Feestjes waar coke wordt gebruikt

07-12-2018 03:43 197 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voel jij je daar op je gemak?

Waarom wel/niet?

Of misschien valt het jou helemaal niet op of anderen drugs op hebben, of interesseert het je niet?

Uiteraard heb ik hier zelf wel een mening over :) maar ik hoor liever eerst even jullie (onbeinvloede) reacties

:daisy:
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
07-12-2018 11:55
Overigens, eigen kinderen incluis. Aan de drugs = opzouten en je gezicht niet meer laten zien. Veel plezier maar geen junks in mijn huis.
Iemand die voor het eerst drugs probeert is natuurlijk geen junk, net zoals iemand die alcohol drinkt niet direct een alcoholist is.

Mochten je kinderen drugs willen proberen, zou ik juist aanraden om dat in hun eigen huis te doen. Vertrouwde omgeving, als er iets mis gaat zijn er mensen in de buurt die ze vertrouwen en ze liggen sowieso niet half bewusteloos in een steegje.

Jij kan mordicus tegen drugs zijn, maar dat betekent wel dat drugs voor jouw pubers alleen maar interressanter worden. Ruimte voor open discussie over drugs is wat dat betreft een veel beter middel denk ik.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
07-12-2018 12:08
Iemand die voor het eerst drugs probeert is natuurlijk geen junk, net zoals iemand die alcohol drinkt niet direct een alcoholist is.

Mochten je kinderen drugs willen proberen, zou ik juist aanraden om dat in hun eigen huis te doen. Vertrouwde omgeving, als er iets mis gaat zijn er mensen in de buurt die ze vertrouwen en ze liggen sowieso niet half bewusteloos in een steegje.

Jij kan mordicus tegen drugs zijn, maar dat betekent wel dat drugs voor jouw pubers alleen maar interressanter worden. Ruimte voor open discussie over drugs is wat dat betreft een veel beter middel denk ik.
Nee hoor, lees maar wat onderzoek uit pedagogische hoek. Grenzen stellen werkt.

Overigens ben ik, zoals je kon lezen, niet mordicus tegen drugs. Iedereen gaat zijn gang maar, ik heb er geen oordeel over. En experimenteren moedig ik niet aan, maar vind ik ook totaal niet problematisch. Ik heb een van mijn zoons al eens uit een steeg moeten plukken, omdat hij anders de cel in was gegaan. Kan gebeuren. Dan ben je inderdaad nog geen alcoholist of junk. Ben je dat, naar mijn mening, wel, kom je er hier niet meer in. Maar wens ik je er verder alle plezier mee hoor, daar niet van.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik heb hier geen ervaring mee. Ik kom nooit op dat soort feestjes of ben te naief om het te merken/weten en gaat het aan me voorbij. Heb er dus geen last van.

Ik ben niet echt anti drugs, want als ik geen schijterd was en er zouden niet zoveel nadelen aan kleven, zou ik het ook best wel leuk vinden om het eens uit te proberen (recreatief). Maar doorgaans hou ik graag mijn hoofd erbij en vind ik het zelf fijner om met mensen om te gaan als ze nog enigzins nuchter zijn. Ik heb ook niet méér lol als ik dronken zou zijn. Feest zit voor een deel in je hoofd denk ik dan maar.
julius schreef:
07-12-2018 12:08
Iemand die voor het eerst drugs probeert is natuurlijk geen junk, net zoals iemand die alcohol drinkt niet direct een alcoholist is.

Mochten je kinderen drugs willen proberen, zou ik juist aanraden om dat in hun eigen huis te doen. Vertrouwde omgeving, als er iets mis gaat zijn er mensen in de buurt die ze vertrouwen en ze liggen sowieso niet half bewusteloos in een steegje.

Jij kan mordicus tegen drugs zijn, maar dat betekent wel dat drugs voor jouw pubers alleen maar interressanter worden. Ruimte voor open discussie over drugs is wat dat betreft een veel beter middel denk ik.
Het is al zo vaak onderzocht. Grenzen/verbieden en er veel over praten werkt bij het overgrote deel van de kinderen prima. Er is maar een klein deel waar dat niet zo goed bij werkt. Maar dat is dus een klein deel.
Die denkwijze die jij hier boven tikt is echt al jeren achterhaald.
viva-amber schreef:
07-12-2018 08:02
Waarom zoek je goedkeuring voor jouw levenstijl?

Ik heb alleen al een hekel aan coke vanwege de gewone mensen in Zuid en Midden Amerika die met geweld en moord gedwongen worden tot criminaliteit zodat een stel westerlingen zich even euforisch en superieur kunnen voelen terwijl de kloof tussen arm en rijk en corruptie zich steeds verder uitbreid in dat deel van de wereld.

Maar goed wanneer jij dat een feest vindt dan moet je het vooral doen.
Dit vind ik ook een groot probleem van drugs. Het is een middel waar een hele criminele (onder)wereld aan vastzit. Mensen voor sterven, geintimideerd worden, bedreigd worden en dan heb ik het nog niet eens over al die chemische lozingen in de natuur. Er zitten teveel nadelen aan. Zonder dat is het vast grappig voor af en toe, maar dat zou ik dus niet weten, omdat ik het nooit geprobeerd heb.
Koffiekop1 schreef:
07-12-2018 12:00
Oh, dat heb ik niet. Iemand met 1,2 of 3 wijntjes op vind ik vaak best gezellig. Die is ook niet van het padje en is ook nog geïnteresseerd in mij en het gesprek. Alcohol kan je doseren.

Coke is coke en met 1 lijn in je neus wordt je net zo’n egotripper als met 10. Idem voor xtc, ghb enz. Men zit dan vanuit een andere dimensie tegen me aan te kleppen en de volgende dag weten ze niet eens meer waar het gesprek over ging. Of ze hebben een vage herinnering dat ze zóóó’n goed gesprek hebben gehad! :nooo: .
Dit klopt niet hoor. Drugs kan je prima doseren. Alleen lukt het niet iedereen om zichzelf in toom te houden. Maar dat is hetzelfde als bij drank.

Ik zie zelf niet echt grote verschillen, behalve dat ik drank echt gevaarlijker vind, omdat het zo algemeen geaccepteerd is en je met te veel drank op de controle over jezelf verliest.
fotoroid schreef:
07-12-2018 11:23
Google eens, het is echt ontzettend interessant! Drugs gebruiken verschillende stofjes in je hersens, inderdaad XTC gebruikt vooral serotonine, het middel waar je vrolijk, blij, verliefd en opgewekt van wordt (ook andere stofjes zorgen hiervoor). XTC zorgt voor een blokkade in de hersens waardoor de stofjes niet meer afgevoerd worden, maar rond blijven zwerven in je hersens. Je krijgt dus een rush en grote hoeveelheid van deze stof in je hersenen, waardoor je deze emoties en gevoelens in extreme mate ervaart. Er is maar een bepaalde hoeveelheid van die stof in je hersens, als deze reserves op zijn voel je je dus niet meer zo vrolijk en blij en krijg je dus de welbekende 'kater'. Het duurt ongeveer 1 - 2 dagen voor je echt op je laagste punt zit. Je hersens maken die stofjes opnieuw aan, wat ongeveer 3 weken duurt als ik het me goed herinner. Maar het duurt ruim 3 maanden voor al je afgebroken hersencellen weer aangevuld zijn.
Dank je wel. Best interessant inderdaad. Ga er eens wat meer over op zoeken.
Ikigai schreef:
07-12-2018 12:33
Dit klopt niet hoor. Drugs kan je prima doseren. Alleen lukt het niet iedereen om zichzelf in toom te houden. Maar dat is hetzelfde als bij drank.

Ik zie zelf niet echt grote verschillen, behalve dat ik drank echt gevaarlijker vind, omdat het zo algemeen geaccepteerd is en je met te veel drank op de controle over jezelf verliest.

En als we drugs steeds normaler gaan vinden, gaan we dus ook de kant op met drugs. Dan vind ik een opmerking als "drugs kun je prima doseren" heel vreemd.
viva-amber schreef:
07-12-2018 08:02
Waarom zoek je goedkeuring voor jouw levenstijl?

Ik heb alleen al een hekel aan coke vanwege de gewone mensen in Zuid en Midden Amerika die met geweld en moord gedwongen worden tot criminaliteit zodat een stel westerlingen zich even euforisch en superieur kunnen voelen terwijl de kloof tussen arm en rijk en corruptie zich steeds verder uitbreid in dat deel van de wereld.

Maar goed wanneer jij dat een feest vindt dan moet je het vooral doen.
En dit.
Is ook precies de reden dat ik niet zo fan ben van mensen die gebruik maken van sekswerkers /prostitutie bijvoorbeeld. Het verdriet en geweld en crimininaliteit en misbruik wat daar achter hangt kan ik niet los zien.
nerdopviva schreef:
07-12-2018 12:36
En als we drugs steeds normaler gaan vinden, gaan we dus ook de kant op met drugs. Dan vind ik een opmerking als "drugs kun je prima doseren" heel vreemd.
Ik bedoel meer dat een lijntje niet per se een lijntje is en je vervolgens totaal loco gaat, zoals sommigen lijken te denken. Je kunt dit doseren. Ghb helemaal, dat wordt afgemeten per ml. Ook met een pil kun je voorzichtig omgaan, je kunt eerst laten testen hoeveel mdma erin zit, vervolgens kun je eerst eens een kwart/halfje nemen, een paar uur wachten en afhankelijk van de effecten besluiten om meer te nemen of het zo te houden.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
07-12-2018 12:36
En als we drugs steeds normaler gaan vinden, gaan we dus ook de kant op met drugs. Dan vind ik een opmerking als "drugs kun je prima doseren" heel vreemd.
Dat heeft niet echt iets te maken met het normaal gaan vinden. Het is nu eenmaal te doseren, net als medicijnen en de hoeveelheid suiker die je in je thee doet.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
07-12-2018 12:28
Het is al zo vaak onderzocht. Grenzen/verbieden en er veel over praten werkt bij het overgrote deel van de kinderen prima. Er is maar een klein deel waar dat niet zo goed bij werkt. Maar dat is dus een klein deel.
Die denkwijze die jij hier boven tikt is echt al jeren achterhaald.
Bij mij werkte het prima, achterhaald of niet.

Maar als verbieden ervoor zorgt dat pubers het niet doen, is het natuurlijk ook prima. Zal bij ieder kind anders zijn.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
07-12-2018 12:48
Bij mij werkte het prima, achterhaald of niet.

Maar als verbieden ervoor zorgt dat pubers het niet doen, is het natuurlijk ook prima. Zal bij ieder kind anders zijn.
Je schreef toch dat je zelf gebruikte? Of begreep ik dat verkeerd?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
fotoroid schreef:
07-12-2018 12:39
Dat heeft niet echt iets te maken met het normaal gaan vinden. Het is nu eenmaal te doseren, net als medicijnen en de hoeveelheid suiker die je in je thee doet.

Alcohol is ook prima te doseren en toch zijn er veel mensen aan verslaafd. We vinden het normaal, het is overal verkrijgbaar, het wordt ook wel de geaccepteerde drug genoemd. Een paar drankjes teveel? Ach, iedereen drinkt toch weleens wat. Elke dag drinken? Ach, een wijntje bij het (dagelijks) eten kan geen kwaad. Een algemeen geaccepteerd cadeau is drank. Het wordt deze maand weer massaal gegeven en ontvangen.

Wie zegt dat dat niet gebeurt met drugs? Het ís nu al veel normaler dan vroeger. Je leest het zelfs in dit topic. Je bent blijkbaar stokoud als je nog hebt meegemaakt dat drugs níet normaal waren. En dan wordt er zelfs geschreven dat een lijntje niet per se een lijntje is want je kan het prima doseren. Zo normaal is drugs dus blijkbaar al.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
07-12-2018 12:59
Alcohol is ook prima te doseren en toch zijn er veel mensen aan verslaafd. We vinden het normaal, het is overal verkrijgbaar, het wordt ook wel de geaccepteerde drug genoemd. Een paar drankjes teveel? Ach, iedereen drinkt toch weleens wat. Elke dag drinken? Ach, een wijntje bij het (dagelijks) eten kan geen kwaad. Een algemeen geaccepteerd cadeau is drank. Het wordt deze maand weer massaal gegeven en ontvangen.

Wie zegt dat dat niet gebeurt met drugs? Het ís nu al veel normaler dan vroeger. Je leest het zelfs in dit topic. Je bent blijkbaar stokoud als je nog hebt meegemaakt dat drugs níet normaal waren. En dan wordt er zelfs geschreven dat een lijntje niet per se een lijntje is want je kan het prima doseren. Zo normaal is drugs dus blijkbaar al.
Alcohol brengt vele malen meer schade aan dan drugs. Niet dat drugs 'normaal' is, dat wilde ik niet zeggen. Ik ben het juist met je eens. Alcohol moet juist minder normaal gevonden worden, juist om de reden dat het meer doden brengt dan drugs.
fotoroid schreef:
07-12-2018 13:05
Alcohol brengt vele malen meer schade aan dan drugs. Niet dat drugs 'normaal' is, dat wilde ik niet zeggen. Ik ben het juist met je eens. Alcohol moet juist minder normaal gevonden worden, juist om de reden dat het meer doden brengt dan drugs.
Is dat zo?
Vergelijk je geen appels met peren?
Iedereen gebruikt alcohol, en tabak is ook voor iedereen toegankelijk.
Nogal wiedes dat er dan ook meer schade aangericht wordt.

Als iedereen aan de coke gaat alsof het een lekker wijntje is, dan zullen de cijfers waar jij mee schermt drastisch veranderen, toch?
fotoroid schreef:
07-12-2018 08:48
Ik voel mij meer op mijn gemak tussen mensen die onder invloed zijn van drugs dan tussen mensen die onder invloed zijn van drank (ook drugs overigens).
Flakka inbegrepen? :)
https://www.youtube.com/watch?v=_qdphUGIxi0
julius schreef:
07-12-2018 12:48
Bij mij werkte het prima, achterhaald of niet.

Maar als verbieden ervoor zorgt dat pubers het niet doen, is het natuurlijk ook prima. Zal bij ieder kind anders zijn.
Bij de meeste werkt het dus. Bij een klein aantal niet zo goed.

En als ieder kind anders is volgens jou snap ik je eerder stelligheid over hoe je dat moet aanpakken niet zo.
Als je coke koopt dan deal je met mensen die elkaar op straat, op klaarlichte dag neerknallen. Met kalashnikovs. Hier in Nederland. Die er geen moeite mee hebben om een moeder of vader voor het oog van haar kinderen te liquideren. Die af en toe wat vergismoordjes begaan (dj Djordy, zijn vriendjn zwaargewond, en de kleuter ongedeerd op de achterbank).

Wat the hell scheelt je om je met dit soort lui in te laten?
Ga toch naar de slijter om een lekker wijntje te kopen en hou je ver van deze ellende.
ik stap niet meer, vroeger niets van gemerkt behalve veel dronken mensen en xtc.
Ik ben behoorlijk anti drugs en anti zuipen tot je dronken bent, voor mij is dat alles behalve gezelligheid.
En nee als mijn kinderen wat ouder zijn komt er geen drugs in huis. Ben het er dus niet mee eens om te zeggen dat ze het dan maar thuis moeten doen, dat maakt de drempel juist lager.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
07-12-2018 09:50
Eens en ik ben waarschijnlijk ook "superoud". Het stoort me dat drugs steeds normaler worden en dat je soms zelfs als moraalridder wordt gezien als je anti drugs bent. Als je drugs neemt ben je gewoon drugsgebruiker en ik kan dat niet als iets positiefs zien.
Dit! Ik kom uit de tijd van de hardstyle feesten en heb echt genoeg gezien maar voor mij een ver van mijn bed show en ik distantieer me ook van mensen die dat wel normaal vinden. Ik ben echt anti drugs en dat is voor mij echt een harde grens. Ik wil er niks mee te maken hebben en hoef er ook niet mee geconfronteerd te worden.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
kadanz schreef:
07-12-2018 13:19
Als je coke koopt dan deal je met mensen die elkaar op straat, op klaarlichte dag neerknallen. Met kalashnikovs. Hier in Nederland. Die er geen moeite mee hebben om een moeder of vader voor het oog van haar kinderen te liquideren. Die af en toe wat vergismoordjes begaan (dj Djordy, zijn vriendjn zwaargewond, en de kleuter ongedeerd op de achterbank).

Wat the hell scheelt je om je met dit soort lui in te laten?
Ga toch naar de slijter om een lekker wijntje te kopen en hou je ver van deze ellende.
Daar heb je als gebruiker niet mee te maken. Je koopt toch vaak van een dealer die je via via kent en waarmee je over de jaren een vertrouwensband opbouwt. Dat is allemaal zeer kleinschalig als je het vergelijkt met de lui waar jij het over hebt, die risico lopen te worden geliquideerd.
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
07-12-2018 13:25
Daar heb je als gebruiker niet mee te maken. Je koopt toch vaak van een dealer die je via via kent en waarmee je over de jaren een vertrouwensband opbouwt. Dat is allemaal zeer kleinschalig als je het vergelijkt met de lui waar jij het over hebt, die risico lopen te worden geliquideerd.
Je begrijpt het niet echt hè? Sommige mensen zijn niet alleen geïnteresseerd in hun eigen hachje, maar hebben moeite met een product dat voortkomt uit een zwaar crimineel en gewelddadig systeem.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
menta schreef:
07-12-2018 11:02
Nee is geen onzin
Dat is dan de eerste paar keer echt zo. En daarna, helaas pindakaas neemt de lol steeds verder af. Het sfeertje en de rituelen moeten dat dan een beetje ondervangen, maar de echte wauw is gewoon veel minder. Kun je net zo goed een wijntje nemen, of beter nog, verliefd zijn. Meer wappie dan dat wordt het niet.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven