Geld & Recht alle pijlers

Rare actie kerstpakket

17-12-2018 09:19 1276 berichten
Geen wereldprobleem maar wel iets wat, me bezighoud.

In mijn woonplaats is elk jaar een kerstpakketten actie. Ze maken een 600 pakketten met etenswaren en bonnen van uitgaan gelegenheden. Als zwembad, bios,
Passend bij de samenstelling van gezin die het pakket ontvangt. Erg leuk pakket.

Je moet hiervoor opgegeven worden door een instantie of bv familie, vrienden of buren.
Je moet op of onder bijstand leven.

Ik ben opgegeven door een vriendin/ goede kennis Super lief en het pakket was zeker zeer welkom geweest.

Vriendin heeft pakket bekeken en toen besloten het zelf te houden.
Ik vind het een rare actie. Je vraagt het aan voor iemand en dan vind je het zelf heel leuk en heb ik pech.

Ik weet niet wat ik hier nou mee wil of moet.
Het is niet iets waar ik recht op heb. Maar dit is ook niet de bedoeling van de organisatie die dit hebben opgezet.
( zij leeft stuk boven bijstand, zeker niet rijk, maar wel ruim boven bijstand)

Ik ben verbaasd, ook wel beetje zuur want was best heel leuk geweest.

Mijn vraag..
Wat zouden jullie doen / zeggen tegen vriendin?
Zouden jullie dit melden bij organisatie?

Ik vind het een vervelende situatie. Het is maar een kerstpakket. Mij ook geen ruzie waard. Maar het stoort me wel. Ook met het idee, stel dat meer mensen dit zo doen.. Dan gaat het ten koste van mensen waar het voor bedoeld is.
anoniem_8114 wijzigde dit bericht op 17-12-2018 09:20
Reden: Geen close vriendin..
0.56% gewijzigd
Rare actie van die vriendin. Ik zou melding maken bij de organisatie.
Ik zou dit zeker melden bij de organisatie. En ik zou ‘vriendin’ laten weten hoe ik er over denk. Wat een lef...
Alle reacties Link kopieren
maar hoe weet jij dan dat ze jou heeft opgegeven, en dat ze het toch zelf houdt?

Neem aan dat het namelijk normaal gesproken een verrassing hoort te zijn...

Verder, ik zou het denk ik wel melden aan de organisatie. En dan niet op een toon zij is de schuldige, maar meer op de toon, ik vind dit jammer, en wilde het alleen maar even gemeld hebben.
Alle reacties Link kopieren
Heel raar kreeg zij t pakket mee dan om zelf te geven?

Met zo een vriendin heb je geen vijand nodig. Ik zou t wel melden het is niet zoals t bedoeld is en ik zou de vriendschap afkappen.
En dat gaat niet om recht of t willen hebben van die spullen maar omdat die persoon heel raar met je om gaat
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het melden bij de organisatie zodat zij er alert op kunnen zijn dat dit niet vaker wordt gedaan, door het pakket zelf uit te reiken aan de persoon die is opgegeven bijvoorbeeld.
Kennis zou ik laten weten dat ik dit rare gang van zaken vindt en haar veel plezier wensen met het pakket.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou deze ex-vriendin wel even melden bij de organisatie ja
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Nou ja zeg, wat raar. Ik snap dat je boos / teleurgesteld / verdrietig erover bent. Wat een misselijke streek.
Ik zou het melden bij de organisatie. Wat ik met de kennis zou doen weet ik niet.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Dat is zeker raar. Ook raar dat de organisatie het aflevert bij de aanvragers, dan zullen er best wat valse aanvragen tussen zitten om zelf aan een pakket te komen. Ik zou het wel melden bij de organisatie, dit kan inderdaad niet de bedoeling zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dat zou ik geen vriendin noemen...

Maar snap die organisatie ook niet. Als je iets aanvraagt voor een ander dien je dat toch bij de ontvanger af te geven als organisatie zijnde? Dan kan iedereen wel een onzinverhaal gaan ophangen voor die pakketten. Heb zelf ook een kerstpakket voor een ander aangevraagd. Geen haar op mijn hoofd om zoiets zelf te houden :/

Bah wat een vreselijke mensen heb je.
broodtrommel wijzigde dit bericht op 17-12-2018 09:48
1.51% gewijzigd
Melden bij de organisatie, ze moeten op de een of andere manier beter controle houden. Of de pakket zelf afleveren.
JollyRider schreef:
17-12-2018 09:24
Ik zou deze ex-vriendin wel even melden bij de organisatie ja
Dit dus.
Het zou mij niet eens meer om het kerstpakket gaan, maar verbijsterd zijn over de actie van die zogenaamde vriendin. Wat een naarling.
Hier kun je geen zinnig excuus op verzinnen.
Dus zij verteld jou eerst dat ze het pakket aangevraagd heeft en daarna dat ze het zelf houdt?? Wat een mafklapper.

Ik zou het zeker melden bij de organisatie.
Alle reacties Link kopieren
broodtrommel schreef:
17-12-2018 09:28
Dat zou ik geen vriendin noemen...

Maar snap die organisatie ook niet. Als je iets aanvraagt voor een ander dien je dat toch bij de ontvanger af te geven als organisatie zijnde? Dan kan iedereen wel een onzinverhaal gaan ophangen voor die pakketten. Heb zelf ook een kerstpakket voor een ander aangevraagd. Geen haar op mijn hoofd om zoiets zelf zou houden :/

Bah wat een vreselijke mensen heb je.

Mee eens.

Vind het een rotstreek van die vrouw, maar inderdaad ook raar dat de organisatie het niet rechtstreeks bij de eigenlijke ontvanger aflevert.
Je zou bijna denken dat ze dit vaker doet.
Alle reacties Link kopieren
Dat is zeker een rare actie, ik zou hier ook echt niet blij mee zijn. Had ze jou al verteld dat ze je had opgegeven?
De pakketten worden mbv vrijwilligers ingepakt en ook bezorgd.
Zij was 1 van de vrijwilligers.
Ze heeft er dus nog een aantal bezorgd.

Ik wist het omdat ze het mij vorige week vertelde dat ze mij ook had opgegeven.
We hadden het er over dat ze daar zou helpen.

Het pakket had ik het weekend moeten krijgen.
Ik kreeg gistermorgen een appje.

Dat ik toch geen pakket zou krijgen omdat ze het zelf wel kon gebruiken, hihihi.

Ik ben kort geweest.
Oké. Succes ermee.

Wat ik al schreef, het is me geen ruzie waard maar contact zal oppervlakkig zijn. Groeten en meer niet.
En dat was ook zo geweest als het pakket voor iemand anders was bedoeld.

Of ik haar erop aan ga spreken.. Ik weet het niet. Ik snap niet dat zij niet snapt dat dit niet de bedoeling is.
En als ze het wel snapt vibd ik het nog stommer.
Alle reacties Link kopieren
Met de bijkomende informatie dat die vrouw als vrijwilliger werkt bij die organisatie zou ik het zeker melden.

Hoe laag kan je vallen zeg :O
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een enorme lage streek. En erg droevig voor je. Zullen wij viva leden anders met z'n alle een pakket samenstellen voor de TO?
Ik zou het zeker melden. Als organisatie zijnde zou ik die vrouw ook niet meer als vrijwilliger willen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat de organisatie vanwege de AVG het niet meer rechtstreeks aflevert. Er bestaan heel veel hysterische interpretaties van deze wet. Zo verhuur ik een appartement en had ik een lekkage gemeld bij de VVE-beheerder, met nummer van mijn huurder voor een afspraak. Zij hadden weer een loodgieter ingeschakeld, maar zonder het nummer van mijn huurder, want dat mocht niet. En zo gebeurde er dus helemaal niks.

Ik zou het zeker melden, dan kunnen ze er voor volgend jaar nog eens induiken of rechtstreeks afleveren wel mogelijk is. zo kunnen dit soort situaties voorkomen worden. Misschien ben je niet eens de enige die het niet gekregen heeft.
Het trieste is nog wel dat om zo'n pakket te 'verdienen' ze waarschijnlijk ook nog eea over jouw situatie uit de doeken heeft gedaan. Zeer private gegevens dus. Dus jouw prive-leven is ergens te grabbel gegooid en je krijgt er nog niet eens wat voor terug. Wat een triest mens zeg. Zou mijn vriendin niet meer zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik nog kwalijker eerlijk gezegd. Dat je als vrijwilliger mee doet en het dan zelf houdt... Misbruik maken van de situatie.
Alle reacties Link kopieren
Oh ze is vrijwilliger lees ik nu en daarom had ze het pakket. Dan is het gewoon diefstal dus. Dan zou ik het zeker melden. Denk niet dat ze op zo'n vrijwilliger zitten te wachten.
Wow. Wat een kutactie, werkelijk. Dat zoiets in je hoofd opkomt zeg! Ik zou zeker de organisatie bellen, ze mogen hun vrijwilligers blijkbaar wel wat beter screenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven