Geheim dat je liever niet had willen weten.

07-12-2018 01:01 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vele van jullie herkennen dat vast wel, iemand verteld je iets in vertrouwen dat je liever helemaal NIET had willen weten..

Mijn beste vriendin, al ruim 30 jaar, vertelde mij dus gister dat ze stiekem gestopt is met de pil en dat ze gaat proberen zwanger te worden. Alles leuk en wel, maar haar partner wil dus helemaal geen kinderen en dat heeft hij van te voren allemaal duidelijk kenbaar gemaakt, en duidelijk koos ze daar dus voor.

Ik had dit zo niet willen weten aangezien we haar partner ook regelmatig zien en ook bevriend mee zijn. Dit heb ik haar uiteraard ook duidelijk gemaakt en gezegd dat dit echt niet de manier is om een baby af te dwingen.

Wat moet ik hier nou mee? Ik bedoel het kwaad is al geschiedt, ik weet het nu helaas, maar nu moet ik dus ook liegen/verzwijgen als ik haar partner zie omdat zij op haar beslissing terug gekomen is en ineens wel een kind wil. Ze wil hem niet kwijt en daarom doet ze het op deze manier :facepalm:
anoniem_377385 wijzigde dit bericht op 07-12-2018 01:03
Reden: Spelfout
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cafetière schreef:
07-12-2018 11:22
Toevallig zit er in mijn kennissenkring iemand die via soortgelijke wijze als TO's vriendin zwanger is geworden. ik hoef niets meer van haar te weten.
Ik kende vroeger ook zo iemand.En die man maar trots zijn, dat hij waarschijnlijk super vruchtbaar was, want zelfs de pil hield zijn zaad niet tegen :facepalm: Ik vond haar al niet zo leuk, omdat ze slecht voor haar al bestaande kinderen zorgde en daarna is het contact snel verwaterd.
Ik heb trouwens nooit iets tegen de vader gezegd.
karin6789 schreef:
07-12-2018 11:26
Dat is waar.
Maar je bepaalt wel voor een kind, als alleenstaande moeder, dat een vader in je leven niet belangrijk is.
Klopt, maar in het geval van TO is het dus dubbel egoistisch: zowel naar het kind als naar de vader.
Whatsinaname1988 schreef:
07-12-2018 07:14
Waar bemoei jij je mee. Ze zal haar man stukken beter kennen dan dat jij dat doet en dus ook kunnen inschatten of hij het straks heel erg leuk vind als ze toch zwanger lijkt te zijn. Niet gaan zitten stoken in relaties en laat ze het zelf maar uitzoeken. En hij zal ook wel niet achterlijk zijn en zichzelf dus geholpen hebben zodat ze niet eens zwanger wordt, zo niet dan is er altijd wel een risico.
Koekoek. Jij hebt het zeker ook zo aangepakt ofzo?
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
07-12-2018 11:22
Hebben die vrouwen dan aan hun man toegegeven, dat ze hem erin geluisd hadden?

Bij een aantal wel, bij de rest is het via directe familie of vrienden, die zij in vertrouwen had genomen, bij hem terecht gekomen.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Alle reacties Link kopieren
Cafetière schreef:
07-12-2018 11:02
Dat er serieus reacties komen als "misschien is de kinderwens zo overheersend dat ze niet anders kan", "als die vriend geen kinderen wil moet ie maar een condoom gebruiken, "beter dan een wildvreemde uit de kroeg". Man man, dus omdat het om een kinderwens gaat wordt dit soort hufterige, achterbakse gedrag nog bijna goedgepraat ook. Om te kotsen.

Door via deze weg een kind te willen verwekken laat je juist zien dat je absoluut ongeschikt bent als ouder (want je denkt alleen maar aan jezelf) en dus lijkt me dit het perfecte argument om deze actie op geen enkele manier goed te kunnen praten.
Wat is er achterbaks aan het feit dat men vindt dat de man in kwestie maar voor anticonceptie moet zorgen?
Ik bedoel, hij wil geen kind, waarom zou hij daar dan ook niet verantwoordelijk voor gemaakt worden? Best suf dat de anticonceptie alleen maar bij de vrouw zou liggen, toch?
En ik weet uit ervaring dat iemand die écht geen kinderen wil, er voor zorgt dat ie ze zeker niet krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Dreamchild schreef:
07-12-2018 11:39
Bij een aantal wel, bij de rest is het via directe familie of vrienden, die zij in vertrouwen had genomen, bij hem terecht gekomen.


De meeste vrouwen zullen dus wel zo slim zijn, hun geheim mee te nemen in het graf!
Alle reacties Link kopieren
Yraatje schreef:
07-12-2018 11:47
Wat is er achterbaks aan het feit dat men vindt dat de man in kwestie maar voor anticonceptie moet zorgen?

Niets. Maar als je dat denkt, dan bespreek je dat met hem, in plaats van stiekem met de pil te stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
07-12-2018 11:52
Niets. Maar als je dat denkt, dan bespreek je dat met hem, in plaats van stiekem met de pil te stoppen.
Dat zeker... maar ik reageerde ook wel op het feit dat "de man dan maar moet zorgen voor een condoom"...
Hij moet dan inderdaad wel weten dat hij ervoor moet zorgen...
Yraatje schreef:
07-12-2018 11:47
Wat is er achterbaks aan het feit dat men vindt dat de man in kwestie maar voor anticonceptie moet zorgen?
Je bent daar samen voor verantwoordelijk toch? Samen beslis je welke vorm van anticonceptie er gebruikt wordt volgens mij. Als een vrouw zegt 'ik wil geen hormonen in mijn lijf' dan is dat haar goed recht en is het inderdaad aan de man om iets anders te verzinnen (condoom, sterilisatie) of om geen seks met haar te hebben als hij geen kind wil. Maar als de pil overeengekomen is, dan is het achterbaks om zonder de man daarvan op de hoogte te brengen te stoppen.
Mik* schreef:
07-12-2018 12:00
Je bent daar samen voor verantwoordelijk toch? Samen beslis je welke vorm van anticonceptie er gebruikt wordt volgens mij. Als een vrouw zegt 'ik wil geen hormonen in mijn lijf' dan is dat haar goed recht en is het inderdaad aan de man om iets anders te verzinnen (condoom, sterilisatie) of om geen seks met haar te hebben als hij geen kind wil. Maar als de pil overeengekomen is, dan is het achterbaks om zonder de man daarvan op de hoogte te brengen te stoppen.
Dit dus.

Door alleen te zeggen "had ie maar een condoom moeten gebruiken" wordt het gedrag van die vrouw indirect goed gepraat.
Whatsinaname1988 schreef:
07-12-2018 07:14
Waar bemoei jij je mee. Ze zal haar man stukken beter kennen dan dat jij dat doet en dus ook kunnen inschatten of hij het straks heel erg leuk vind als ze toch zwanger lijkt te zijn. Niet gaan zitten stoken in relaties en laat ze het zelf maar uitzoeken. En hij zal ook wel niet achterlijk zijn en zichzelf dus geholpen hebben zodat ze niet eens zwanger wordt, zo niet dan is er altijd wel een risico.

Er zitten mensen in de bak voor het niet letterlijk nemen van "Nee". Die hebben ook een verkeerde inschatting gemaakt.

De nee van een man is niet anders dan de nee van een vrouw.

Ik zou gauw klaar zijn met zo'n figuur.
Alle reacties Link kopieren
Cafetière schreef:
07-12-2018 12:05
Dit dus.

Door alleen te zeggen "had ie maar een condoom moeten gebruiken" wordt het gedrag van die vrouw indirect goed gepraat.
Je moet er als man op kunnen vertrouwen, dat een vrouw haar pil regelmatig volgens aanwijzing inneemt.
Condoomgebruik is dus gewoon raar bij een vrouw die de pil slikt, behalve als middel om geen geslachtsziekten op te lopen.
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
07-12-2018 10:41
Ik zou de partner inlichten, (mijn man zou dat ook doen trouwens want heb het thuis net even voorgelegd).

En de vriendschap zou ik laten bekoelen want past niet in mijn beeld van vriendinnen.
Dit. Ik zou vriendin laten weten dat ik de partner zou inlichten en haar 24u geven om het zelf te doen. Daarna zou ik het doen.

Kijk die relatie is tot daaraantoe, twee volwassenen waarvan er één belazerd wordt is heel kut, maar nog niet direct reden om stante pede de partner in te lichten. Maar dat hypothetische kind... ik vind het echt onacceptabel om bewust een ongewenst kind op de wereld te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Fiorah schreef:
07-12-2018 13:20
ik vind het echt onacceptabel om bewust een ongewenst kind op de wereld te zetten.
Door een van de partijen is het kind zeer gewenst!
Ik zou niemand in gaan lichten, gaat te ver.
Wel de vriendschap dood laten bloeden.
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988 schreef:
07-12-2018 07:14
Waar bemoei jij je mee. Ze zal haar man stukken beter kennen dan dat jij dat doet en dus ook kunnen inschatten of hij het straks heel erg leuk vind als ze toch zwanger lijkt te zijn. Niet gaan zitten stoken in relaties en laat ze het zelf maar uitzoeken. En hij zal ook wel niet achterlijk zijn en zichzelf dus geholpen hebben zodat ze niet eens zwanger wordt, zo niet dan is er altijd wel een risico.
Ik vind niet dat TO zich ermee bemoeid. Haar vriendin heeft het haar zelf verteld dus heeft ze haar met iets opgezadeld waar zij ook niet op zat te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het haar man vertellen. Dan ben je je "beste vriendin" kwijt, maar wil je echt met zo'n iemand omgaan die zulke naaistreken levert? Het is net zo erg als een verkrachting. Ik zou blij zijn als ik van zo'n "vriendin" verlost zou zijn.
Just lurkin'
Alle reacties Link kopieren
NineLives schreef:
07-12-2018 14:15
Het is net zo erg als een verkrachting.
Wat een verschrikkelijk rare overdrijving!!
Alle reacties Link kopieren
Maya89 schreef:
07-12-2018 14:03
Ik vind niet dat TO zich ermee bemoeid. Haar vriendin heeft het haar zelf verteld dus heeft ze haar met iets opgezadeld waar zij ook niet op zat te wachten.

Dat kan best zijn, maar door het haar partner te vertellen, bemoei je je er wel degelijk mee.
karin6789 schreef:
07-12-2018 13:54
Door een van de partijen is het kind zeer gewenst!
En door de andere partij niet.
Wat als het andersom zou gebeuren? Dat de man zegt dat ie er een knoopje in heeft laten leggen terwijl dat niet zo is, omdat hij graag een kind wil en zijn vriendin niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou helemaal niks doen. Ondanks dat het niet de schoonheidsprijs wint.

Zij zegt dat hij geen kind wil maar misschien heeft hij hier en daar anders laten vallen (als wij een kind krijgen, bijvoorbeeld of: als ik wel een kind wil) of het doen laten blijken destijds (bij kennismaking) van wel. Of gezegd: ooit in de toekomst of: als je onverwachts zwanger raakt.

Een situatie als deze is meestal niet zo zwart-wit. Jij hoort alleen maar dit en je bent er niet bij als zij met elkaar in privé praten. Het zijn jouw zaken niet en ik vind het vooral een naaistreek dat jij haar persoonlijk verhaal online gooit en doet alsof dit van invloed is op jou en dat is totaal niet zo. Het is haar situatie, haar vriend en haar kind. Als zij straks er alleen voor staat of haar vriend vindt haar een rotwijf, dan is het haar probleem. Jij kan alleen de beslissing maken of je hiermee kan leven als vriendin en that’s it.

Het is rot voor het mogelijke kind dat zijn vader hem misschien niet wil zien. (Mogelijk en misschien!) maar in ieder geval wil zijn moeder hem heel graag. Beetje te graag.
Alle reacties Link kopieren
Een achterbakse actie, maar zeker niet jouw taak om dat tegen die man te gaan zeggen. Hou je er alsjeblieft buiten zeg, en neem afstand van die vriendin.
...
Alle reacties Link kopieren
Mik* schreef:
07-12-2018 14:32
En door de andere partij niet.
Wat als het andersom zou gebeuren? Dat de man zegt dat ie er een knoopje in heeft laten leggen terwijl dat niet zo is, omdat hij graag een kind wil en zijn vriendin niet.
hehe, ik propagandeer zo'n actie niet, maar zeg alleen dan het dan nog altijd door een van beide partijen geen ongewenst kind is.
Alle reacties Link kopieren
Anárion schreef:
07-12-2018 14:54
Een achterbakse actie, maar zeker niet jouw taak om dat tegen die man te gaan zeggen. Hou je er alsjeblieft buiten zeg, en neem afstand van die vriendin.
Ik vind het ook een naaierstreek om het door te vertellen.
Haar leven, hun probleem (misschien), zelfs of het echt een probleem gaat worden, kun van je niet van tevoren weten.
Neem afstand als je het allemaal zo verschrikkelijk vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel vertellen aan de vriend. Ik vind dit vallen onder een seksueel misdrijf. Bovendien een die je kunt voorkomen. Vriendschap is dan inderdaad over, maar ik hoef geen vriendschap met iemand die de grenzen van anderen niet respecteert..
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
Als je heel graag een kind wilt, is het moeilijk voor te stellen dat je partner net zo graag GEEN kind wil.
Wat eten we vanavond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven