Feestjes waar coke wordt gebruikt

07-12-2018 03:43 197 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voel jij je daar op je gemak?

Waarom wel/niet?

Of misschien valt het jou helemaal niet op of anderen drugs op hebben, of interesseert het je niet?

Uiteraard heb ik hier zelf wel een mening over :) maar ik hoor liever eerst even jullie (onbeinvloede) reacties

:daisy:
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
07-12-2018 09:39
Ja joh! Hoogbejaard ben ik! :proud:
In de jaren 70 was het al volop aanwezig.
Ik vermijd plekken als ik weet dat er mensen komen die drugs gebruiken of zwaar onder invloed van alcohol zijn. Ik wil daar liever niets mee te maken hebben. Ik ga liever uiteten en naar de bioscoop dan dat ik naar een feestje ga. Bij mij thuis sta ik drugs(gebruik) uiteraard absoluut niet toe. Ik kom liever niet bij mensen thuis waar dat wel prima gevonden wordt.

Een van mijn vriendinnen (nog van de middelbareschool) heeft familieleden en een partner die heel veel drugs gebruiken. Zelf gebruikt ze trouwens niet. Maar ze heeft vrijwel altijd coke in huis. Haar nichtje snuift rustig een lijntje (nakkie noemt ze dat) in de badkamer, als de kinderen op dezelfde verdieping spelen/rondlopen. En ze draait joints beneden aan de keukentafel of op de bank, waar de kinderen bij zitten.

Voor mij is dat een uitstekende reden om weg te gaan. En zo min mogelijk terug te komen. Het is niet dat ik direct een hekel heb aan mensen die gebruiken. Ik ken die vriendin en haar nichtjes/vader/etc al bijna 15 jaar. We zijn min of meer samen opgegroeid. Maar we zijn totaal verschillend. Ik sta absoluut niet achter drugsgebruik. Ik vind het totaal onverantwoord en ongezond en dat weet iedereen ook. Ik wil niet dat de kinderen mij later herinneren als iemand die drugs wel oké vind.
Wel eens geweest. Ik ging altijd lekker naar huis als ik het zie of merk. Vind de meeste coke gebruikers strontirritant.

Maar ik ben gelukkig ook vet oud ondertussen en niemand in mijn omgeving ( op wat geblow en mdma (van een heel klein aanta)l na op een festival) gebruikt op feestjes.

Zelfs drinken gebeurt nog amper. Iedereen moet weer naar huis, vaak best ver.
Ik heb er geen problemen mee. Ik doe het zelf niet, maar als anderen het wel willen doen (en dat gebeurt vrij regelmatig), helemaal prima. Ik heb zelf meer last van stomdronken lui.

Als ik het niet meer gezellig vind, dan ga ik ergens anders heen, of naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
07-12-2018 08:21
Grote verschil.....in de ochtend, wanneer de lichten aangingen en het tijd was om naar huis te gaan zagen die mensen er uit alsof ze dood waren gegaan. Onder een trein waren gekomen. Ik daarentegen was fris en fruitig en voelde me
Beetje misvatting, het gaat er niet om om de nacht te kunnen volhouden.
Super dat je fris en fruitig was en daar mag je je best goed over voelen (beter dan hen?), maar zij zullen er juist superblij mee zijn dat ze het wel hebben gedaan. Niet omdat ze het als net als jij de nacht hebben volgehouden, maar de intensiteit van de muziek, het gevoel, de rush etc. die je alléén op die manier ervaart.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
07-12-2018 10:36
In de jaren 70 was het al volop aanwezig.
Nee hoor. In de jaren ‘70 was cocaïne eventjes populair, maar dan alleen in een zeer beperkte scene van mensen met veel geld, en voornamelijk in de VS.

Dit schrijft drugsadvies.nl:

In 1970 vindt er een nieuwe opleving van het middel plaats. Het wordt in deze tijd vooral gebruikt in de jetset van de reclame- en modewereld. Zakenmannen, Hollywood sterren, mensen die het ‘snelle leven’ leidden. Het middel hield je jong en fris zo dacht men. In deze zelfde tijd kwam er een nieuwe variant van cocaïne op de markt, genaamd crack. Crack is de rookbare vorm van cocaïne, het werkt korter en heviger. De schadelijke effecten van crack zijn groter dan die van cocaïne. In Amerika ontwikkelde crack zich als ware epidemie.

Pas rond de jaren ’90 ontstonden de drugskartels die vanuit Colombia (en omliggende landen) grote hoeveelheden cocaïne naar Amerika en Europa distribueren.


Dit schrijft Jellinek:

“Ook in Nederland wordt sinds de jaren ’80 op kleine schaal basecoke of crack gebruikt. Het gebruik van basecoke beperkt zich voornamelijk tot de scène die ook heroïne gebruikt.

Eind jaren ’70, begin jaren ’80 wordt snuifcocaïne in Nederland populair. Eind tachtiger jaren verdringt XTC de cocaïne. Later gingen ze weer min of meer gelijk op. Op dit moment is XTC weer populairder.”
Alle reacties Link kopieren
menta schreef:
07-12-2018 10:54
Niet omdat ze het als net als jij de nacht hebben volgehouden, maar de intensiteit van de muziek, het gevoel, de rush etc. die je alléén op die manier ervaart.
Ach welnee, dat is gewoon onzin.
Voor de ervaringsdeskundigen: Hoe is eigenlijk de kater na coke- / drugsgebruik?
Ik hoorde eens van een kennis dat ze de dag na XTC te hebben gebruikt zich ontzettend melancholisch en down voelde. Alsof het brein alle euforische stofjes in een keer opgebruikt heeft ofzo. Is dat na elk drugsgebruik zo?
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
07-12-2018 10:58
Ach welnee, dat is gewoon onzin.
Nee is geen onzin
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
07-12-2018 09:50
Eens en ik ben waarschijnlijk ook "superoud". Het stoort me dat drugs steeds normaler worden en dat je soms zelfs als moraalridder wordt gezien als je anti drugs bent. Als je drugs neemt ben je gewoon drugsgebruiker en ik kan dat niet als iets positiefs zien.
Dit! Ik snap sowieso niet dat jonge mensen, met alle kennis die er nu is over hoe schadelijk drugsgebruik is, alsnog drugs gebruiken. Hetzelfde geldt voor roken en overmatig drankgebruik. Voor mij het toppunt van domheid.

Ik weet dat er veelvuldig gebruikt wordt, maar ben blij dat ik een soort oogkleppen op heb die ervoor zorgen dat ik er nooit mee geconfronteerd wordt. Als dat wel zou gebeuren, ben ik weg.
Alle reacties Link kopieren
menta schreef:
07-12-2018 10:54
Beetje misvatting, het gaat er niet om om de nacht te kunnen volhouden.
Super dat je fris en fruitig was en daar mag je je best goed over voelen (beter dan hen?), maar zij zullen er juist superblij mee zijn dat ze het wel hebben gedaan. Niet omdat ze het als net als jij de nacht hebben volgehouden, maar de intensiteit van de muziek, het gevoel, de rush etc. die je alléén op die manier ervaart.
Weet je, ik heb nooit drugs gebruikt dus ik zal niet zeggen dat het niet waar is wat je schrijft. Maar ik drink niet en gebruik geen drugs en als ik in de juiste stemming ben, heb ik echt een topfeestje en kan ik me niet voorstellen dat dat nog leuker kan worden door drugs of alcohol. Want dan is het al supertof! En bij supertoffe feestjes ontmoet ik geweldige mensen, is de muziek top en is de sfeer perfect. Mijn grote voordeel is dat ik de day after geen kater heb en ik ben dat geld niet kwijt wat drugsgebruikers of alcoholdrinkers wel kwijt zijn. Per saldo heb ik het leuker denk ik.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er niks mee, nog nooit gebruikt en ook nog niet in aanraking geweest met mensen die wel gebruiken (en nee ik ben echt niet super oud), ik zou mij denk ik ook niet prettig voelen op een feestje waar coke gebruikt wordt.
Eat glitter for breakfast and shine all day
Raresnijboon schreef:
07-12-2018 11:02
Voor de ervaringsdeskundigen: Hoe is eigenlijk de kater na coke- / drugsgebruik?
Ik hoorde eens van een kennis dat ze de dag na XTC te hebben gebruikt zich ontzettend melancholisch en down voelde. Alsof het brein alle euforische stofjes in een keer opgebruikt heeft ofzo. Is dat na elk drugsgebruik zo?
XTC gebruikt die stofjes ook op. Andere drugs hebben andere werkingen.

Als je te vaak xtc gebruikt kan je blijvend klachten houden, depressies ect.
belle_epoque schreef:
07-12-2018 11:08
Dit! Ik snap sowieso niet dat jonge mensen, met alle kennis die er nu is over hoe schadelijk drugsgebruik is, alsnog drugs gebruiken. Hetzelfde geldt voor roken en overmatig drankgebruik. Voor mij het toppunt van domheid.

Ik weet dat er veelvuldig gebruikt wordt, maar ben blij dat ik een soort oogkleppen op heb die ervoor zorgen dat ik er nooit mee geconfronteerd wordt. Als dat wel zou gebeuren, ben ik weg.
Omdat het niet iedereen iets kan schelen hoe slecht het is. Sommige mensen zijn een korte of langere periode in hun leven erg onverschillig over dat soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
07-12-2018 11:10
Weet je, ik heb nooit drugs gebruikt dus ik zal niet zeggen dat het niet waar is wat je schrijft. Maar ik drink niet en gebruik geen drugs en als ik in de juiste stemming ben, heb ik echt een topfeestje en kan ik me niet voorstellen dat dat nog leuker kan worden door drugs of alcohol. Want dan is het al supertof! En bij supertoffe feestjes ontmoet ik geweldige mensen, is de muziek top en is de sfeer perfect. Mijn grote voordeel is dat ik de day after geen kater heb en ik ben dat geld niet kwijt wat drugsgebruikers of alcoholdrinkers wel kwijt zijn. Per saldo heb ik het leuker denk ik.
XTC geeft een gevoel dat op geen enkele wijze te evenaren is. Feestjes op x zijn zoooo anders dan zonder drugs.

Dat betekent uiteraard niet dat je het nuchter ook vreselijk naar je zin kan hebben. Het is geen wedstrijd natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Raresnijboon schreef:
07-12-2018 11:02
Voor de ervaringsdeskundigen: Hoe is eigenlijk de kater na coke- / drugsgebruik?
Ik hoorde eens van een kennis dat ze de dag na XTC te hebben gebruikt zich ontzettend melancholisch en down voelde. Alsof het brein alle euforische stofjes in een keer opgebruikt heeft ofzo. Is dat na elk drugsgebruik zo?
Google eens, het is echt ontzettend interessant! Drugs gebruiken verschillende stofjes in je hersens, inderdaad XTC gebruikt vooral serotonine, het middel waar je vrolijk, blij, verliefd en opgewekt van wordt (ook andere stofjes zorgen hiervoor). XTC zorgt voor een blokkade in de hersens waardoor de stofjes niet meer afgevoerd worden, maar rond blijven zwerven in je hersens. Je krijgt dus een rush en grote hoeveelheid van deze stof in je hersenen, waardoor je deze emoties en gevoelens in extreme mate ervaart. Er is maar een bepaalde hoeveelheid van die stof in je hersens, als deze reserves op zijn voel je je dus niet meer zo vrolijk en blij en krijg je dus de welbekende 'kater'. Het duurt ongeveer 1 - 2 dagen voor je echt op je laagste punt zit. Je hersens maken die stofjes opnieuw aan, wat ongeveer 3 weken duurt als ik het me goed herinner. Maar het duurt ruim 3 maanden voor al je afgebroken hersencellen weer aangevuld zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mij maakt het echt niks uit wat mensen allemaal wel of niet gebruiken op een feestje. Houd ik me totaal niet mee bezig. Als iemand eens een wijntje teveel op heeft dan vind ik dat ook nog niet zon probleem. Natuurlijk als het echt te gek word, en mensen gaan zich vervelend gedragen, dan word zo'n avond vanzelf minder leuk en ga ik naar huis. Gelukkig nooit meegemaakt in mijn vriendengroep. Bij ons is de sfeer zo gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Mensen roken/drinken/gebruiken omdat ze het leuk en lekker vinden. Natuurlijk weten ze zelf ook wel dat het niet gezond is voor je. Maar leef en laat leven toch :)
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
07-12-2018 10:58
Ach welnee, dat is gewoon onzin.
Absoluut geen onzin.
Ik heb eigenlijk nooit gemerkt dat er gesnoven werd toen ik elke week uit ging. In mijn vrienden en kennissenkring deed niemand dat voor zover ik weet. Blowen wel en dat heb ik zelf ook wel eens gedaan.
julius schreef:
07-12-2018 11:20
XTC geeft een gevoel dat op geen enkele wijze te evenaren is. Feestjes op x zijn zoooo anders dan zonder drugs.

Dat betekent uiteraard niet dat je het nuchter ook vreselijk naar je zin kan hebben. Het is geen wedstrijd natuurlijk.
Er mist nog een "niet" in de zin?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo’n liefhebber van massa’s, of ze nu feesten, naar voetbal kijken, op het strand liggen of wat dan ook. Of ze daarbij cocaïne, xtc, alcohol of wat dan ook gebruiken boeit me niet. Vervelende mensen zijn vervelend, de bron van hun vervelendheid doet er niet toe.

En verder moet iedereen het vooral zelf weten. Als mensen blij zijn met wat drugs voor ze doen, fijn voor ze. Als mensen zichzelf kapot maken met drugs, jammerdebammer maar niet mijn probleem.

Overigens, eigen kinderen incluis. Aan de drugs = opzouten en je gezicht niet meer laten zien. Veel plezier maar geen junks in mijn huis.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
fotoroid schreef:
07-12-2018 08:48
Ik voel mij meer op mijn gemak tussen mensen die onder invloed zijn van drugs dan tussen mensen die onder invloed zijn van drank (ook drugs overigens).


Oh, dat heb ik niet. Iemand met 1,2 of 3 wijntjes op vind ik vaak best gezellig. Die is ook niet van het padje en is ook nog geïnteresseerd in mij en het gesprek. Alcohol kan je doseren.

Coke is coke en met 1 lijn in je neus wordt je net zo’n egotripper als met 10. Idem voor xtc, ghb enz. Men zit dan vanuit een andere dimensie tegen me aan te kleppen en de volgende dag weten ze niet eens meer waar het gesprek over ging. Of ze hebben een vage herinnering dat ze zóóó’n goed gesprek hebben gehad! :nooo: .
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
07-12-2018 08:21
...ik was vooral op mezelf gericht. Ging weliswaar met een grote groep, echter deed mijn ding.
Grappig, exact waarom ik geen interesse heb in dat soort massa-festijnen. Met heel veel mensen volstrekt op jezelf gericht zijn, ik zie de lol niet.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Koffiekop1 schreef:
07-12-2018 12:00
Oh, dat heb ik niet. Iemand met 1,2 of 3 wijntjes op vind ik vaak best gezellig. Die is ook niet van het padje en is ook nog geïnteresseerd in mij en het gesprek. Alcohol kan je doseren.

Coke is coke en met 1 lijn in je neus wordt je net zo’n egotripper als met 10. Idem voor xtc, ghb enz. Men zit dan vanuit een andere dimensie tegen me aan te kleppen en de volgende dag weten ze niet eens meer waar het gesprek over ging. Of ze hebben een vage herinnering dat ze zóóó’n goed gesprek hebben gehad! :nooo: .
Een paar drankjes niet zo erg, maar dronken mensen vind ik vervelender. En inderdaad, een gesprek aangaan met iemand onder invloed van drugs is niet altijd makkelijk, maar ik gebruik zelf ook af en toe met feestjes en kan er wel mee omgaan. En doseren kan zeker ook met drugs, met alcohol ook, maar het kan met beide onverwacht omslaan. Er zit een groot verschil tussen 1 lijn en 10 lijnen en een beetje GHB en wat meer GHB. Net als 1 wijntje en 4 wijntjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven