Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn (vervolg nr. zoveel)

22-10-2018 20:15 2984 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Kwebbeltje: pb terug!
Ik vind de kaartjes-actie ook erg leuk, maar laat het even aan me voorbij gaan. Geen puf om kaartjes terug te sturen - sorry :|

Char, probeer wel te letten op je ademhaling en vooral ook te hoesten als het moet. Zeker als je ook verkouden mocht zijn / worden. Niet om Piet Paniek te spelen, maar je hebt meer kans op longontsteking als je dat niet doet. Een hoofdkussen tegen je borst klemmen hielp bij mij tegen de pijn. Je merkt, hier spreekt een ervaringsdeskundige ;-)
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
08-12-2018 20:39
Hopeloos hè die functie.
Zo heb ik dus blijkbaar de pb van Jolly gemist.

Maar goed. Dreamer , mocht je een kaartje willen, stuur dan even je adres.
En voor de rest geldt dat ook natuurlijk.
Ik heb je een pb gestuurd, heb geen nieuwe pb's binnen. Wil iedereen wel een kaartje sturen. Ben verder voor mezelf bijna klaar. Hebt postzegels over, maar net wat kaartjes te kort. Heb ook kaartjes van voorgaande jaren opgemaakt. Heb nog een paar over, maar geen enveloppen meer waar ze in kunnen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Doro, er hoeft niet per se een kaartje terug hoor. Ik vind sturen gewoon leuk. Heb nu dus ook 5 kaartjes naar een kaartjesdoel in Amerika gestuurd. Word ik dan weer blij van, dus nog best egoïstisch.

En morgen weer fijn naar de brievenbus wandelen :-]

Moet het wel droger zijn dan nu, anders wordt het overmorgen. Wát een regen! Bah. Gelukkig waait het niet zo erg.
Later is nu
Dreamer: je hebt wel een mailtje van mij!

Ik moet nog kaarten kopen volgende week. Had vandaag de kerstboom willen zetten maar ik ben erg verkouden geworden. Helaas heb ik niet veel uitgevoerd vandaag terwijl er genoeg te doen is.
Alle reacties Link kopieren
Cesium, ik heb gezien en geantwoord. :-]
Later is nu
Dat is lief van je, Dreamer, maar dan zou ik me te bezwaard voelen :)
Wat leuk, kaartjes! Ik stuur maar zelf heel weinig kaartjes, dus voel me ook bezwaard om mee te doen.
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
08-12-2018 22:07
Char, probeer wel te letten op je ademhaling en vooral ook te hoesten als het moet. Zeker als je ook verkouden mocht zijn / worden. Niet om Piet Paniek te spelen, maar je hebt meer kans op longontsteking als je dat niet doet. Een hoofdkussen tegen je borst klemmen hielp bij mij tegen de pijn. Je merkt, hier spreekt een ervaringsdeskundige ;-)
Ik ben bang dat ik inderdaad verkouden aan het worden ben, dus heel erg bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig lukt pb's uitwisselen met Lientje nog wel. Het is een raar forum, kunnen we wel zeggen.

Goedemorgen allemaal. De zon schijnt, maar er zijn ook grijze wolken in zicht. Hond en ik hebben droog gelopen. Dat was wel fijn.

Ik hoop dat het slapen wat lukte, Char?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Moyrrie, maakt niks uit hoor dat je niets terugstuurt.
Mocht je ook een kaartje willen, pb je adres maar aan Dreamer of mij. Dan spelen wij dat wel weer door aan elkaar.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik kan geen pb ontvangen( of er is niets gestuurd, dat kan zeker) of ik kan sturen weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag voor het eerst met de krukken de straat bijna uit kunnen lopen.
Klinkt heet stom, maar het was heerlijk om even weer in de regen kunnen lopen en de wind om mijn oren. :-)

Iedereen een fijne zondag
Wat goed Hemke!

Lise, heb je al eens gehoord van de Iprenburg Herniakliniek? Ik hoorde vandaag dat iemand die ik via via ken zich aan een hernia had laten opereren met een vernieuwende techniek en na jaren van getob dezelfde dag nog van de pijn af was. Meteen aan jou gedacht natuurlijk en gevraagd waar dat dan was.

Dit is de website: https://www.herniakliniek.nl

Je kunt op korte termijn terecht. Het is wellicht het overwegen waard, al is het maar voor een second opinion.
Lientje: vind je het goed om, via de mail met Dreamer, onze adressen uit te wisselen? Wil jou ook graag een kaartje sturen.

Nartjie: in ieder geval hebben Dreamer, Lientje en ik jouw adres. Komt goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al voorzien, Cesium :hello:

(zou ik zo'n last van m'n schouder hebben, omdat ik hier zoveel aan het zwaaien ben? :hello: )

Heb ook nieuwe kaartjes in huis. Jeej..
Zag dat je via DWDD ook naar eenzame ouderen kunt sturen.
Later is nu
Hier even een rotdag. Dat hele gebeuren met familielid zit me niet lekker. Maar even afleiding zoeken vandaag..
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zo bij een vriendin op bezoek, want man wil het huis voor zichzelf. Nou vraag ik je/jullie (6)

(dat is meestal iets wat ik heb, dus eigenlijk vind ik het wel grappig :hihi: )

Kwebbeltje :hug:
Hoop dat je wat leuks te doen hebt?
Later is nu
Dreamer: ik heb het adres van Lientje niet, dus dat wou ik op deze manier doen als Lientje het goed vindt.
Ik zal eens op de site van DWDD kijken, vind het een mooi initiatief.

Snipverkouden en koorts vandaag. Ik ben al een paar keer in de meest rare dromen terecht gekomen. Nu ga ik me ertoe zetten even te douchen.
Alle reacties Link kopieren
cesium24 schreef:
09-12-2018 14:22
Dreamer: ik heb het adres van Lientje niet, dus dat wou ik op deze manier doen als Lientje het goed vindt.
Ik zal eens op de site van DWDD kijken, vind het een mooi initiatief.

Snipverkouden en koorts vandaag. Ik ben al een paar keer in de meest rare dromen terecht gekomen. Nu ga ik me ertoe zetten even te douchen.
Is prima cesium.
Ik heb jou adres al via Dreamer ook.

Ik zit op Schiphol.
All by myself. En dat terwijl ik niet de beste chauffeur/ parkeerder ben.
Man had teveel last van zijn rug.
Dus nu ben ik zoon en een vriendin zelf maar aan het ophalen.
Mijn hoofd vindt alleen de drukte niet zo fijn hier. Verder ging het prima
Ik probeer me nu terwijl ik wacht maar af te sluiten met een boekje.
Fijne middag iedereen nog!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
09-12-2018 10:14
Ik hoop dat het slapen wat lukte, Char?
Ja dat lukte wel redelijk, zolang ik niet helemaal plat ga liggen gaat het wel. Alleen het omdraaien s nachts is vervelend. Uiteindelijk heb ik wel een stuk langer geslapen dan een hoop anderen uit dit forum als ik dat af en toe zo lees ;-)

Cesium, beterschap!

En lientje nog veel succes met wachten op zoon en zijn vriendin!
Alle reacties Link kopieren
Cesium beterschap!

Fijn Char, dat het toch nog lukte.

Zo blij dat wij altijd naar een klein vliegveld in de buurt kunnen, Lientje. Die drukte van Schiphol lijkt mij ook helemaal niets.
Later is nu
Lientje: ik vind Schiphol ook chaotisch. Knap dat je dat aandurft.

Dreamer: nou ben ik wel benieuwd wat jouw man dan wil gaan doen...

Char: fijn dat je in ieder geval goed geslapen hebt, sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hij wil oefenen met zingen, Cesium en ik leid hem daarbij af volgens hem. Ook als ik gewoon op de bank zit te lezen of op zolder tv kijk. Dus ik ga naar een vriendin, die ik al een tijdje niet zag, maar die wel in de buurt woont. Ook gezellig :-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
https://dewerelddraaitdoor.bnnvara.nl/n ... -yung-dwdd
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven