Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn (vervolg nr. zoveel)

22-10-2018 20:15 2984 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Kwebbeltje91 schreef:
07-12-2018 07:59
Lise je hebt een lange pb.

Je mag mij ook wel een pb sturen. Maar alleen als jij he wilt.
Goedemorgen,

@Kwebbel, ik ga straks even lezen.

@Iedereen, ik heb het gevoel alsof ik de laatst tijd vooral erg veel over mezelf praat en wat minder belangstellend naar jullie ben. Dat laatste is overigens niet zo, maar soms kan ik het niet allemaal meer bijbenen.
Dat eerste komt vooral omdat erg veel terugdenk aan alles wat er een jaar geleden gebeurde. En omdat er nu ook best wat dingen nog onzeker zijn en ik de boel ook aan het verwerken ben.
Dus sorry!

Verder erg veel napijn van het optuigen van de kerstboom gisteren. Vandaag dus maar rustig aan, al moet ik nog wel wat boodschappen doen.
Eerst maar even genieten van een kopje koffie uit onze nieuwe Nespresso; een sinterklaascadeautje van man :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wmb geen sorry nodig. Ik vind het juist fijn als iedereen over zichzelf praat, ik heb belangstelling, dus lees het graag. En als ik zelf iets kwijt wil, meld ik me.

Bijvoorbeeld om te vertellen dat ik ziek in bed lig, mijn benen in brand staan, en ik afgelopen week de meest stressvolle ervaring uit mijn werkende leven achter de rug heb (een uur lang bagger, dreigementen en boosheid over me heen gehad nav een slecht nieuws-gesprek), maar ook enorm genoten heb van een prachtige rit door de Achterhoek, Twente, Salland en Drenthe :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Voor mij ook geen excuses nodig hoor. Ik lees ook graag hoe het met iedereen gaat. Het is nu een lastige tijd voor je. Logisch dat je daar over schrijft.

Wat naar dat je ziek op bed ligt, Jolly. Brandende benen er bij... heel vervelend. Heb je al contact gehad met je arts?

En dan zo’n slecht-nieuws gesprek :-O$ Ik hoop dat je een gladde rug hebt. Het is wat mij betreft namelijk onmogelijk een scenario voor te stellen waarin een uur lang bagger, dreigementen en boosheid uitstorten te rechtvaardigen valt. Het ligt dus niet aan jou. Maar het blijft heel vervelend.
Alle reacties Link kopieren
:) ik ben, anders dan op dit forum altijd goed uit de verf komt, eigenlijk erg empathisch. Ik begreep de boosheid en ik voelde mee met de betrokkenen. Voor je beeld, het was ongeveer zo dat ik een fabriek heb stil gelegd en de nachtploeg heb verteld dat het hun laatste werkdag was. Ik begrijp dat dat heftige emoties oproept en ik snap ook dat niet iedereen daar op een beheerste en beschaafde wijze uiting aan geeft.

Het is vrij letterlijk zo dat mijn hart met die mensen mee huilt, maar verstand en uiterlijk zijn ijskoud zakelijk.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
ik lees juist graag over jullie, hoe jullie dat nou doen thuis. Het inspireert mij en het geeft mij ook niet het gevoel dat ik alleen ben en haal er ook tips uit.

Ik moest vanmorgen weer naar het ziekenhuis voor NPO deel 2. heb net 2 boterhammen op en duik nu mijn bed in want ik ben kapót. Volgende week moet ik deel 3 doen, dat is de laatste.
Alle reacties Link kopieren
Bij wijze van spreken die kast hè Dreamer, bij wijze van spreken. :proud:
( badkamer soppen kan ook :rofl: )

Jolly, slechtnieuws gesprekken zijn nooit leuk. En zeker niet als het een hele groep betreft.

Lise ik praat ook veel over mezelf. Of liever gezegd vnl over mijn thuissituatie. Geeft niks toch?
Ik denk altijd maar: als mensen iets niet willen lezen, scrollen ze er maar overheen.

Druk weer op het werk. De dag vliegt voorbij zo maar ik zal vanavond wel weer gesloopt zijn.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Lise je hoeft geen sorry te zeggen. Het is begrijpelijk dat je veel over jezelf praat.
JollyRider schreef:
07-12-2018 12:50
:) ik ben, anders dan op dit forum altijd goed uit de verf komt, eigenlijk erg empathisch. Ik begreep de boosheid en ik voelde mee met de betrokkenen. Voor je beeld, het was ongeveer zo dat ik een fabriek heb stil gelegd en de nachtploeg heb verteld dat het hun laatste werkdag was. Ik begrijp dat dat heftige emoties oproept en ik snap ook dat niet iedereen daar op een beheerste en beschaafde wijze uiting aan geeft.

Het is vrij letterlijk zo dat mijn hart met die mensen mee huilt, maar verstand en uiterlijk zijn ijskoud zakelijk.
Ah, zo. Dit is dan de uitzondering op de door mij gegeven ‘regel’ :)

Dat lijkt me inderdaad heftig.
Jolly: beterschap! En de boodschapper heeft het altijd gedaan, het is ook nogal wat voor degenen die het betreft. Gelukkig kon je nog van de trip genieten!

Vergeetmenietje: rusten dan maar vanmiddag, misschien dat het dan straks wat beter gaat.

Ik stoor me ook niet aan egoposten. Dat geeft wat afleiding en een inkijkje in hoe anderen dingen oplossen.

Voor iedereen een fijne middag!
We zijn net terug van het bekijken van het huisje. En... we gaan het doen! Heel spannend. We moeten een deel financieren en het is de vraag of we dat rond gaan krijgen natuurlijk. Maar goed. Er is maar één manier om dat uit te vinden en dat is het te proberen. Fingers crossed!

Huisje en omgeving zijn heel mooi. Zelfs op een grijze, druilerige dag.

Ik hoop zo dat het lukt! :flirting:
Doro: wat spannend! Ik hoop voor jullie dat het lukt!
Alle reacties Link kopieren
Succes Doro!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Succes Doro! Ik ga duimen.
Bedankt! Ik houd jullie op de hoogte.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Doro!

Dochter doet het zó onwijs goed op stage dat er nu meerdere afdelingen aan haar trekken. Ze willen haar dolgraag in de flexpool hebben.
Het wordt even twijfelen wat ze kiest.
De ene afdeling is dichtbij huis en op de fiets bereikbaar. De andere een stuk verder maar wel veel meer uitdaging en afwisseling. Bovendien kan ze bij de laatste beter haar praktijkdingen oefenen.
Wel heel leuk maar ze zit nu in een spagaat want ze wil eigenlijk niemand teleurstellen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Wat fijn om te lezen Lientje, dat je dochter het zo goed doet :) Eigenlijk zit ze in een luxepositie dan, het lijkt mij ook erg lastig.
Alle reacties Link kopieren
Nu over NAH bij De Wereld Draait Door
Later is nu
Ik zal het straks eens terug gaan kijken! Bedankt voor de tip!
Wat goed van je dochter, Lientje!

Ongevraagd advies aan haar: kies wat het beste is voor jezelf, je opleiding en ontwikkeling. Je kunt niet iedereen tevreden houden. Bovendien wordt een keuze die genomen wordt op objectieve gronden in mijn ervaring makkelijker gerespecteerd.
JollyRider schreef:
07-12-2018 12:12
Wmb geen sorry nodig. Ik vind het juist fijn als iedereen over zichzelf praat, ik heb belangstelling, dus lees het graag. En als ik zelf iets kwijt wil, meld ik me.

Bijvoorbeeld om te vertellen dat ik ziek in bed lig, mijn benen in brand staan, en ik afgelopen week de meest stressvolle ervaring uit mijn werkende leven achter de rug heb (een uur lang bagger, dreigementen en boosheid over me heen gehad nav een slecht nieuws-gesprek), maar ook enorm genoten heb van een prachtige rit door de Achterhoek, Twente, Salland en Drenthe :)
DAt klinkt heftig Jolly!

Beterschap!

Wanneer moest je nou naar de huisarts voor je pijnmedicatie?
Doro75 schreef:
07-12-2018 12:41
Voor mij ook geen excuses nodig hoor. Ik lees ook graag hoe het met iedereen gaat. Het is nu een lastige tijd voor je. Logisch dat je daar over schrijft.
Thanks :heart:

Mijn md omschreef het wel treffend. Ze constateerde dat het niet in mijn karakter ligt om te zeggen hoe ik me werkelijk voel en dat ik het daarom al snel als klagen of zeuren zie.

Dat geldt uiteraard alleen voor mezelf. Van een ander vind ik dat niet.
JollyRider schreef:
07-12-2018 12:50
:) ik ben, anders dan op dit forum altijd goed uit de verf komt, eigenlijk erg empathisch. Ik begreep de boosheid en ik voelde mee met de betrokkenen. Voor je beeld, het was ongeveer zo dat ik een fabriek heb stil gelegd en de nachtploeg heb verteld dat het hun laatste werkdag was. Ik begrijp dat dat heftige emoties oproept en ik snap ook dat niet iedereen daar op een beheerste en beschaafde wijze uiting aan geeft.

Het is vrij letterlijk zo dat mijn hart met die mensen mee huilt, maar verstand en uiterlijk zijn ijskoud zakelijk.
Grappig, ik vind je op het forum, niet per sé alleen in dit topic, wel empathisch. Maar ook lekker recht-door-zee.
Dat sluit aan bij hoe je je werk uitvoert denk ik. En dan is het ook goed om gevoel en verstand te scheiden.
Vergeetmenietje1980 schreef:
07-12-2018 13:26
ik lees juist graag over jullie, hoe jullie dat nou doen thuis. Het inspireert mij en het geeft mij ook niet het gevoel dat ik alleen ben en haal er ook tips uit.

Ik moest vanmorgen weer naar het ziekenhuis voor NPO deel 2. heb net 2 boterhammen op en duik nu mijn bed in want ik ben kapót. Volgende week moet ik deel 3 doen, dat is de laatste.
Dat is dus ook echt waarom ik dit topic en deze club zo fijn vindt!

NPO deel 2? Ik heb wellicht ergens overheen gelezen maar wat houdt dat in?
lientje69 schreef:
07-12-2018 13:36


Lise ik praat ook veel over mezelf. Of liever gezegd vnl over mijn thuissituatie. Geeft niks toch?
Ik denk altijd maar: als mensen iets niet willen lezen, scrollen ze er maar overheen.

Druk weer op het werk. De dag vliegt voorbij zo maar ik zal vanavond wel weer gesloopt zijn.
En daar heb je dan weer gelijk in natuurlijk. Ik vind het overigens altijd erg leuk om over jouw leven te lezen, je vertelt het ook altijd zo leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven