Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn (vervolg nr. zoveel)

22-10-2018 20:15 2984 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
VGM en Lientje, dat komt inderdaad door de NAH, ik heb dat vaak ook vooral als ik moe ben. Zo heb ik een keer op een toets ‘vansz’ opgeschreven wat ‘wordt’ moest zijn, en dan heb ik ook echt nog 3 keer gekeken of ik alles wel goed gespeld had. Ik zie dat dan dus ook echt niet. Met praten heb ik dat ook soms komen er de raarste zinnen uit maar ben ik er echt van overtuigd dat ik iets heel anders heb gezegd.
Ik vind dat ook nog steeds heel raar, juist als je daar vroeger nooit last van had en je nu alles nog een keer goed na moet lezen..
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
06-12-2018 05:38
Dit heb ik ook even gemist hoor Dreamer.
Misschien had ik het nog niet genoemd. Of ergens in een lange lap tekst, dat je er overheen las. Dat gebeurt mij ook regelmatig.

Nartjie, dat gebeurt op latere leeftijd wel, dat je ineens nostalgisch wordt en je meer dingen gaat herinneren. Als de herinneringen leuk zijn, er lekker van genieten.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
06-12-2018 05:57
Omdat ik zelf ook nogal een Nederlands freak ben ,erger ik me gewoon heel erg aan mijn , vaak stomme en slordige (spel)fouten.
Die ik dan, als ik teruglees, tóch ga verbeteren .
Deel komt idd denk ik door dezelfde reden als VGM opgeeft maar een deel is ook soms even snel willen reageren.
En dan óf niet nalezen, of bij nalezen gewoon over de fouten heen lezen.
Dat is gewoon slordig. En niet nodig.
Alhoewel ik nu dit van VGM lees, me af ga vragen in hoeverre dat eroverheen lezen dus een gevolg van mijn NAH is of gewoon slordigheid.
Het brengt me nu wel aan het twijfelen.
Heb het eigenlijk nooit eerder gekoppeld aan mijn NAH.

Mijn mij is het slordigheid :$
EN ja, als het te erg is, vooral d/t kwesties, dan wil ik zeker verbeteren.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
06-12-2018 07:54
Goedemorgen,

Vroeg dag hier, mijn auto moet naar de garage voor een beurt :(
Moet je daar dan wachten in zo'n rottig hard stoeltje? Hoop ik toch niet? Ga anders lekker in een auto zitten, die stoelen zijn beter :)

Ik heb met praten inderdaad ook, als ik moe ben (of er komt migraine aan) kom ik niet uit m'n woorden of zeg ik hele verkeerde dingen. Zo zei ik ooit in de vakantie (toch niet echt een moment van vermoeidheid en stress) 'Kijk een fietsende ooievaar' waar ik vliegende bedoelde. En ja.. als we nu ooievaars zien, vraagt één van mijn gezin standaard of er ook ééntje op een fiets bij zit :hihi:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
06-12-2018 08:47
Goedemorgen,

Helaas is de verkoudheid toch weer volop aanwezig. Denk dat ie gisteren even lief was vanwege sinterklaas ofzo.

Hier ook herkenbaar met spelfouten etc. Ik ben juist altijd goed in spelling geweest, maar als ik aan het typen ben, moet ik soms ook echt even nadenken hoe ik iets schrijf. Hier in dit topic is dat niet zo erg als het een keer fout gaat, maar in andere topics wel.

Ik heb het ook met praten. Als ik een lange dag heb gehad en/of ik ben moe, kom ik ook niet meer makkelijk uit mijn woorden.

Ik houd het vandaag ook rustig hier. Vanavond borrel met (oud) collega's. Ik zit er wel aan te denken om toch met de kerstversiering te beginnen. Het kriebelt een beetje sinds gisterenavond haha. Vind het ook leuk om te doen, dat scheelt ook. Kan ik mooi binnenblijven, want het is echt druilerig weer hier.
Heel herkenbaar, dit! Zeg soms echt rare dingen maar hoor het zelf niet :')
Wilde pas iets zeggen over het woord 'tribune' heb er drie keer iets totaal anders van gemaakt :p

Ik let niet echt op spelfouten hier hoor!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Vergeetmenietje1980 schreef:
06-12-2018 08:38


Ik ben gebeld door het UWV, ik mag 24 december. Ik vind het mega spannend! Ik had het het liefst vandaag of morgen al ipv dat ik nog 2,5 week moet wachten (en het niet kan loslaten in mijn hoofd)
Vlotte reactie!

Spannend, ik ga voor je duimen!
Dreamer schreef:
06-12-2018 08:59
Moet je daar dan wachten in zo'n rottig hard stoeltje? Hoop ik toch niet? Ga anders lekker in een auto zitten, die stoelen zijn beter :)
Nee, ik heb een leenauto mee. Meestal als ik daar zit te wachten zit er wel iemand verlegen om een praatje.

Nu dus gewoon thuis aan de koffie.
Kwebbeltje91 schreef:
06-12-2018 08:47


Hier ook herkenbaar met spelfouten etc. Ik ben juist altijd goed in spelling geweest, maar als ik aan het typen ben, moet ik soms ook echt even nadenken hoe ik iets schrijf. Hier in dit topic is dat niet zo erg als het een keer fout gaat, maar in andere topics wel.

Ik heb het ook met praten. Als ik een lange dag heb gehad en/of ik ben moe, kom ik ook niet meer makkelijk uit mijn woorden.
Heel herkenbaar dit. Ik heb het ook en helemaal sinds ik tramadol slik.
Ik vergeet nu ook echt dingen.
Kohaku schreef:
06-12-2018 09:03
Heel herkenbaar, dit! Zeg soms echt rare dingen maar hoor het zelf niet :')
Wilde pas iets zeggen over het woord 'tribune' heb er drie keer iets totaal anders van gemaakt :p

Ik let niet echt op spelfouten hier hoor!
Wij lijken echt eng veel op elkaar he?

Ik heb dat op het moment met 'details'. Dan klinkt het als 'dedails' of 'tedails' argh.
Ik moet soms ook gewoon echt eerst nadenken hoe ik iets ga zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Het echte vergeten is bij mij begonnen bij de eerste zwangerschap, toen is er met de baby een zeef geïnstalleerd ofzo. Maar daarvoor had ik er ook wel last van. Een goed voorbeeld is een boodschappenlijstje met 2 dingen erop, met 15 dingen thuiskomen zónder die 2 dingen van het lijstje :A:
Later is nu
Ik zeg ook verkeerde woorden of ik kan gewoon helemaal niet op bepaalde woorden komen. Als iemand mij dan blijft aankijken krijg ik het warm en verzin ik maar gauw een ander wordt. Zo wilde ik eens vertellen dat het 'een klap in mijn gezicht was' maar ik kon niet op het woordje 'klap' komen. Ik heb er maar knal van gemaakt, hahaha. Diegene zei er niets van.
Dreamer schreef:
06-12-2018 09:12
Het echte vergeten is bij mij begonnen bij de eerste zwangerschap, toen is er met de baby een zeef geïnstalleerd ofzo. Maar daarvoor had ik er ook wel last van. Een goed voorbeeld is een boodschappenlijstje met 2 dingen erop, met 15 dingen thuiskomen zónder die 2 dingen van het lijstje :A:

Ja heel herkenbaar dit, alleen dan zonder de zwangerschap ;)

Zo heb ik het ook met mijn telefoon. Dan wil ik kijken hoe laat het is, zie ik dat ik een berichtje heb, beantwoord dat, en 5 minuten later denk ik: Hoelaat was het nou?

Maar dat is dus ook als ik in de supermarkt loop. Ik moest een keer de weekboodschappen halen, kom ik in de middag tot de ontdekking dat ik het eten voor die avond dus niet had gekocht :facepalm:
Goedemorgen allemaal. Wat zijn jullie al actief!

Ik heb alles gelezen, maar te moe om te reageren. Ik heb vannacht veel pijn gehad.

Het was gisterenavond erg gezellig en daar heb ik nu nog "plezier" van.
Dus dit wordt een rustig dagje.
Alle kerstspullen alvast tevoorschijn gehaald, de kerstboom had ik al in elkaar gezet een tijdje terug, met een familielid. Nu even rust, en dan op mijn gemak even kijken hoe ik alles in ga richten.
Dreamer schreef:
05-12-2018 18:32
:hello:

Leuk dat je even langskomt :redrose:

heb je trouwens meegekregen dat mijn oudste gaat verhuizen? Je hebt zo lief kaartjes gestuurd, maar dat kan dus straks niet meer. :mail:
Wat goed! In hetzelfde dorp of meer jullie kant op?
Ik had het niet gelezen dus een verrassing. Alleen of samen met iemand?
Veel geluk met het nieuwe huis.

:sun: 🌸🌺
Zo. Sinterklaas zit er op. We hebben een gezellige middag / vroege avond gehad met pannenkoeken, spelletjes en daarna: cadeaus! De kinderen waren helemaal gelukkig :heart:

Ik ben nu compleet gesloopt. Man wilde het liefst vandaag al een kerstboom kopen. Maar dat trek ik echt niet. We gaan dus zaterdag. Want morgen gaan we kijken naar het huisje. Zo benieuwd!

VGM - 24 dec is al bijna. De tijd vliegt. Maar ik kan me voorstellen dat het voelt als een lange tijd. Probeer het zo veel mogelijk van je af te zetten, wat afleiding te zoeken. Gaat er iemand met je mee?

Vandaag lig ik in bed. Als ik moedig ben, verhuis ik vanmiddag naar mijn stoel. Even bijkomen en nagenieten van gisteren.
Heb intussen verder gelezen dan mijn neus lang is Dreamer. Naar het buitenland zelfs. Hartstikke stoer en ik hoop dat ze er heel gelukkig worden. :cheer2: :cheer: :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Pijn heeft dus duidelijk óók een impact op je geestelijke vermogens. Wordt je " dommer" door het hebben van pijn?
Interessant afstudeeronderzoekje! :rofl:

Ik heb nog een uurtje geslapen van half negen tot half 1p. Nu is de ergste pijn weg en is hij gewoon op standaard niveau aanwezig.
Wel zo prettig, voorzover je daar bij pijn van kunt spreken .

Verder ben ik nu vooral heel druk met mijn ochtendgymnastiek. Rennen achter Nijn aan.
Hij heeft al twee keer achter de bank in een kast gezeten( die bank is te zwaar om te verschuiven)
Gelukkig reageert hij wel op zijn naam. Ingang naar bank hadden we geblokkeerd met kussens maar dat werkt dus niet. Nu heb ik de boel geblokkeerd met het whiteboard.
En net loopt hij op iets te knagen. Ik kijken. Plastic handschoen van dochter. Géén idee waar hij die gevonden heeft maar afgeven deed hij hem niet. Zien jullie het voor Je?
Een bruin hangoorkonijn, rennend door het huis met een handschoen in zijn bekkie en lientje er al mopperend en rennend achteraan?
Wáár ben ik aan begonnen? :proud:
Eerst maar eens koffie.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat Tut!

:hug: voor de rest.

Ik ga vanmiddag de kerstboom opzetten.
Ik zie het helemaal voor me, Lientje! I :heart: nijn

Succes met het opzetten van de kerstboom, Lise! Ben dol op kerstsfeer :A:
Oh Lientje, je zou er bijna een boek van kunnen schrijven :rofl: De avonturen van Nijn :proud:
Kwebbeltje91 schreef:
06-12-2018 10:53
Oh Lientje, je zou er bijna een boek van kunnen schrijven :rofl: De avonturen van Nijn :proud:
Ik word toch weer nieuwsgierig naar dat filmpje :P
En voor ons allemaal: chronische pijn is gelinkt aan cognitieve achteruitgang. Hóe het mechanisme precies werkt, is niet duidelijk, maar wel dát het zo is.

Deze achteruitgang wordt verder versterkt door eventuele sterke pijnstillers (opiaten).

Aldus geduldig uiteen gezet door het pijn-team, toen ik zei dat ik echt niet meer goed kon nadenken, maar me afvroeg of dat wel met mijn ziekte te maken zou hebben.

Dus niemand hier hoeft zich te schamen voor spelfouten, verhaspelingen, draad kwijtraken, etc. :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Ik lees sinds een paar dagen jullie topic mee. Jullie zijn een gezellige club. Al zijn de klachten natuurlijk niet gezellig.

Ik heb niet op dezelfde manier als jullie pijn. Een trede lager. Wel weet ik de impact van pijn, dat het (onbewust) veel energie kost!

Bij mij is vooral de vermoeidheid extreem. Pijn is de 2e klacht. Die ik gelukkig niet elke dag heb. Als ik het heb dan vooral in mijn benen, zit dan totaal geen kracht meer in en elke stap doet pijn. Eigenlijk kan het dan overal in mijn lijf zitten en doet elke beweging pijn. Maar niet zoals jullie dat ik heftige pijnstillers nodig heb. Paracetamol, ibiprufen en vooral rust werken vaak.


Ik geloof zeker dat pijn invloed op je psyche heeft. Ik zelf kom vaak ook niet op woorden maar bij mij komt dit door extreme vermoeidheid.


Ik heb ook een konijntje. Dus ik zie het er achter aan rennen zeker voor mij :proud: Een konijntje komt ook in de pubertijd, die van mij was toen extreem brutaal, gaat weer over gelukkig. Volgens mij bij 6 maanden ofzo zijn ze in de puberteit.
Hoe oud is jou :bunny: nu?


Uwv heeft het erg druk. Ik had gesprek arts 2 november. Uiteindelijk heb ik de late melding wel gedaan. Bij mij hadden ze het voor oktober al rond moeten hebben. Steeds uitstel. Uiteindelijk was ik er klaar mee.


Het helpt zeker zo'n late melding. Deze week arbeidsdeskundige gehad. Na druk op te voeren. Uiteindelijk wil je gewoon duidelijkheid. En werd echt aan het lijntje gehouden.


Komt vast goed bij jullie ook. Durf te bellen als het te lang duurt en dat spanning op levert.

Snap dat tot de 24e wachten vervelend is. Maar wel fijn dat ze dan de deadline van februari zeker gaan halen.


Ik vond het netjes even aan te geven dat ik mee lees. En wil jullie sowieso allemaal sterkte wensen :hug:

Mooi om te zien dat jullie elkaar steunen :heart:

Het geeft niet als het lezen niet lukt.

Is een lang verhaal van mij. Zelf ook moeite met lange teksten.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
06-12-2018 10:16
Alle kerstspullen alvast tevoorschijn gehaald, de kerstboom had ik al in elkaar gezet een tijdje terug, met een familielid. Nu even rust, en dan op mijn gemak even kijken hoe ik alles in ga richten.
Dapper!
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven