Geld & Recht alle pijlers

Huisvrouw worden

01-12-2018 19:07 1645 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de beslissing genomen dat ik thuis blijf voor de kinderen en huisvrouw zal worden. Deze beslissing hebben wij echter al een jaar eerder genomen. Ik ben dus al een jaar thuis, had ook geen vaste job toen. Ik ben 27, mijn vriend is 38 en heeft een goede job. Financieel is dit geen enkel probleem. Alleen zit ik echter met enkele twijfels/vragen die sinds kort de kop op steken.

- Stel nu, na een hele lange tijd, dat één van ons twee een punt zet achter onze relatie. Wij zijn dit niet van plan maar zeg nooit nooit. Wat blijft er dan nog over voor mij (de huisvrouw)? Aangezien ik niet heb gewerkt en dus geen pensioen zal hebben.

- Wij weten absoluut niks af van trouwen (gezien de situatie gaan we sowieso trouwen). Welke huwelijksregeling zou het beste zijn voor een huisvrouw? Ik vermoed trouwen met gemeenschappelijke goederen? Is er iets wat wij zeker moeten regelen wil ik niet na een scheiding/overlijden met niets achter blijven?

En merken de dames die al langere tijd huisvrouw zijn op dat ze een zwakkere positie hebben tov hun werkende partner? Bijv in discussie’s. Mijn ouders vinden dat niet werkende en wel werkende partners nooit 100% gelijkwaardig zullen zijn.
Haasjehop schreef:
15-12-2018 17:50
Als je het gelijkmatiger verdeelt kun je allebei op z’n tijd wat luilekkeren.
Dat wil hij niet!
Hij werkt liever veel.
Echt waar! Ze bestaan!
Eigen bedrijf namelijk.
En ik vind het prima om hele huishouden te doen en meer thuis te zijn.
Waarom anders verdelen als we dit zo graag willen op deze manier.
Die arme man van mij. Hij moet net zoveel in het huishouden doen als ik én ik ben ook niet eens afgetraind.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
15-12-2018 19:03
Die arme man van mij. Hij moet net zoveel in het huishouden doen als ik én ik ben ook niet eens afgetraind.

Helemaal geen 'arme man' van jou. Als jullie het op deze manier prettig vinden, is het toch prima.
En de mannen die liever meer uren in hun eigen bedrijf steken i.p.v te strijken of ramen te zemen, dat zijn ook geen arme mannen. Ze hebben het gewoon op een andere manier afgesproken/geregeld.
Blondie456 schreef:
15-12-2018 13:34
Elke dag maak ik de potten schoon met wcreiniger en ga ik er met een nat doekje over.
Elke dag? Waarom?
pamelacourson schreef:
15-12-2018 17:43
Inderdaad. Als ik niet werk of het huishouden doe of taxichauffeur speel voor de kinderen of boodschappen doe of het gras maai of van alles aan het regelen ben, mag ik van mezelf best eens lui zijn of lekker sporten of shoppen. Toen ik niet werkte, had mijn man er ook voordeel van, ik heb nog nooit zo’n strak lichaam gehad als toen! :cheer:
Mijn man heeft helemaal geluk. Ik ben én afgetraind én ik werk dus hij kan ook nog een gesprek met me voeren! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
15-12-2018 19:03
Die arme man van mij. Hij moet net zoveel in het huishouden doen als ik én ik ben ook niet eens afgetraind.
Ik zou zo met je man willen ruilen hoor!

Mijn man is daar tegen. Want hij is het gelukigst.
Met mij, wát ik ook doe. Of niet doe.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
15-12-2018 21:14
Mijn man heeft helemaal geluk. Ik ben én afgetraind én ik werk dus hij kan ook nog een gesprek met me voeren! :cheer2:
Wauw!
Lucky bastard die man van jou!
Je bent afgetraind en je kunt ook nog eens praten!?
Tja, daar kan menig vrouw niet tegenop natuurlijk.
Pindakaasjes schreef:
15-12-2018 21:35
Wauw!
Lucky bastard die man van jou!
Je bent afgetraind en je kunt ook nog eens praten!?
Tja, daar kan menig vrouw niet tegenop natuurlijk.
Ik was sarcastisch hè :)

Nou is ie sowieso een lucky bastard met een vrouw als ik, maar dat geldt neem ik aan voor het meerendeel, zo niet alle, mannen/vrouwen van de vrouwen in dit topic.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
15-12-2018 21:38
Ik was sarcastisch hè :)

Nou is ie sowieso een lucky bastard met een vrouw als ik, maar dat geldt neem ik aan voor het meerendeel, zo niet alle, mannen/vrouwen van de vrouwen in dit topic.

Me to :idee:
Pindakaasjes schreef:
15-12-2018 21:41
Me to :idee:
Oh gelukkig ;-D
Alle reacties Link kopieren
...
kasiana wijzigde dit bericht op 13-01-2019 06:54
98.54% gewijzigd
Iedereen kan het toch lekker zelf invullen waar ze gelukkig van worden.
Er zijn mensen die graag veel werken.
En er zijn mensen die dat minder graag doen en het prima vinden om het hele huishouden op zich te nemen.
Dat je het allemaal precies moet verdelen zodat beide evenveel werken en beide evenveel huishouden doen vind ik bullshit.
Waarom zou dat moeten als je een traditionelere rolverdeling prima vind.
anoniem_377600 wijzigde dit bericht op 16-12-2018 11:23
1.10% gewijzigd
kasiana schreef:
16-12-2018 08:43
Hier precies hetzelfde! Ik ben altijd blijven werken om financieel onafhankelijk te zijn, maar max 24 uur.
Prima toch!
Ik werk zelf 19,5 uur per week.
Doe het gehele huishouden behalve de tuin, koken, boodschappen, alles regelen voor de kinderen. (En ik drink ook kopjes koffie met vriendinnen en ga hardlopen)
Mijn man werkt 50+ uur en doet de tuin ... (Het is een flinke tuin met veel onderhoud)
Ik zou niet meer willen werken, hij zou niet minder willen werken.
Alle reacties Link kopieren
Vreemd topic is dit geworden.
Waarom wordt het vreemd gevonden als je graag een schoon en opgeruimd huis hebt?
Ik ben gesteld op een net huis maar zeem echt niet wekelijks, zelfs niet maandelijks, ramen maar de rest vsn mn huis ziet er gewoonlijk uit om door een ringetje te halen. En dat vind ik heerlijk.
Zoveel kost dat niet. Er blijft tijd over voor hobbies en luieren.
O, ik vind dat niet vreemd. Ik snap van sommige dingen alleen niet dat ze blijkbaar bij iemand anders zo snel vies worden.

Of ik zie het hier niet, dat kan zeker ;-)
Alle reacties Link kopieren
3thee schreef:
16-12-2018 12:29
O, ik vind dat niet vreemd. Ik snap van sommige dingen alleen niet dat ze blijkbaar bij iemand anders zo snel vies worden.

Of ik zie het hier niet, dat kan zeker ;-)
Alles wat je niet onderhoudt, wordt steeds vuiler. Net zo goed als dat alle klussen die je uitstelt op kantoor, opeen gegeven moment een achterstand betekenen.

Vuil hoeft niet altijd "zichtbaar" te zijn, maar het is er wel.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
16-12-2018 12:12
Vreemd topic is dit geworden.
Waarom wordt het vreemd gevonden als je graag een schoon en opgeruimd huis hebt?
Ik ben gesteld op een net huis maar zeem echt niet wekelijks, zelfs niet maandelijks, ramen maar de rest vsn mn huis ziet er gewoonlijk uit om door een ringetje te halen. En dat vind ik heerlijk.
Zoveel kost dat niet. Er blijft tijd over voor hobbies en luieren.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
Lees dit topic maar even door To.




geld-recht/scheve-verdeling-of-maak-ik- ... #p29362593
Ik hou niet van werken en niet van het huishouden doen. Maar aangezien ik werken toch nog net leuker vindt dan het huishouden doen werk ik iets meer zodat ik iemand kan inhuren die mijn huishouden doet. Mijn man is ook al geen briljant schoonmaker, en al evenmin briljant in zijn keus qua vrouwen, want bij mij heeft die vagina niet gezorgd voor overmatige kwaliteiten qua verzorging en huishouden.

Dus werken we beiden iets minder dan fulltime en doen beiden vrij weinig in huis. Dat deden we ook niet vóór we een schoonmaakster hadden, maar nu is het schoner. De koters zijn ondanks structurele verwaarlozing van werkende en studerende ouders toch nog relatief sociaal en goed gelukt.

Tenminste, die indruk krijg ik als ik ze weleens voorbij zie lopen. En dankzij de kinderen hoeven we ook de kleine huishoudklussen niet meer zelf te doen. Ideaal.
Thordis* schreef:
16-12-2018 22:45
Ik hou niet van werken en niet van het huishouden doen. Maar aangezien ik werken toch nog net leuker vindt dan het huishouden doen werk ik iets meer zodat ik iemand kan inhuren die mijn huishouden doet. Mijn man is ook al geen briljant schoonmaker, en al evenmin briljant in zijn keus qua vrouwen, want bij mij heeft die vagina niet gezorgd voor overmatige kwaliteiten qua verzorging en huishouden.

Dus werken we beiden iets minder dan fulltime en doen beiden vrij weinig in huis. Dat deden we ook niet vóór we een schoonmaakster hadden, maar nu is het schoner. De koters zijn ondanks structurele verwaarlozing van werkende en studerende ouders toch nog relatief sociaal en goed gelukt.

Tenminste, die indruk krijg ik als ik ze weleens voorbij zie lopen. En dankzij de kinderen hoeven we ook de kleine huishoudklussen niet meer zelf te doen. Ideaal.
:nerd:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven