Feestjes waar coke wordt gebruikt

07-12-2018 03:43 197 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voel jij je daar op je gemak?

Waarom wel/niet?

Of misschien valt het jou helemaal niet op of anderen drugs op hebben, of interesseert het je niet?

Uiteraard heb ik hier zelf wel een mening over :) maar ik hoor liever eerst even jullie (onbeinvloede) reacties

:daisy:
Alle reacties Link kopieren
Raresnijboon schreef:
07-12-2018 11:02
Voor de ervaringsdeskundigen: Hoe is eigenlijk de kater na coke- / drugsgebruik?
Ik hoorde eens van een kennis dat ze de dag na XTC te hebben gebruikt zich ontzettend melancholisch en down voelde. Alsof het brein alle euforische stofjes in een keer opgebruikt heeft ofzo. Is dat na elk drugsgebruik zo?
Dat kan inderdaad zo zijn. de volgende dag ben je gewoon moe van en hele nacht doorhalen en op dinsdag komt de welbekende dinsdagdip.
Maar als je niet teveel neemt en het gezellig houdt dan kan het wel meevallen.
Ja en?
Ikigai schreef:
07-12-2018 12:33
Dit klopt niet hoor. Drugs kan je prima doseren. Alleen lukt het niet iedereen om zichzelf in toom te houden. Maar dat is hetzelfde als bij drank.

Ik zie zelf niet echt grote verschillen, behalve dat ik drank echt gevaarlijker vind, omdat het zo algemeen geaccepteerd is en je met te veel drank op de controle over jezelf verliest.

Joh, ik heb het zelf ook gedaan én er 10 jaar bij gezeten. Wat ik schrijf klopt wel.
Duidelijk goedpraterij wat je hier doet.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
07-12-2018 14:22
Niemand vindt alcohol onschuldig.
jawel hoor. De mensen die elke dag drinken omdat het zo gezellig is.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik ben best verbaasd hoe gangbaar het is voor veel mensen. Dat er niet heel erg van wordt opgekeken in elk geval. Een studievriendin van mij is nu werkzaam in het (particulier) VO. Zij vertelde dat het in de kringen waar haar leerlingen in verkeren aan de orde van de dag is bij uitgaan en feestjes. En dan hebben we het over minderjarige kinderen. @(

Ook verbaast het me hoe groot de afkeer van alcohol is. Is dat tegen alcohol in het algemeen of ook een aversie tegen een specifieke soort?
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
07-12-2018 14:58

Ook verbaast het me hoe groot de afkeer van alcohol is. Is dat tegen alcohol in het algemeen of ook een aversie tegen een specifieke soort?
Ik heb vroeger diep in de partyscene gezeten, maar meer mensen uiteindelijk dieper in de stront zien zakken door alcohol dan drugs.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
07-12-2018 14:58
Ik ben best verbaasd hoe gangbaar het is voor veel mensen. Dat er niet heel erg van wordt opgekeken in elk geval. Een studievriendin van mij is nu werkzaam in het (particulier) VO. Zij vertelde dat het in de kringen waar haar leerlingen in verkeren aan de orde van de dag is bij uitgaan en feestjes. En dan hebben we het over minderjarige kinderen. @(

Ook verbaast het me hoe groot de afkeer van alcohol is. Is dat tegen alcohol in het algemeen of ook een aversie tegen een specifieke soort?
Hoewel alcohol inderdaad vergif is met een nogal onaangenaam effect op menselijk gedrag, heb ik sterk de indruk dat het in dit topic vooral dient als goedpraterij van drugsgebruik.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Collision schreef:
07-12-2018 14:36
Ik ga regelmatig naar feesten waar veel gebruikt wordt (doe er zelf eens in de zoveel tijd ook aan mee), voor het grootste deel XTC en dat zijn echt de beste 'niet nuchtere' feestgangers waar je je tussen kunt bevinden. Inderdaad altijd een fijne sfeer, iedereen is lief tegen elkaar en zorgt voor elkaar. Met 4fmp-gebruikers precies hetzelfde, lijkt enigszins op XTC. Coke/speed gebruikers heb ik ook nooit last van, die doen meestal gewoon hun eigen ding, alleen zijn iets opgefokter dan normaal. LSD/truffel/2cb/ketamine- gebruikers zijn al helemaal leuk om te bekijken, die zitten compleet in hun eigen wereld, zitten meestal ergens in een hoekje te genieten en zijn amper met anderen bezig. Aan mensen die teveel alcohol op hebben, dáár stoor ik me nou echt aan. Altijd luidruchtig, overdreven en dom gedrag, soms ook nog agressief en handtastelijk.. Bah. (En precies dat is dan weer sociaal geaccepteerd, alcohol is juist echt een harddrug! Maargoed, dat is dan weer een hele andere discussie)
Precies. Ik vind mensen met te veel drank op echt het allervervelendst.

Zelf ben ik blij dat ik van al die troep af ben, maar ik maak geen onderscheid. Voor mij was achteraf gezien drank het meest gevaarlijk.
JollyRider schreef:
07-12-2018 15:04
Hoewel alcohol inderdaad vergif is met een nogal onaangenaam effect op menselijk gedrag, heb ik sterk de indruk dat het in dit topic vooral dient als goedpraterij van drugsgebruik.
En niet meer dan dat. Heel puberaal.
Ik vind drugsgebruik stom en alcoholgebruik ook. Het scheelt dat ik feestjes ook stom vind en gewoon thuis blijf. Ik denk dat iedereen daar gelukkiger van wordt.
anoniem_378854 wijzigde dit bericht op 07-12-2018 15:21
1.58% gewijzigd
Maleficent schreef:
07-12-2018 14:57
jawel hoor. De mensen die elke dag drinken omdat het zo gezellig is.
Nogmaals, niemand hier zegt dat alcohol onschuldig is.
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
07-12-2018 15:01
Ik heb vroeger diep in de partyscene gezeten, maar meer mensen uiteindelijk dieper in de stront zien zakken door alcohol dan drugs.
Inderdaad, heel jammer.
Ikigai schreef:
07-12-2018 14:02
Het aantal tussenpersonen bepaalt hoe slecht iets is?
Nee, als is de impact van drugs wel direct voelbaar voor ons NL.
Noem mij echter één legaal product waaraan moord, marteling, oorlog en levensgevaarlijke smokkel onlosmakelijk verbonden is.

Nogmaals, het gaat hier niet om fairtrade bananen.
Het gaat ook niet om wat in de volksmond ‘kinderarbeid’ genoemd wordt en wat keihard bestreden wordt.

Het gaat hier om een onderwereld vol ellende, moord, dood en verderf, zowel in Nederland als in de doorvoerhavens, als in het land waarbj het spul verbouwd wordt. Dat doodleuk vergelijken met een schoen of een banaan is best wel vreemd, vind je niet?
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
07-12-2018 15:24
Nee, als is de impact van drugs wel direct voelbaar voor ons NL.
Noem mij echter één legaal product waaraan moord, marteling, oorlog en levensgevaarlijke smokkel onlosmakelijk verbonden is.
Smartphones :proud:

Sorry, kon het niet laten, maar zeldzame metalen uit de Congo-regio zorgen voor vrij onfrisse praktijken
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Diamanten ook.
Ik denk dat ik er dan misschien wel redelijk makkelijk over denk, over alcohol. Ik zie het niet zo erg als vergif als velen hier lijken te doen, al kan het inderdaad een soort goedpraterij zijn. Ik drink meerdere avonden in de week 1 of 2 glazen wijn, soms speciaalbier. Misschien dat ik het ook een "normalere drug" is omdat het ook normaler te verkrijgen is.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
07-12-2018 07:28
Dan ben je echt super oud!
:D In mijn jongere jaren, 30+ geleden was cocaïne ook redelijk gebruikelijk van bolle jan tot jantjes verjaardag etc Het valt alleen niet op. Een van mijn nettere vriendinnen gaf ook altijd dat commentaar "nee hoor hier niet" totdat ik haar keer op keer er opmerkzaam op maakte. In bepaalde gelegenheden wordt het openlijker gedaan maar het gebeurt echt overal. En ja ook heel wat van de jongetjes in strak pak bij het wtc bv.
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
07-12-2018 10:38
Ik vermijd plekken als ik weet dat er mensen komen die drugs gebruiken of zwaar onder invloed van alcohol zijn. Ik wil daar liever niets mee te maken hebben. Ik ga liever uiteten en naar de bioscoop dan dat ik naar een feestje ga. Bij mij thuis sta ik drugs(gebruik) uiteraard absoluut niet toe. Ik kom liever niet bij mensen thuis waar dat wel prima gevonden wordt.

Een van mijn vriendinnen (nog van de middelbareschool) heeft familieleden en een partner die heel veel drugs gebruiken. Zelf gebruikt ze trouwens niet. Maar ze heeft vrijwel altijd coke in huis. Haar nichtje snuift rustig een lijntje (nakkie noemt ze dat) in de badkamer, als de kinderen op dezelfde verdieping spelen/rondlopen. En ze draait joints beneden aan de keukentafel of op de bank, waar de kinderen bij zitten.

Voor mij is dat een uitstekende reden om weg te gaan. En zo min mogelijk terug te komen. Het is niet dat ik direct een hekel heb aan mensen die gebruiken. Ik ken die vriendin en haar nichtjes/vader/etc al bijna 15 jaar. We zijn min of meer samen opgegroeid. Maar we zijn totaal verschillend. Ik sta absoluut niet achter drugsgebruik. Ik vind het totaal onverantwoord en ongezond en dat weet iedereen ook. Ik wil niet dat de kinderen mij later herinneren als iemand die drugs wel oké vind.
Er is een groot verschil tussen een junk zoals jouw vriendin haar omgeving of recreatief gebruik. Het eerste zal me aan m'n anus oxideren maar het tweede... die mijd je als de pest.
Echt met kinderen in de buurt??? Dan ben je een doorgesnoven junk en ga me niet vertellend dat zo'n vriendin dan niet gebruikt, anders keur je dat echt niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
07-12-2018 10:57
Nee hoor. In de jaren ‘70 was cocaïne eventjes populair, maar dan alleen in een zeer beperkte scene van mensen met veel geld, en voornamelijk in de VS.

Dit schrijft drugsadvies.nl:



Eind jaren ’70, begin jaren ’80 wordt snuifcocaïne in Nederland populair. Eind tachtiger jaren verdringt XTC de cocaïne. Later gingen ze weer min of meer gelijk op. Op dit moment is XTC weer populairder.”
Ja dus, wel jaren 70.
Alle reacties Link kopieren
belle_epoque schreef:
07-12-2018 11:08
Dit! Ik snap sowieso niet dat jonge mensen, met alle kennis die er nu is over hoe schadelijk drugsgebruik is, alsnog drugs gebruiken. Hetzelfde geldt voor roken en overmatig drankgebruik. Voor mij het toppunt van domheid.

Ik weet dat er veelvuldig gebruikt wordt, maar ben blij dat ik een soort oogkleppen op heb die ervoor zorgen dat ik er nooit mee geconfronteerd wordt. Als dat wel zou gebeuren, ben ik weg.
Drank is sowieso slecht dus jij drinkt helemaal niets? Eet geen suiker, geen cafeïne? Weet je "we" doen allemaal wel wat En zolang je er een ander niet mee lastig valt , wat met rook dus wel het geval is, maakt het mij niet uit. Jouw lijf, jouw beslissing.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
07-12-2018 12:20
Nee hoor, lees maar wat onderzoek uit pedagogische hoek. Grenzen stellen werkt.

Boeken.. tja. Diezelfde boeken schrijven van alles voor voor kinderen als mijn zoon die daar dus juist he-le-maal hysterisch van wordt. De hulpverleners die alles volgens het boekje doen werken vaak heel averechts.
De praktijk laat toch echt zien dat hoe verbodener hoe spannender.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
07-12-2018 15:47
Boeken.. tja. Diezelfde boeken schrijven van alles voor voor kinderen als mijn zoon die daar dus juist he-le-maal hysterisch van wordt. De hulpverleners die alles volgens het boekje doen werken vaak heel averechts.
De praktijk laat toch echt zien dat hoe verbodener hoe spannender.
:rofl: ja, zo kan je altijd je eigen waarheid in stand houden
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
nina1966 schreef:
07-12-2018 15:36
:D In mijn jongere jaren, 30+ geleden was cocaïne ook redelijk gebruikelijk van bolle jan tot jantjes verjaardag etc Het valt alleen niet op. Een van mijn nettere vriendinnen gaf ook altijd dat commentaar "nee hoor hier niet" totdat ik haar keer op keer er opmerkzaam op maakte. In bepaalde gelegenheden wordt het openlijker gedaan maar het gebeurt echt overal. En ja ook heel wat van de jongetjes in strak pak bij het wtc bv.
Dat is juist de eerste doelgroep waar ik aan denk. Op de een of andere manier vind ik het ook iets heel elitairs hebben.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
07-12-2018 13:27
Je begrijpt het niet echt hè? Sommige mensen zijn niet alleen geïnteresseerd in hun eigen hachje, maar hebben moeite met een product dat voortkomt uit een zwaar crimineel en gewelddadig systeem.
Dan moeten die mensen ook geen goedkope kleding meer kopen, kindertjes en sweatshops, geen vlees en dierproducten gebruiken, geen creme's, make up en doucheproducten gebruiken.
Eigenlijk komt dat alles voort uit crimineel of geweld.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
07-12-2018 16:00
Dan moeten die mensen ook geen goedkope kleding meer kopen, kindertjes en sweatshops, geen vlees en dierproducten gebruiken, geen creme's, make up en doucheproducten gebruiken.
Eigenlijk komt dat alles voort uit crimineel of geweld.
Je had zin in een herhaling van zetten? Voor de efficiency: lees maar even terug
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
07-12-2018 15:24
Nee, als is de impact van drugs wel direct voelbaar voor ons NL.
Noem mij echter één legaal product waaraan moord, marteling, oorlog en levensgevaarlijke smokkel onlosmakelijk verbonden is.

Nogmaals, het gaat hier niet om fairtrade bananen.
Het gaat ook niet om wat in de volksmond ‘kinderarbeid’ genoemd wordt en wat keihard bestreden wordt.

Het gaat hier om een onderwereld vol ellende, moord, dood en verderf, zowel in Nederland als in de doorvoerhavens, als in het land waarbj het spul verbouwd wordt. Dat doodleuk vergelijken met een schoen of een banaan is best wel vreemd, vind je niet?
Vrij geven en het is voor de onderwereld niet meer interessant.
Hoe illegaler hoe ellendiger de omstandigheden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven