Geheim dat je liever niet had willen weten.

07-12-2018 01:01 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vele van jullie herkennen dat vast wel, iemand verteld je iets in vertrouwen dat je liever helemaal NIET had willen weten..

Mijn beste vriendin, al ruim 30 jaar, vertelde mij dus gister dat ze stiekem gestopt is met de pil en dat ze gaat proberen zwanger te worden. Alles leuk en wel, maar haar partner wil dus helemaal geen kinderen en dat heeft hij van te voren allemaal duidelijk kenbaar gemaakt, en duidelijk koos ze daar dus voor.

Ik had dit zo niet willen weten aangezien we haar partner ook regelmatig zien en ook bevriend mee zijn. Dit heb ik haar uiteraard ook duidelijk gemaakt en gezegd dat dit echt niet de manier is om een baby af te dwingen.

Wat moet ik hier nou mee? Ik bedoel het kwaad is al geschiedt, ik weet het nu helaas, maar nu moet ik dus ook liegen/verzwijgen als ik haar partner zie omdat zij op haar beslissing terug gekomen is en ineens wel een kind wil. Ze wil hem niet kwijt en daarom doet ze het op deze manier :facepalm:
anoniem_377385 wijzigde dit bericht op 07-12-2018 01:03
Reden: Spelfout
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijnboom schreef:
07-12-2018 08:30
Ik weet niet of je zo stellig kunt zeggen dat deze vriendin achterbaks en egoïstisch is, iemands kinderwens kan zó groot zijn dat hij of zij daar alle normen en waarden en soms zelfs de eigen waardigheid laat varen.
Onzin. Dan moet ze een man zoeken die het ook wil.

Wat zou je ervan vinden als je met een man naar bed ging die gaatjes in zijn condoom heeft geprikt oid? Geen fijn idee he.
Alle reacties Link kopieren
Anárion schreef:
07-12-2018 19:22
Stoer hoor, met je 24 uur, je zit niet in een soapserie hoor. Ik vind jouw actie net zo onsympathiek als die van die vrouw.
Soapserie?
Ik vind een week veel te lang. Te groot risico dat het haar lukt om hem erin te luizen.
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
Alle reacties Link kopieren
Aan TO, weet je al wat je gaat doen? Heb je haar al gesproken?
Alle reacties Link kopieren
Fiorah schreef:
07-12-2018 19:54
Niet voor die relatie! Die relatie zou me aan m'n reet roesten ;-). Voor dat kind.
Precies
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
07-12-2018 17:10
@Karin6789,

Stel je hebt een on night stand, maar je stond al een tijdje droog en bent niet aan de pil. Je wil eigenlijk geen seks omdat je niet zwanger wil worden. Maar die man zegt dat hij gesteriliseerd is. Je hebt toch seks met hem en wordt zwanger.

Hoe classificeer je dat dan?
Dat is zelfs minder erg. Aangezien jij abortus kan doen, en de man niet
Alle reacties Link kopieren
Waarom gaat iedereen zo verschrikkelijk off topic?
Wees blij!
Alle reacties Link kopieren
Paarsebloem schreef:
07-12-2018 20:58
Onzin. Dan moet ze een man zoeken die het ook wil.

Wat zou je ervan vinden als je met een man naar bed ging die gaatjes in zijn condoom heeft geprikt oid? Geen fijn idee he.
Dat zij een achterbaks en egoïstisch idee heeft, wil niet meteen zeggen dat zij een achterbaks en egoïstisch mens is, dat is alles wat ik ermee wilde zeggen.

To, ben jij de enige aan wie ze dit verteld heeft?
Cafetière schreef:
07-12-2018 20:44
Niet elke vrouw is zo gehaaid als de vriendin van TO. In een relatie mag je er toch wel vanuit gaan dat je eerlijk tegen elkaar bent. Met one night stands vind ik het wat anders.
Ja maar een vrouw kan de pil ook echt vergeten met alle gevolgen van dien.
Alle reacties Link kopieren
Tattoaddict, het is niet alleen nu dat je je van de domme moet gaan houden, maar ook als ze zwanger is, als het kind geboren wordt en opgroeit. Ga je dat volhouden?
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
07-12-2018 21:24
Tattoaddict, het is niet alleen nu dat je je van de domme moet gaan houden, maar ook als ze zwanger is, als het kind geboren wordt en opgroeit. Ga je dat volhouden?
Is toch niet zo moeilijk? Gewoon niks zeggen. Het is niet alsof to onder een levensgroot zwaar geheim gebukt moet gaan. Het is niet haar relatie.
...
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
07-12-2018 20:29
Ja, mijn mond valt ook open als ik sommige reacties lees. Het stemt me een beetje somber dat die dames dus ook wel eens in de toekomst 'door de pil heen' zwanger zouden kunnen worden. Als je goedkeurt of begrip hebt voor wat de vriendin van TO heeft gedaan, dan ben je of gewoon vals, of je spoort niet helemaal.
Ik geloof niet dat iemand dit goedkeurt hoor..
...
hekate schreef:
07-12-2018 21:07
Waarom gaat iedereen zo verschrikkelijk off topic?
Inderdaad zeg, het lijkt me echt vervelend voor TO dat er zo'n vreemde discussie gevoerd wordt terwijl haar tweede reactie ondertussen bijna genegeerd wordt...

@TO Wat vind je van de reacties in dit topic, helpen ze je een beetje om je eigen mening verder te vormen/reactie te bepalen? Heb je iemand in je omgeving (je eigen partner oid) in vertrouwen genomen? Dat je al 30 jaar goed bevriend bent maakt de situatie wel lastiger lijkt mij. De vriendin waar ik over vertelde kende ik nog maar een paar jaar, dus dan is het denk ik ook makkelijker om sneller en harder te reageren.
Alle reacties Link kopieren
Als mijn beste vriendin (34 jaar al) met zo’n verhaal zou aankomen, dan zou ik denk ik ook met stoel en al achterover vallen. Ik zou wel op de vrouw af vragen hoe ze denkt haar kind in de ogen te kunnen aankijken later als de beoogde vader enkel op afstand verantwoordelijkheid wil nemen. Hoe ze als beoogde moeder het in haar hoofd haalt om een kind op die manier in de wereld te brengen met willens en wetens zo’n risico op afwijzing. Of dat ze de leugen dan een andere draai geeft en er een donor bij gaat verzinnen. Hoe lang ze denkt te kunnen liegen en draaien.

Heb ik het nog niet gehad over relatiedrama’s en op zoek gaan naar een andere woning en gepuzzel met budget als de aanstaande vader een abortus voorstelt aangezien hij duidelijk heeft aangegeven dat hij geen kinderen wil (Nu ken ik geen mannen in mijn kring die niet gesteriliseerd zijn als ze echt geen kinderen willen maar goed. Zo’n discussie over anticonceptie en wie wat doet hebben ze dan al besproken neem ik aan).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik zou er dus wel voor zorgen dat die man het te weten komt. Ik denk dat ik iets zou zeggen in de trant van 'goh, ik hoorde dat je vriendin met de pil is gestopt, hebben jullie plannen?' Mag zij zelf de rest aan hem uitleggen.

Wie weet stemt hij dan alsnog in (het zou de eerste man niet zijn die wat meer tijd nodig heeft), of zijn 'nee' is zo definitief dat hij de relatie verbreekt, of......
Poker schreef:
07-12-2018 21:24
Tattoaddict, het is niet alleen nu dat je je van de domme moet gaan houden, maar ook als ze zwanger is, als het kind geboren wordt en opgroeit. Ga je dat volhouden?
Goed punt!

TO, kun je de vent van je vriendin, waar je mee bevriend bent, nog onder ogen komen als je het NIET vertelt?
Alle reacties Link kopieren
April2018april schreef:
07-12-2018 21:00
Aan TO, weet je al wat je gaat doen? Heb je haar al gesproken?
Ik heb maandag met haar afgesproken om te lunchen en ik ga niks aan haar man vertellen. Dat is niet mijn plek en ik wil daar helemaal niet tussen komen te staan. Zoals vele hier al zeggen, ik weet niet wat daar ik huis prive besproken word. Wel ga ik haar even goed duidelijk maken, dat ik dit absoluut niet had willen weten en wat de consequenties voor haar, haar huwelijk, het kindje en de vader kunnen zijn.
Tattooaddict87 schreef:
07-12-2018 23:35
Ik heb maandag met haar afgesproken om te lunchen en ik ga niks aan haar man vertellen. Dat is niet mijn plek en ik wil daar helemaal niet tussen komen te staan. Zoals vele hier al zeggen, ik weet niet wat daar ik huis prive besproken wordWel ga ik haar even goed duidelijk maken, dat ik dit absoluut niet had willen weten en wat de consequenties voor haar, haar huwelijk, het kindje en de vader kunnen zijn.
Dat heeft zij je toch verteld? Hij wil geen kinderen, zij wel dus ze stopt stiekem met de anticonceptie. Waarom zou je die informatie niet voor waar aannemen? Raar dat er gesuggereerd wordt om niet te speculeren terwijl vriendin de situatie letterlijk uit de doeken doet.

Ik snap niet dat je nog vrienden wilt blijven met zo iemand. Voor mij was het over en uit.
Tattooaddict87 schreef:
07-12-2018 23:35
Ik heb maandag met haar afgesproken om te lunchen en ik ga niks aan haar man vertellen. Dat is niet mijn plek en ik wil daar helemaal niet tussen komen te staan. Zoals vele hier al zeggen, ik weet niet wat daar ik huis prive besproken word. Wel ga ik haar even goed duidelijk maken, dat ik dit absoluut niet had willen weten en wat de consequenties voor haar, haar huwelijk, het kindje en de vader kunnen zijn.
Dit lijkt me prima. Verder moeten mensen hun eigen leven leiden. Maak het niet te zwaar voor jezelf. Sommigen doen hier alsof ze je een plan voor een moord heeft toevertrouwd. Ze is een k#tstreek van plan, maar jij bent niet verantwoordelijk voor haar leven en relatie.
appelientjex schreef:
07-12-2018 20:57
Natuurlijk gaat het er ook om of ie blij zal zijn met zijn kind. Dan is het een stuk minder erg namelijk.
Dan blijkt het uiteindelijk relatief goed uit te pakken, maar het maakt de actie niet minder erg.

Er zijn ook vrouwen die in eerste instantie 'nee' zeggen tegen seks, beetje huiverig zijn om wat voor reden dan ook. Maar als die man dan toch doorgaat, verkrachting dus, heeft ze het achteraf bekeken toch wel heel geil gevonden. Dat betekent toch zeker ook niet dat je 'nee' niet hoeft te respecteren!
Alle reacties Link kopieren
Universeinmotion schreef:
07-12-2018 17:32
Dit kan en mag je toch niet voor je houden? Ik vind het bijna gelijk staan aan een misdrijf plannen. Als iemand mij verteld dat ze bij haar ouders ( die ik ook regelmatig zie) in gaat breken, omdat ze een viool van 50.000 in de woning hebben staan, en ze die al sinds kleins af aan wil hebben, dan zou ik dat ook niet accepteren. En dan hebben we het nog wel over een object. Hier komt ook nog eens een levend wezen in de mix. Daar ga je toch verdorie niet aan mee doen? Want ja, niet bemoeien is ook meedoen, al dan wel passief, dan nog.
Eens. Ik vind het altijd zo slap als mensen zeggen 'niks mee doen, is jouw zaak niet'. Niks doen is ook een keuze met een bijbehorende verantwoordelijkheid. Doet me een beetje terugdenken aan van die verhalen waarbij een gepest kind zelfmoord pleegt. Er was 1 of 2 pesters, maar vooral een hele grote groep van wegkijkers, 'is mijn zaak niet', die net zo goed schuldig zijn.
Je kan het jezelf niet zo makkelijk maken door het af te doen als 'niet mijn zaak'. Helaas heeft vriendin er nu TO's zaak van gemaakt.
En dan kiezen om niet in te grijpen, dat kan, maar dan is dat dus wel een keuze om 'mee te doen'.
-
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
08-12-2018 10:31
Eens. Ik vind het altijd zo slap als mensen zeggen 'niks mee doen, is jouw zaak niet'. Niks doen is ook een keuze met een bijbehorende verantwoordelijkheid. Doet me een beetje terugdenken aan van die verhalen waarbij een gepest kind zelfmoord pleegt. Er was 1 of 2 pesters, maar vooral een hele grote groep van wegkijkers, 'is mijn zaak niet', die net zo goed schuldig zijn.
Je kan het jezelf niet zo makkelijk maken door het af te doen als 'niet mijn zaak'. Helaas heeft vriendin er nu TO's zaak van gemaakt.
En dan kiezen om niet in te grijpen, dat kan, maar dan is dat dus wel een keuze om 'mee te doen'.
TO maakt aan vriendin duidelijk dat ze het er absoluut niet mee eens is, en zal wellicht afstand nemen. Dat noem ik geen meedoen, en je kunt dit niet vergelijken met een kind dat zelfmoord pleegt. Wat worden er hier toch rare vergelijkingen gemaakt.
Duidelijk maken dat je het er niet mee eens bent, en afstand nemen. Verder ben je niet verantwoordelijk voor hun relatie. Maar goed, ieder zijn mening natuurlijk. Ik ga als buitenstaander niet in dat huwelijk wroeten.
...
Alle reacties Link kopieren
Die vriendin heeft je deelgenoot gemaakt van haar bedrog. Dat zou voor mij een nogo zijn. Wat zij doet moet ze zelf weten, maar op het moment dat ze het mij zou vertellen is het mijn recht niet mee te willen doen aan haar bedrog en leugens. Ik zou haar de keuze geven, het zelf vertellen of ik doe het.

Echt ik snap werkelijk niet dat zoveel mensen hier net als TO mee zouden willen doen hieraan. Wegkijken en juist het tegenovergestelde van er niet aan mee doen. Het is bewust meedoen aan het bedrog. Iedereen moet dat voor zich weten, maar dat vind ik niet ethisch.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Paarsebloem schreef:
07-12-2018 20:58
Wat zou je ervan vinden als je met een man naar bed ging die gaatjes in zijn condoom heeft geprikt oid? Geen fijn idee he.
Dit, of een man die zegt dat hij gesteriliseerd is terwijl dat niet zo is, vind ik een correcte vergelijking. Dat is inderdaad gestoord. Ik ben van mening dat als je absoluut (nog) geen kind wil, je er verstandig aan doet om zelf de verantwoordelijkheid te nemen. Als tiener slikte ik heel punctueel de pil én ex en ik gebruikten altijd condooms. Om ongewenste situaties te voorkomen. Aangezien ik abortus nooit als een optie heb gezien.

In een relatie draait het om vertrouwen. Persoonlijk ben ik erg huiverig voor SOA’s. Dus voordat ik een relatie begin, wil ik dat hij een SOA test doet. En geef ik aan dat hij een enorm groot probleem heeft met mij als blijkt dat hij een SOA oploopt en aan mij overdraagt tijdens onze relatie. Zoiets gebeurd namelijk niet per ongeluk of onverwacht.

Ook bespreek ik vooraf al dat ik het heel belangrijk vind om beide de verantwoordelijkheid te nemen om zwangerschap te voorkomen. Zwangerschap schijnt wel onverwacht, ondanks voorzorgsmaatregelen, te kunnen gebeuren. Een risico dus. Ik laat sowieso geen abortus plegen. Dat staat voor mij al 100% vast. Dus doen we het Double Dutch? Hoe denkt hij over abortus? Passen we wel bij elkaar?

On topic: zoals ik al zei, ik zou het mijn eigen vriendinnen sterk afraden. Maar me er vervolgens niet meer mee bemoeien. Ik heb één vriendin die weleens (mijns inziens) gewetenloze dingen doet. Aangezien zij een volwassen vrouw is, meng ik me verder niet in haar zaken. Wel geef ik mijn mening en neem ik afstand. Ze ging vroeger bijvoorbeeld regelmatig vreemd en loog daarover tegen haar partners. Ik kende haar ex-partners ook goed. Dus daar kon ik niet aan meedoen. Iedereen weet dat ik niet in iemands gezicht kan liegen, dus afstand nemen moet ook echt. Ik kan iemand dan niet langer onder ogen komen. Dus nu zien we elkaar beduidend minder en betrekt ze mij gelukkig niet meer in haar ‘relaties/affaires/per ongeluk expres zwanger worden/niet weten van wie/liegen wie de vader is/of toch maar abortus plegen’ situaties.
Alle reacties Link kopieren
Tattooaddict87 schreef:
07-12-2018 23:35
Ik heb maandag met haar afgesproken om te lunchen en ik ga niks aan haar man vertellen. Dat is niet mijn plek en ik wil daar helemaal niet tussen komen te staan. Zoals vele hier al zeggen, ik weet niet wat daar ik huis prive besproken word. Wel ga ik haar even goed duidelijk maken, dat ik dit absoluut niet had willen weten en wat de consequenties voor haar, haar huwelijk, het kindje en de vader kunnen zijn.
Dan is natuurlijk de vervolgvraag: ga je met je vriendschap door als vanouds als zij na dit gesprek besluit om toch haar zin door te drijven?

En kan je haar vertrouwen als ze tegen je zegt: ok, je hebt gelijk, ik moet dit niet doen; en vervolgens over een paar maanden zwanger is?
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
08-12-2018 06:50
Dit lijkt me prima. Verder moeten mensen hun eigen leven leiden. Maak het niet te zwaar voor jezelf. Sommigen doen hier alsof ze je een plan voor een moord heeft toevertrouwd. Ze is een k#tstreek van plan, maar jij bent niet verantwoordelijk voor haar leven en relatie.
Dat is ook niet zozeer de vraag hier... De vraag is meer: zou je nog met zo iemand bevriend willen zijn.

Als een van mijn vrienden zou vertellen dat die steelt uit winkels of iemand belazert op marktplaats, dan zou ik ook niet meteen bij de politie staan om hem te verlinken, maar qua vriendschap hoef ik daar echt niets meer mee dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven