Feestjes waar coke wordt gebruikt

07-12-2018 03:43 197 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voel jij je daar op je gemak?

Waarom wel/niet?

Of misschien valt het jou helemaal niet op of anderen drugs op hebben, of interesseert het je niet?

Uiteraard heb ik hier zelf wel een mening over :) maar ik hoor liever eerst even jullie (onbeinvloede) reacties

:daisy:
Nee. Maar ik kom niet op feestjes waar dat gebeurt.
JollyRider schreef:
07-12-2018 13:51
Zeker. De veiligste manier om je nergens iets van aan te trekken, past prima bij je egocentrische idee dat je hiervoor ventileerde.
Ik heb het zelf opgegeven om volgens allerlei hoogdravende principes het goede te doen. Dat hou ik zelf niet vol.

Ik probeer op kleine schaal de goede dingen te doen en dat is het wel. Gelukkig reikt mijn invloed niet zo ver.

Ik vind het alleen hypocriet als mensen hierover ineens super idealistisch gaan lopen doen, terwijl ze wel meewerken aan allerlei andere misstanden.
kadanz schreef:
07-12-2018 13:58
De dealer is een crimineel die zijn waar rechtstreeks van de zware jongens krijgt. Je moet aardig dom of naïef zijn om dit te vergelijken met het drinken van een glas wijn of het kopen van een banaan.
Het aantal tussenpersonen bepaalt hoe slecht iets is?
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
07-12-2018 14:00
Ik heb het zelf opgegeven om volgens allerlei hoogdravende principes het goede te doen. Dat hou ik zelf niet vol.

Ik probeer op kleine schaal de goede dingen te doen en dat is het wel. Gelukkig reikt mijn invloed niet zo ver.

Ik vind het alleen hypocriet als mensen hierover ineens super idealistisch gaan lopen doen, terwijl ze wel meewerken aan allerlei andere misstanden.
Hypocriet is een beschuldiging die zelden zonder terugslag wordt geuit.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
fotoroid schreef:
07-12-2018 13:55
Geweldig! Ik ben mijn puberteit al ver voorbij, ga mij niet vertellen hoe het allemaal werkt in Nederland. Dat iets een wet is, betekent niet dat het ook het juiste is. Ik zeg niet dat er niets mis is met illegaal drugsgebruik, ik heb dat werkelijk nergens genoemd. Ga mij geen woorden in de mond leggen.
Verdedig je nu echt de criminele onderwereld? Met inbegrip van de onlosmakelijk daaraanverbonden ellende?
Ikigai schreef:
07-12-2018 14:00
Ik heb het zelf opgegeven om volgens allerlei hoogdravende principes het goede te doen. Dat hou ik zelf niet vol.

Ik probeer op kleine schaal de goede dingen te doen en dat is het wel. Gelukkig reikt mijn invloed niet zo ver.

Ik vind het alleen hypocriet als mensen hierover ineens super idealistisch gaan lopen doen, terwijl ze wel meewerken aan allerlei andere misstanden.
Nou, loep jezelf eens. :idee:

En zat mensen die dat niet 'ineens' vinden hoor. Beetje sneu om mensen die er anders over denken superidealistisch en hypocriet te gaan noemen. Zeker jij.

Waarom is het raar als mensen bepaalde dingen wel of niet willen of doen, waarom komt de drogredenatie 'dan kan niks meer en hoe zit het met de rest van de wereld' dan te voorschijn?

Je mag dus niks laten of niet willen of anders doen als je niet ook meteen alles op de wereld kan fixen?
Beetje vreemd.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 07-12-2018 14:09
32.13% gewijzigd
Ikigai schreef:
07-12-2018 14:00
Ik heb het zelf opgegeven om volgens allerlei hoogdravende principes het goede te doen. Dat hou ik zelf niet vol.

Ik probeer op kleine schaal de goede dingen te doen en dat is het wel. Gelukkig reikt mijn invloed niet zo ver.

Ik vind het alleen hypocriet als mensen hierover ineens super idealistisch gaan lopen doen, terwijl ze wel meewerken aan allerlei andere misstanden.
Wat is er hoogdravend aan het principe dat ik niks te maken wil hebben met liquidaties in DIT land?

Het gaat niet om een fairtrade banaan he.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
07-12-2018 14:03
Verdedig je nu echt de criminele onderwereld? Met inbegrip van de onlosmakelijk daaraanverbonden ellende?
Uiteraard niet. Ik noem niets goed of slecht, ik zeg alleen dat EEN wet niet per se het juiste is, ongeacht waar het over gaat.
anoniem_372787 wijzigde dit bericht op 07-12-2018 14:07
25.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
07-12-2018 14:00
Ik heb het zelf opgegeven om volgens allerlei hoogdravende principes het goede te doen. Dat hou ik zelf niet vol.

Ik probeer op kleine schaal de goede dingen te doen en dat is het wel. Gelukkig reikt mijn invloed niet zo ver.

Ik vind het alleen hypocriet als mensen hierover ineens super idealistisch gaan lopen doen, terwijl ze wel meewerken aan allerlei andere misstanden.
Het is hypocriet om te schrijven “dat je er niets mee te maken hebt” terwijl je er gewoon aan mee betaalt en het in stand houdt.
Je hebt er juist álles mee te maken.
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
07-12-2018 14:05
Nou, loep jezelf eens. :idee:
:HA:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Jamaarhoe schreef:
07-12-2018 14:06
Het is hypocriet om te schrijven “dat je er niets mee te maken hebt” terwijl je er gewoon aan mee betaalt en het in stand houdt.
Je hebt er juist álles mee te maken.
Ik gebruik niet, dus nee. Ik heb er zelf niks mee te maken.

Ik vind alleen de houding tov drugs erg hypocriet.
fotoroid schreef:
07-12-2018 14:06
Uiteraard niet. Ik noem niets goed of slecht, ik zeg alleen dat EEN wet niet per se het juiste is, ongeacht waar het over gaat.
Klopt. Ik vind die moorden en de ellende nóg veel erger dan het feit dat coke illegaal is.
Alle reacties Link kopieren
De leukste feestjes waar ik geweest ben ik het uitgaansleven (heel lang geleden) waren de feestjes waar het gros van de mensen XTC op hadden. Fijne sfeer, geen gedoe of vechtpartijen. Iedereen vindt elkaar aardig en mooi.

Alcohol > loopt altijd uit de hand
Speed > teveel energie en opgefoktheid of mensen die niet kunnen stoppen met praten O_o
Coke > iedereen voelt zich de king of the world, worden mensen doorgaans niet gezelliger van

Ik heb er overigens niet zoveel last van als anderen willen gebruiken, maar snap niet de enorme weerstand tegen drugs terwijl het halve land verslaafd is aan alcohol met alle gevolgen van dien.
Stressed is just desserts spelled backwards
Jamaarhoe schreef:
07-12-2018 14:06
Het is hypocriet om te schrijven “dat je er niets mee te maken hebt” terwijl je er gewoon aan mee betaalt en het in stand houdt.
Je hebt er juist álles mee te maken.
Ze gaan dit nooit toegeven. Wel vermakelijk om te lezen hoezeer sommigen gehecht zijn aan hun illegale drugs.
Alle reacties Link kopieren
Overigens is deze ex-gabber al meer dan 20 jaar helemaal drugsvrij hoor :proud:
Ik heb (nadat ik zelf flink geëxperimenteerd met van alles) nooit begrepen waarom alcohol zo onschuldig lijkt in de ogen van velen. Ik ben van niks zo de weg kwijt geweest als van alcohol, als in, hele stukken kwijt van de nacht.

Ik ben nergens in blijven hangen, voor mij was het een kersje op de taart als ik naar een party ging. Daarbuiten vond ik het niks.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
07-12-2018 14:15
Klopt. Ik vind die moorden en de ellende nóg veel erger dan het feit dat coke illegaal is.
Wederom leg jij woorden in de mond. Lekker veilig achter je computer of mobiel met je vinger wijzen.
Niemand vindt alcohol onschuldig.
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
07-12-2018 14:17
De leukste feestjes waar ik geweest ben ik het uitgaansleven (heel lang geleden) waren de feestjes waar het gros van de mensen XTC op hadden. Fijne sfeer, geen gedoe of vechtpartijen. Iedereen vindt elkaar aardig en mooi.

Alcohol > loopt altijd uit de hand
Speed > teveel energie en opgefoktheid of mensen die niet kunnen stoppen met praten O_o
Coke > iedereen voelt zich de king of the world, worden mensen doorgaans niet gezelliger van

Ik heb er overigens niet zoveel last van als anderen willen gebruiken, maar snap niet de enorme weerstand tegen drugs terwijl het halve land verslaafd is aan alcohol met alle gevolgen van dien.
Waarom zien mensen dit niet in? Oost-Indisch blind?
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
07-12-2018 14:22
Niemand vindt alcohol onschuldig.
Jij blijkbaar wel.
fotoroid schreef:
07-12-2018 14:22
Wederom leg jij woorden in de mond. Lekker veilig achter je computer of mobiel met je vinger wijzen.
Nee, die woorden volgen logisch uit de context van deze discussie en jouw argumenten.
fotoroid schreef:
07-12-2018 14:23
Jij blijkbaar wel.
Jij kunt mij er niet op betrappen dat ik alcohol onschuldig noem.
fotoroid schreef:
07-12-2018 14:23
Waarom zien mensen dit niet in? Oost-Indisch blind?
De meeste mensen zien dit. En geven dat ook aan hier toch?

Er zijn dus ook mensen die ook om andere redenen geen drugs willen gebruiken. Daar lijken de meeste druggebruikers dan wel OostIndindisch doof voor. Of je bent dan hypocriet ofzo.
fotoroid schreef:
07-12-2018 14:23
Waarom zien mensen dit niet in? Oost-Indisch blind?

Omdat het topic over drugs gaat.

Maar ik vind dat er ook veel te makkelijk wordt gedacht over alcohol. Ik schreef al dat ik het triest vind als vooral de avonden met veel alcohol als memorabel worden ervaren. Ik vind dat alcohol veel te normaal wordt gevonden. Het wordt vaak als cadeau gegeven, het hoort bij allerlei festiviteiten en als je in een restaurant geen wijn drinkt geniet je volgens sommigen niet genoeg van het eten.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
07-12-2018 14:32
Omdat het topic over drugs gaat.

Maar ik vind dat er ook veel te makkelijk wordt gedacht over alcohol. Ik schreef al dat ik het triest vind als vooral de avonden met veel alcohol als memorabel worden ervaren. Ik vind dat alcohol veel te normaal wordt gevonden. Het wordt vaak als cadeau gegeven, het hoort bij allerlei festiviteiten en als je in een restaurant geen wijn drinkt geniet je volgens sommigen niet genoeg van het eten.
Alcohol is ook een drug.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga regelmatig naar feesten waar veel gebruikt wordt (doe er zelf eens in de zoveel tijd ook aan mee), voor het grootste deel XTC en dat zijn echt de beste 'niet nuchtere' feestgangers waar je je tussen kunt bevinden. Inderdaad altijd een fijne sfeer, iedereen is lief tegen elkaar en zorgt voor elkaar. Met 4fmp-gebruikers precies hetzelfde, lijkt enigszins op XTC. Coke/speed gebruikers heb ik ook nooit last van, die doen meestal gewoon hun eigen ding, alleen zijn iets opgefokter dan normaal. LSD/truffel/2cb/ketamine- gebruikers zijn al helemaal leuk om te bekijken, die zitten compleet in hun eigen wereld, zitten meestal ergens in een hoekje te genieten en zijn amper met anderen bezig. Aan mensen die teveel alcohol op hebben, dáár stoor ik me nou echt aan. Altijd luidruchtig, overdreven en dom gedrag, soms ook nog agressief en handtastelijk.. Bah. (En precies dat is dan weer sociaal geaccepteerd, alcohol is juist echt een harddrug! Maargoed, dat is dan weer een hele andere discussie)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven