Uitgerekend rond augustus na één of meerdere miskramen

12-12-2018 11:52 718 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor iedereen die in of rond augustus is uitgerekend na één of meerdere miskramen. Wat is het super om weer een positieve test in handen te hebben. Maar ooooh die onzekerheid... Laten we elkaar er doorheen slepen, oppeppen, moed inspreken en verdriet en blijdschap delen. En dan hopelijk straks in de zomer van 2019 heeeeel veel blakende baby's! :cheer2: :cheer2: :cheer2:

[/td] [table]
NaamUitgerekende datumGezinssituatieLeeftijd v/mBijzonderhedenEcho
Stippeltjesbehang13-82 bonuskinderen van vriend, 1e kindje samen37 en 43Mei 2018 MA bij 8 weken, September 2018 MA bij 8 weken7-1
Koekoekk17-8kindje van 2 jaar29/35Mei 2018 MA bij 9 weken, November 2018 MA bij 5,5 weken :heart: Kloppend hartje gezien
MargeSimpson18-81 zoontje33/352016 MA bij 7 weken, Augustus 2018 MA bij 5 weken :redrose:
Zot-837-8zoon van 2,5 en dochter overleden (jan '18) 35/40 :heart: :heart: Twee kloppende hartjes / 3 miskramen (2015 en 2x zomer 2018)17-12
-Anna89-Augustus
Alfirin24 julinog geen kinderen35/30Miskraam oktober 2018:heart: kloppend hartje
Mijnnaamislaura8 Augustus1 zoon van 1 jaar32/32ma in 2015 en 3 jaar moeten wachten op 1e :heart: klopt! 13-3 20 wk echo
Nijn-tje22/837/371 kind, eerste kind met vriendin 2018 2 miskramen (6 en 11 weken) :heart: Kloppend hartje gezien
SantaMaria[29-07] 1 zoon van 6 jaar 38/32 Miskraam september 2018, zoon geboren bij 29+3 18-12 kloppend hartje gezien, 7-1 12-wekenecho
*Frozen_Star*Nog geen kinderen33/30Miskraam september 20183-1 echo 4-1 intake
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:25
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
71.16% gewijzigd
Wat leuk Stippel!

Man lijkt er wel meer mee bezig dan ik. Ik sta nog in de pauzeknop, ik durf nog niet te blij te zijn, of na te denken over namen en dergelijke. Terwijl man er echt zeker van is dat het deze keer goed komt. Vanmorgen nog begon hij over namen, hij had er blijkbaar al heel goed over nagedacht. Het doet wel deugd om iemand bij me te hebben die er zo positief in staat, dat helpt me het doemdenken te beperken.
Mijn man os vol vertrouwen en dst is heel lief maar maakt me soms ook bang. Alsof ik dan extra faal als het wel mis gaat.. dat vind ik lastig maar kan ik gelukkig prima tegen hem zeggen. Maar gek inderdaad dat je een deel toch echt ‘alleen’ doet..

Schoonouders waren voorzichtig blij; was fijn een beetje gereserveerd i.p.v. een gat in de lucht. Het was eigenlijk gewoon helemaal goed zo, ook al hadden we nu natuurlijk liever een twaalf weken foto laten zien!

Marge grappig dat jouw man er zo mee bezig is!

Ik heb de hele avond al steken van binnen zeg maar.. herkennen jullie dit? Man wat ben ik toch blij als ik gekke dingen voel 😁
Fijn Marge en Koekkoek, zulke positieve mannen! Zou mij ook wel wat helpen. Maar het gevoel dat je dan straks mogelijk faalt kan ik me ook heel hoed voorstellen Koekkoek.
We kunnen het er verder wel prima over hebben en dit is zijn manier om er mee om te gaan. Hij zegt wel steeds dat ik dan niet moet denken dat hij er niet blij mee is. Want hij wil het juist zo graag.

We zijn bij het vertellen aan familie bang dat iedereen dolenthousiast is terwijl wij nog wat behoudend zijn. Alleen mijn ouders weten van 1 miskraam. De rest van mij familie weet niks.
Familie vriend weet van beide miskramen dus die zijn misschien wat gereserveerder blij.
Lastig he Nijn? Het is bij mij ook zo wisselend wat ik van reacties vind; ik heb al een vriendin en twee collega’s aan het huilen gemaakt, terwijl dat dus weinig emotietoners zijn dus dat vind ik zulke bijzondere momenten en nu met schoonouders was het ook gewoon oke. Het is gewoon gek; lijkt of alles niet oke is of niet aan de verwachting voldoet, ik weet niet; het is gewoon ingewikkeld. Maar gelukkig zijn we niet alleen. Wat vind ik dit een fijn topic! Thnx voor het maken stippel!!
Hey meiden!
Ik had aan het einde van de middag een echo en het duurde even, maar daar zagen wij een heel mooi knipperlampje! :heart:

We zijn zo blij en opgelucht, ook al weten we dat we nog lang niet 'veilig' zijn. Maar deze stap hebben we gehad!! Bij mijn MA was er namelijk geen hartje te zien tijdens de eerste echo.

Ben wel minder ver dan ik dacht. Ik dacht 7+3 te zijn, maar ze gokt nu op 6+5.
Omdat het nog heel klein is kon ze het niet heel goed meten en is dit ook echt niet zeker. Ik verander mijn uitgerekende datum dus ook nog niet tot de termijnecho, want ik verwacht zelf dat het nog weer gaat veranderen.
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
@Mijnnaamislaura Jaaaaaa wat een heerlijk nieuws! :cheer: :heart:

Reageer morgen uitgebreider op de rest. Sta nu nog even snel een cracker naar binnen te werken (HONGER!!) na het feestje en dan Zzzzzzzz
Geweldig nieuws mijnnaamislaura! :cheer2:
Jaaaaa mijnnaamislaura wat Goed 😄🎉
Fantastisch nieuws Mijnnaamislaura!!! Jullie zijn weer een hele stap verder :cheer:
Vandaag 5 weken zwanger!! Haha wat heeft die ene week al lang geduurd🙈

Vorige keer begon ik na 5 weken en een paar dagen m’n eetlust een beetje te verliezen om vervolgens misselijk te worden.
De havermout in de ochtend staat wel al iets meer tegen. Niet misselijk ofzo maar heb er ook niet zoveel zin in
Same here nijntje; ik kan wel janken als ik moet ontbijten. Vandaag eindelijk een beeeetje misselijk bij wakker worden dus langzaam weer wat vertrouwen! Mijn man zei net nog ‘als je die miskramen niet had gehad dan had je je nu enorm zwanger gevoeld’ en dat klopt ook gewoon helemaal..
Oh ik begrijp je man zo goed koekoek!
Die miskramen zorgen er toch wel voor dat je eigenlijk geen onbezorgde zwangerschap hebt..

Ik heb net aan mijn chiropractor verteld van m’n zwangerschap. Ze vroeg ook of we niet blij waren.. dat wel maar gewoon nog heel behouden. Ben pas net 5 weken. Denk dat als ik eenmaal de periode waarin het de vorige keer mis ging voorbij ben dat ik dan iets meer kan genieten.

Misselijkheid heb ik ook echt totaal geen last van, de vermoeidheid valt ook echt mee. Het enige kwaaltje wat ik heb zijn pijnlijke borsten.
Zo zeg ik wordt wakker met een enorme kater terwijl ik toch echt geen druppel alcohol op heb :purple: :yes:

@Mijnnaamislaura Heb je goed kunnen slapen vannacht van het goede nieuws?
Wanneer krijg je een volgende echo?

@Nijn-tje Jaaaaaa 5 weken :cheer:

Mijn vriend was in het begin ook vooral heel gereserveerd. Eigenlijk waren we dat allebei. Zo van 'oké ben weer zwanger. Prima we zien wel'. Terwijl we de eerste twee keer een gat in de lucht sprongen met de positieve test. Maar er kwam steeds meer ruimte voor blijdschap. Merk dat mijn vriend het er ook regelmatig over heeft. Maar wel steeds zegt: eerst maar eens de echo afwachten.
Ik krijg er zelf iets meer vertrouwen in. Dat misselijke, katerige gevoel had ik de vorige twee keer niet. Dus dat geeft hoop. Oja en jeuk!! Mijn buik jeukt zo. Hebben jullie dat ook?

In de bruiloft heb ik ook heel veel zin! Het is fijn om met iets leuks bezig te zijn waar we wel controle over hebben. Een trouwjurk heb ik nog niet. Maar ga heel snel maar eens passen. Want naarmate mijn omvang groeit, wordt dat natuurlijk wat lastiger :proud:

En ik ben ook zooooo blij met dit topic! Wat fijn om dit allemaal met elkaar te kunnen delen :heart:
Ja heel fijn topic!!
En heel goed dat je met een Kater wakker wordt Stippel!! Geeft wel wat bevestiging he. Ben jij nu iets van 6 weken?

En leuk hoor die jurk uitzoeken:)
@Nijn-tje ja vandaag 6+2. Poeh die dagen slepen zich zo langzaam voorbij he... Maar kwaaltjes helpen seeds meer vertrouwen te krijgen!

@Sterrenkaars ik duim voor je vandaag! Zat gisteren al de hele dag te duimen voor je, maar was toen in de war met @Mijnnaamislaura. Dus hopelijk brengt het nu dubbel geluk! :cheer:
Vanmorgen ook met een kater wakker geworden. :bonk: Ik begin steeds meer kwaaltjes te krijgen en de vermoeidheid wordt erger. Maarrrr... ik klaag niet. Dit is een goed teken, denk ik dan.

Sterrenkaars, ik duim! :thumbsup:
Fijn; net katers wakker worden dames! Ik duim ook voor je sterrenkaars!!
GOed teken Marge en Stippel! Ik wil ook met een kater wakker worden:)

Maar Frozen wij zijn pas net 5 weken dus volgens mij is het nog niet gek dat we niet zoveel merken. Ik heb niet eens gevoelige borsten.. de andere keren wel. Daar word ik wel onzeker van.

Sterrenkaars, al geweest?!

Drinken jullie nog koffie?
Ik drink zeker nog wel koffie, ging vorige goede zwangerschap ook prima. Ik doe wel max 3/4 kopjes per dag..
@Nijn-tje laat je niet gek maken door wel of geen kwaaltjes hoor! Tuurlijk is het een fijne bevestiging, maar er zijn genoeg vrouwen zonder kwaaltjes die een goede zwangerschap hebben gehad. Bij mij zijn de kwaaltjes ook pas na ruim 5 weken toegenomen dus het kan ook nog komen.

Koffie drink ik al niet veel. Maar een paar kopjes per week hooguit. Dus als ik trek heb in een cappuccino sla ik die niet over.
Drink meer thee en wienermelange (met veeeeeeel) slagroom. Probeer dat bij elkaar wel te beperken tot max 3 op een dag. Maar dat kost niet echt moeite.
Yes, goed nieuws mijnnaamislaura, super!

Ik mag om 5 uur, moet nog even geduld hebben dus! Pff, begint nu wel echt spannend te worden. Hoop zo op goed nieuws!
Haha, dankjewel stippel, hopelijk helpt het!

@nijntje, je hoort ook van vrouwen die helemaal geen kwaaltjes hebben en anders begint het vaak toch wat later, dus dat hoeft echt niks te zeggen. Maar is lastig he, deze eerste weken vind ik echt enorm lang duren.

Wat betreft koffie, dat drink ik nooit, dus hoef ik ook niet te minderen, haha.
Ik drink elke ochtend een kopje koffie en die laat ik nu echt niet staan. Ik probeer wel te letten op mijn voeding, niet teveel suikers en dergelijke, maar mijn kopje koffie in de ochtend mogen ze mij niet afnemen! :-D

Kwaaltjes zeggen echt niets over hoe zwanger je bent, al neig je natuurlijk te denken van wel. Mijn zus had een zwangerschap zonder kwaaltjes, ze was niet eens moe. Integendeel, zij had net meer energie. En ze was toch echt wel zwanger.
Ik heb wel een goed gevoel over mijn katerig gevoel omdat ik dit herken van mijn zwangerschap van zoon. De keren dat ik een miskraam had voelde ik me zo niet.
Maar het gaat bij iedere vrouw anders.

Om 17u denk ik aan je Sterrenkaars!
Goedemiddag, Mag ik meeschrijven? Ik zit ook in het juli topic maar sommige dingen hoop ik hier herkenning te vinden.

Afgelopen september heb ik een miskraam gehad. Hier kwam ik achter doordat ik na 2 1/2 week menstrueren (dacht ik) toch maar eens een test ging doen. Die bleek positief. Vanwege al dat bloed ben ik naar mijn huisarts gegaan en die heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis. Op de echo was geen zwangerschap te zien, bloedtest gaf wel hcg aan. 3 bloedtesten later was de hcg weer gedaald tot nihil (4). Al met al heb ik een maand bloed verloren.
Inmiddels ben ik opnieuw zwanger en uitgerekend op 29 juli. Eergisteren was e r op de echo een kloppend hartje te zien.

Wat het voor mij extra spannend maakt is dat mijn zoon 6 jaar geleden veel te vroeg geboren is en dat risico nu dus weer bestaat. Ik ben dus doorverwezen naar de gynaecoloog.
Al met al geen zorgeloze zwangerschap dus.
@SantaMaria Je bent hardstikke welkom! Kan me goed voorstellen dat het weer spannend is.
Lijkt me ook heel ingrijpend als je kindje veel te vroeg wordt geboren.
Fijn dat je al een mooi kloppend hartje hebt gezien :heart:
Schrijf hier maar lekker van je af!
@Sterrenkaars ik tel de minuten met je mee meid!!

Merk in dit topic ik dat ik nog meer meeleef met alle echo's. Natuurlijk gun ik het iedereen en is het altijd spannend. Maar ik vind gewoon dat wij in dit topic alleen maar prachtige mooie echo's verdienen. Na alle tranen van verdriet, nu alleen nog maar tranen van geluk!! :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven