zelf helemaal kan vormen en daasrdoor minder snel rugklachten ed krijgt.

Vannachht een rustige nacht gehad. Nou ja, druk met een verdrietige dreumes maar geen beginnende bevalling. Gioia mag eerst ;-)
Vandaag ben ik uitgerekend. Bijna niemand in onze omgeving hebben we de precieze datum gezegd.
We waren er zo van overtuigd dat het vroeger zou komen.

Worden jullie niet ook gek van alle liefbedoelde berichtjes? Ik denk de hele tijd; je hoort het wel als er nieuws is..
Zullen de hormonen wel zijn. ;)

Respect voor iedereen die overtijd loopt. Moet er niet aan denken dat het nog twee weken kan duren.

Ik wens jullie na Sinterklaas een babyboom!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven