Nare opmerking van Derksen

26-01-2017 22:12 216 berichten
De mannen van Voetbal Inside hebben het niet zo op de collega's bij het darten op dezelfde zender. Regelmatig maken René van der Gijp en Johan Derksen grapjes over Co Stompé en Roland Scholten. Maar Derksen ging maandagavond wel een stap te ver met zijn opmerkingen over darters. Een aantal dartliefhebbers zetten Derksen op z'n plaats via social media.

Derksen zei in de uitzending dat 'darters nog net niet het Syndroom van Down hebben'. Ook noemde hij de darters 'een stelletje circusartiesten' en 'zeer ordinair cafévolk'. De besnorde voetbalanalist reageerde daarmee op de huldiging van wereldkampioen Michael van Gerwen bij PSV in het weekend.



Zelfs het publiek bij VI twijfelde tussen lachen en afkeurend 'ooohh' mompelen. Derksen ging duidelijk over de grens heen met zijn opmerkingen. Getuige ook de vele tweets die mensen stuurden om te reageren



Bron: https://sportnieuws.nl/da ... rs-nog-net-syndroom-down/





Ik vind dit echt niet kunnen op live Tv van mij part mag Bromsnor verdwijnen. Wat een misselijkmakende opmerking zum kotsen.
Alle reacties Link kopieren
Elle1976 schreef:
13-12-2018 20:16
In de wijk Overvecht wél? :hihi:
Alle reacties Link kopieren
deepspace schreef:
13-12-2018 20:11
Heb je zonet Fidan Ekiz gezien bij "De Wereld Draait Door"? Ze sprak over de emmer stront die Marokkanen en Turken over zich heen krijgen als ze op social media poseren voor een kerstboom, of homo spelen in een toneelstuk, of op tv oproepen om wat vrouwvriendelijk te zijn. En die emmer met stront wordt over ze heen gegooid door moslims.
[...]

Dit
LOEP ME MAAR aub.
deepspace schreef:
13-12-2018 20:11
Heb je zonet Fidan Ekiz gezien bij "De Wereld Draait Door"? Ze sprak over de emmer stront die Marokkanen en Turken over zich heen krijgen als ze op social media poseren voor een kerstboom, of homo spelen in een toneelstuk, of op tv oproepen om wat vrouwvriendelijk te zijn. En die emmer met stront wordt over ze heen gegooid door moslims.
Derksen is een engeltje vergeleken bij dat geitenn@$kende tuig.
Precies.
Maar owee als Derksen wat zegt, dan schietten er een aantal uit de panty en piepen meteen over boze witte mannen.
Alle reacties Link kopieren
Elle1976 schreef:
13-12-2018 20:16
In de wijk Overvecht wél?
Sowieso niet in Utrecht, want het gevaar ligt daar overal op de loer.
Kijken naar VI nu allemaal! Johan Derksen heeft aangekondigd dat hij " wel wat noten heeft te kraken".
Sara9876 schreef:
08-12-2018 16:04
Wat een onzin. Ook onder autochtone Nederlanders is de acceptatie en tolerantie ver te zoeken. Kijk alleen maar naar de zogenaamd "grappige" opmerkingen die nog steeds door heel veel mensen worden gedaan (in alle lagen van de bevolking).

Maar gelukkig, het extreemrechtse deel van het forum heeft het onderwerp weer van een blanke man naar moslims weten om te buigen.

Omdat het gewoon tenenkrommend dom is om te klagen over zogenaamd grappige opmerkingen, als het enige echte probleem bestaat uit religieus geïnspireerde haat, die homo's zich zo onveilig laten voelen dat zij niet zichzelf durven te zijn. Als je hebt opgelet, spoort Derksen juist aan om lekker openlijk homo te zijn.

Maar blijf jij maar kakelen over 'extreem-rechts'. O_o
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
14-12-2018 20:39
Omdat het gewoon tenenkrommend dom is om te klagen over zogenaamd grappige opmerkingen, als het enige echte probleem bestaat uit religieus geïnspireerde haat, die homo's zich zo onveilig laten voelen dat zij niet zichzelf durven te zijn. Als je hebt opgelet, spoort Derksen juist aan om lekker openlijk homo te zijn.

Maar blijf jij maar kakelen over 'extreem-rechts'. O_o

Weet je wat tenenkrommend dom is ?
Dat jij denkt te kunnen bepalen voor anderen wat zij ergerlijk of akelig 'mogen' vinden. En dat dat door de islam geïnspireerde homohaat moet zijn omdat het in jouw visie op de samenleving nu eenmaal zo is dat het enige majeure probleem de islam is.
Grappen van figuren als Derksen vormen simpelweg een extra probleem, zeker voor sommige homoseksuele jongens en mannen in de voetbalwereld en daaromheen.
Dan zegt Derksen dus dat mannen geen 'mietjes' moeten zijn. Zo'n uitspraak is een stompzinnig macho-commentaar, en dat weet Derksen best, hij is niet dom. In feite is hij gewoon een ordinaire provocateur in een commercieel voetbalprogramma, en zorgt hij voor omzet voor Veronica.
nounou
Alle reacties Link kopieren
deepspace schreef:
14-12-2018 20:33
Kijken naar VI nu allemaal! Johan Derksen heeft aangekondigd dat hij " wel wat noten heeft te kraken".

Te laat, ik lees dit nu pas.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
14-12-2018 20:39
Omdat het gewoon tenenkrommend dom is om te klagen over zogenaamd grappige opmerkingen, als het enige echte probleem bestaat uit religieus geïnspireerde haat, die homo's zich zo onveilig laten voelen dat zij niet zichzelf durven te zijn. Als je hebt opgelet, spoort Derksen juist aan om lekker openlijk homo te zijn.

Maar blijf jij maar kakelen over 'extreem-rechts'. O_o

Ik had de woorden van Johan hier al gequote, maar het schijnt dat ze het niet wil lezen of niet wil begrijpen. Johan is de nieuwe z.Piet die ze weg willen hebben.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Hier zo:

Gesprek Derksen en Van Engelshoven over homo-uitspraken gaat niet door https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -gaat-niet

Woorden Johan:"Het zal best een worsteling zijn voor homo's om uit de kast te komen. Maar het is beter dan jezelf verloochenen. Iedere dag is een dag te lang. Als je vrienden je laten vallen, zijn het je vrienden niet."
LOEP ME MAAR aub.
Zazamaenade schreef:
14-12-2018 21:44
Weet je wat tenenkrommend dom is ?
Dat jij denkt te kunnen bepalen voor anderen wat zij ergerlijk of akelig 'mogen' vinden. En dat dat door de islam geïnspireerde homohaat moet zijn omdat het in jouw visie op de samenleving nu eenmaal zo is dat het enige majeure probleem de islam is.
Dan zegt Derksen dus dat mannen geen 'mietjes' moeten zijn. Zo'n uitspraak is een stompzinnig macho-commentaar, en dat weet Derksen best, hij is niet dom. In feite is hij gewoon een ordinaire provocateur in een commercieel voetbalprogramma, en zorgt hij voor omzet voor Veronica.
.
Iedereen mag iets ergerlijk vinden, of iets niet lekker smaken of mooi vinden.

De samenleving heeft wel meer problemen dan de islam. Wel is de islam op dit moment de enige grote ideologische bedreiging van de vrijheid en het humanisme. Kan het ook niet anders maken helaas. Homo's in Nederland hebben hun vrijheid verloren door de opkomst van de islam hier. Door niets anders.

Derksen is helemaal geen macho. En hij werd juist pas populair na zijn pensioen, juist omdat hij zich toen niets meer hoefde aan te trekken welke (financiele) consequenties zijn uitspraken en meningen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
08-12-2018 16:04
Wat een onzin. Ook onder autochtone Nederlanders is de acceptatie en tolerantie ver te zoeken. Kijk alleen maar naar de zogenaamd "grappige" opmerkingen die nog steeds door heel veel mensen worden gedaan (in alle lagen van de bevolking).

Maar gelukkig, het extreemrechtse deel van het forum heeft het onderwerp weer van een blanke man naar moslims weten om te buigen.
Die opmerkingen maak ik zelf ook als homo zijnde. Gisteren bij de Chinees hier in de buurt, daar werkte me toch een nicht in de bediening, zum kotzen, echt waar. Zat me echt dood te ergeren.
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor, maar sommige mensen zoeken ook een stok om mee te slaan. Op een wanhopige manier gewoon. Ik ken best wat homo's, en geen van deze jongens zeurt over Derksen en zijn uitspraken. En ze hebben zelfspot op een gezonde manier, ze zijn niet snel beledigd. Het zijn vooral gefrustreerde hetero's die zo lopen te zeuren.
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
15-12-2018 03:17
.
Iedereen mag iets ergerlijk vinden, of iets niet lekker smaken of mooi vinden.

De samenleving heeft wel meer problemen dan de islam. Wel is de islam op dit moment de enige grote ideologische bedreiging van de vrijheid en het humanisme. Kan het ook niet anders maken helaas. Homo's in Nederland hebben hun vrijheid verloren door de opkomst van de islam hier. Door niets anders.

Derksen is helemaal geen macho. En hij werd juist pas populair na zijn pensioen, juist omdat hij zich toen niets meer hoefde aan te trekken welke (financiele) consequenties zijn uitspraken en meningen hebben.
En dit.
Alle reacties Link kopieren
RockOla schreef:
15-12-2018 07:21
Het zijn vooral gefrustreerde hetero's die zo lopen te zeuren.
Dit!
Alle reacties Link kopieren
RockOla schreef:
15-12-2018 07:21
Sorry hoor, maar sommige mensen zoeken ook een stok om mee te slaan. Op een wanhopige manier gewoon. Ik ken best wat homo's, en geen van deze jongens zeurt over Derksen en zijn uitspraken. En ze hebben zelfspot op een gezonde manier, ze zijn niet snel beledigd. Het zijn vooral gefrustreerde hetero's die zo lopen te zeuren.
Nou nee hoor. Ik ken aardig wat homo's die hierover janken en piepen. Maar dat zijn dan de homo's die halfnaakt op een boot staan te springen, onder het mom van; ik mag lekker mezelf zijn.
Ach ja Johan houdt wel van een relletje. Goed voor de kijkcijfers maar dat moeten mensen allemaal niet zo serieus nemen joh, die uitspraken.
Ik ben het trouwens roerend met hem eens dat het problematisch is dat homo zijn in de voetballerij zo'n taboe is. En waarom?
In de mode zitten zoveel homo's modellen op te maken, in de TV wereld zijn ze overal. Waarom moeten jongens die homo zijn in godsnaam net doen alsof ze hetero zijn puur omdat ze tegen een balletje aantrappen?

Ik vind het zo sneu.
Dat ze trouwen met vrouwen terwijl ze homo zijn. Ik volg het voetbal aardig lang en nauwkeurig en kan zo een tiental aanwijzen waarvan ik zeker weet dat ze in de kast zitten. Ik vind het echt schandalig dat die er niet uit durven te komen omdat ze dan gescandeerd worden en niet als mens worden behandeld.
Dat gaat me echt aan mijn hart.
Die intolerantie op de tribunes vind ik echt walgelijk. En dat is letterlijk wat Derksen ook gezegd heeft. Hij is helemaal niet anti homo. Als mensen dat eruit pikken begrijpen ze hem gewoon niet goed of kijken ze niet verder dan hun neus lang is.
Oh en de vergelijking met Jeremy Clarkson is zeker treffend, daar doet hij me ook altijd aan denken. Altijd net over het randje.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het sneu als je in dit land geen harde grappen mag maken. VI is een programma waarin inderdaad veel geouwehoer in de kroeg is te horen. Als je daar niet van houdt dan zap je verder. Johan Derksen heb ik nog nooit kunnen betrappen op een echt racistische opmerking. Maar iedereen heeft weer een ander gevoel bij racisme, racisme is meer een gevoelskwestie. Tegenwoordig ben je al een racist als je zwarte piet in de mond neemt.

Er zijn gelukkig ook veel homo’s en niet Nederlanders die zich niet storen aan zijn grappen en er zelfs om kunnen lachen.
Alle reacties Link kopieren
sito1970 schreef:
15-12-2018 09:05
Nou nee hoor. Ik ken aardig wat homo's die hierover janken en piepen. Maar dat zijn dan de homo's die halfnaakt op een boot staan te springen, onder het mom van; ik mag lekker mezelf zijn.
Dat soort types heb ik dan ook niet in mijn kenniskring :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk er wel naar en ik neem die man altijd met een halve container zout. Sommige opmerkingen vind ik wel grappig, maar lang niet allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me vaak af of homoseksuele BN'ers weleens uitgescholden worden als ze over straat lopen. Daar hoor ik namelijk nooit iets over.
sito1970 schreef:
15-12-2018 16:39
Ik vraag me vaak af of homoseksuele BN'ers weleens uitgescholden worden als ze over straat lopen. Daar hoor ik namelijk nooit iets over.

Laatst bij de BNN quiz zei een acteur nog dat hij niet hand in hand durfde te lopen vanwege verschillende incidenten. Ga er maar rustig vanuit dat ze er niet teveel de nadruk op willen leggen om escalatie te voorkomen.
Sara9876 schreef:
08-12-2018 16:04


Maar gelukkig, het extreemrechtse deel van het forum heeft het onderwerp weer van een blanke man naar moslims weten om te buigen.
Ik zou je kunnen staffen omdat je me er van beschuldigt "extreemrechts" te zijn, wegens op de man. Ik doe het niet omdat ik eigenlijk té verbaasd ben dat je me zo noemt. Hoe kom je daar nou bij?

Oh, en je hebt gister zeker niet naar VI gekeken? Toen Derksen tegen het afschieten van herten in de Oostvaardersplassen bleek te zijn en Thierry Baudet een klojo bleek te vinden?
[quote=Zazamaenade post_id=29354140 time=1544820290
Dan zegt Derksen dus dat mannen geen 'mietjes' moeten zijn.
[/quote]

Nee. Dat zegt hij niet. En zoals gewoonlijk verdraai je iemands woorden weer.
Derksen zegt dat je uit de kast moet komen en als de mensen om je heen dat niet accepteren dan zijn dat je vrienden niet.
Waarom verdedig je die geitenn&@kende moslims eigenlijk zo? Ben je bang voor ze?
Alle reacties Link kopieren
RockOla schreef:
15-12-2018 07:21
Sorry hoor, maar sommige mensen zoeken ook een stok om mee te slaan. Op een wanhopige manier gewoon. Ik ken best wat homo's, en geen van deze jongens zeurt over Derksen en zijn uitspraken. En ze hebben zelfspot op een gezonde manier, ze zijn niet snel beledigd. Het zijn vooral gefrustreerde hetero's die zo lopen te zeuren.

Toe maar, nog een categorie mensen die niet mag 'zeuren'.
Volgens mij bestaat er helemaal niemand die voor een ander kan bepalen wat 'gezonde zelfspot' is.
Ik ben een enorme liefhebster van zelfspot, maar ik kan niet voor jou bepalen dat je dit alles eens wat minder verbeten moet benaderen omdat je er blijkbaar ongezond geïrriteerd door raakt.
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven